Ja, jeg tror nesten du må blande i hop med 1500. Ikke at jeg kjenner 1500, men det er ikke vanskelig å få løs arm med armbase på 1210Kan hende eg rotar litt, ChrisAndre - var det 1500 som hadde armbord i eitt med chassiset? Jelco er svært mykje for pengane, det er sant. Technicsarmen er også OK til fleire pickupar, men har større avgrensingar enn Jelco.
Den på Horten-messa var ikke full-modifisert, selv om den spilte knakende bra. Dette var en 1210mk5G. Den hadde fortsatt original tallerken. Den hadde også originalarm som var KAB-oppgradert med Cardas internkabling. Den hadde også montert på KAB Fluid Damper, men den var ikke påfylt med silikon dempevæske. Så selv så bra som denne hørtes ut, så er kun halvparten av potensialet tatt ut av denne riggen, Audiophile-ArveAudiophile-Arve skrev:"Ringspeling" er nok store ord, men om vi snakkar om det fullstendige potensialet, er det kanskje ikkje heilt bort i natta. Eg har høyrt supermodifiserte 1210-spelarar ved nokre høve, t.d. med Dynavector sin toppmodell (seinast på Hortenmessa), og det var veldig bra, men eg vil påstå at det kan bli endå betre - med eit betre drivverk (min favoritt-Technics kjem nok alltid til å vere SL 1000)
Helt, enig. De er dyre. Men her kan man også kjøpe brukt og oppgradere litt etter hvert. Men jeg har sett noen ganske godt modifiserte Linn LP12 til mellom 25-30.000.Audiophile-Arve skrev:LP12 er ein svært god spelar, og desse spelarane vil nok aldri spele kjedeleg eller gå ut på dato, som det skjer på visse andre konstruksjonar der produktutviklinga stoppar... men dei er dyre, dei også.
Mitt poeng er at i prisklassen mellom 20-30.000 kroner så er det meste svært svært bra. Det kommer litt an på smak, og personlig synes jeg ikke vinylriggen skal gi tilnærmet lik lyd som CD. Så liker noen masse krom og høypolert aluminium ala JR Transrotor. Noen liker det helt enkle hos Rega. Andre de litt retroaktige fra både Linn, Technics og Lenco. Så er det spørs hva som fenger. Noen har relativt dyre oppsett og bruker enten en Ortofon SPU eller en Denon DL-103/ 103R, fordi det får godfoten til å bevege seg. Mange driter i luft, dybde og holografi; som sjeldent oppleves på en intimkonsert med jazz eller rock uansett. Det som oppleves er trøkk, boogie-faktor og PRaT, og det er DET mange vil ha i vinylrigg. Ikke alle, men mange. Jeg mener ikke at de spillerne vi her snakker om ikke har boogie-faktoren inne.
Hva den enkelte vil ha er åpent, og derav masse å velge i. Jeg kommer først med mine Technics-argumenter når jeg leser poster om at det meste til 10-15 lapper spiller liksom ringer rundt en oppgradert 1210. Det stemmer bare ikke.
Sist redigert: