Re: TB horn (morobygge II ? )
Jeg syns bygget ser helt topp ut jeg - det eneste jeg har å utsette på er materialvalg på hornbygget, men dette er jo bare et prøveprosjekt som du sier.
Ellers hadde det vært artig å høre de små kassene med bånddiskant og Ikea-boller, men bor ikke du litt langt unna?
Kunne jo laget et par kasser selv da. Vi har jo Ikea rett i nærheten og elementer har jeg litt for mye av - så intet problem ;D
Hva er delingen på diskanten, og med hvilken orden (1., 2., 3., etc. orden)?
Du er kjempeflink Jan!!
Vidar
Jeg er helt enig i at materialvalg er veldig uheldig og tynnt ,MEN som sagt man tager hva man haver :

( = billigprosjekt)
Vel prøveprosjekt og prøveprosjekt, har jeg visst at dette tok slik av og tok så lang tid så har jeg nok lagt mer i av materialvalg.
Det veldig morsomt å experimentere med disse rimelige (men gode) elementene så bare sett i gang.
Har jeg bodd nærmere så skulle du gladelig fått testet disse kassene. ( å sende koster jo mer enn å lage nye der du bor)
Disse bollene "farger" lyden en del, men på en behagelig måte,så det er vel verd 98,- ( for 2)for å experimentere med.
Når det gjelder delefilteret, så var dette et jeg hadde liggende til noen gamle technics høyttalere og er nok alt annet enn optimale. Vet ikke heller delefrekvens, men det virket nesten som om de delte for lavt.
Det ser ut som om det er et 1.ordens 6db lavpass
samt et 2. ordens 12db høypass + en L-PAD i serie til disk.
????????? Litt usikker her. ???
Må nok også moderisere meg litt fra i går kveld.
Det virket som om det manglet noe i nedre mellomtone/øvre bass med alt innkoblet,men ellers veldig engasjerende.
Ellers holder jeg på å teste storhornene nå.
Har bare skrudd fast sidene m. tvinger for å teste.
Synes det er litt "booomy" lyd akkurat nå, men kassene er helt udempet. Skal prøve å fylle litt saueull og prøve da.
Forresten så kom jo bassen frem nå,og en kan jo spille ganske høyt med min 2x12W rørforsterker på disse høyttalerne.
Må jo også takke for rosen

Mvh Jan I