Hei! Hadde en liten kabel "opplevelse" i ettermiddag som jeg gjerne deler med dere.
Jeg har i det siste halve året solgt unna det meste av stereoen, mest av økonomiske årsaker. Jeg sitter igjen med PC-Kingrex T20 + PSU - Klipsch RB51. Dette lager ganske god lyd i forhold til prisen etter min mening. Nå til kablene. Da jeg satte opp dette anlegget tok jeg de øverste høyttalerkablene i rotekassen på loftet. Jeg har aldri hørt kjempestore forskjeller uansett og siden WireWorldene mine ble solgt, tenkte jeg at det er sikker det samme hva jeg putter på av det jeg har igjen. Jeg koblet derfor opp med de jeg hadde øverst i kassen; Nordost Flatline Gold II. Slik har anlegget stått siden snøen smeltet.
I dag hadde jeg litt ekstra tid for hånden og fant det interessant å tweake anlegget litt. Inne i mellom høyttalerplassering og USB-kabelbytte gikk jeg opp i rotekassen og fant frem et par Tara Labs Prism ST som jeg hadde glemt at jeg hadde. Jeg lette egentlig etter noen Kimber som jeg visste om. Jeg har aldri spilt på Tara Labs kablene da de ble handlet i metervare i forbindelse med et oppsett det ikke ble noe av.
Jeg byttet de uansett ut med Nordostene. Det er ikke det at jeg har vært misfornøyd med Nordost. Jeg har egentlig ikke brydd meg om det siden anlegget og hobbyen er inne i en reservefase nå. Jeg trodde derfor at det ikke skulle være noe forskjell i å snakke om. Men det var det faktisk. Plutselig har jeg fått en oktav ekstra i bassen og diskanten er litt mer avrundet og dermed behagelig. Dette høres ikke å ha gått utover detaljene i det hele tatt. I mine ører er Tara Labsene en bedre kabel en Nordostene mine. Jeg tror helt sikker at dette også har med matching å gjøre.
Jeg har tilbragt ettermiddagen foran anlegget og må si meg meget fornøyd med at jeg tok meg bryet med å se nederst i kassen min i dag. Jeg melder med herved inn i venneklubben for denne produsenten, som åpenbart har gjort noe riktig med dette budsjettalternativet