Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

knutinh

Gjest
    Jeg har sett at frp har kommet med liknende uttalelser som deg, Løkken. Null kompromiss, null forståelse, null unnskyldning (forsåvidt enig i dette), null alt! Det jeg frykter mest av alt er at frp skal få rent flertallsstyre i Norge. Det vil ikke ta lang tid før en slik regjering med slike holdninger vil rote Norge inn i en eller annen krig.
    Forhåpentligvis vil Frp gå på samme trøkken som Sv hvis de skulle få reell makt noen gang. Dvs at det er lettere å love enn å innfri - og at klampen om beinet (dvs Høyre) ikke lar dem ture fram som de vil.

Frp appellerer stort sett til misnøye og frykt i befolkningen (sosialklienter som skylder på innvandrere, fabrikkarbeidere som synes bacon og bensin er for dyrt, eldre som er redd for sikkerheten). Dette er en helt annen politikk enn den tradisjonelle høyre-sida som har vært opptatt av et fritt marked, begrensninger på offentlig ansatte, og konservative verdier.

Frp har fått pepper for å uttale seg i saker ufortjent (det må være lov til å stille spørsmålstegn ved innvandringspolitikk uten å være rasist). Men for det meste lever de i en merkelig symbiose med media som stort sett avskyr dem, men samtidig er avhengig av "friske utspill" fra den sida for å få overskrifter og opphetede tv-debatter. Carl I liker jo også å fremstille seg som en sterk, handlingens mann til forskjell fra veike sosialister, men er samtidig veldig snar til å påberope seg mobbing med en gang verden går han imot.

-k

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Forhåpentligvis vil Frp gå på samme trøkken som Sv hvis de skulle få reell makt noen gang. Dvs at det er lettere å love enn å innfri - og at klampen om beinet (dvs Høyre) ikke lar dem ture fram som de vil.
    -k
    Ja, la oss håpe det. :)

W

wurst

Gjest
    Du verden, det var da veldig til demokratisk og tolerant sinnelag!!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg ser ikke problemstillingen din. Krever muslimer at vi skal gå bort fra likestilling, ytringsfrihet og demokrati? Imøtekommenhet er ikke det samme som ettergivenhet. Bare sånn til etterretning...

FrP bla-bla-bla.
    En eventuell debatt om norsk partipolitikk kan vi ta i en annen tråd, det er ikke tema her, så jeg imøtekommer ikke flere utspill i så henseende i denne tråden.

Hva angår muslimenes meninger postet jeg en kolleksjon grafer fra en større interkulturell meningsmåling i den andre tråden (hvorfor to tråder om samme tema egentlig?), hentet fra Pew Global Attitudes Project, poster den her også:

En betydelig minoritet støtter vold mot sivile, en betydelig majoritet vil at islam skal ha en (enda) større rolle i politiske affærer enn den har (i midtøsten) nå. Å ikke se problemstillingen er å være blind.

Du vet visst ikke alt du heller, Løkken? ;)
    Naturligvis ikke, hva skal et slikt utsagn egentlig bety?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Løkken, den statistikken kan man lese nett som man vil; den er jo så å si blottet for kriterier. Bor du i en steinørken der huset ditt blir revet ned hver gang du går på jobben, hva har du igjen i livet ditt da, annet enn sinne og frustrasjon? Å sitte på våre feite rasshøl og sjikanere de som tyr til blind vold er så forbanna enkelt! Vi dømmmer kampen fra tribunen, der det er tørt, oversiktelig og grei tilgang til en kald pils i ny og ne.
    Folkeskikk har aldri skadet noen. Drapstrusler vil alle ha seg frabedt, sånn ellers kan da folk få protestere alt de orker, selv om du og jeg synes protesten er teit!

Honkey!

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Om du kaller dama di ei jævla drittkjærring en dag, kan du ta deg faen på at det blir bråk. Du har lov å si det, kanskje har du til og med rett? Kjærringa smekker på kyskhetsbeltet, og slår av lyden. Og lyset. Sånn blir'e til du har krypi til korset og bedt om unnskyldning. Det spiller ikke en dritt rolle om du har rett til å si det du har sagt, du har fornærma faenskapet, og sånn er'e, enten du liker'e eller ikke. Skal du leve i lag med, eller i nærheten av noen, kan det lønne seg å ikke rote det til med unødvendige provokasjoner, nemlig, for virkeligheten er sånn at en del kjærringer er klin gærne. Og du oppfører deg slik at du unngår unødige krangler. Det heter å innrette seg.
    Ergo ser jeg ikke problemet med å krype litt for husfreden. Det som har skjedd har skjedd, ingen kan endre de faktiske forhold.

Honkey!
    Vel jeg håper for din del at du har valgt "kjerringen" din selv, og sånn sett har du kun deg selv å takke.
    Hvis hun er slik et hespetre at du har behov for å kalle henne drittkjerring forstår jeg ikke hvorfor du valgte henne...

Jada Jekri jeg drikker te for harde livet og hører på David Bowie sine gode gamle så nervene er i ferd med å roe seg litt... ;)

O

OldBoy

Gjest
    Løkken, den statistikken kan man lese nett som man vil; den er jo så å si blottet for kriterier. Bor du i en steinørken der huset ditt blir revet ned hver gang du går på jobben, hva har du igjen i livet ditt da, annet enn sinne og frustrasjon? Å sitte på våre feite rasshøl og sjikanere de som tyr til blind vold er så forbanna enkelt! Vi dømmmer kampen fra tribunen, der det er tørt, oversiktelig og grei tilgang til en kald pils i ny og ne.
    Folkeskikk har aldri skadet noen. Drapstrusler vil alle ha seg frabedt, sånn ellers kan da folk få protestere alt de orker, selv om du og jeg synes protesten er teit!

Honkey!
    Jeg trodde i det lengste at jeg skulle klare å holde meg unna denne tråden, men dengang ei...

Dette var bare så altfor knakende godt sagt!

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg ser at til og med Arbeiderpartiet etterhvert begynner å få vesentlig kaldere føtter ---

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/01/456486.html
    Neigu om det der er tegn på det du kaller "kalde føtter"! Det er kun et grep for å mer elller mindre tvinge folk bosatt i Norge til å følge vårt normmønster. Jeg har ikke noe i mot denne innstillingen; det dreier seg dypest sett om menneske- og kvinnerettigheter. Men det er altså IKKE et utslag av muslim-angst, selv om sikkert mange av dere egoister velger å tolke det slik.

Honkey!

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Skremmende tall du legger frem loekkken. Det beviser jo det jeg har sagt i lang tid at Europa og midtøsten rett og slett ikke er kompatible. Deres verdier, etikk og verdensyn er så radikalt forskjellig fra det vi har i vesten.
    desverre så blir ikke slike tall lagt frem i det offentlige Norge, våre politikere er så redd for å tråkke noen på tærne at vi heller tar imot potensielle hellige krigere med åpne armer enn å stille spørsmål.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg trodde i det lengste at jeg skulle klare å holde meg unna denne tråden, men dengang ei...

Dette var bare så altfor knakende godt sagt!

Takker for applausen, OldBoy, men jeg ser meg uansett nødt til å rette litt i den opprinnelige teksten. Jeg ser jeg skrev "hver gang du går på jobben". Det skulle selvsagt stått: "hver gang du går ut for å se om det finnes noe der ute som kan bidra til livsoppholdelse" eller noe i den dur. Jobb? Hvor stor er arbiedsledigheten i Gaza, tro?

Honkey

A

Affa

Gjest
    Jeg trodde du bare beundret menn i stramme uniformer
    Høsten 44 da jeg gikk ut fra Bad Tølz for å bli innsatt som troppssjef og Unterstumfuhrer fikk jeg en fantastisk flott uniform. Lys grå ull med platina seiersruner og gradsmerker  samt flettede skulderklaffer. Nye støvler fikk vi også. Du skulle sett meg da, eplekjekk med P38 i sort hylster og crusher lua på snei.

K

knutinh

Gjest
    Takker for applausen, OldBoy, men jeg ser meg uansett nødt til å rette litt i den opprinnelige teksten. Jeg ser jeg skrev "hver gang du går på jobben". Det skulle selvsagt stått: "hver gang du går ut for å se om det finnes noe der ute som kan bidra til livsoppholdelse" eller noe i den dur. Jobb? Hvor stor er arbiedsledigheten i Gaza, tro?

Honkey
    Selv på dette forum er det jo folk som støtter utryddelse av alle muslimer etc selv uten å ha bomber og granater flyvende over seg. Kanskje dysleksien og single-livet er så hardt at man ser et muslimsk holocaust som eneste utvei?

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Neigu om det der er tegn på det du kaller "kalde føtter"! Det er kun et grep for å mer elller mindre tvinge folk bosatt i Norge til å følge vårt normmønster. Jeg har ikke noe i mot denne innstillingen; det dreier seg dypest sett om menneske- og kvinnerettigheter. Men det er altså IKKE et utslag av muslim-angst, selv om sikkert mange av dere egoister velger å tolke det slik.

Honkey!
    Arbeiderpartiet har begynt å se realitetene med tvangsekteskap, henteekteskap, søskenbarnekteskap og barneekteskap.
    At de nå omsider ser ut til å ta problemet på alvor er bra.
    Dette har Frp, og flere ansvarlige organisasjoner kjempet for i årevis.
    Velkommen etter.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Skremmende tall du legger frem loekkken. Det beviser jo det jeg har sagt i lang tid at Europa og midtøsten rett og slett ikke er kompatible. Deres verdier, etikk og verdensyn er så radikalt forskjellig fra det vi har i vesten.

Det kan sies betydelig enklere enn dette: Deres LEVEKÅR er radikalt forskjellig fra det vi har i vesten. Dessuten forteller ikke denne delen av statistikken hele sannheten; nemlig den at troen på vold som virkemiddel har brått fallende tilhengerantall i den muslimske verden. Fortsetter trenden er de i mot dødsstraff i alle muslimske land før USA har giddet å sette saken på dagsordenen.... :)
    Skru på huet ditt, kompis! Det er ikke OSS mot DEM: Tellus-båten er faen ikke så diger, lengre!

Honkey

W

wurst

Gjest
    Neigu om det der er tegn på det du kaller "kalde føtter"! Det er kun et grep for å mer elller mindre tvinge folk bosatt i Norge til å følge vårt normmønster.
    Da er det jamen rart man ikke har kommet på det før!! Men bedre sent enn aldri - - -

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Dessuten forteller ikke denne delen av statistikken hele sannheten; nemlig den at troen på vold som virkemiddel har brått fallende tilhengerantall i den muslimske verden.
    Dokumentasjon?

O

OldBoy

Gjest

Honkey
    Det ble bare bedre etter rettingen.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Ok, Løkken, jeg bestrider ikke statistikkene dine. Men merk deg også Honkey Chateau sine kommentarer om dem. Han har jo et poeng..... eh... i hvert fall hans første innlegg om dem!

Har du fått med deg at det kun er noen små grupperinger innenfor Islam som har kommet med trusler om vold? Har du registrert at det offisielle Islam (altså, muslimske lands regjeringer) på demokratisk vis har fordømt offentliggjøringen av disse tegningene fordi de oppfatter dem som krenkende? Mener du at de ikke har rett til det? (hvis man leter kan man sikkert finne en eller annen Imam som støtter voldsaksjoner) Vil du kutte all støtten til den muslimske verden fordi noen få kommer med drapstrusler, eller fordi den muslimske verden protesterer?

Jeg er like mye mot vold og drapstrusler som deg. Men jeg er også for muslimenes rett til å protestere når de føler seg krenket, i ytringsfrihetens navn.

:)

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Honkey_chateau skrev:
    "hver gang du går ut for å se om det finnes noe der ute som kan bidra til livsoppholdelse" eller noe i den dur. Jobb? Hvor stor er arbiedsledigheten i Gaza, tro?
    Honkey
    hvis de kanskje hadde brukt litt mindre tid på å hate og heller brukt litt mere tid til å lære barna sine fornuftige verdier isteden for å inprente de med hat mot jødene og vesten!
    jeg skjønner også at vold avler vold og at det er vanskelig å komme ut av en slik sirkel, men det er jo åpenbart at disse menneskene ikke engang prøver å gjøre noe for å bedre situasjonen sin. de fortsetter i sine gamle spor med selvmordsbomber, bilbomber, RPGangrep osv.
    Men det er selvfølgelig vanskelig å tenke utenfor boksen når du som femåring fikk din første leksjon i hvordan bruke et bombebelte...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Høsten 44 da jeg gikk ut fra Bad Tølz for å bli innsatt som troppssjef og Unterstumfuhrer fikk jeg en fantastisk flott uniform. Lys grå ull med platina seiersruner og gradsmerker  samt flettede skulderklaffer. Nye støvler fikk vi også. Du skulle sett meg da, eplekjekk med P38 i sort hylster og crusher lua på snei.
    DA var'u sikkert et vakkert blikkfang for dine ultraortodokse homsekristne, ditt lille ludder. NÅ er'u bare en bleikfeit skygge av deg sjæl med din fengselsbleke hud. Velkommen ut i det fri. Bruk de 3-4 åra du har gjen til å mimre over de tapte slag i stedet for å spy paddegørra di ut over hederlige folk, mein stuhlbeinführer!

Hoooonkey!

A

Affa

Gjest
    Arbeiderpartiet har begynt å se realitetene med tvangsekteskap, henteekteskap, søskenbarnekteskap og barneekteskap.
    At de nå omsider ser ut til å ta problemet på alvor er bra.
    Dette har Frp, og flere ansvarlige organisasjoner kjempet for i årevis.
    Velkommen etter.
    Hvis den fine gamle tradisjonen der man oppfordrer til at de burkakledde fristinnene kun skal ri på fettern sin blir forbudt ved lov vil nok hjernene der nede sakte, men sikkert, bli noe klarere. Bare vent, i løpet av 50 år blir de noe mer fokusert på arbeide og fritid, verdiskapning og enkle gleder i stedet for at de lar lysten til å spre sine indre organer utover offentlige møterom ta overhånd. I løpet av 200 år har de kanskje også forstått at den grønne blekka med gullforside ala (ikke Allah) Franklin Mint hører hjemme i bokhylla og ikke i nevene sammen med en AK47 i flerskudd stilling.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Ok, Løkken, jeg bestrider ikke statistikkene dine. Men merk deg også Honkey Chateau sine kommentarer om dem. Han har jo et poeng..... eh... i hvert fall hans første innlegg om dem!
    Du kaller det kommentarer, jeg kaller det flåsete slengbemerkninger. Hans såkalte "poeng" om fattigdom omgår lett det faktum at det er massevis av fattige mennesker i Afrika, Sør-Amerika og Øst-Europa også, uten at de sprenger seg i lufta på T-banen av den grunn. Å sette terrorister i "undertrykt-og-fattig-båsen" er en fornærmelse mot verdens undertrykte og fattige.

Har du registrert at det offisielle Islam (altså, muslimske lands regjeringer) på demokratisk vis har fordømt offentliggjøringen av disse tegningene fordi de oppfatter dem som krenkende? Mener du at de ikke har rett til det?
    Jo det har de all rett til. Og vi har like fordømt retten til å trykke dem, igjen og igjen, hvor og når vi måtte ønske. Jeg synes man burde gjort nettopp dette, for å demonstrere denne retten.

A

Affa

Gjest
    DA var'u sikkert et vakkert blikkfang for dine ultraortodokse homsekristne, ditt lille ludder. NÅ er'u bare en bleikfeit skygge av deg sjæl med din fengselsbleke hud. Velkommen ut i det fri. Bruk de 3-4 åra du har gjen til å mimre over de tapte slag i stedet for å spy paddegørra di ut over hederlige folk, mein stuhlbeinführer!

Hoooonkey!
    Neimen fydda til språk. Jeg er fortsatt høy, slank og flott for alderen. 193 på strømpelesten og sølvfarget TYKK manke. Selv du min lille røde venn vil mimre over din ungdoms storhetstid når du blir eldre. PS Kirken går jeg ikke i.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Jo det har de all rett til. Og vi har like fordømt retten til å trykke dem, igjen og igjen, hvor og når vi måtte ønske. Jeg synes man burde gjort nettopp dette, for å demonstrere denne retten.
    Ja, den retten har vi. Men her er vi uenige: Jeg mener det er svært uklokt å trykke dem, ikke fordi jeg er redd for drapstrusler, men fordi det er respektløst overfor muslimer. Hvorfor skal vi være respektløse? Dette fremmer bare kald front mellom deres verden og vår verden, og det er motsatt vei av det jeg vil gå i forhold til dem.

Det er forskjell på å demonstrere retten til ytringsfrihet på denne måten og drapstrusler. Men begge deler fører til avstand. La oss være mer intelligente enn dette!

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    En hver er et resultat av sin historie Ivar Løkken! Av grunner det er vanskelig å begripe har vi et uhyggelig stort antall selvmordsbombere nettopp i Midtøsten. Tanker i denne sammenhengen kan være: Okkupasjonsmakt. Ekstrem maktbruk. Kontinuerlig trakassering. Håpløshet. Ingen utsikter til forbedring. Men du setter uansett saken på huet. Har fattigdom (i form av skarp motsetning til rikdom) NOENSINNE avstedkommet gode, positive tanker og handlinger blant den undertrykte befolkningen? Nei vel? Så at den av kompliserte årsakssammenhenger får mer ekstreme utslag et sted i forhold til et annet; skal det på et vis forklare at disse menneskene er "ondere" pr definisjon? Og i så fall hvorfor? Hudfarge? Neppe, det finnes folk med samme farge som er direkte greie, faktisk. Religion? Usannsynlig. Det finnes kjempegodslige folk med samme tro. Bosted? Vel.. her nærmer vi oss noe. Men blir folk ondere av å bo der de bor? Og hvis ja; HVORFOR?? kan det ha noe å gjøre med det jeg nevnte lengre oppi her?
    IGJEN: Når du dømmer fra tribuneplass, så glemmer du fullstendig hva det innebærer å være der nede i heksegryta! ALLE folk blir for jævelige, bare forutsetningene ligger til rette for det. Før du begreper det, har du ikke begrepet en jævla dritt!

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    PS: Jeg mener ellers at ALLE muslimske aviser og tidsskrifter skal trykke en påstand om at Jesus var et homofilt rasshøl, bare fordi de har lov til det.

Det ovenstående mener jeg selvsagt ikke. For HVORFOR I HELVETE skulle de gjøre det? Bare fordi de færreste kirker aksepterer homofili, og fordi det er et åpenbart forsvar av trykkefriheten? Makan til piss! Skal vi ønske oss et samfunn som er avhengige av å fornærme hverandre til stadighet, bare for å kjenne etter at trykkefriheten faktisk funker fortsatt?? Er dere spenna gærne?

Honkey!!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det bor fattige mennesker av alle religioner over nesten hele verden.
    Det bor rike mennesker av alle religioner nesten over hele verden.

Hva er fellestrekket på selvmordsbombere og terrorister?
    Geografi, inntekt, religion?

Saken er at du finner dem i alle verdensdeler, i alle inntektsklasser og alle hudfarger. Det er eneste de har felles er islam.

Kanskje du skulle ta en tur ned fra tribunen du også?

Hva ville din venn Stalin ha gjort med saken tror du?

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Statistikk kan brukes for å støtte alle synspunkter:

F.eks:
    Drar du på byen i Oslo så viser statistikken at sjansen for å bli utsatt for vold fra en nordmann er større enn for å bli utsatt for vold av en innvandrer.
    Drar du på byen i Oslo og treffer en person på gata, så er sjansen større for at han utsetter deg for vold hvis han er innvandrer enn om han er nordmann.

K

knutinh

Gjest

Saken er at du finner dem i alle verdensdeler, i alle inntektsklasser og alle hudfarger. Det er eneste de har felles er islam.
    Fra wikipedia, oversikt over terroristgrupper:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism

Religious Terrorists
    1.1 Christian
    1.2 Hindu
    1.3 Jewish
    1.4 Muslim
    1.4.1 Islamist Fronts
    1.5 Sikh (Khalistan)
    1.6 Other religious terrorists

2 Nationalistic Terrorist Organizations
    2.1 Palestinian
    2.2 Pre-Independence Irish Nationalists
    2.3 Irish Nationalists (Northern Ireland)
    2.4 Sri Lanka
    2.5 Northern Irish Loyalists (Northern Ireland)
    2.6 Other nationalist terrorists

3 Left-wing terrorists

4 Right-wing terrorists
    4.1 Racist terrorists (mostly neo-Nazis and white-supremacists)
    4.2 Anti-Communists

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Svært så selektiv du var i din klipp-og-lim: Fra samme wikipedia:

Terrorist groups

Christian

* Nagaland Rebels (1947-present) Active in predominantly Christian state in Hindu majority India. Involved in several bombings in 2004. Goal: Independence from India after annexing parts of neighboring Indian states and Burma if it has Christian majority.
    * National Liberation Front of Tripura (1989-present) A group that seeks the independence of Tripura from India to create a Christian Tripura.
    * Lord's Resistance Army Christian/Pagan terrorist group, operated in Sudan.

Hindu

* Shiv Sena A Hindu militant group, Shiv Sena or "The Army of Shiva" is a legal right-wing political party in India designated only by one nation (Pakistan) as a terrorist group.

* Patit Pawan Sanghatana fascist Hindu organization founded by Savarkar which rejects the Sangh Parivar as "contaminated by Socialism"

* Shambaji Brigade Hindu youth group which attacked the Bhandarkar Oriental Research Institute (BORI) because it had been used by James Laine, who wrote a critical history of Shivaji

Jewish

* Kach and Kahane Chai - Israel and United States. The Hatikva Center is a Kahane Chai front organization. Another Kahanite front is the Jewish Defense League.

Muslim

* Abu Sayyaf (1991-present; Islamist separatists; the Philippines)
    o Based in the southern islands of Jolo, Basilan, and Mindanao.
    o Branched off of the Moro National Liberation Front.
    o Is partnered with Jemaah Islamiyah and Al-Qaeda.
    * Al-Gama'a al-Islamiyya (Late 1970s-present; Islamists; Egypt)
    o Seeks to establish Islamist rule in Egypt. Usually targets secular establishments, government buildings, police, the military, Coptic Christians, tourists, Jews, and “morally offensive” buildings.
    * Armed Islamic Group (1992-present; Islamists; Algeria)
    o Seeks to establish Islamist rule in Algeria. Began operations in 1992 after the Algerian government ignored election results that gave victory to Islamist political parties.
    o In recent years has lost influence as the Salafist Group for Preaching and Combat gained power.
    * Hamas (founded 1987)
    * Al Aqsa Marytrs Brigade
    * Ansar al-Islam (December 2001-present; Islamists; Iraq)
    o In Arabic, "Supporters of Islam."
    o Also known as "Partisans of Islam or Helpers of Islam."
    * Al-Qaeda (1988-present; Islamists; Afghanistan, Pakistan, and worldwide)
    o In Arabic, "the foundation" or "the base."
    o Also known as Qa‘idat al-Jihad, Islamic Army for the Liberation of the Holy Places, World Islamic Front for Jihad Against Jews and Crusaders, Islamic Salvation Foundation, and the Osama bin Laden Network.
    o Related: Alneda (former web site), As-Sahab (affiliated public relations organization),
    o Cells: Buffalo six, Hamburg cell,
    * Asbat al-Ansar (early 1990s-present; Lebanese Sunni Islamists; southern Lebanon)
    o In Arabic, "the League of the Followers."
    o Acronym for "Harakat al-Muqawama al-Islamiya," or Islamic Resistance Movement.
    * Jama'at al-Tawhid wa'al-Jihad - Abu Musab al-Zarqawi's Sunni network, operating in Iraq
    o on U.S. State Department list of Foreign Terrorist Organizations
    * Egyptian Islamic Jihad - Egypt (active since the late 1970s)
    * Harakat ul-Mujahidin (HUM) - Pakistan and Kashmir
    * Islamic Front for the Liberation of Bahrain
    * Islamic Movement of Central Asia - Central Asia
    * Islamic Movement of Uzbekistan - Uzbekistan
    * Jaish-e-Mohammed - Pakistan
    * Jaish Ansar al-Sunna - Iraq
    * JKLF Jammu and Kashmir Liberation Front - Pakistan and Kashmir
    * Jemaah Islamiyah - Southeast Asia
    * (Jihad Rite) - Australia (linked with Al Qaeda. Founded in 2001)
    * Lashkar-e-Jhangvi - Pakistan
    * Lashkar-e-Toiba - Pakistan
    * Maktab al-Khadamat - Afghanistan
    * Moroccan Islamic Combatant Group - Morocco and Spain
    * Muslim Brotherhood - international
    * People Against Gangsterism and Drugs - South Africa
    * Salafist Group for Preaching and Combat - Algeria
    * Sipah-e-Sahaba Pakistan - Pakistan
    * Takfir wal-Hijra - Egypt/Sudan/Algeria
    * Kurdish-Hizbullah - Turkey
    * Hofstad Network - Netherlands
    * National Development Front (NDF)- Islamic terrorist group having links with Al Qaeda and other jihadi orgs.Based in Kerala , India

Islamist Fronts

* Al-Barakaat (Al-Qaida front)
    * Al-Wafa Humanitarian Organization (Al-Qaida front)
    * Benevolence International Foundation (Al-Qaida front)
    * Global Relief Foundation (Al-Qaida front)
    * Holy Land Foundation for Relief and Development (Hamas)
    * Konsojaya Trading Company (Jemaah Islamiyah front)

Sikh (Khalistan)

* Babbar Khalsa
    * International Sikh Youth Federation
    * Bhinderanwala Tiger Force of Khalistan
    * Saheed Khalsa Force
    * Khalistan Liberation Force
    * Khalistan Commando Force
    * Khalistan Liberation Front
    * Khalistan National Army
    * Dashmesh Regiment

All of these groups demand a Khalistan (Land of the Pure) in the Indian state of Punjab and adjoining areas for Sikhs. Most have a variable amount of support from Sikhs abroad and have been in existence since the 1980s. Many have been weakened and have cut down on activities, yet they continue. The militancy in Punjab has claimed approximately 100,000 lives, according to estimates put forward by Amnesty International: this figure involves killings by both Sikh militants and the Indian forces. With the exception of the first two, the other groups have only been proscribed in India.
    [edit]

Other religious terrorists

* Aum Supreme Truth (Aum Shinrikyo) - Japan (homicidal religious cult)
    * Anti-Abortion Terrorists - United States
    Er et lite tyngdepunkt her...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0

Kanskje du skulle ta en tur ned fra tribunen du også?

Hva ville din venn Stalin ha gjort med saken tror du?
    Nå påpekte vel knutinh rimelig greit for deg at den påstanden om at terrorisme = islam var rimelig på trynet. Ergo pekte han også på det hyggelige faktum at du kan lære masse nytt ved å forsøke litt lesing av bøker, for eksempel. Det som er så deilig med verden, er blant annet at det flommer med kunnskaper bare man gidder se etter!! :)
    Dersom terror har en fellesnevner der ute, så må det være "frykt". Inne i våre skrøpelige menneskehjerner har det lett for å feste seg frykt, av så vel irrasjonelle som rasjonelle årsaker. Og sitter frykten hardt nok, og er den dyp nok, så vil fryktens bror, aggresjonen, tre frem. Og da begynner triste ting å skje. Som at man sjikanerer hverandre for manglende intelligens, hevder f.eks at motparten er selvmordsbombere av rent rasemessige/religiøse/opphavsmessige årsaker, eller at man tyr til sterker lut og begynner å slå, stikke med kniv, skyte, bombe osv... Det er alt utslag av frykt på en eskalerende skala. Det STORE spørsmålet er HVORFOR vi tillater frykten å finne bolig i oss. Dette krever en del filosofering; svart/hvite modeller virker ikke her!!

Honkey!

K

knutinh

Gjest
    Svært så selektiv du var i din klipp-og-lim: Fra samme wikipedia:

Er et lite tyngdepunkt her...
    Antall klassifiserte grupper er heller ikke noen god indikator. Jeg ville bare påpeke at ikke ALLE er muslimer. Jeg prøvde å finne dødstall, men fant det ikke i forbifarten.

En interessant statistikk hadde vært:
    *Antall sivile drept direkte eller indirekte av amerikansk krigføring og støtte til krigføring
    *Antall dødsfall i badekar eller av røyking per år
    *Antall drepte per år av forskjellige terroristgrupper

Og sett om frykten vår er reell, eller irrasjonelt grunnet i små terror-grupper, og de gruppene i samfunnet som har mye å tjene på vår frykt...

mvh
    Knut

A

Affa

Gjest
    Antall klassifiserte grupper er heller ikke noen god indikator. Jeg ville bare påpeke at ikke ALLE er muslimer. Jeg prøvde å finne dødstall, men fant det ikke i forbifarten.

En interessant statistikk hadde vært:
    *Antall sivile drept direkte eller indirekte av amerikansk krigføring og støtte til krigføring
    *Antall dødsfall i badekar eller av røyking per år
    *Antall drepte per år av forskjellige terroristgrupper

Og sett om frykten vår er reell, eller irrasjonelt grunnet i små terror-grupper, og de gruppene i samfunnet som har mye å tjene på vår frykt...

mvh
    Knut
    Nydelig logikk. Sett Baneheia gutta fri, de er ikke farlige for folk flest.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Knut; du glemte drepte av hund, veps, ulv og privatbil. Den sistnevnte har nok relativt mange på samvittigheten. Det heter perspektiv! ;)

Honkey

Edit: Trafikken dreper godt over 40 000 (FØRTI TUSEN) i bare USA i et normalår....

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Hvis Nord-Trøndelag var en uregjerlig og krigersk heksegryte som konstant truet nasjonale og samfunnsmessige interesser, samt begikk massive overgrep, så kunne kanskje et inntog i Verdalen vært nødvendig for å holde fylket i tøyler.

K

knutinh

Gjest
    Hva om det var større intern uro i sør-trøndelag med en faktor på 10. Hva sier det om Jens`dømmekraft at han prioriterte nord-trøndelag?

Hva om "urokråka" Verdalen gikk over til å bli hele verdens terroristreir pga Jens` handlinger OG han handlet stikk i strid med stortingets mandat??

-k

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Nydelig logikk. Sett Baneheia gutta fri, de er ikke farlige for folk flest.
    Usaklighetens konge slår til igjen. Det er vel ingen tvil om at dømte drapsmenn i Norge får fengselstraff, enten de dreper 2 småjenter eller bomber en hel buss.

Vi må skille mellom konkrete hendelser og reaksjoner på disse og forebyggende virksomhet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn