TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Da er man Tannoy-venn igjen med et par cheviot som står klare til å kobles opp så snart målebåndet har funnet plass til de. Gleder meg som en unge til å koble de opp. De gjorde et dypt inntrykk da jeg hørte de sist.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har spilt Cheviot sammen med en ikke alt for kraftig rørforsterker? Gjerne Luxman SQ-N10?
    Hørte kominasjonen hos Stereofil, og det var god punch, men da i et demo-rom.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    De er effektive og en enkel last så med mindre du spiller veldig høyt bør det funke greit. Problemet er at det er så gøy å dra på at du plutselig mangler litt kraft 🙂.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Disse ramlet inn døra i dag. Forrige eier har knapt nok spillt de inn så de må nok stå og mørnes litt, men overraskende godlyd allerede.



    20190206_142552.jpg
    20190206_142623.jpg
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    De er effektive og en enkel last så med mindre du spiller veldig høyt bør det funke greit. Problemet er at det er så gøy å dra på at du plutselig mangler litt kraft [emoji846].
    Ok

    Ja, tror nok det skal fungere fint. Får bare prøve å bli enig med meg selv om jeg egentlig vil bytte ut ProAc
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.805
    Torget vurderinger
    1
    Da er man Tannoy-venn igjen med et par cheviot som står klare til å kobles opp så snart målebåndet har funnet plass til de. Gleder meg som en unge til å koble de opp. De gjorde et dypt inntrykk da jeg hørte de sist.
    Fry, legger du ut noen bilder av oppsettet ditt, gjerne med kommentarer?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    801
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Er ikke all verdens å vise ennå. De er kjøpt inn litt med tanke på at det sannsynligvis blir bedre plass innen sommeren, så får evt komme tilbake da. Det jeg kan si er at de på tross av en forferdelig plassering har noen virkelig gode egenskaper. Kvinnestemmer feks er helt strålende. Får se på de kommende månedene som innspillingstid 🙂.

    De fikk to tomler opp mtp interiør så de passer veldig godt inn i en stue, selv om de er brede.
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    er det noen som har erfaringer med Electrocompaniet på Tannoy. Jeg er meget sugen på et par DC10Ti. Har Et par brokoblede AW250R som evt skal drive disse.
    Har ingen 10Ti for hånd for øyeblikket, men tenker på å slå til om det kommer noen for salg. Ser det er et par DC10T, uten i, men de er sorte, ville helst hatt valnøtt. er det noen som har egne erfaringer mellom T og Ti ? vet de har en annerledes base og noe internt kabling/avstiving, men er lydmessig så utrolig mye bedre med Ti?
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    er det noen som har erfaringer med Electrocompaniet på Tannoy. Jeg er meget sugen på et par DC10Ti. Har Et par brokoblede AW250R som evt skal drive disse.
    Har ingen 10Ti for hånd for øyeblikket, men tenker på å slå til om det kommer noen for salg. Ser det er et par DC10T, uten i, men de er sorte, ville helst hatt valnøtt. er det noen som har egne erfaringer mellom T og Ti ? vet de har en annerledes base og noe internt kabling/avstiving, men er lydmessig så utrolig mye bedre med Ti?
    Har hørt flere Tannoy modeller på forskjellig EC forsterkere. Har ikke gode erfaringer med det. Tannoy låter mye bedre på andre ting i mine ører.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Melder meg som Tannoy-venn. Sandringham i veslestua fungerer ypperlig til TV-titting og drives lett av Ars Sonum Filhamonia. Dac er en gammel Bel Canto.

    I dette lille rommet trøkker dette aldeles utmerket!

    Vis vedlegget 522571
    Det var et veldig flott lytterom, hjemmekoselig
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Noen har inne med vintage tannoy arden? Vurdere et par. Noen som vil dele erfaring med disse? Takk
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er interessert i å høre andre Arden-eieres erfaringer med forskjellige forsterkere. Bruker selv en Line Magnetic 508-IA SET forsterker på 48 w, og det funker forsåvidt veldig bra. Men lurer på hva som er å eventuelt hente på mer krefter. Noen som har prøvd litt forskjellig?
     

    bengt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    87
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    Min søster bruker en Luxman L-590AX MKII på Arden. Vet ikke om jeg har hørt bedre lyd. Blir nesten misunnelig:) Stor stue hjelper nok på, men ble imponert.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Noen har inne med vintage tannoy arden? Vurdere et par. Noen som vil dele erfaring med disse? Takk
    Erfarng med Cheviot (12 toms). Avhengighetsskapende lyd, men husk for all del at det må være AlNiCo-magneter! I 1979 gikk både Arden, Berkley og Cheviot fra AlNiCo-magneter til keramiske...
    Arden, Berkley og Cheviot - like gode, men valg av modell avhenger av rommets størrelse.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Noen har inne med vintage tannoy arden? Vurdere et par. Noen som vil dele erfaring med disse? Takk
    Erfarng med Cheviot (12 toms). Avhengighetsskapende lyd, men husk for all del at det må være AlNiCo-magneter! I 1979 gikk både Arden, Berkley og Cheviot fra AlNiCo-magneter til keramiske...
    Arden, Berkley og Cheviot - like gode, men valg av modell avhenger av rommets størrelse.
    Takk for innspill, prøve å finne et par vintage Arden, ikke enkelt å finne de. Mvh
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Min søster bruker en Luxman L-590AX MKII på Arden. Vet ikke om jeg har hørt bedre lyd. Blir nesten misunnelig:) Stor stue hjelper nok på, men ble imponert.
    Takk for innspill. Det er jo faktisk 18 watt mindre pr. kanal enn det jeg har nå, så jeg undres jo på hvordan dette låter i forhold til hverandre. :)
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Noen har inne med vintage tannoy arden? Vurdere et par. Noen som vil dele erfaring med disse? Takk
    Erfarng med Cheviot (12 toms). Avhengighetsskapende lyd, men husk for all del at det må være AlNiCo-magneter! I 1979 gikk både Arden, Berkley og Cheviot fra AlNiCo-magneter til keramiske...
    Arden, Berkley og Cheviot - like gode, men valg av modell avhenger av rommets størrelse.
    Takk for innspill, prøve å finne et par vintage Arden, ikke enkelt å finne de. Mvh
    Husk da bare på at vintage Arden finns både med AlNiCo og keramiske magneter.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Noen har inne med vintage tannoy arden? Vurdere et par. Noen som vil dele erfaring med disse? Takk
    Erfarng med Cheviot (12 toms). Avhengighetsskapende lyd, men husk for all del at det må være AlNiCo-magneter! I 1979 gikk både Arden, Berkley og Cheviot fra AlNiCo-magneter til keramiske...
    Arden, Berkley og Cheviot - like gode, men valg av modell avhenger av rommets størrelse.
    Takk for innspill, prøve å finne et par vintage Arden, ikke enkelt å finne de. Mvh
    Husk da bare på at vintage Arden finns både med AlNiCo og keramiske magneter.
    Du mener det er en stor forskjell mellom de?
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Takk for innspill, prøve å finne et par vintage Arden, ikke enkelt å finne de. Mvh
    Husk da bare på at vintage Arden finns både med AlNiCo og keramiske magneter.
    Du mener det er en stor forskjell mellom de?
    Det er jo subjektivt, men les litt om det på nett. Du tror det ikke før du hører det!
    Med AlNiCo magneter så er rammen av elementet helt rund sett forfra. Med keramisk så er rammen "firkantet" dvs de karakteristiske 4 hjørnene ved skrufestene.
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Er interessert i å høre andre Arden-eieres erfaringer med forskjellige forsterkere. Bruker selv en Line Magnetic 508-IA SET forsterker på 48 w, og det funker forsåvidt veldig bra. Men lurer på hva som er å eventuelt hente på mer krefter. Noen som har prøvd litt forskjellig?
    Min forrige forsterker på Arden var Luxman 590 Ax. Mk. II (2x30 kl. a watt). En flott kombo, med god kontroll og evne til å spille høyt til tross for beskjeden wattstyrke. Klangen var «varm» med nydelig mellomtone og en diskant som ikke var for lys eller skarp.

    Solgte Luxman og kjøpte en Devialet Expert pro 220, det er en «åpenbaring». I mine ører utklasser den Luxman på alle områder:

    Bassen er strammere og går dypere
    Mellomtone og stemmer er like god som hos Luxman, med bedre separasjon og lettere plassering av instrumenter og stemmer i stereo
    Diskanten er krystallklar og har bedre separasjon, litt lysere men fortsatt ikke så fremtredende som med mer moderne høyttalerkonstruksjoner

    Spesielt bassen vil jeg fremheve som betydelig bedre med Devialet kontra Luxman. Men så er dempefaktoren også svært nye høyere, så den har naturlig nok bedre kontroll på det store elementet i Arden.
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Min søster bruker en Luxman L-590AX MKII på Arden. Vet ikke om jeg har hørt bedre lyd. Blir nesten misunnelig:) Stor stue hjelper nok på, men ble imponert.
    Takk for innspill. Det er jo faktisk 18 watt mindre pr. kanal enn det jeg har nå, så jeg undres jo på hvordan dette låter i forhold til hverandre. :)
    Luxman 590 AX mk. II går til 90 watt i kl. B - 8 ohm (kun de første 30 er ren kl. A), så det er noen reserver på lur i den forsterkeren utover det som oppgis. Målt av britiske hifiworld i juni 2016.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er interessert i å høre andre Arden-eieres erfaringer med forskjellige forsterkere. Bruker selv en Line Magnetic 508-IA SET forsterker på 48 w, og det funker forsåvidt veldig bra. Men lurer på hva som er å eventuelt hente på mer krefter. Noen som har prøvd litt forskjellig?
    Min forrige forsterker på Arden var Luxman 590 Ax. Mk. II (2x30 kl. a watt). En flott kombo, med god kontroll og evne til å spille høyt til tross for beskjeden wattstyrke. Klangen var «varm» med nydelig mellomtone og en diskant som ikke var for lys eller skarp.

    Solgte Luxman og kjøpte en Devialet Expert pro 220, det er en «åpenbaring». I mine ører utklasser den Luxman på alle områder:

    Bassen er strammere og går dypere
    Mellomtone og stemmer er like god som hos Luxman, med bedre separasjon og lettere plassering av instrumenter og stemmer i stereo
    Diskanten er krystallklar og har bedre separasjon, litt lysere men fortsatt ikke så fremtredende som med mer moderne høyttalerkonstruksjoner

    Spesielt bassen vil jeg fremheve som betydelig bedre med Devialet kontra Luxman. Men så er dempefaktoren også svært nye høyere, så den har naturlig nok bedre kontroll på det store elementet i Arden.
    Interessant, du er den andre hittil som nevner Luxman'en. Også interessant at du syns Devialet var bedre på alt.

    Ikke at jeg har direkte planer om å bytte ut noe, men det er greit å vite hva andre har prøvd, og de syns funket bra og mindre bra.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Min søster bruker en Luxman L-590AX MKII på Arden. Vet ikke om jeg har hørt bedre lyd. Blir nesten misunnelig:) Stor stue hjelper nok på, men ble imponert.
    Takk for innspill. Det er jo faktisk 18 watt mindre pr. kanal enn det jeg har nå, så jeg undres jo på hvordan dette låter i forhold til hverandre. :)
    Luxman 590 AX mk. II går til 90 watt i kl. B - 8 ohm (kun de første 30 er ren kl. A), så det er noen reserver på lur i den forsterkeren utover det som oppgis. Målt av britiske hifiworld i juni 2016.
    Ja, har blitt informert om dette allerede. Det er jo ikke innlysende, siden den tilsynelatende blir markedsført som en klasse A forsterker. Syns det ville vært bedre å si at det var en klasse A/B med høy klasse A strøm før den går over i A/B.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    1.269
    Torget vurderinger
    1
    Spesielt bassen vil jeg fremheve som betydelig bedre med Devialet kontra Luxman. Men så er dempefaktoren også svært nye høyere, så den har naturlig nok bedre kontroll på det store elementet i Arden.
    Minimum brukbar dempingsfaktor i en forsterker er 20 dersom høyttaleren ikke demper noen ting. Luxmanen har df på 320, altså betydelig mer enn nødvendig. Devialet sin df ligger på mellom 6000 og 10000, altså av akademisk interesse for imponerende tall. Å si at en Devialet utklasser L590 AX mk2 på alle områder er selvsagt bare tull, og heller et resultat av confirmation bias, om en liker den kalde, kliniske digatalis-lyden til Devialet.
    Selv Naim-forsterkere, som gjerne har dempingsfaktor på 14-15, har ikke spesielle problemer med å holde kontrollen på- og bremse basselementer, så at 10.000 i dempefaktor kontra 320 medfører at den "er betydelig(!) bedre" faller på sin egen urimelighet.
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Minimum brukbar dempingsfaktor i en forsterker er 20 dersom høyttaleren ikke demper noen ting. Luxmanen har df på 320, altså betydelig mer enn nødvendig. Devialet sin df ligger på mellom 6000 og 10000, altså av akademisk interesse for imponerende tall. Å si at en Devialet utklasser L590 AX mk2 på alle områder er selvsagt bare tull, og heller et resultat av confirmation bias, om en liker den kalde, kliniske digatalis-lyden til Devialet.
    Selv Naim-forsterkere, som gjerne har dempingsfaktor på 14-15, har ikke spesielle problemer med å holde kontrollen på- og bremse basselementer, så at 10.000 i dempefaktor kontra 320 medfører at den "er betydelig(!) bedre" faller på sin egen urimelighet.
    Har du hørt på Arden med en Devialet og Arden med en Luxman om hverandre i samme rom?

    Jeg testet 4 forsterkere på Arden i leting etter en lyd jeg likte, du liker sikkert noe annet, det er ok. For meg var denne komboen en bra match. Luxman er selvsagt kjempebra, misforstå meg rett.

    Har du noen tester å vise til hvor dempefaktor på 320 og 6000-10000 er målt på samme høyttalere hvor forvrengning i bassområdet måles og/eller oppleves likt?
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    1.269
    Torget vurderinger
    1
    Poenget mitt er at en df på 6000++ selvsagt har potensiale til å bremse et basselement mer effektivt enn df på 320, og vil kunne håndtere/bremse store elementer fra egensvingning raskere etter et transistent-utslag. 320 er likevel så mye at forskjellen mellom 320 og 6000++ først gir utslag ved enda større og tyngre elementer enn en 15" i en bassreflekskasse. Selv bassreflekshøyttalere har en egendemping som også bidrar til å stoppe basselementet. Stoooore basselementer med åpen baffel vil nok nyttegjøre seg av df på 6-10.000.
    Er du sikker på at det er dempingsfaktoren i Devialet som gjorde utslaget for at du liker den bedre enn 590?
    Hva synes du forresten om Node 2i? Fantastisk fin sak, ikke sant?
     

    julius0377

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    67
    Sted
    Østlandet
    Poenget mitt er at en df på 6000++ selvsagt har potensiale til å bremse et basselement mer effektivt enn df på 320, og vil kunne håndtere/bremse store elementer fra egensvingning raskere etter et transistent-utslag. 320 er likevel så mye at forskjellen mellom 320 og 6000++ først gir utslag ved enda større og tyngre elementer enn en 15" i en bassreflekskasse. Selv bassreflekshøyttalere har en egendemping som også bidrar til å stoppe basselementet. Stoooore basselementer med åpen baffel vil nok nyttegjøre seg av df på 6-10.000.
    Er du sikker på at det er dempingsfaktoren i Devialet som gjorde utslaget for at du liker den bedre enn 590?
    Hva synes du forresten om Node 2i? Fantastisk fin sak, ikke sant?
    Nei, er ikke sikker på at DF er årsak, men det er mer «slam» i bassen, og den går dypere. Både jeg og kona hørte tydelig forskjell. Har ikke hatt noe i hus med samme kontroll gjennom det hørbare registeret, har hatt nevnte Luxman, ASR, Parasound (som var svært bra, prisen tatt i betraktning), Primare, Primaluna med mer gjennom de siste årene.

    Node 2i er super! Men nå som devialet har fått egen Roon support har jeg sluttet å bruke den. Lydkvaliteten klarer jeg ikke skille mellom for disse to enhetene (altså roon direkte til devialet eller via Node 2i.) Kommer til å selge Node 2i regner jeg med, hvis ikke det dukker opp en ekstra lønning til «anlegg nummer 2» :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Dempefaktor i forsterker er ofte omtalt, men hvor godt dempet en høyttaler er ikke nevnt.
    En underdempet høyttaler vil trives mye bedre med en forsterker med lav dempefaktor.
    Ikke så stort problem kanskje da de langt på fleste populære "moderne" nye høyttaler er underdempet og tildels meget underdempet.
    Så da er desto høyere dempefaktor i forsterker desto bedre!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    Ang dempefaktor kan man Google litt og bla finne en artikkel jeg ikke orker å lete etter på mobil . Men poenget er at det ikke er matematisk eller målbar effekt å gå fra 100 til 10 000 i dempefaktor.( eller var det 20 til 200?) Det er fordi det er snakk om er forsterkeren utgangsmotststand på feks 0.08 eller 0.00008 Ohm. Siden motstanden i høyttalerkabelen og komponenter i delefilter er langt større og dominerer fullstendig. Den reelle dempefaktoren blir dermed no sånt som 48.73 og 48.730002
    ( tall valgt for å vise poenget ikke eksakt beregning) altså uten reell forskjell. Bare eiere av rørforsterkere trenger å bekymre seg for dempefaktor og tilbakekobling mht kontroll av basselement. Transistorfolk kan ta det hele med stor ro og glemme hele greia med dempefaktor og sånn. Det er nemlig først ved dempefaktor under 20-40 at der begynner å skje noe.. selv merket jeg forskjell ved å gå fra dempefaktor 6 til 60 på samme høyttaler, å gå fra 60 til 400 hadde ikke noe å si mht pløsete bass eller ikke .

    Om folk hører forskjell på 320 og 6000 DF så skyldes det nok andre egenskaper til fortsterkeren enn dempefaktor/utgangsimpedanse.
    Faktisk vil jeg mene at en forsterker med 320 i dempefaktor er å foretrekke framfor en på 6000+ da det tyder på en mer fornuftig grunndesign uten å kompensere for feil med massiv tilbakekobling.
     
    Sist redigert:

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    149
    Sted
    Norge
    Hei folkens!
    Jeg har bestemt meg for å gå for en Tannoy. Jeg tenker på den nye Arden, SE eller GR Kensington eller muligens Canterbury (mange forskjellige utgaver, har sett eldre utgaver ned i 70.000), Dc10ti eller muligens andre? Jeg er forholdsvis ny i gamet, men føler Tannoy lyden er noe jeg kan slå meg til ro med. Tenker dette er mitt siste høyttalerkjøp. Lytterrom 50m2, 4.5 m til taket. Forsterker 100w Accuphase integrert Kl. AB. Musikksmak meget bred. Spiller ikke konserthøyt. Noen som kan hjelpe meg å styre meg inn på et klokt valg? På forhånd takk!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Stereofil har jo knallpris på Arden og Cheviot nå :). Selv likte jeg Cheviot best av dem, men det må ha vært rommet jeg hørte dem i.. tror 50m2 vil takle Arden veldig bra... til under 50000kr nå er de jo et kupp!!! :D
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    149
    Sted
    Norge
    Ja de frister. Men kensington SE ligger til 43 på finn, samt en prestige canterbury i sverige til 65-70...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spiller du musikk med litt dårlige innspillinger anbefaler jeg legacy serien fremfor Prestige .. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn