Technics epc-p100mk4 P/U

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Jeg har en slik en på handa med NOS nål men selger sier at den antaglivis har et problem fordi outputen er lav. Jeg ser av tekniske data at output er 1.2 mv.
Hvor lavt er det egentlig?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.223
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Så fint...da prutter du hardt, betaler, og løper som fa**!
MEN, om du har tenkt å bruke den, krever den en GOD riaa, med MYE gain i MM-instilling.
1,2mV er lavt, Ortofon 2M har f.ex. 5-5,5mV, snittet ligger vel på 3,5-5mV.
Forskjellen mellom 1,2 og 5mV er ~12dB
Ny stift kan du drømme om...den må evnt retippes.

Arne K

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Selger sier at han knapt hører noenting med ørå 5 cm fra høytalern. Da blir det vel til at jeg ikke kjøper den.. Det VAR nos nål på den,jeg så bilder av innpakking men etter forslag fra selger ville han prøve den før han solgte.
Vel,jeg får nøye meg med en 205cmk4.

L

Lars.N

Gjest
Selger sier at han knapt hører noenting med ørå 5 cm fra høytalern. Da blir det vel til at jeg ikke kjøper den.. Det VAR nos nål på den,jeg så bilder av innpakking men etter forslag fra selger ville han prøve den før han solgte.
Vel,jeg får nøye meg med en 205cmk4.
Ble det noe kjøp ?

please type "I agree to the terms " in the checkout comments box to avoid shipping delays.

Type: MM, One-point suspension
Magnetic Circuit All "HPF" core, precision ground finish
Cantilever: Pure boron tapered pipe
Damper: TTDD (Technics Temperature Defence Damper)
Magnet: Disc-shaped samarium-cobalt (BH) max.=30MG Oe
Frequency response: 5-120,000 Hz
Output voltage: 1.2 mv (1 kHz), 5cm/s. zero to peak, lateral velocity (3.4 mV 1 kHz, 10 cm/s. zero topeak, 45 degrees velocity, DIN 45 500)
Channel seperation: More than 25 db (1 kHz), More than 20 db (10 kHz)
Channel balance: Within 0.5 db (1 kHz)
Compliance: 12x10-6cm/dyne (100Hz, dynamic)
DC resistance: 30 Ohm (we measure about 37-40 ohms)
Inductance: 33 mH
Impedance: 210 Ohm (1 kHz) L
Recommended load resistance: 10kOhm~1MOhm
Recommended load capacitance: Less than 500 pF
Stylus tip: Linear elliptical stylus
Effective moving mass: 0.055 mg
Stylus pressure range: 1.25 +-0.25 g
Overhag adjustment range: Plug-in connector (comes with adapter for 1/2")
Weight: 6 g
Replacement stylus: EPS-P100ED4

Ville vel løpt som faen selv om jeg fikk kloa i den :)

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Nei,ble ikkev den siden den er defekt. Derimot handla jeg en epc 100 mk 3 samt en epc205 mk4 . Begge i utgaven med integrert headshell. Har prøvd epc 100 men har ikke mottat 205 ennå. Spilt mot en sl 10/p205 combo er lydsignaturen ganske lik men kanskje litt lysere. Messingblåsere lyder helt nyydelig! Begynner kanskje å tro at Riaa en min begrenser hva jeg får ut av disse. Har kun en project tubebox tilgjengelig.

L

Lars.N

Gjest
Nei,ble ikkev den siden den er defekt. Derimot handla jeg en epc 100 mk 3 samt en epc205 mk4 . Begge i utgaven med integrert headshell. Har prøvd epc 100 men har ikke mottat 205 ennå. Spilt mot en sl 10/p205 combo er lydsignaturen ganske lik men kanskje litt lysere. Messingblåsere lyder helt nyydelig! Begynner kanskje å tro at Riaa en min begrenser hva jeg får ut av disse. Har kun en project tubebox tilgjengelig.
Etter sigende på div nett fora er 100 nåla noe av det råeste av MM som er å oppdrive på et knittrende bein , ville nok fått testet den ut med en superduper riaa hvis sånt finnes . :)

205 skal også bli kraftig frakjørt av 100 utgaven mener dette gjelder mk III & Mk4 utgaven .

Mvh

L

Lars.N

Gjest
Oi har lenge lyst handle en sånn men feiger ut hver gang ,orker ikke tanken på mugg i opphenget grunnet alder .

Håper du er riktig heldig med den ( må den lenge leve :) )

Mvh

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.269
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
:( synd at noe av det råeste fra Vinylens Golden age går ut av landet .

Solgte min siste Luxman M-05 blokk den gikk til Danmark som et rep / restaurerings objekt for ingen kroner nesten , Norge er et rart land .

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Hva f Laban! Den kunne jo jeg ha tenkt meg!??????

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.269
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Jo du det var en Normann som kunne tenke seg denne også han trakk seg etter ex antall dager i tenkeboksen enda verkstedet hadde takket ja til rep :D .

Mvh

Ikke hver dag det ligger M-05 på finn.no :D

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.269
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Skal gni det litt mer inn for den potensielle kjøper vi jeg tru er medlem her på HFS , fikk mail fra kjøper alle utgangs transistorer er hele å fine ( slik jeg opplyste om )

Så nå kan du angre igjen :cool:

Topp Bunn