Diverse Tattiser - Tattoveringer..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Komponenten skrev:
    Slips er greit å dyppe i sausen, så har du et minne om et godt måltid... ;)


    Jeg har ingen tatoveringer, men et arr på armen etter da jeg badet katten, et arr på foten etter at jeg sparket i et knust ølglass på et utested, et arr på kneet etter at jeg trynte i grusen og et arr på magen etter en blindtarmoperasjon.
    Kan til en viss grad forstå at en tatovering gir minner ja, men likevel tror jeg ikke jeg hadde klart å trives med den samme pynten på kroppen hver dag resten av livet. Og tenk når man blir gammel og skrukkete... :-X ;D
    Arrene mine gidder jeg ikke regne opp, men det å trives med samme pynten ser jeg ikke som et problem. Jeg hadde hatt større problemer med å ikke ta i bruk arealet. ;D

    Dessuten sies det at oldinger med tatoveringer får mer, og bedre, kontakt med med pleierne sine når den tid kommer. De er ikke så kjedelige og grå liksom... 8)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Krever litt guts, men er jo litt kulere enn en sommerfugl eller et anker da

     

    Vedlegg

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Krever litt guts, men er jo litt kulere enn en sommerfugl eller et anker da
    Tror jammen meg at denne krever mer penger enn guts faktisk... :eek: Eventuelt at man er bestevenn med tatovøren.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    wotg skrev:
    Slike synes jeg er stilige:

    Det er omternt slik jeg skal ha på venstre arm, bare jeg skal ha en drage.
    Høyrearmen får en klassisk karpe med Japanske bølger når venstrearmen er ferdig.
    Høres stilig ut. Ser frem til å se bilder når det er ferdig.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    superhkm skrev:
    Min da 18 år gamle sønn spurte for 2 år siden om jeg syntes at det var en god ide om han tatoverte seg. Mitt svar var at det syntes jeg kunne bli riktig flott,
    men jeg foreslo at han skulle bestemme seg for et motiv, og så vente ett år.
    Dersom han fortsatt var sikker på det samme motivet skulle han bare sette igang.

    Nå har han endret mening minst 8 ganger og begynner å ta poenget.....
    Det å vente et år burde tatovøren spurt noen av sine mest impulsive kunder.

    Har selv en på armen som jeg tok da jeg dimma militæret. Hadde 2,5 i promille i sjappa, da jeg kom over noe jeg likte. 2 timer senere hadde jeg motivet foreviget på underarmen. Selv var jeg heldig og synes fortsatt den er fin (16 år senere), men mange angrer nok på sine impulsive handlinger. Det er delvis sin egen skyld og delvis de useriøse kunstnerene som ikke setter krav.

    PS: Heldigvis er det noen som setter krav, men det ville vært fint med alkotest. Kun de med over 2,5 i promille blir godkjent.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    wotg skrev:
    "Hitler had the right idea - he was just an underachiver"
    Bill Hicks
    Vel som en kompis fra Vardø sa:

    Hadde bare krigen vart tre år lengre ville vi hatt fire felts motorvei mellom Oslo og Kirkenes, jernbane fra Kirkenes til Murmansk, skipskanal gjennom Hopseidet, og ikke noe "problem" med Sameting og Finnmarkseindommen!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dog skrev:
    Sjømann a gitt! ;D
    Schlumberger...

    Som en kollega sa det: Det er kjedelig på sjøen. Det er kjedelig på land. Men kantene er morsomme!
    Han hadde forøvrig et arr der gifteringen skulle vært. Han hadde vært elektriker på ubåt.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Han hadde forøvrig et arr der gifteringen skulle vært. Han hadde vært elektriker på ubåt.
    Mange som har det selv om de ikke har vært "trikker" på båt, men som oftest er det jo snakk om mentale arr! :p
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Tubesnake skrev:
    Komponenten skrev:
    Hva gjør man den dagen man plutselig er lei av den personen man har tatovert navnet til over halve kroppen..? ;)
    Vel, man kan jo alltids amputere armen eller beinet dersom det er der man har tattisen. ;)

    En jeg kjenner tatoverte "Inger" på underarmen. Etter noen år kunne man helt tydelig lese "Ingar". Det var ofte mye morsomt rundt det temaet.
    En kamerat merket seg selv med sitt eget navn på overarmen en fuktig kveld. Det så ikke stilig ut ;D. Etter noen år....og mange morsomheter på hans bekostning, fikk han en ny tatovering over.

    Hilsen Tommy
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Har foresten et par stykker selv, tatt for 20 år siden. Jeg hadde ikke gjordt det samme i dag, men har aldri angret et sekund.

    Hilsen Tommy
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Så en i går som hadde tatovert Lukas og en dato på armen sin.

    Først tenkte jeg at det var hans eget navn, men lurte på hvorfor datoen (fra i år) stod der, tenkte at det var vel kanskje datoen han tatoverte seg men syntes jo den var litt unødvendig.
    Så tenkte jeg at han var kanskje homo og det var navnet til kjæresten og kanskje en slags dag de ble sammen eller noe... til slutt kom jeg fram til at det kanskje var navn og dato for når hans sønn ble født..

    Spurte ikke, så jeg vet jo ikke hva som er rett, men man får jo sving på fantasien i alle fall.. ;)



    Å tatovere seg er jo på en måte å formilde et budskap til omverdenen om en selv. Valg at motiv kan jo fortelle en del, er ikke sikkert at alle tenker på hva dette budskapet egentlig forteller andre, men er jo noe man bør tenke litt igjennom før man "stempler seg" på denne måten.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Komponenten skrev:
    Så en i går som hadde tatovert Lukas og en dato på armen sin.

    Spurte ikke, så jeg vet jo ikke hva som er rett, men man får jo sving på fantasien i alle fall.. ;)
    Kan jo ha vært en bibelreferanse eller noe slikt? Hvis jeg slår opp på min fødselsdag (13:4) under lukas så kommer dette opp: "Og hva med de atten mennene som døde da Siloatårnet falt over dem?" - Måtte å så fall ha skrevet det med runer eller noe slikt for at det ikke skulle fremstå som noe merkelig, og selv da er jeg ikke helt sikker .... I slike tilfeller er det vel .mer piff over en forkortet referanse. :-\

    Kunne vel forsåvdt ha blitt et stilig motiv som bilde også.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Ja det kan det jo og ha vært.. ;D

    Hvis jeg skulle brukt min bursdag ville det blitt: "Det ville være bedre for ham å bli kastet i havet med en kvernstein om halsen, enn at han skulle forføre en av disse små"

    Jaja, kanskje jeg skulle vurdere den, hvor passer den best, rundt halsen kanskje..?? ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Kan ikke dere anti-tatoverings fanatikere starte en egen tatoverings-hate-tråd enn å ødelegge denne tråden.?
    Min grense for tatoveringshat er nådd og jeg syns dere bør skamme dere.!

    Jeg er en ateist (ingen tro på noe religion) og jeg er rasist (vurderer å starte KKK), men jeg herjer ikke på slike tråder bare for å få ut mitt hat av den grunn.!

    Vær så snille og få ut hatet deres på en annen måte og la oss som liker å tatovere oss, få lov til å ha denne tråden i fred...........
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Det var da svært, det står da ingen steder at dette er en tråd kun for menigheten.

    Skulle kanskje tro at det kunne være nyttig å høre hvordan andre mennesker oppfattet denne type markering, det er da ikke snakk om hat, men om hva man tenker om dette og hvordan man oppfatter og kanskje misforstår til tider hva som ligger bak noe noen velger å pryde kroppen med for resten av livet.

    Det kan bli litt som plastisk kirurgi, er man først inne i det ser man ikke alltid resultatet med helt klare øyne, og tar det overhånd blir det ikke fint.

    Men jeg kan godt holde meg unna jeg. 8)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Rotekroken skrev:
    Kan ikke dere anti-tatoverings fanatikere starte en egen tatoverings-hate-tråd enn å ødelegge denne tråden.?
    Min grense for tatoveringshat er nådd og jeg syns dere bør skamme dere.!

    Jeg er en ateist (ingen tro på noe religion) og jeg er rasist (vurderer å starte KKK), men jeg herjer ikke på slike tråder bare for å få ut mitt hat av den grunn.!

    Vær så snille og få ut hatet deres på en annen måte og la oss som liker å tatovere oss, få lov til å ha denne tråden i fred...........
    Ja bevares.......

    Her er noen fine forslag til dere;

     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Vet ikke om det er tatooeringen som er viktigest her, men kanskje en idè til å pynte seg på annen måte;
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Hun jobber på turistinformasjonen;
     
    A

    Arne_Belinda

    Gjest
    Rotekroken skrev:
    Fyr løs gutter å jenter, brett opp ermene og vis frem stoltheten(e) deres ;D
    Så langt EN som har vist frem? Resten er grusomme bilder av andre stygge mennesker. Hvor er stoltheten din/deres?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nå må vi skille mellom tattoveringer og kropsmaling her..... ;)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Det var den internsensuren fikk meg til å avstå fra å legge ut ;D



    Stoltheten........min stolthet er at jeg avstår fra å merke meg på andre måter enn de arr som livet har påført meg i løpet av 45 år. De trenger ikke fargelegges!
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Det er en grunn til at jeg ofte beholder skjorta på....
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Thomas1 skrev:
    kanskje sønnen din er ubesluttsom ellers også?

    Alle mine tatoveringer har vært impulsive. Angrer ikke på noenting, og hvis det skulle vært noe, så må det vært at tatoveringen min på tvers av magen skulle vært større.
    Den blir større med åra bare vent ;)
    Mvh.KW
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn