|
Horunger, et uttrykk uten mening i så måte. Ta det for det det er; et nedsettende skjelsord. Beklager om du føler deg støtt av det, om det hjelper så bytt ut ordet med valgfritt skjelsord.Akto,
Jeg er redd jeg ikke følger deg helt.
Unger, med prostituerte mødre, som dreper sine...døtre.
Dette høres ut som noe for barnevernet.
Du har et ansvar nå, er det dette du skal lære din nyfødte? Hat, generalisering, kategorisering, VI OG DEM?
Hvordan skal det gå når din datter skal gå på skole sammen med barn som ligner til forveksling på disse HOREUNGENE, hvordan har du tenkt å lære henne å se forskjellen?
Synes du du bidrar til å gjøre verden til et tryggere, varmere og bedre sted ved å kalle allerede utrygge og marginaliserte mennesker for horeunger som er verdt mindre enn aper?
Ønsker du at din datter skal vokse opp i din verden av religionskrig?
Hei Akto,Horunger, et uttrykk uten mening i så måte. Ta det for det det er; et nedsettende skjelsord. Beklager om du føler deg støtt av det, om det hjelper så bytt ut ordet med valgfritt skjelsord.
Jeg er redd muslimer, sorry mac, men slik er det. Jeg er også redd for fyllekjørere og slanger.
Ordet muslim asosierer jeg med voldelige fanatisk religiøse mennesker, og de er jeg altså redd for. Jeg frykter de, og jeg ville aldri menge meg med de. Slik har det blitt, beklager, men så enkel og uinteligent er jeg altså... Jeg stemmer ikke FRP, men AP. Fordi de står for mye bra. Det finnes ingen partier som er fullendte, men man velger det som virker best. Jeg handler på Rema, og hører på P3 på radio. Jeg hater P4 og de evindelige meningsmålingene deres.
- Og jeg er redd muslimer.
Jeg har sikkert stor innvirkning på min datter, og hun kommer heller ikke til å like muslimer, hvis jeg lykkes. Så dum og enkel er jeg. Hun kommer til å lære en del av mine grunnverdier, som å ikke slå, være snill mot dyr, takke for maten. Hun kommer ikke til å bli en rasist, for jeg har flere fargede venner. Men jeg håper jeg aldri får oppleve at hun kommer hjem med en muslim.
Jeg vet det er mange som meg, og selv om det er mange av dere som skal være så forståelsesfulle ovenfor alle, uansett hva de gjør og står for, så er jeg altså ikke det. Jeg er for dødsstraff for drap og pedofili. Jeg liker ikke muslimer, og jeg hadde ikke blitt lei meg om de alle hadde forsvunnet.
Sorry, men du klarer ikke å omvende meg, ei heller vil du klare å påvirke min oppdragelse av min datter. Uansett litt feigt å prøve å dra hun inn i dette, når jeg er i en sterk emosjonell tilstand nå.
Var det noe mer?
Der tar du nok feil gitt. Fibonacchi har det meste av æren for utbredelsen av begrepet null i vestlig matematikks spede barndom. Null kommer opprinnelig fra det hinduistiske (desimale) tallsystemet som Fibonacchi "hentet" til Europa. Han tok imidlertid også mye med seg fra araberne, en naturlig konsekvens av at han vokste opp hos dem. Ikke minst fra Abu al-Khwarizmi, en fremragende arabisk matematiker som også gav opphavet til begrepet algoritme som er nevnt tidligere.På et eller annet nivå tror jeg faktisk bare man må heve seg over andres intoleranse, prøve og forstå, og starte komunikasjonen.
Ruste ned, ikke opp.
(...)
Kan også trøste deg med at sist muslimene invaderte vest-europa, etterlot de seg tallet 0, da de dro. Og bidro således til 50% av lyden som kommer ut av anlegget ditt. ;D
At du plasserer FrP-ere sammen med disse øvrige gruppene viser at du totalt mangler politisk gangsyn. FrP opererer helt og holdent i tråd med norsk lov og deltar i en tradisjonell og demokratisk politisk diskurs, de øvrige gruppene er voldelige/militante og opererer utenfor lovverk og demokratiske spilleregler. At jeg ikke drapstruer deg som konsekvens av denne fornærmende ytringen kan du herved se på som empirisk bevis. 8)De som fryder seg nå er ignorante og fundamentalister som voldelige muslimer, militante kristne, høyre-ekstremister og Frp-ere. Begge får understreket hvor kriminelle den andre siden er.
Takk, det setter jeg pris på =)At jeg ikke drapstruer deg som konsekvens av denne fornærmende ytringen kan du herved se på som empirisk bevis. 8)
Kanskje untatt å fordømme andres?Ingenting som å få bekreftet sine fordommer.
Gahr Støhre er patetisk mener nå jeg. Han burde gjøre det klinkende klart at enhver beklagelse er helt utelukket og at hvis hans arabiske kolleger ikke godtar dette kan de kysse ham bak.Nå har nrk1 akkurat kjørt debatt på temaet. Med en diffus Gahr Støhre.
Joda, kan forsåvidt forstå at man føler seg krenket når noen gjør narr av det en holder høyt...Hvis dere kristne ikke skjønner at sunni-muslimene ble provosert... smak på dette bildet...
![]()
Kabeldragern
Poenget er ikke om det er krenkende, men hva min reaksjon som krenket blir. Som kristen vet jeg at i det øyeblikket en begynner å true andre med vold og lignende så handler man ut ifra menneskelige reaksjonmønstre og på tvers av Jesu lære.Hvis dere kristne ikke skjønner at sunni-muslimene ble provosert... smak på dette bildet...
![]()
Kabeldragern
Hvis dere kristne ikke skjønner at sunni-muslimene ble provosert... smak på dette bildet...
![]()
Kabeldragern
David Holmes lager jo herlig musikk. Visste ikke at han skriver fantasy også. Neste gang du ser fyren, gidder du å spørre hva lottotallene blir på lørdag?Jeg fant denne på et annet forum og fant at jeg ville dele den med dere. Bare så det er sagt, jeg kunne godt ha skrevet det selv, så enig er jeg.
Jeg tror sannelig du må lese det en gang til.David Holmes lager jo herlig musikk. Visste ikke at han skriver fantasy også. Neste gang du ser fyren, gidder du å spørre hva lottotallene blir på lørdag?
Nå bør du ta deg en kopp god, varm te og kikke ut og nyte det fine vinterværet og legge bekymringene bak deg.Kommer stadig på nye gode argumenter jeg...
Te er jo veldig godt ja, drikker mye av det.
Og tenk å kunne se frem mot sommeren uten å måtte ta på seg den der fryktelige bikinien...
Nå innser jeg jo og at jeg har vært veldig forut for min tid da jeg aldri bruker hunkjønnsformen innen gramatikk (ei jenta- jenta) Det heter selvsagt en jente - jenten, og dette bør dere merke dere alle sammen.
Men uff, nå er de begynt i Frankrike og.. skal nå dette aldri ta slutt...?
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3530562/
Det ser ikke slik ut. Slik ser en dansk(?) imam på integrering:Men uff, nå er de begynt i Frankrike og.. skal nå dette aldri ta slutt...?
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3530562/
Jeg trodde du bare beundret menn i stramme uniformerJeg bøyer meg i støvet av beundring.
Hvem er mentale misfoster? Bare de som kommer med drapstrusler, eller alle muslimer? Hvis førstnevnte er jeg enig, selv om jeg ikke bruker slike uttrykk om andre mennesker. Hvis alle muslimer - så er det skivebom.Den norske regjeringen har ingenting med å be mentale misfoster om unnskyldning!
Det er en ting jeg ikke forstår. Har ikke muslimske land ambassader i Norge? Hva holder ambassadørene på med egentlig, foruten å grisebanke noen som skal ha billetter til en tilstelning??. Disse vet jo at den norske regjering ikke på noen måte kan stilles til ansvar for noe som helst(les muhammedsaken). Hvis de ikke kan formidle dette til sine respektive land, hva gjør de her da?? Hvis de ikke har fått med seg at de faktisk oppholder seg i et fritt og demokratisk land med ytringsfirihet etc. og formidlet dette videre til sine hjemland, så har de ikke gjort jobben sin, kanksje de burde bli kalt inn på teppet i UD for å bli foret med teskje en stund helt til det demrer for de...Ei heller, realist, har den norske mann noe med å be drittkjærringa si om unnskyldning. Men da får han stå der som en mann når reaksjonen kommer!
Honkey!
Ja, når de krever at våre samfunnsnormer som ytringsfrihet, likestilling og demokrati utraderes fordi de strider mot islams idealer, og substansierer disse kravene med trusler og vold, la oss vise....imøtekommenhet. La oss tøyle litt på ytringsfriheten, jeg mener, - å få lov til å publisere slike bilder er ikke akkurat noen viktig rettighet for den vanlige mann i gata, som knapt kan tegne uansett. Ikke noe problem. Så krever de kanskje forbud mot korte skjørt. Ja, hvorfor ikke? Nå har jeg personlig aldri iført meg skjørt, men jeg kan umulig tenke meg at en bukse ikke for det meste gjør samme nytten. La oss ikke fornærme deres kyskhetsidealer med sånt. Så blir vel usømmelighet i media det neste. Det er åpenbart at MTV og Simpsons støter ortodokse muslimer. Bare ta det vekk, det er ikke noen fare for at TV-ruten blir tom allikevel. Så kanskje svinekjøttet, deretter alkoholen, - jaja, sprit og kalorier fører bare til samfunnsproblemer uansett, det kan vi ofre. Og ballen er i gang å rulle.Men det er nå engang slik at muslimer lett blir krenket på sin profets vegne. Det synes jeg man skal respektere, og heller holde en dialog om problematikken på et nivå hvor man viser forståelse, respekt og imøtekommenhet.
Både disse ambassadene og disse landenes regjeringer er klar over det du sier her. Det er heller ikke de som har truet med drap og vold, de har bare protestert mot noe de opplever som krenkende. Og det har de demokratisk rett til, i ytringsfrihetens navn.Det er en ting jeg ikke forstår. Har ikke muslimske land ambassader i Norge? Hva holder ambassadørene på med egentlig, foruten å grisebanke noen som skal ha billetter til en tilstelning??. Disse vet jo at den norske regjering ikke på noen måte kan stilles til ansvar for noe som helst(les muhammedsaken). Hvis de ikke kan formidle dette til sine respektive land, hva gjør de her da?? Hvis de ikke har fått med seg at de faktisk oppholder seg i et fritt og demokratisk land med ytringsfirihet etc. og formidlet dette videre til sine hjemland, så har de ikke gjort jobben sin, kanksje de burde bli kalt inn på teppet i UD for å bli foret med teskje en stund helt til det demrer for de...
Jeg ser ikke problemstillingen din. Krever muslimer at vi skal gå bort fra likestilling, ytringsfrihet og demokrati? Imøtekommenhet er ikke det samme som ettergivenhet. Bare sånn til etterretning... Du vet visst ikke alt du heller, Løkken?Ja, når de krever at våre samfunnsnormer som ytringsfrihet, likestilling og demokrati utraderes fordi de strider mot islams idealer, og substansierer disse kravene med trusler og vold, la oss vise....imøtekommenhet. La oss tøyle litt på ytringsfriheten, jeg mener, - å få lov til å publisere slike bilder er ikke akkurat noen viktig rettighet for den vanlige mann i gata, som knapt kan tegne uansett. Ikke noe problem. Så krever de kanskje forbud mot korte skjørt. Ja, hvorfor ikke? Nå har jeg personlig aldri iført meg skjørt, men jeg kan umulig tenke meg at en bukse ikke for det meste gjør samme nytten. La oss ikke fornærme deres kyskhetsidealer med sånt. Så blir vel usømmelighet i media det neste. Det er åpenbart at MTV og Simpsons støter ortodokse muslimer. Bare ta det vekk, det er ikke noen fare for at TV-ruten blir tom allikevel. Så kanskje svinekjøttet, deretter alkoholen, - jaja, sprit og kalorier fører bare til samfunnsproblemer uansett, det kan vi ofre. Og ballen er i gang å rulle.
Nei, imøtekommenhet er det absolutt siste slike krefter bør møtes med. Null imøtekommenhet, null kompromisser, null forståelse, null forsonlighet; total og uforbeholden tilbakevisning er det eneste holdbare.
På muslimsk side legger "krigshisserne" skylda på hele skandinavia for at to redaktører legger ut tegninger de ser på som krenkende.Både de disse ambassadene og disse landenes regjeringer er klar over det du sier her. Det er heller ikke de som har truet med drap og vold, de har bare protestert mot noe de opplever som krenkende. Og det har de demokratisk rett til, i ytringsfrihetens navn.
Jeg gjør.På muslimsk side legger "krigshisserne" skylda på hele skandinavia for at to redaktører legger ut tegninger de ser på som krenkende.
På skandinavisk side legger "krigshisserne" skylda på hele den muslimske verden når et ukjent antall muslimske tapere truer med vold
Noen som ser analogien?
-k