T
tce-teams
Gjest
det blir nok a/s firma etterhvert men nå vil jeg ikke røpe hvordan jeg kommer til og få tak i produktene jeg skal selge , det blir mellom kjøper og forhandler. jeg har ein del kapital som jeg har fått sponstet av muttern og ste fattern , men det skulle egentlig bare handle om data hjelp dette men så tenkte jeg det hvorfor ikke prøve seg innen hjemmekino og hifi å. jeg vet vor stor risiko dette er og at markedet er veldig tøft men det er verdt og prøve , jeg har ikke tatt på meg noe som helst lån eller andre privat lån og det kommer jeg heller ikke til og gjøre. jeg skal ta ein titt på audio norge strategi og lese litt. men jeg skal først drive på med data hjelp i noen år før jeg begynner med hjemmekino/hifi salg.Røkke har også lese- og skrivevansker, og vi har jo sett hvordan det har gått med ham.Kanskje lært deg å stave først?
nei jeg skal selge nytt , er i hvertfall det som er planen , men komplette lista over merker er ikke halv ferdig enda , mye som gjenstår med firmaet skal begynne med data hjelp i første omgang...Skal du selge brukt da eller? Noen av disse merkene har vel kun en forhandler kjede i Norge.
Problemet ditt da er at det finnes kjeder som allerede besitter agentur på noen av merkene du lister opp. Agentur kan enkelt beskrives som eneretten til å distribuere og selge et produkt innenfor en geografisk grense, f.eks. i Norge.
En del av de andre produktene dine kan mange forhandle, men dette er jo også et problem. Hva er det du skal levere som gjør det mer verdt å handle med deg kontra de andre? Med mindre du har enorm kapital og kan få massive kvantumsrabatter, så kan du se bort fra å skulle konkurrere på pris, for det er en umulighet for en liten forhandler.
Du skal også være veldig forsiktig med å drive som EPF, da hefter du for alle forpliktelsene til selskapet personlig, slik at du kan ende opp som personlig konkurs dersom du støter på en strøm av reklamasjoner el.l. (Remediet for dette er for øvrig å flytte til Storbritannia i ett år og slå seg personlig konkurs under britisk rett (som Norge etter EØS-avtalen er pliktet til å anerkjenne). Denne er langt mildere, da den britiske domstolen vil likvidere alle eiendelene dine, dele ut til kreditorene og whipe deg ren etter ett år, i Norge er du gjeldsslave resten av livet med mindre du får innvilget gjeldsanering).
Kjør AS, aksjekapitalkravet er 30k nå, i tillegg kan du gjøre fravalg fra revisjonsplikt (for små aksjeselskaper). Du trenger heller ikke noen revisor til å godkjenne åpningsbalansen din hvis kapitalinnskytelsen er i kontanter, da kan banken gjøre dette for deg (gratis). På denne måten er det selskapet som hefter for forpliktelsene, samt at du kan ansette deg selv og ha de samme trygderettighetene som andre arbeidstakere.
Du burde titte til Audio Norges strategi og lære av den, da disse ser ut til å ha forstått hvordan man skal klare seg som liten forhandler i det norske markedet.