Sport, sykkel og trening Tar Northug medalje i OL?

Tar Northug medaljer i OL 2018?

  • JA

    Stemmer: 17 37.8%
  • NEI

    Stemmer: 28 62.2%

  • Totalt antall stemmer
    45
  • Avstemningen er stengt .

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Det er stille før stormen. Tror du Northug tar medaljer i OL i februar?


 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Han gjorde ett søknads forsøk idag i Sverige endte over 5min bak på 48plass. Tampen står i full fyr nå!
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Northugbarometeret har vel aldri vært lavere enn i ettermiddag. Det gir høye odds å tippe på medalje nå, men hvem vet hvor mye han gav i dag?
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.902
Antall liker
3.228
Forstå at Northug er en færdig mand og har været det et styklke tid.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.273
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Han er vel enten eller. Enten er han med i teten eller så kommer han langt bak - intet nytt det.

Ellers kan det virke som lanslagsjefen hadde bestemt seg, allerede ved sesongstart, og da er han kanskje ikke så motivert lenger - meget forståelig. Trodde han skulle oppmuntre ikke sparke ben under karen med sitt Krogh utspill for ankeretappen i OL. Hvor mange minutter bak kom Krogh i Touren før han brøt... 3 minutter.

Man kan vel snu det og spørre hvem av de som ikke presterte i Tour de Ski som er bedre når det gjelder. Vi skal tross alt fylle opp noen plasser i OL.
 
Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Jeg kan ikke komme på noen nordmann med større stjernestatus enn Petter noen gang. Mediahusene går mann av huset bare han reiser til Sverige og går skandinavisk cup. Veldig fasinerende.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.542
Antall liker
102.906
Torget vurderinger
23
Blir ikke medaljer dersom du ikke går. Norsløv har da ingen ting i OL å gjøre. Vi sender Cash istedenfor :D
Og ja, jeg har stemt.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.337
Antall liker
3.534
Torget vurderinger
4
tja de neste 14 dagene vil avgjøre om han har noe der å gjøre. Rennet idag gikk han fordi han fikk aksept for at det var en gjennomkjøring. Er evig optimist og har fortsatt trua. Han tar medalje i OL!
 
C

Cyber

Gjest
tja de neste 14 dagene vil avgjøre om han har noe der å gjøre. Rennet idag gikk han fordi han fikk aksept for at det var en gjennomkjøring. Er evig optimist og har fortsatt trua. Han tar medalje i OL!
Jeg har også trua, uten at jeg bryr meg enormt - Klæbo er mye mer interessant.

Dog, PN virker å ha trent bedre i år enn i fjor. I VM i fjor var det ikke før siste bakken i finalen han gikk tom for luft og hadde ikke Sundby gått som en tulling siste bakken på 5-mila kunne den delen også blitt interessant om han hadde vært med over siste bakketopp.

Jeg håper ikke dagens løp var representativt og det er ingen andre på landslaget som har Northugs vinnerinstinkt og få har kapasitet/fart nok til å avgjøre et løp på slutten dersom de ikke har klart å male frem en luke i forkant...host...Sundby...
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
tja de neste 14 dagene vil avgjøre om han har noe der å gjøre. Rennet idag gikk han fordi han fikk aksept for at det var en gjennomkjøring. Er evig optimist og har fortsatt trua. Han tar medalje i OL!
Jeg har også trua, uten at jeg bryr meg enormt - Klæbo er mye mer interessant.

Dog, PN virker å ha trent bedre i år enn i fjor. I VM i fjor var det ikke før siste bakken i finalen han gikk tom for luft og hadde ikke Sundby gått som en tulling siste bakken på 5-mila kunne den delen også blitt interessant om han hadde vært med over siste bakketopp.

Jeg håper ikke dagens løp var representativt og det er ingen andre på landslaget som har Northugs vinnerinstinkt og få har kapasitet/fart nok til å avgjøre et løp på slutten dersom de ikke har klart å male frem en luke i forkant...host...Sundby...
Jeg har mange av de samme tankene. Han var i finalen på sprinten i VM i fjor og ble vel tredje beste nordmann på 5 mila.
Det går neppe dårligere i år.
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.288
Torget vurderinger
2
Han bør låne inhalatoren til Sundby og leppepomaden til Johaug, så blir det nok fart på sakene
 
C

Cyber

Gjest
Han bør låne inhalatoren til Sundby og leppepomaden til Johaug, så blir det nok fart på sakene
Jeg må bare legge til at jeg synes Martin Sundby er et knakende flott type og ingenting hadde gledet meg mer enn om han lykkes i dette mesterskapet.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.730
Antall liker
9.369
Sted
Trondheim
Jeg så ikke forrige vinter OL og kommer vel ikke til å se dette heller. Jeg klarer ikke helt å forstå denne heltedyrkelsen av høyt betalte idrettsfolk.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Det er vel bare menneskets behov for sirkus, på lik linje med at høyt betalte musikere heltedyrkes. Personlig kan jeg glede meg over gode prestasjoner i seg selv uten heltedyrking.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Nå tror jeg skiledelsen har vunnet. Northug er ferdig.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.615
Antall liker
14.573
Sted
Langesund
Han har jo litt å bevise før han får klarsignal til OL, og sånn det ser ut nå, kan det se stygt ut for deltagelse for vår klovn i sporet. Mitt tips er at han ikke blir med, og tar dermed ingen medalje i dette OL.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Nå som Klæbo har dukket opp kan Northug glatt ofres.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Hvis man tar utgangpunkt og sammenligner formen i comebacket i 14-15 sesongen hvor det gikk ganske bra i Falun, er det ingen tvil om at han må være i topp shape i NM til uka. Sett at han fortsatt vet hva han driver med så har han fått en gylden mulighet til en kjempeformtopp i OL. Hvis det faktisk er sånn at han hadde gode ski og ikke klarte å henge med på tempoet i Piteå i går så er det nok kjørt. Jeg har troa frem til torsdag, men da må han levere.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Problemene til Petter kom som følge av at han skulle ta igjen forspranget som Sundby hadde skaffet seg gjennom vanvittige trenigsmengder. Han svarte med å øke treningsmengdene til mer enn kroppen tålte. Det var en kjempetabbe, og akkurat nå ser det ut til at han ikke kommer opp på det nødvendige nivået igjen. Det hjelper heller ikke å ha dagens dobbel Løfshus/Hetland i ledelsen, som gjør alt de kan for å sabotere. Men det er vanskelig å avskrive Petter. Treningsgrunnlaget er der til gangs. Han har en unik vinnerskalle. Får han kroppen til å fungere kan alt skje.

Nå ser det ut til at Sundby også begynner å slite.

Får håpe Klæbo ikke bare var tidlig i form, ellers kan det bli et traurig mesterskap for langrennsgutta. Det er stor forskjell på å dominere verdenscupen og å vinne mesterskapsgull. Bare spør Sundby.

Krüger er for øvrig også en spennende løper, en outsider på en god dag.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Det var jo egentlig lurt å bruke fjorårets sesong på å eksprimentere med treningsmengde. Tror ikke det er VM-gull som trigger PN, han jakter OL gull som han kun har to av. Nivået som holdt i Falun holder ikke nå lenger og det vet PN like godt som de andre.
Hvis Petter har benyttet jula til å legge inn en massiv treningsperiode så trenger man litt konkurransefart for å få det til å løsne. Så vidt jeg forstår fikk han 10 km konkurransefart og 20 km kontrollert fart på søndag. Virker ikke så dumt det når man skal gå en viktig sprint på torsdag. Så vidt jeg forstår tok han privatjet til Sverige for å spare tid så han kan få utnyttet tiden til trening og restitusjon. Det tyder på at PN har troen hvertfall. ;)
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.893
Antall liker
26.729
Sted
Oslo/Grebbestad
Håper og se han sammen med Klæbo i lagsprinten, med hans rutine og det att han sjelden gjør noen feil avgjørelse da blir det Gull.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Det er viktig fordi det utløser endorfiner.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Er ikke OL-oppkjøringen til Petter vår tids viktigste spørsmål?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Nei, det er krangelen mellom Kim og Donald om hvem som har tøffest frisyre.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.730
Antall liker
9.369
Sted
Trondheim
Jo. Bare han kommer til OL er det greit. Da blir det et fint OL da.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
De to driver bare spill for galleriet likevel. Kampen for OL er reell.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Jo. Bare han kommer til OL er det greit. Da blir det et fint OL da.
Tenk på sportsjournalistene da. Hva skal de finne på hvis han de skal skrive om ikke er der?
Da er det tilbake til smørning og astmamedisin og Martin, som nesten tok sitt første gull igjen. Hvem gidder å lese om det mer?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Nei, det er krangelen mellom Kim og Donald om hvem som har tøffest frisyre.
Kim er tøffest. Det jeg lurer på er når verden skal forstå at man skal styre unna han med den rare sveisen...... tenk litt over det.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.022
Antall liker
6.255
Det gjelder også damer...
 
Topp Bunn