tceteams lille hjemmekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

tce-teams

Gjest
    her er noen bilder av hjemmekinoen min , di er litt kornete. da di er tatt med mobil kamera:p...
    WP_000160.jpg
    WP_000164.jpg
    WP_000165.jpg
    WP_000161.jpg
    WP_000162.jpg
    WP_000163.jpg
    WP_000158.jpg
    WP_000159.jpg

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    524
    Fint system det der. Tenker det låter svært bra på film. Hvordan opplever du det på musikk? Bruker du subbene da også?

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5

Mange likhetstrekk med min egen HK.. men la merke til en ting på dette ene bildet.. Hva er det som skjer med denne sub'n? Er det maling jeg ser?

mvh Kai

T

tce-teams

Gjest
    nei jeg måtte etter lakke eine subbwooferen , pågrunn av dårlig frakt...er bare litt lakk som har rent nedover...

T

tce-teams

Gjest
    Fint system det der. Tenker det låter svært bra på film. Hvordan opplever du det på musikk? Bruker du subbene da også?
    det låter utrolig bra til musikk , etter jeg skiftet ut yamaha rx-v 767 og rotel rb-1562 effektforsterkeren. mot sonyen så har alt blitt mye bedre både på musikk og film...subwooferene bruker jeg av og til te musikk...spørs hva musikk jeg spiller egentlig...

T

tce-teams

Gjest
    utsyr jeg bruker i hjemmekinoen...

samsung ue46 b7070 wxxe led tv...
    sony ps3 slim 160 gb...
    sony str-dh820...
    klipsch synergy f20 i front...
    klipsch synergy c20 center...
    klipsch synergy s20 surround...
    2 stk xtz w99 12.16 subwoofere...
    grundig dtr 8740 mhp digital tv mottaker...
    samsung n150 plus pc...

kabler jeg bruker i hjemmekinoen...

3 stk qnect flat hdmi high speed m/ethernet gold plated 3d...
    2 par proson high end kabler med banana plugger gold plated...
    3 par hama høytaler kabler gold plated...
    2 stk qued subwoofer kabler gold plated + 2 stk proson y splitt kabler gold plated...

ps bedre bilder kommer , når jeg får tatt med vanlig kamera...:)

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    da blir det disse høytalerledningene
    proson.jpg
    proson high end cable with banana plugs

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    nytt som er lagt til hjemme kinoen...

1 stk pure av home surge protector...
    1 stk pure av home hdmi kabel gold plated...

T

tce-teams

Gjest
    da har jeg kjøpt inn beats by dr.dre
    beats by dr.dre.jpg
    urolig bra lyd i di :) , jeg har di som er heilt hvite

T

tce-teams

Gjest
    da har jeg gått til innkjøp av ein digital opptaker , slipper det og bli meir krangling om programmene som skal ses he he...

sagem.jpg
    sagem dtr-94250hd 250gb

T

tce-teams

Gjest
    da er denne opptakeren bestilt
    grundig pvr.jpg
    fått bra på testene og denne...

T

tce-teams

Gjest
    prøv og legge ut bilder tatt fra anen mobil , med bedre kamera håper jeg...
    IMAG0074.jpg
    IMAG0081.jpg
    IMAG0078.jpg
    IMAG0079.jpg
    IMAG0080.jpg
    IMAG0075.jpg
    IMAG0077.jpg
    IMAG0082.jpg

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Ser ut til at du har en skikkelig kosestue der ja. :) Gode headphones er ikke å forakte. Har ikke hørt beats selv, men leser at de heller mot det basstunge.
    Bruker du oppsettet mest til film eller musikk?

T

tce-teams

Gjest
    Ser ut til at du har en skikkelig kosestue der ja. :) Gode headphones er ikke å forakte. Har ikke hørt beats selv, men leser at de heller mot det basstunge.
    Bruker du oppsettet mest til film eller musikk?
    begge deler , men heller vel mest mot musik :)

T

tce-teams

Gjest
    da er nordost flatline gold mk2 kablene hentet ut , og koblet til front høytalerene , og dette likte vi vettu , bassen måtte jeg skru ned -3 db i front ellers var lyden utsøkt bra :)
    IMAG0100.jpg
    IMAG0101.jpg

T

tce-teams

Gjest
    utsyr jeg bruker i hjemmekinoen...

samsung ue46 b7070 wxxe led tv...
    sony ps3 slim 160 gb...
    sony str-dh820...
    klipsch synergy f20 i front...
    klipsch synergy c20 center...
    klipsch synergy s20 surround...
    2 stk xtz w99 12.16 subwoofere...
    grundig pvr dtr-8860 mottaker
    samsung n150 plus pc...

kabler jeg bruker i hjemmekinoen...

3 stk pure av home hdmi high speed m/ethernet gold plated 3d...
    2 par proson high end kabler med banana plugger gold plated...
    2 sett med nordost flatline gold mk2 til front høytalerene...
    1 stk hama gold høytaler kabel til centeren...
    2 stk hama gold høytaler kabel til surround høytalerene mine...
    2 stk qued refrence 3meter subwoofer kabler gold plated + 2 stk proson y splitt kabler gold plated...

ps bedre bilder kommer , når jeg får tatt med vanlig kamera...:)
    har lagt inn noen nye kabler , som er skiftet i hjemmekino systemet mitt...

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    neste hjemmekino anlegg blir dette , vist jeg får råd til det :)

klipsch palladium p-39f home thehater system.jpg
    p312w.jpg
    mc1.jpg
    mc2.jpg
    mcintosh reciver , mcintosh effektfosterker , klipsch palladium surround sett med 2 subwoofere , men helst anen farge på høyttalerene :)

T

tce-teams

Gjest
    da er grundig opptakeren på plass i hjemmekinoen , må si meg ganske fornøyd med denne
    IMAG0006.jpg

T

tce-teams

Gjest
    Husk å fjerne beskyttelseplasten på displayet:cool:
    ja jeg har gjort dette , og vasket over displayet før det har lagt seg litt lim etter beskyttelseplasten...var ganske brukbar denne nye oppdaterte grundig dtr-8860 mhp enn den gamle...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch Synergy låter nok ganske bra, husker jeg kjøpte et komplett 5.1 sett på Rolfs rundt årtusenskiftet.

T

tce-teams

Gjest
    Klipsch Synergy låter nok ganske bra, husker jeg kjøpte et komplett 5.1 sett på Rolfs rundt årtusenskiftet.
    det spiller utrolig bra for størrelsen + di fyller opp min stue på litt over 25 kvadrat meter uten problemer , men klipsch synergy subwoofrene jeg hadde spilte litt for dårlig til og fylle opp stuen med bassen jeg ville ha , så der endte jeg opp med xtz w99 12.16 subwoofere og da ble det perfekt , og så skiftet jeg fra yamaha rx-v 767 og rotel rb-1562 effektforsterker , til sony str-dh820 og da kom + over i som di kaller det...sonyen spiller utrolig bra på heile systemet + den har innebygde effektforsterkere for bi-forsterkning av frontene , for bedre kontroll over lydbildet...

T

tce-teams

Gjest
    her står det alt om reciveren...

[h=2]Sony STR-DH820[/h]
    Pictures

[h=3]Sony STR-DH820[/h] Sony STR-DH820 er en 7 kanals hjemmekinoforsterker som yter opptill 100 Watt pr kanal. Lydegenskaper
    STR-DH820 har støtte for en rekke lydformater. Nedenfor er en liste med forklaring over de viktigste lydformatene hjemmekinoforsterkeren støtter:

Dolby DigitalDolby DigitalDolby Digital kan du lese mer om i vår surroundlydguide. Klikk for guide er det mest brukte lydsystemet for DVDDVDLes alt om DVD i vår omfattende guide. Klikk for guide og overføres til forsterkeren via HDMIHDMILes alt om HDMI i vår omfattende guide. Klikk for guide eller optisk/koaksial digitalinngang.
    Dolby TrueHDDolby TrueHDDolby TrueHD kan du lese mer om i vår surroundlydguide. Klikk for guide er et HD-lydformat med utviklet for HD-formater som Blu-RayBlu-RayLes alt om Blu-Ray i vår omfattende guide. Klikk for guide og kan kun overføres via HDMIHDMILes alt om HDMI i vår omfattende guide. Klikk for guide til forsterkeren.
    Dolby Pro Logic IIDolby Pro Logic IIDolby Pro Logic II kan du lese mer om i vår surroundlydguide. Klikk for guide er lydsystemet fra Dolby som forsterkeren vil benytte ved analog eller digitale to kanals kilder som f.eks TV-sendinger.
    Dolby Pro Logic IIxDolby Pro Logic IIxDolby Pro Logic IIx kan du lese mer om i vår surroundlydguide. Klikk for guide er et sekundært lydformat som gjør det mulig å omforme 5 kanals lyd til 7-kanals lyd. Dette kan være en nyttig funksjon da de aller fleste Blu-RayBlu-RayLes alt om Blu-Ray i vår omfattende guide. Klikk for guide og DVDDVDLes alt om DVD i vår omfattende guide. Klikk for guide kun har 5-kanals lyd.
    DTS HD Master AudioDTS HD Master AudioDTS HD Master Audio kan du lese mer om i vår surroundlydguide. Klikk for guide er et tapsfritt HD lydformat fra DTS. Dette formatet tilbyr opptil 7.1 kanaler og brukes på en rekke Blu-RayBlu-RayLes alt om Blu-Ray i vår omfattende guide. Klikk for guide filmer.
    DTSDTSDTS kan du lese mer om i vår surroundlydguide. Klikk for guide er et lydformat som er brukt på en del DVD filmer og tilbyr opptil 5 diskrete kanaler + subwoofer.
    For å oppnå best mulig lydgjengivelse i et hjemmekinooppsett er STR-DH820 utstyrt med automatisk romkorreksjonAutomatisk romkorreksjonLes alt om automatisk romkorreksjo i vår omfattende hjemmekinoforsterkerguide. Klikk for guide som justerer en rekke parametre basert på målinger som gjøres ved hjelp av en medfølgende mikrofon. Lydnivå for hver enkelt høyttaler justeres automatisk sammen med forsinkelse basert på plassering av høyttalere. I tilegg justeres frekvensgangen for hver høyttaler slik at den tilpasses rommet og høyttaleren. Equlizer funksjonen for de vanlige høyttalerkanelene er 6 bånds, mens den er - for subwoofer kanalen.
    For å få best mulig bassgjengivelse i ditt hjemmekinooppsett har STR-DH820 individuell basshåndteringBasshåndteringBasshåndtering kan du lese mer om i vår hjemmekinoforsterkerguide. Klikk for guide av de forskjellige kanalene. Det betyr at man kan sette forskjellige verdi for lavpass filteret for hver enkel høyttalergruppe. Filteret kan settes til filterfrekvens 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180, 190 eller 200Hz slik at frekvensen kan tilpasses best mulig høyttaleren man har.
    Bildeegenskaper
    Hvis man har analoge kilder som må tilkobles til TV eller projektor via forsterker har forsterkeren innebygd videokonverteringVideokonverteringInnebygd videokonvertering i hjemmekinoforsterkere kan du lese mer om i vår store hjemmekinoforsterkguide. Klikk for guide fra kompositt,s-video og komponent til digital HDMIHDMILes alt om HDMI i vår omfattende guide. Klikk for guide-signal. Dette sikrer at det holder med en HDMIHDMILes alt om HDMI i vår omfattende guide. Klikk for guide-kabel til projektor/TV.
    Tilkoblinger
    STR-DH820 er utstyrt med en rekke tilkoblinger for bildeutstyr. Den har 4 HDMI-, 2 komponent- og 3 kompositt innganger. Den har også 6 RCA innganger for analog lydtilkobling og 1 optisk digital innganger og 2 koaksial digital innganger.
    Forsterkeren er utstyrt med 1 HDMI monitor- 1 komponent- , og 1 kompositt- monitorutganger. Forsterkeren støtter HDMI-Arc (Audio Return Channel) som betyr at den kan motta lyd fra TV-apparat fra samme kabel som overfører bilde fra forsterker til TV. Dette gjør at du slipper egen digital kabel eller RCA kabel fra TV til forsterker. Forutsetter at TV støtter HDMI-Arc.
    Forsterkeren er utstyrt med 0.2 preout inngang som betyr at du kan koble til aktiv subwoofer.
    Multisone
    STR-DH820 gir mulighet for avspilling i flere rom, med forskjellige kilder for hvert rom.
    Effektforsterker
    Forsterkeren er oppgitt for stereoavspilling til å yte 2 x 100 Watt med målemetoden DIN, 1 KHz, 8 ohm, THD 1,0% og for flerkanalslyd opptill 7 x 100 Watt ved målemetoden DIN, 1 KHz, 8 ohm, THD 1,0%. For oppsett hvor man ikke har behov for innebygd effektforsterker for de bakre surroundkanaler kan effektforsterkerene i STR-DH820 konfigureres slik at fronthøyttalerne blir Bi-Ampet med to forsterkere hver (seperat forsterker for bass og diskant/mellomtone).
    Mulige høyttalerkonfigurasjoner
    Med innebygd prosessering av 7 kanaler og effektforsterkere for 7 kanaler har denne forsterkeren muligheter for følgende høyttalerkonfigurasjoner.
    Den støtter 5.1 konfigurasjon som gir mulighet for front, senter og surroundhøyttalere i tilegg til en subwoofer
    Hvis du kun ønsker et 5.1 oppsett har forsterkeren mulighet for å biampe frontene slik at man får 4 effektkanaler til frontene. Dette kan gi bedre kontroll og trykk i lydbildet.
    Den støtter 7.1 høyttalerkonfigurasjon7.1 HøyttalerkonfigurasjonSe bildeksempel og les om 7.1 høyttalerkonfigurajon i vår hjemmekinoforsterkerguide. Klikk her for guide. som gir mulighet til front, senter, surround og bakre surroundøyttalere i tilegg til en subwoofer.
    Den støtter 7.1 med front høyde som er et 5.1 oppsett, men med ekstra høyttalere i front plassert i høyden for bedre 3D effekt og bedre plassering av lydbildet i front
    For en mer detaljert forklaring over de mulige høyttalerkonfigurasjonene bør du lese høyttalerkonfigurasjonsdelen av vår hjemmekinoforsterkerguide.
    Fjernkontroll
    Fjernkontrollen er programmerbar. Dette betyr at du kan legge inn koder for andre komponenter du eier for å kunne styre dem fra denne fjernkontrollen.
    Tilgjengelighet
    STR-DH820 er i salg og rimeliste pris som er observert er kr 3,249,-. Benytt lenkene til prismotorene på høyre side til å finne rimeligste butikkpris.
    Diskuter i vårt forum
    Lurer du på noe om hjemmekinoforsterkere kan det være lurt å stille spørsmål om det i vårt forum for hjemmekinoforsterkere. Her finner du mange erfarne brukere i tilegg til Hjemmekinos skribenter som tester flere hjemmekinoforsterkere enn noen andre i landet. Vårt hjemmekinoforsterkerforum finner du her.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.143
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    T

tce-teams

Gjest
    Var det ikke du som var så ivrig på å kjøpe PASS for et par dager sida?
    Det var en kar som ville ha råd i fht bytte av McIntosh mot Pass.
    Bare undres...
    neste hjemmekino anlegg blir dette , vist jeg får råd til det :)

Vis vedlegget 146864 Vis vedlegget 146865 Vis vedlegget 146866 Vis vedlegget 146867 mcintosh reciver , mcintosh effektfosterker , klipsch palladium surround sett med 2 subwoofere , men helst anen farge på høyttalerene :)
    ja jeg sa vist pass labs blir bra på lyd signaturen hans , så lurte jeg på og kjøpe pass labs...men jeg har også hørt at mcintosh ikke er den beste matshen til palladium , jeg skal prøve lytte selv på komponentene , når den dagen kommer at jeg investerer i palladium...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.623
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei tceteams..
    Du har tidligere skrevet rett ut at du ikke er i bransjen (men skal senere). Så har du skrevet at du er bransjeaktør. Og nå er du "tagget" som bransjeaktør. Du har sagt at du skal arbeide med kjøp og salg av hifi/hjemmekino og noe IT saker..

Hvilke merker skal du arbeide med? Og hvilke merker ønsker du å jobbe med? Det er viktig å melde ifra om! Du virker veldig unnvikende her. Hvis ikke vi (jeg) snart får beskjed om det må vi se det nødvendig å moderere alle innleggene dine.

I beste mening.
    Administrasjonen

T

tce-teams

Gjest
    Hei tceteams..
    Du har tidligere skrevet rett ut at du ikke er i bransjen (men skal senere). Så har du skrevet at du er bransjeaktør. Og nå er du "tagget" som bransjeaktør. Du har sagt at du skal arbeide med kjøp og salg av hifi/hjemmekino og noe IT saker..

Hvilke merker skal du arbeide med? Og hvilke merker ønsker du å jobbe med? Det er viktig å melde ifra om! Du virker veldig unnvikende her. Hvis ikke vi (jeg) snart får beskjed om det må vi se det nødvendig å moderere alle innleggene dine.

I beste mening.
    Administrasjonen
    jeg registrerte firmaet mitt i juni mnd , det første jeg skal begynne med er alt innen pc hjelp , så skal jeg etterhvert drive med salg av recivere , forsterkere , høytalere , kabler og den slags ting...men jeg har ikke begynt med dette enda , jeg skal gå ein del kurs og sånt først , det jeg holder på med pr i dag er og laget bedrift side på facebook , egen hjemmeside og den slags...jeg fikk beskjed uansett om jeg hadde registrert firma , så måtte jeg si i fra til dere før da skulle det stå bransje aktør på meg , og det har jeg gjort , jeg vil ikke bli kastet ut pågrunn av ein filleting , jeg liker meg ganske gått innpå her...jeg har ikke begynt enda med firmaet , bare registrert i brønnøysund + bedrift side på facebook og hjemmeside , jeg tipper at det er oppe og går for fullt i 2013...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.623
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ingen som skal kaste noen ut. Bare det at det er spesielle regler som gjelder for bransjeaktører. Derfor må vi vite hvilken aktør du representerer (skal stå i signaturen din) og hvilke merker du representerer. Her har du enda ikke gitt noe svar.

F.eks: Du reklamerer/skryter voldsomt av Klipsch, Sony, Nordost mm..
    Skal du forhandle noen av disse merkene eller er det helt andre merker du ønsker å forhandle?

mvh
    Administrasjonen

T

tce-teams

Gjest
    Ingen som skal kaste noen ut. Bare det at det er spesielle regler som gjelder for bransjeaktører. Derfor må vi vite hvilken aktør du representerer (skal stå i signaturen din) og hvilke merker du representerer. Her har du enda ikke gitt noe svar.

F.eks: Du reklamerer/skryter voldsomt av Klipsch, Sony, Nordost mm..
    Skal du forhandle noen av disse merkene eller er det helt andre merker du ønsker å forhandle?

mvh
    Administrasjonen
    merker jeg kommer til og selge er , onkyo , sony , yamaha , pioneer , marantz , klipsch , b&w , jbl , system audio sa mantra , harman kardon , kabler blir monster , supra , nordost , hama , qued , eagle etc , men at jeg skryter reklamerer for nordost og klipsch synes jeg og ta litt hardt i , jeg kan anbefale nordost på klipsch sa jeg i et av innleggene , di fikk i hvertfall liv i mine klipsch sa jeg... og det er enda fleire merker enn , dette jeg kommer til og gå ut i fra...den fulle listen er jeg ikke heilt ferdig med enda :)

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    da er grundig opptakeren på plass i hjemmekinoen , må si meg ganske fornøyd med denne Vis vedlegget 147248
    trur dere ikke jeg fikk sendt brukt mottaker da , + den blir utrolig varm når den er på og viften går på fullt lel om den er på eller av , snakket med riks tv i dag og ble låvet + di skulle sikre seg at jeg fikk den nyeste. Med oppdatert program vare...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn