Tegningene som forarger den muslimske verden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JonnYb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Antall liker
    0
    Må ærlig si jeg byner å bli lei særbehandlingen disse muslimene krever hele tiden. Religion uff..

Spennende tema og spennede utvikling

akto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Akershus
    Akto,
    Jeg er redd jeg ikke følger deg helt.

Unger, med prostituerte mødre, som dreper sine...døtre.

Dette høres ut som noe for barnevernet.

Du har et ansvar nå, er det dette du skal lære din nyfødte? Hat, generalisering, kategorisering, VI OG DEM?

Hvordan skal det gå når  din datter skal gå på skole sammen med barn som ligner til forveksling på disse HOREUNGENE, hvordan har du tenkt å lære henne å se forskjellen?

Synes du du bidrar til å gjøre verden til et tryggere, varmere og bedre sted ved å kalle allerede utrygge og marginaliserte mennesker for horeunger som er verdt mindre enn aper?

Ønsker du at din datter skal vokse opp i din verden av religionskrig?
    Horunger, et uttrykk uten mening i så måte. Ta det for det det er; et nedsettende skjelsord. Beklager om du føler deg støtt av det, om det hjelper så bytt ut ordet med valgfritt skjelsord.

Jeg er redd muslimer, sorry mac, men slik er det. Jeg er også redd for fyllekjørere og slanger.

Ordet muslim asosierer jeg med voldelige fanatisk religiøse mennesker, og de er jeg altså redd for. Jeg frykter de, og jeg ville aldri menge meg med de. Slik har det blitt, beklager, men så enkel og uinteligent er jeg altså... Jeg stemmer ikke FRP, men AP. Fordi de står for mye bra. Det finnes ingen partier som er fullendte, men man velger det som virker best. Jeg handler på Rema, og hører på P3 på radio. Jeg hater P4 og de evindelige meningsmålingene deres.
    - Og jeg er redd muslimer.

Jeg har sikkert stor innvirkning på min datter, og hun kommer heller ikke til å like muslimer, hvis jeg lykkes. Så dum og enkel er jeg. Hun kommer til å lære en del av mine grunnverdier, som å ikke slå, være snill mot dyr, takke for maten. Hun kommer ikke til å bli en rasist, for jeg har flere fargede venner. Men jeg håper jeg aldri får oppleve at hun kommer hjem med en muslim.

Jeg vet det er mange som meg, og selv om det er mange av dere som skal være så forståelsesfulle ovenfor alle, uansett hva de gjør og står for, så er jeg altså ikke det. Jeg er for dødsstraff for drap og pedofili. Jeg liker ikke muslimer, og jeg hadde ikke blitt lei meg om de alle hadde forsvunnet.

Sorry, men du klarer ikke å omvende meg, ei heller vil du klare å påvirke min oppdragelse av min datter. Uansett litt feigt å prøve å dra hun inn i dette, når jeg er i en sterk emosjonell tilstand nå.

Var det noe mer?

Tresko

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2006
    Antall liker
    0
    Horunger, et uttrykk uten mening i så måte. Ta det for det det er; et nedsettende skjelsord. Beklager om du føler deg støtt av det, om det hjelper så bytt ut ordet med valgfritt skjelsord.

Jeg er redd muslimer, sorry mac, men slik er det. Jeg er også redd for fyllekjørere og slanger.

Ordet muslim asosierer jeg med voldelige fanatisk religiøse mennesker, og de er jeg altså redd for. Jeg frykter de, og jeg ville aldri menge meg med de. Slik har det blitt, beklager, men så enkel og uinteligent er jeg altså... Jeg stemmer ikke FRP, men AP. Fordi de står for mye bra. Det finnes ingen partier som er fullendte, men man velger det som virker best. Jeg handler på Rema, og hører på P3 på radio. Jeg hater P4 og de evindelige meningsmålingene deres.
    - Og jeg er redd muslimer.

Jeg har sikkert stor innvirkning på min datter, og hun kommer heller ikke til å like muslimer, hvis jeg lykkes. Så dum og enkel er jeg. Hun kommer til å lære en del av mine grunnverdier, som å ikke slå, være snill mot dyr, takke for maten. Hun kommer ikke til å bli en rasist, for jeg har flere fargede venner. Men jeg håper jeg aldri får oppleve at hun kommer hjem med en muslim.

Jeg vet det er mange som meg, og selv om det er mange av dere som skal være så forståelsesfulle ovenfor alle, uansett hva de gjør og står for, så er jeg altså ikke det. Jeg er for dødsstraff for drap og pedofili. Jeg liker ikke muslimer, og jeg hadde ikke blitt lei meg om de alle hadde forsvunnet.

Sorry, men du klarer ikke å omvende meg, ei heller vil du klare å påvirke min oppdragelse av min datter. Uansett litt feigt å prøve å dra hun inn i dette, når jeg er i en sterk emosjonell tilstand nå.

Var det noe mer?
    Hei Akto,

Så godt å høre at du ikke er enda en av disse rabiate FRP'erne.

Et par fakta om muslimer:
    -De dreper færre enn oss europeere, krig holdt utenom, så er drapstilfellene langt færre pr. 100 000 inbyggere i muslimske land, enn i europa.
    Og langt langt lavere enn f.eks. USA.

Noen snakker om å være redde her, for sitt levesett og for sin kultur.

Hvem er det som invaderer hvem egentlig?

Jeg tror det er svært få muslimer som er ute etter deg og din datter.

Det du er redd for er skrekkvisjoner du har dannet i ditt eget hode.

Kan også trøste deg med at sist muslimene invaderte vest-europa, etterlot de seg tallet 0, da de dro. Og bidro således til 50% av lyden som kommer ut av anlegget ditt. ;D

Føler du forøvrig at muslimer har hatt påvirkning på livet ditt?
    Har Islam tvunget deg til å forandre din levemåte?
    Jeg må si jeg har opplevd fysisk mishandling fra kristne pga. min mangel på tro, men har fortsatt ikke opplevd 1muslim som har forsøkt og tvinge sin tro på meg.

Og jeg bor i den delen av landet, og byen, med størst tetthet av muslimer.

Vi er redde for det vi ikke kjenner.

Vold og trussler er ting vi ikke må akseptere fra religiøse.
    Vi må kanskje slå hardere ned på evt. slike fenomener i vårt eget land.
    Vi må kutte bistand til regimer som vil hevde sin religiøse fortreffenhet ved å hengi seg til vold(de nyvalgte palestinske selvstyremyndighetene?)

Men ikke vær så naiv å tro at det går 500 millioner menn rundt i verden, med sverdet klart i den ene hånden som venter på å strømme inn i europa og sprenge seg selv og din datter i filler.

Vi er alle mennesker, vi er likere enn du tror.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    På et eller annet nivå tror jeg faktisk bare man må heve seg over andres intoleranse, prøve og forstå, og starte komunikasjonen.

Ruste ned, ikke opp.

(...)

Kan også trøste deg med at sist muslimene invaderte vest-europa, etterlot de seg tallet 0, da de dro. Og bidro således til 50% av lyden som kommer ut av anlegget ditt. ;D
    Der tar du nok feil gitt. Fibonacchi har det meste av æren for utbredelsen av begrepet null i vestlig matematikks spede barndom. Null kommer opprinnelig fra det hinduistiske (desimale) tallsystemet som Fibonacchi "hentet" til Europa. Han tok imidlertid også mye med seg fra araberne, en naturlig konsekvens av at han vokste opp hos dem. Ikke minst fra Abu al-Khwarizmi, en fremragende arabisk matematiker som også gav opphavet til begrepet algoritme som er nevnt tidligere.

Araberne var én gang i tiden verdens fremste folkeslag, både kulturelt og teknologisk, men det var før islam la sin klamme hånd over dem. Nå er de det mest tilbakestående, både kulturelt, teknologisk, menneskerettslig og økonomisk. For noen flotte utsikter, ja, la oss som du sier ruste ned, la oss sende ut en formell invitasjon i samme slengen. Her er det bare å ta over showet og la islam kjøre oss inn i mørketiden, akkurat som det gjorde med araberne før oss.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.441
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har tatt bort et par av innleggene som var direkte drittslenging mot medlemmer og det er ikke tillatt.

K

knutinh

Gjest
    De som fryder seg nå er ignorante og fundamentalister som voldelige muslimer, militante kristne, høyre-ekstremister og Frp-ere. Begge får understreket hvor kriminelle den andre siden er.

Oss andre - moderate muslimer, moderate og sekulariserte kristne, opplyste og utviklede mennsker vet ikke om vi skal være flau eller sint.

-k

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hvis dere kristne ikke skjønner at sunni-muslimene ble provosert... smak på dette bildet...

Kabeldragern

K

knutinh

Gjest
    Nå har nrk1 akkurat kjørt debatt på temaet. Med en diffus Gahr Støhre.

Jesus på flagget gjorde meg egentlig ingenting men poenget ditt er godt. Jeg vedder på at vi kan finne ting som er dypt støtende og krenkende på de fleste her inne.

For oss er menneskerettigheter og pressefrihet like fundamentale regler som religion er for enkelte. Å kompromisse på disse tingene setter sinnene i kok og får folk til å slenge ut trusler og yttre håp om død og elendighet over muslimer.

Hva er da så fryktelig vanskelig med å forstå at andre kan ha samme glød ovenfor andre regler? Jeg sier ikke at vi skal bøye oss under dem, eller kompromisse våre egne regler. Men krig begynner med at man ikke vil forstå den andre parten.

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    De som fryder seg nå er ignorante og fundamentalister som voldelige muslimer, militante kristne, høyre-ekstremister og Frp-ere. Begge får understreket hvor kriminelle den andre siden er.
    At du plasserer FrP-ere sammen med disse øvrige gruppene viser at du totalt mangler politisk gangsyn. FrP opererer helt og holdent i tråd med norsk lov og deltar i en tradisjonell og demokratisk politisk diskurs, de øvrige gruppene er voldelige/militante og opererer utenfor lovverk og demokratiske spilleregler. At jeg ikke drapstruer deg som konsekvens av denne fornærmende ytringen kan du herved se på som empirisk bevis. 8)

K

knutinh

Gjest
    At jeg ikke drapstruer deg som konsekvens av denne fornærmende ytringen kan du herved se på som empirisk bevis. 8)
    Takk, det setter jeg pris på =)

Jeg konstaterer dog at personer jeg noe rasistisk setter i båsen "frp-ere" ser på responsen fra muslimer med en viss tilfredshet, "der ser dere, de er militante aper, hele gjengen..."

Ingenting som å få bekreftet sine fordommer.

mvh
    Knut

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Ingenting som å få bekreftet sine fordommer.
    Kanskje untatt å fordømme andres?

Nå har nrk1 akkurat kjørt debatt på temaet. Med en diffus Gahr Støhre.
    Gahr Støhre er patetisk mener nå jeg. Han burde gjøre det klinkende klart at enhver beklagelse er helt utelukket og at hvis hans arabiske kolleger ikke godtar dette kan de kysse ham bak.

De som snakket mest fornuft var Shabana Rehman (NRK) og Hege Storhaug (TV2); kompromiss er å gi etter for trusler, å gi dem lillefingeren i den tro at de ikke da vil prøve å ta mer. Zahid Mukhtars uttalelser var mer enn noe skremmende. Det fremstod som åpenbart at han ville at ytringsfriheten skulle vike av hensyn til islams dogmer, ikke bare i denne konkrete saken, men på generelt grunnlag. Han prøvde å glatte over det med vage tautologier, men den gjengen har en politisk agenda.

R

Rojoh

Gjest
    Hvis dere kristne ikke skjønner at sunni-muslimene ble provosert... smak på dette bildet...

Kabeldragern
    Joda, kan forsåvidt forstå at man føler seg krenket når noen gjør narr av det en holder høyt...

Forøvrig synes jeg ikke det bildet gjør så mye fra eller til. (Hemmeligheten er å se etter hvem som gjør hva, og på hvilket grunnlag... 8) ).

Mvh. Johan

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Denne kronikken stod trykket i Aftenposten i går.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1209423.ece

Den drøfter en fremskriving av folketallet foretatt av Statistisk Sentralbyrå, som postulerer muslimsk flertall her i landet innen utgangen av dette århundre.

Nå skjønner kanskje enkelte hvorfor vi diskuterer ytringsfrihet på prisipielt grunnlag. Snart er det nemlig alvor, og selv om vi ikke vil oppleve slutten ytringsfriheten, så vil våre barnebarn oppleve det.

Til de av dere som ønsker denne utviklingen, lykke til.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Men tenk deg så morsomt da hvis jentene kom å spurte etter en pakke mohammed normal eller en jesus med vinger ;D

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4

Kabeldragern
    Poenget er ikke om det er krenkende, men hva min reaksjon som krenket blir. Som kristen vet jeg at i det øyeblikket en begynner å true andre med vold og lignende så handler man ut ifra menneskelige reaksjonmønstre og på tvers av Jesu lære.
    Jeg er forøvrig enig med deg, Kabeldrageren i mye av det du sier i et tidligere innlegg. Tror heller ikke det står millioner av selvmordsbombere klare til å innvadere oss. Jeg tror denne saken hauses opp av media og hysteriske mennesker på begge sider. Saken er ikke SÅ stor. Jeg er enig i at det ikke var spesiellt lurt å trykke noe som Magazinet helt sikkert skjønte ville være meget provoserende. Hvilken hensikt hadde det? Å provosere frem en reaksjon? Det synes jeg er en dårlig grunn. Samtidig kan vi ikke gi etter for truslene som kommer i etterkant.Klart vi ikke skal være feige og krype.

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4

Kabeldragern

Er dette så ille da? i flere år gikk jeg rundt i menigheten jeg var med i da med en vest som det stod on the seventh day he made TREK BIKES med ett kors over teksten. Jepp det var jeg som laget den selv. Enkelte ble irritert men de skjønte at jeg var sprø så de ga opp.

Kjøper provoserende gensere med verre tekst enn dette. Nyeste innkjøpet er en genser hvor det står på fronten. On the back of this shirt there is a couple fucking. På baksiden er det bilde av jesus som blunker og sier just kidding.

Kom med mye verre ting a så jeg får noe å le av jeg også ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Jeg fant denne på et annet forum og fant at jeg ville dele den med dere. Bare så det er sagt, jeg kunne godt ha skrevet det selv, så enig er jeg.

Når trollet er ute av esken

De siste par ukers hendelser har naturlig nok skapt en del forvirring, oppskakelse og usikkerhet. Tillat meg derfor å oppsummere situasjonen i korthet.

Det er en broket gruppe som arbeider for at Islam skal bli en del av Europa. Man har øyeblikksaltruister, som synes det er feil at Norge skal gi ved døra men ikke slippe inn i stua. Arvesyndister, som mener dette er måten Europa kan gjøre opp for kolonitiden. Anarkister og antielitister, som vil at verdenselitens forsøk på å lukke seg vekk fra de fattige skal feile. Sci-fikommunister som dem i SOS Rasisme, som ser islam som en mulighet til å skape en kollektivistisk rekasjonær base. Pluralutopister, som ser for seg et fargesprakende, gledesfullt og velstående mangfold. Og ikke minst islamister selv.

Disse har bredt noe til felles. En kunnskap som deles av alle verdens statsledere, de ”intellektuelle” i Norge og utenlands, lederskapet i FN, lederskapet i EU, og allment oppegående samfunnskjennere i verden. Kunnskapseliten kjenner til hemmeligheten om Islam – at raseriet vi ser ikke nødvendigvis er en del av Islam, men at arabisk og nordafrikansk æreskodeks fungerer i syntese med renhets- og stoltshetstanker i Islam til å gjøre at den minste tilsynelatende disrespekt for Islam skaper en voldsom og eksplosiv bevegelse på flere plan – intellektuelt, diplomatisk, voldelig – for å knuse den som truer Islams ære. Om det så sitter en kar i en hytte på fjellet og sier til seg selv ”Muhammed er dum” skal han enten underkaste seg (og derved gjenopprette æren) eller dø. I kunnskapseliten er dette en åpen hemmelighet. Det er ikke uten grunn at man ser statsledere tråkke forsiktig rundt muslimer. Æreskodeksen er den samme Astrid Meland påpeker nå er utbredt i Oslo, bare på globalt plan.

Tanken, ’planen’ blant idealistene, er nemlig at denne æres- og voldssyntesen med Islam skal avta over tid. Om vi ikke provoserer trollet ut av esken, om vi tar imot Islam med åpne armer og blide, nysgjerrige og inkluderende fjes, vil ærestrollet minke og forsvinne. Først satser man på demografisk integrasjon, så på sekularisering og reduksjon av ærestrangen. Derfor er det vitalt at befolkningens tanker og oppførsel overfor muslimer kontrolleres og modereres i maksimal grad – fordi trollet bare forsvinner om folket oppfører seg riktig, slår kunnskapseliten selv ned på alle tendenser til at folk avviker fra godhetstanken. Hele europas fremtid ser ut til å hvile på hvorvidt moderasjonen lykkes. Vi kan tulle med det imorgen, bare vi avholder oss fra å tulle i dag.

Denne kausaliteten er jeg og mange andre uenige i – æresfølelsen går hånd i hånd med religion, og Islam vil aldri sekulariseres så lenge Koranen tolkes bokstavlig. Jeg tror altså man kan integrere demografisk i tredve år uten at trollet forsvinner. Tvert imot ser all erfaring ut til å peke mot at trollet istedet bygger seg en trone og dirigerer sine lakeier derfra. Det blir et samfunn bygd på hodeskaller. Men det er nå bare min spådom.

Handlingslammelsen og usikkerheten vi nå ser er ihvertfall en direkte reaksjon på dette spillet. Et ’uansvarlig’ element plukket et hår av de fornemmes hode – og trollet er plutselig brølende ute av esken. Befolkningen som helhet reagerer med sjokk, for folk kunne da aldri tenkt seg at noe slikt fantes blant de ærefulle. Halvparten av kunnskapseliten reagerer med avmakt og desperasjon – man hadde kommet så langt i å håpe at trollet skulle minke, at man nærmest hadde innbilt seg at det var borte. Den andre halvparten prøver som best de kan å blidgjøre trollet og å få den fornærmende part til å unnskylde. Da vil trollet roe seg og krype tilbake i esken, og samfunnsplanen kan fortsette dog med et par års tilbakegang, er tanken og håpet.

David Holmes
    (ikke at det er hva jeg heter, men hey)

Innlegget kan naturligvis kopieres og redistribueres som folk vil.

bjarte3

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    0
    Jeg fant denne på et annet forum og fant at jeg ville dele den med dere. Bare så det er sagt, jeg kunne godt ha skrevet det selv, så enig er jeg.
    David Holmes lager jo herlig musikk. Visste ikke at han skriver fantasy også. Neste gang du ser fyren, gidder du å spørre hva lottotallene blir på lørdag?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    David Holmes lager jo herlig musikk. Visste ikke at han skriver fantasy også.  Neste gang du ser fyren, gidder du å spørre hva lottotallene blir på lørdag?
    Jeg tror sannelig du må lese det en gang til.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Vel, nå har muslimene vist oss hvor skapet skal stå, og det er definitivt ikke i kroken, for der står jo vi og skammer oss. Men det store problemet kommer vel først den dagen de skal begynne å blande seg inn i høyttalerplasseringen….

I fremtiden har jeg tenkt å være noe i forkant, jeg har nå bestemt meg for at jeg skal sy burka til mine døtre. Nå er ikke dette noen helt optimal situasjon, da jeg og symaskinen ikke verdens beste venner, og det medfører nok ilter frue og at ungene får utvidet vokabularet sitt noe i negativ retning, men med ørepropper og pågangsmot skal nok dette gå bra. Og det geniale er at jeg har tenkt å sy i vannavstøtende stoff, kombinasjonen regnkappe og burka MÅ jo bare bli en suksess…

I tillegg har jeg nå begynt å lese alle bøker baklengs, men det vil jeg si er noe oppskrytt. Det er litt vanskelig å få med seg handlingen, og veldig uheldig at man får vite hvem morderen er før man vet hvem som er drept, men alt blir vel en vane…

Dette med omskjæring er jo selvsagt noe man bør vurdere på sikt, Muhammed synes jo at det er greit, så da er det litt ufint av oss å lage så mye oppstyr om dette. Imamene støtter det jo også, og de har nok satt seg mye mer inn i sakene enn en gjennomsnitts nordmann.

Ytringsfriheten er vel heller ikke egentlig så viktig, tenkt hvor mye vi hadde vært spart for av dum og unødvendig informasjon om vi kunne begrenset den noe.

Nei nå må vi åpne øynene og ta inn alle disse gode tankene våre muslimske brødre så velvillig vil dele med oss, vi har helt sikkert mye å lære. Så mange muslimer kan da umulig ta feil…??

A

Affa

Gjest
    Jeg er enig. Alle de lune gode verdiene disse deilige solskinnsbollene av noen mennesker som befolker sivilisasjonens vugge står for bør vi snarest ta til oss. Vi må ta dem til oss som om de var våre egne. Tømme frysere for uren mat, brenne syndige bøker og frekke klær og la barten gro. Tekanner er det bare å skaffe seg så det holder, det blir tross alt den eneste drikk som tolereres når denne paradislignende nyordningen trer i kraft. "Selvmordsbomber for dummies" og "Fyringsguiden; hvordan få fyr på våte koner" jobber jeg allerede med. (Pipene bør få større feierluker da det, unektelig, blir mye bøss etter en brent kone). Det bør nok også bli feiing 5 ganger årlig da disse kjerringene soter noe aldeles forferdelig. Men alt dette er bare moro. Vi gleder oss allerede.

PS: Kjøp bønneteppe nå mens de fortsatt kan oppdrives

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Kommer stadig på nye gode argumenter jeg...
    Te er jo veldig godt ja, drikker mye av det.
    Og tenk å kunne se frem mot sommeren uten å måtte ta på seg den der fryktelige bikinien...
    Nå innser jeg jo og at jeg har vært veldig forut for min tid da jeg aldri bruker hunkjønnsformen innen gramatikk (ei jenta- jenta) Det heter selvsagt en jente - jenten, og dette bør dere merke dere alle sammen.

Men uff, nå er de begynt i Frankrike og.. skal nå dette aldri ta slutt...?

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3530562/

J

jekri

Gjest
    Kommer stadig på nye gode argumenter jeg...
    Te er jo veldig godt ja, drikker mye av det.
    Og tenk å kunne se frem mot sommeren uten å måtte ta på seg den der fryktelige bikinien...
    Nå innser jeg jo og at jeg har vært veldig forut for min tid da jeg aldri bruker hunkjønnsformen innen gramatikk (ei jenta- jenta) Det heter selvsagt en jente - jenten, og dette bør dere merke dere alle sammen.

Men uff, nå er de begynt i Frankrike og.. skal nå dette aldri ta slutt...?

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3530562/
    Nå bør du ta deg en kopp god, varm te og kikke ut og nyte det fine vinterværet og legge bekymringene bak deg.
    Slutt å lese alle tabloidavisene som hauser deg opp og sett heller på en god plate. Kan anbefale "Goodbye yellow brick road" med Elton John eller "Buddahs chcolate box" med Cat Stevens

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Man kan selvsagt stille seg undrende til at muslimer føler seg krenket av disse karikaturtegningene. Det gjør jeg også. Men det er nå engang slik at muslimer lett blir krenket på sin profets vegne. Det synes jeg man skal respektere, og heller holde en dialog om problematikken på et nivå hvor man viser forståelse, respekt og imøtekommenhet.

Var ikke Magazinet med på å protestere mot at Life Of Brian ble vist på kino i Norge? Jeg ser ingen konsekvens i dette bladets skrik om ytringsfrihet.

A

Affa

Gjest
    For en praktfull sammenligning. Jeg bøyer meg i støvet av beundring.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    I ytringsfrihetens navn kan man selvsagt protestere, men IKKE true med drap. Kristne har i alle år blitt harselert med, de har protestert men er blitt ledd av. Nå er man plutselig så forståelsesfull bare fordi de som protesterer truer. FEIGT, FEIGT, FEIGT...

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Her var'e mange som åpenbarer seg som rasshøl og dårlige diskusjonspartnere, gitt. Og mange som argumenterer mot ting det åpenbart burde være for, eller for å si det på en annen måte: Forbud / påbud er helt riktige, så lenge JEG er enig i dem! ;)
    Om du kaller dama di ei jævla drittkjærring en dag, kan du ta deg faen på at det blir bråk. Du har lov å si det, kanskje har du til og med rett? Kjærringa smekker på kyskhetsbeltet, og slår av lyden. Og lyset. Sånn blir'e til du har krypi til korset og bedt om unnskyldning. Det spiller ikke en dritt rolle om du har rett til å si det du har sagt, du har fornærma faenskapet, og sånn er'e, enten du liker'e eller ikke. Skal du leve i lag med, eller i nærheten av noen, kan det lønne seg å ikke rote det til med unødvendige provokasjoner, nemlig, for virkeligheten er sånn at en del kjærringer er klin gærne. Og du oppfører deg slik at du unngår unødige krangler. Det heter å innrette seg.
    Ergo ser jeg ikke problemet med å krype litt for husfreden. Det som har skjedd har skjedd, ingen kan endre de faktiske forhold.
    Og ingen kan helller endre det faktum at aviser i demokratiske land kan trykke ting når de vil. Poenget er at man behøver ikke nødvendigvis sette sånt på kartet BARE FOR Å GJØRE DET! Det kan komme godt med å ha "litt å gå på" til en gang trykkefriheten faktisk er nødvendig.
    Ta tørn folkens, på seg selv kjenner man andre, og vi har alle opplevd å føle oss tråkka på til tider. Den som er redd for muslimer eller trykkefrihet har et problem inni sitt eget hue. Det er der jobben må gjøres!

Honkey!

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    300
    Den norske regjeringen har ingenting med å be mentale misfoster om unnskyldning!

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Ei heller, realist, har den norske mann noe med å be drittkjærringa si om unnskyldning. Men da får han stå der som en mann når reaksjonen kommer!

Honkey!

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Den norske regjeringen har ingenting med å be mentale misfoster om unnskyldning!
    Hvem er mentale misfoster? Bare de som kommer med drapstrusler, eller alle muslimer? Hvis førstnevnte er jeg enig, selv om jeg ikke bruker slike uttrykk om andre mennesker. Hvis alle muslimer - så er det skivebom.

Den norske regjering har faktisk ikke bedt om unnskyldning. De har sagt at de har forståelse for at man kan føle seg krenket, men de har ikke tatt ansvar for hva Magazinet har trykket, ettersom Norge er et land med ytringsfrihet. At noen tar det som unnskyldning fra regjeringen kan jeg bare ta til etterretning, men det er altså feil.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    300
    Ei heller, realist, har den norske mann noe med å be drittkjærringa si om unnskyldning. Men da får han stå der som en mann når reaksjonen kommer!

Honkey!
    Det er en ting jeg ikke forstår. Har ikke muslimske land ambassader i Norge? Hva holder ambassadørene på med egentlig, foruten å grisebanke noen som skal ha billetter til en tilstelning??. Disse vet jo at den norske regjering ikke på noen måte kan stilles til ansvar for noe som helst(les muhammedsaken). Hvis de ikke kan formidle dette til sine respektive land, hva gjør de her da?? Hvis de ikke har fått med seg at de faktisk oppholder seg i et fritt og demokratisk land med ytringsfirihet etc. og formidlet dette videre til sine hjemland, så har de ikke gjort jobben sin, kanksje de burde bli kalt inn på teppet i UD for å bli foret med teskje en stund helt til det demrer for de...

Hvis de absolutt skal boikotte noe, så kan de jo la være å lese magasinet ;D, akkurat som kristne fundamentalister kan bruke avknappen på tvèn hvis de ikke vil se porno på tv? i så henseende har våre hjemlige fundamentalister sine svin på skogen. Disse kan vi jo tvangsfore med Brokeback Mountain på repeat x antall døgn.... ;D ;D

Akkurat her har være hjemlige fundamentalister en vei å gå, Torp med flere....

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Men det er nå engang slik at muslimer lett blir krenket på sin profets vegne. Det synes jeg man skal respektere, og heller holde en dialog om problematikken på et nivå hvor man viser forståelse, respekt og imøtekommenhet.
    Ja, når de krever at våre samfunnsnormer som ytringsfrihet, likestilling og demokrati utraderes fordi de strider mot islams idealer, og substansierer disse kravene med trusler og vold, la oss vise....imøtekommenhet. La oss tøyle litt på ytringsfriheten, jeg mener, - å få lov til å publisere slike bilder er ikke akkurat noen viktig rettighet for den vanlige mann i gata, som knapt kan tegne uansett. Ikke noe problem. Så krever de kanskje forbud mot korte skjørt. Ja, hvorfor ikke? Nå har jeg personlig aldri iført meg skjørt, men jeg kan umulig tenke meg at en bukse ikke for det meste gjør samme nytten. La oss ikke fornærme deres kyskhetsidealer med sånt. Så blir vel usømmelighet i media det neste. Det er åpenbart at MTV og Simpsons støter ortodokse muslimer. Bare ta det vekk, det er ikke noen fare for at TV-ruten blir tom allikevel. Så kanskje svinekjøttet, deretter alkoholen, - jaja, sprit og kalorier fører bare til samfunnsproblemer uansett, det kan vi ofre. Og ballen er i gang å rulle.

Nei, imøtekommenhet er det absolutt siste slike krefter bør møtes med. Null imøtekommenhet, null kompromisser, null forståelse, null forsonlighet; total og uforbeholden tilbakevisning er det eneste holdbare.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Det er en ting jeg ikke forstår. Har ikke muslimske land ambassader i Norge? Hva holder ambassadørene på med egentlig, foruten å grisebanke noen som skal ha billetter til en tilstelning??. Disse vet jo at den norske regjering ikke på noen måte kan stilles til ansvar for noe som helst(les muhammedsaken). Hvis de ikke kan formidle dette til sine respektive land, hva gjør de her da?? Hvis de ikke har fått med seg at de faktisk oppholder seg i et fritt og demokratisk land med ytringsfirihet etc. og formidlet dette videre til sine hjemland, så har de ikke gjort jobben sin, kanksje de burde bli kalt inn på teppet i UD for å bli foret med teskje en stund helt til det demrer for de...
    Både disse ambassadene og disse landenes regjeringer er klar over det du sier her. Det er heller ikke de som har truet med drap og vold, de har bare protestert mot noe de opplever som krenkende. Og det har de demokratisk rett til, i ytringsfrihetens navn.

K

kbwh

Gjest
    Jeg er utrolig forulempet av at disse flaggbrennerene ikke er i stand til å framstille flagget vårt med riktige proporsjoner.
    Dere som kjenner tullingene - si til dem at de skal være 6-1-2-1-6/6-1-2-1-12 slik at det er i orden til neste gang.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Ja, når de krever at våre samfunnsnormer som ytringsfrihet, likestilling og demokrati utraderes fordi de strider mot islams idealer, og substansierer disse kravene med trusler og vold, la oss vise....imøtekommenhet. La oss tøyle litt på ytringsfriheten, jeg mener, - å få lov til å publisere slike bilder er ikke akkurat noen viktig rettighet for den vanlige mann i gata, som knapt kan tegne uansett. Ikke noe problem. Så krever de kanskje forbud mot korte skjørt. Ja, hvorfor ikke? Nå har jeg personlig aldri iført meg skjørt, men jeg kan umulig tenke meg at en bukse ikke for det meste gjør samme nytten. La oss ikke fornærme deres kyskhetsidealer med sånt. Så blir vel usømmelighet i media det neste. Det er åpenbart at MTV og Simpsons støter ortodokse muslimer. Bare ta det vekk, det er ikke noen fare for at TV-ruten blir tom allikevel. Så kanskje svinekjøttet, deretter alkoholen, - jaja, sprit og kalorier fører bare til samfunnsproblemer uansett, det kan vi ofre. Og ballen er i gang å rulle.

Nei, imøtekommenhet er det absolutt siste slike krefter bør møtes med. Null imøtekommenhet, null kompromisser, null forståelse, null forsonlighet; total og uforbeholden tilbakevisning er det eneste holdbare.
    Jeg ser ikke problemstillingen din. Krever muslimer at vi skal gå bort fra likestilling, ytringsfrihet og demokrati? Imøtekommenhet er ikke det samme som ettergivenhet. Bare sånn til etterretning... Du vet visst ikke alt du heller, Løkken? ;)

Muslimene har rett til å protestere mot disse tegningene. De har ikke rett til å komme med drapstrusler. Og, som jeg allerede har skrevet et par ganger i andre innlegg den siste timen, den muslimske verden protesterer mot dem, de kommer ikke med noen drapstrusler. Drapstruslene kommer fra små, enkeltstående grupper. I går så jeg en representant for det norske muslimske samfunnet ta sterk avstand fra vold, men han protesterte likevel sterkt, og med tildels gode argumenter.

Jeg har sett at frp har kommet med liknende uttalelser som deg, Løkken. Null kompromiss, null forståelse, null unnskyldning (forsåvidt enig i dette), null alt! Det jeg frykter mest av alt er at frp skal få rent flertallsstyre i Norge. Det vil ikke ta lang tid før en slik regjering med slike holdninger vil rote Norge inn i en eller annen krig.

K

knutinh

Gjest
    Både de disse ambassadene og disse landenes regjeringer er klar over det du sier her. Det er heller ikke de som har truet med drap og vold, de har bare protestert mot noe de opplever som krenkende. Og det har de demokratisk rett til, i ytringsfrihetens navn.
    På muslimsk side legger "krigshisserne" skylda på hele skandinavia for at to redaktører legger ut tegninger de ser på som krenkende.

På skandinavisk side legger "krigshisserne" skylda på hele den muslimske verden når et ukjent antall muslimske tapere truer med vold

Noen som ser analogien?

-k

K

kbwh

Gjest
    På muslimsk side legger "krigshisserne" skylda på hele skandinavia for at to redaktører legger ut tegninger de ser på som krenkende.

På skandinavisk side legger "krigshisserne" skylda på hele den muslimske verden når et ukjent antall muslimske tapere truer med vold

Noen som ser analogien?

-k
    Jeg gjør.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn