TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    1
    HCS skrev:
    Er så heldig at jeg skal få høre Westminister til en fyr i lauget til uka. Spennede ! Han bruker forøvrig 2 stk AW180 på de... Virker som om Tannoy takler mye effekt, men alikvel greier å spille musikk med forsterkere med ikke alt for mye krefter... Det synes jeg er et stort pluss... :)

    Regner med en rapport:)
     

    janry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    1
    Det der er en utrolig fin høyttaler. Har aaldri hørt den, men hørt mye bra om den. Er du fornøyd?
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    janry skrev:
    Det der er en utrolig fin høyttaler. Har aaldri hørt den, men hørt mye bra om den. Er du fornøyd?
    Ja, det er jeg. Klar og fin lyd. Mangler en del i bassdybde, men jeg skal kombinere med en liten sub.
    Jeg omprioriterer litt for tiden. Ønsket mitt nå var primært å sette opp et anlegg som skulle være godt å lytte på i det daglige og på lave til medium lydnivåer fremfor et anlegg som er ståloptimert mot sweetspot og optimal ytelse.
    Trykk og dynamikk vil jeg fremover heller vektlegge i mitt lille kinorom. Jeg vil gjerne gjøre kjellerstua, som anlegget står i, tilgjengelig som et rom for flere av familiens medlemmer, besøk osv.
    Autograph mini er en ypperlig høyttaler til dette bruket. Gjengivelsen er luftig, lett, og bra dynamisk i mellomtonen. Bra saker!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dæven, de Autograph var mye mindre enn jeg trodde! De er jo bittesmå.. :eek:
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Pengvim skrev:
    Dæven, de Autograph var mye mindre enn jeg trodde! De er jo bittesmå.. :eek:
    High-end PC høyttaler? ;D - nei jeg kunne gjerne hatt disse i stuen.
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    mteinum skrev:
    Pengvim skrev:
    Dæven, de Autograph var mye mindre enn jeg trodde! De er jo bittesmå.. :eek:
    High-end PC høyttaler? ;D - nei jeg kunne gjerne hatt disse i stuen.
    Hehe. Tror ikke det er mange som har fetere høyttalersystem på pcen enn de der.. ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Continuo skrev:
    Continuo skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg får vel bli med i vennetråden jeg også da, selv om jeg bare har en bitteliten Tannoy.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10968.30.html
    Dritfine høyttalere som jeg gjerne skulle ha lyttet på, kjempefine er de. :)
    Men de er vel ikke så slanke som bildet tilsier?
    Skrår de bakover i en trekant?

    Edit: Ser i den andre tråden din at de skrår bakover, men jammen er de små. :eek:
    Ja, dem er små. Innvendig volum på ca 3.5 liter.
    Man blir litt lurt når man ser dem fra siden, siden dem skråner bakover i en trekant ja.



     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Nå ligger det noen VELDIG gode Tannoy Mercury F4 høyttalere til salgs på bruktbørsen til en rimelig penge ;)
     

    Vedlegg

    R

    Rojoh

    Gjest
    SOEDAL skrev:
    Jeg får vel bli med i vennetråden jeg også da, selv om jeg bare har en bitteliten Tannoy.
    Jo flere vi er sammen, og så videre... :) De er små, men likevel litt kule. Spørs om du har funnet din "greie" med Tannoy + rør, da? Jeg blir i alle fall mer og mer komfortabel - enten det er gammel Ramones eller Kirsten Bråthen Berg på KKV, så lar Tannoy fokuset ligge på musikken, og ikke på mer perifere og løsrevne hifi-attributter.

    Mvh. Johan
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Rojoh skrev:
    Jo flere vi er sammen, og så videre... :) De er små, men likevel litt kule. Spørs om du har funnet din "greie" med Tannoy + rør, da? Jeg blir i alle fall mer og mer komfortabel - enten det er gammel Ramones eller Kirsten Bråthen Berg på KKV, så lar Tannoy fokuset ligge på musikken, og ikke på mer perifere og isolerte hifi-attributter.

    Mvh. Johan
    Ingen Tannoy-eier ennå dessverre, men vi har sammenfallende observasjoner.
    Er i utprøvingsfasen, og sjelden har jeg hørt høytalere som spiller musikk og formidler en så pur lytteglede.
    Ikke er jeg av typen som nilytter etter innbilte skavanker og pådrar meg obskure hifinevrosa-lidelser. Livet er for kort til å lytte på utstyret, alt for mye musikk skal konsumeres før en går i grava. Et eller annet i mageregionen forteller meg at mine Manley Snapper monoblokker kan få et laaaaaangt liv sammen med sine utkårede Tannoy's.

    Må bare få hørt Kensington, Yorkminster og Canterbury først. :)

    PS Autograph spiller jo helt sinnsykt, størrelsen tatt i betrakting.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Siden du allerede har Manley på plass, så er vel loddet kastet... ;) Tror Tannoy er rette veien å gå mht. hifi-nevrosa. Blir mindre og mindre interessert i å diskutere parameterne og de enkeltstående detaljene etter at Tannoy kom i hus - nå går jeg vel snarere å grubler på om jeg skal sette inn dødsstøtet, og snuse litt på de modellene du nevner. Kensington er vel kanskje den som utpeker seg mest - de større modellene begynner å bli svære, og sparegrisen skjelver!

    Selvsagt er prisen relativt stiv, men jeg kommer i farten ikke på noe annet jeg ønsker å erstatte Sandringhamene med - bortsett fra en større modell, kanskje? (Høres kanskje ut som en solid porsjon skryt og opphaussing - jeg har saktens hørt andre høyttalere som har vært mer imponerende på både det ene og andre vis, men få har hatt denne sammenhengen og evnen til å ikke påkalle unødvendig oppmerksomhet på uvesentligheter). Vi får se - jeg overraskes stadig positivt over Sandringhams opptreden her i stuen, så noen krise er det ikke heldigvis. :)

    Mvh. Johan
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Rojoh skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg får vel bli med i vennetråden jeg også da, selv om jeg bare har en bitteliten Tannoy.
    Jo flere vi er sammen, og så videre... :) De er små, men likevel litt kule. Spørs om du har funnet din "greie" med Tannoy + rør, da? Jeg blir i alle fall mer og mer komfortabel - enten det er gammel Ramones eller Kirsten Bråthen Berg på KKV, så lar Tannoy fokuset ligge på musikken, og ikke på mer perifere og løsrevne hifi-attributter.

    Mvh. Johan
    Tja, det anlegget jeg spiller på nå er jo i stor grad et kompromiss. Ideelt sett skulle jeg hatt et større rom og et lignende anlegg, bare i betraktelig større proposjoner. Helst ville jeg hatt Glenair 15 drevet av Rogue stereo 90 eller M150 feks, men dette har jeg valgt bort på ubestemt tid. Autograph mini + rør fungerer fint på mange måter. Det er godt å høre på musikk gjennom dette settet. Blir nok enda bedre når jeg får en liten sub.

    Det er noe med den lettbente og levende mellomtonen som facinerer meg. Tror aldri jeg har hatt et anlegg som får meg til å fokusere på musikken på samme måte. Feilene det gjør er relativt lette å høre forbi.

    Sist jeg var i Oslo dumpet jeg innom visningen på den nye serien fra Tannoy. Denne var ganske artig, men det var Tannoy 10 jeg hang meg mest opp i. Fin lyd fra denne, og den var blandt alternativene jeg vurderte. Jeg vil anbefale folk som leser denne tråden å sjekke ut denne modellen.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    dc6t

    heisann!

    kjekt det finnes en tannoy tråd:)

    kjøpte mine første tannoy for ca 1år siden. Hadde før det hatt dali, b&w, boston++. Mine første tannoy var eyris2, en herlig høytaler som manglet litt i toppen, så kjøpte jeg sensys dc1, en som var herlig i toppen, men manglet bunn.

    så da måtte jeg tilslutt bare kjøpe dc6t som jeg synes er både bra i topp og bunn og i mellomområde og det som er..

    Har hatt de ca 1mnd nå, har fått i overkant av 250innspillingstimer, og er begynt å bli meget meget bra.

    Bruker pr dags dato Jungson 200da som forsterker. Denne er varm og fin, og gir mye krefter. Tannoyene krever litt!

    Er lyisten på etterhvert å teste andre forsterkere, så om folket har tips gi meg gjerne lyd! (Jungson mangler litt på det perfekte i mellomtone, prøvde en parasound NC2125 og denne var bedre på dette, men manglet da den gode og varme Jungson lyden)
     

    larshe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.03.2006
    Innlegg
    68
    Antall liker
    4
    Sted
    Elverum
    Nå begynner det å bli en del år siden mine D700 forsvant ut døra til fordel for andre merker, men det skjærer meg allikevel i hjertet når jeg leser hva enkelte tweakere kan finne på for å forbedre lyden. Etter mitt syn må man da enten være veldig gal eller veldig rik for å borre hull i en Westminister Royal ht for å forbedre lyden. Dette må da være nær ved helligbrøde i mine øyne... :'( :'( :'(

    The good Doctor took out the crossovers, made extra compartments, filled with sand, hard wired good solid silver bi-wires, bolted steel rods from side to side, drilled some holes to pour in sand then filled with putty (three on top of each, and one on bottom of front horn of each), hard wired Marchand two way tube crossover-bypassing all tone controls, and created, two of a kind, World's Ultimate Royals.
    :mad:

    Hele annonsen på Audiogon:
    http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?spkrfull&1211181044

    Så moralen er: Westminister Royal eiere (det er vel minst to av disse i Norge...), ta fram drillen og borr i vei!!!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på hvilken Tannoy-modell som ville vært best for relativt "svake" rørforsterkere jeg. Tenker at jeg hypotetisk hadde en forsterker på 20-30 watt. Ville det vært Glenair for alle penga, Sandringham eller Signature Revolution? Har siklet på Glenair ved flere anledninger tidligere ihvertfall, men det ville nok krevet litt massiv sparing.. ::)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Var innom Stereofil og hørt på de minste tativhøyttalerne. Firkantet design til kr 4000,- Fy fader, det spilte bra i enden av en midi-størrelse CD-reciever fra Marantz. ;D
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Pengvim skrev:
    Lurer på hvilken Tannoy-modell som ville vært best for relativt "svake" rørforsterkere jeg. Tenker at jeg hypotetisk hadde en forsterker på 20-30 watt. Ville det vært Glenair for alle penga, Sandringham eller Signature Revolution? Har siklet på Glenair ved flere anledninger tidligere ihvertfall, men det ville nok krevet litt massiv sparing.. ::)
    Jeg kan bare svare for Sandringham. Bruker selv effekttrinn på 32wpc. Til mitt behov føler jeg at det rekker. Kan med andre ord spille høyt nok (for meg), og føler at forsterkeren har grei kontroll over høyttaleren. Musikken strømmer relativt ubesværet ut av høyttalerne.

    Dette er dog subjektive opplevelser, men de som var innom nå i helgen bemerket heller ikke noe veldige mangler m.h.t. krefter/effekt. De aller minste SET-forsterkerne tror jeg blir litt snaue, men en greit dimensjonert forsterker som du beskriver, skulle kunne dra Sandringham. :)

    Mvh. Johan
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    nye stativ ht dc4 og dc6, ser herlige ut...

    har selv dc6t=gulvstående modellen...
     

    magnusavr

    Fersking
    Ble medlem
    16.07.2008
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Her var det noen tannoy brukere ja. Har selv Tannoy Eyris 3 + C.

    Jeg kjøpte disse 3 høytalerne brukt av worrior på avforum for litt over 1 år siden. Da jeg bytta ut mine eldre Mercury M4 fikk jeg mye svakere bass i sonen 40-80Hz. Trodde dette var pga min gamle svake yamaha low end receiver.

    Har prøvd yamaha rx-v1700 receiver, rotel rb1070 effekt forsterker og er nå på en onkyo 805 receiver uten at det ble noe særlig mer bass i 40-80Hz sonen. Prøvd både med og uten biamp. Har hatt dem i 2 forskjellige leiligheter uten at det gjorde noen forskjell.

    Har kjøpt meg Tannoy TS10 sub og løst problemet på den måten.

    Jeg slo meg egentlig til ro med dem å tenkte at de skal vel være slik. Helt til mitt søsken barn kjøpte oddeman sine Eyris 2 tidligere i år og fikk en voldsom bass med sin billigere pioneer 1016 receiver. Mye bedre trøkk i 40-80Hz enn mine Eyris 3 (uten sub aktiv såklart).

    Men lurer på om noe kan være galt med mine Eyris? Hører ingen tegn til ulyder, elementer beveger seg. De spiller fint, bare 40-80Hz bass som er svak/mangler.

    Regner med at mine er produsert tidligere enn de Eyris 2 ene søkenbarnet mitt kjøpte. Kan det ha noe med saken å gjøre? Kanskje de første var litt slak i 40-80Hz sonen? Men Eyris 3 burde vel ha mere trykk enn Eyris 2 uansett?

    Men som sagt med suben spiller de kjempe bra :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Forskjellige høyttalere kan ha forskjellige idealposisjoner i et lytterom. Dette avhenger bl.a. av høyttaler konstruksjonen. Kan være verd å teste forskjellige plasseringer i forhold til frontvegg og sidevegger.

    Mvh
     

    JuK

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2006
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Sted
    Akershus
    Må slenge meg med her jeg også.

    Tannoy: Bra lyd, sært design.

    Har Tannoy Arena i hjemmekino'en og er strålende fornøyd. Med Marantz SR8001 receiver funker det som f.! Storkoser meg når jeg en sjelden gang får satt på film og skrudd opp lyden ;D

    Vurderte flere kompakte (WAF, WAF, WAF) surround-pakker da jeg gikk til anskaffelse av hjemmekino for to år siden. Endte opp med Arena etter å ha sett, hørt, og befølt dem hos Stereofil. (har heldigvis bare sett, ikke lyttet i high-end rommet, ellers kunne det nok blitt dyrt ;) ) Kjøpte og installerte mens fruen var på påskeferie, og viste stolt frem herligheten når hun kom hjem. Og fikk totalt hakeslipp: Kvinnen likte dem ikke! Hun syntes de var stygge ??? Det var nummeret før jeg måtte dra tilbeke med dem..
     

    trikko

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Jeg har ett sett med TD 12 og TD sub som jeg tror er det eneste i Norge så langt.

    Jeg tar gjerne imot erfaringer om hvordan disse skal drives for det finner jeg vanskelig. Hvis jeg ikke blir fornøyd blir de til salgs da jeg kjøper meg ett sett Canterbury SE istedenfor. jeg har snakket med DR-Paul Mills som etter det jeg skjønner er den som i hovedsak har laget dem og han har gitt meg en tegning på oppgradering av forsterkeren i Suben så det er tips knyttet til td 12ene jeg er ute etter hvis noen kan hjelpe meg.
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Hva driver du TD12 med nå? Har bare hørt de sammen med gode transistor effekter og da har det fungert veldig bra.
     

    trikko

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Jeg bruker Orpheus Three monoblokker og pre, monoblokkeme er 150W klasse A.De skulle holde, men etter det jeg skjønner så er de ikke strømsterke nok. Jeg bruker Mit 770 høytalerkabel og 350 signalkabeler. Jeg tror jeg må supplere med noe i bassen og da noe som leverer mye strøm og med høy dempnigsfaktor. Jeg bruker Meridian 800 som frontend. Lydmessig så synes jeg de er mye mer transperante og detaljerte i mellomtone og diskant sammenlignet med dypere frekvenser :p
     

    Sundance_Pete

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    1
    trikko skrev:
    Jeg har ett sett med TD 12 og TD sub som jeg tror er det eneste i Norge så langt.

    Jeg tar gjerne imot erfaringer om hvordan disse skal drives for det finner jeg vanskelig. Hvis jeg ikke blir fornøyd blir de til salgs da jeg kjøper meg ett sett Canterbury SE istedenfor. jeg har snakket med DR-Paul Mills som etter det jeg skjønner er den som i hovedsak har laget dem og han har gitt meg en tegning på oppgradering av forsterkeren i Suben så det er tips knyttet til td 12ene jeg er ute etter hvis noen kan hjelpe meg.
    Er rommet stort nok og er de plassert langt nok fra veggen?

    Er suben korrekt integrert/plassert/justert?
     

    trikko

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    Beklager sen respons.

    Suben fungerer som den skal og jeg har eksprimentert med plassering inn, ut, høyre og venstre. Den deler så vidt høyt at jeg har kommet til at den gjør seg best i ommrådet midt mellom høytalerene. De fleste som hører på systemet bemerker at de synes det er rart at subben ser ut til å gjøre størst forskjell i mellomtone og nedre diskantområdet, og at den blender inn bra og det er greit. Det jeg er forbannet på er styringen nedentil og det er derfor jeg kontaktet Paul hos tannoy. Forklaringen var at da at denne suben ble konstruert i 2003 var det ikke vanlig å lage aktive suber slik de gjør i dag og han forklarte at suben egentlig ble laget til hjemmekino og det var grunnen til at det kun var en 200w rell i den Han fåreslo derfor en oppgradering som etter det jeg forstod går ut på å koble til en tillsvarende forsterkerenhet med separat strømforyning som er den samme som bla bukes i Midgaard audio sine forsterkere. Denne vil da gi rundt 500w ekstra i tillegg til den som sitter fra før. Det virker fornuftig for i rell sin dyreste så sitter det 2 av den forsterkeren som jeg bare har en av og de koster like mye. Han fåreslo forøvrig at jeg kunne kjøpe ytterligere en sub og kjøre dem som mono, en på hver side. Dette hadde vært gjort hos tannoy med oppgradert forsterkeri. (dyrt men jeg tror det kunne blitt dritbra) så hvis noen der ute har en TD sub så har jeg plass. Til orientering så er denne oppgraderingen noe som kan skal være standard i dag. Det er ikke klart enda og det er derfor "leveringstid" på den. Har fått breskrivelse og har bestilt deler til oppgraderingen. Har ellers bestemt meg for å bytte forsterkere.
    Er det noen som har prøvd Pass 160 eller 200 på TD. eller prestige?
     

    janry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    1
    Noen som vet hvilket norsk blad som hadde test av revolution signature nettopp? Vet jeg har sett det, men kunne ha tenkt meg å vite hvem og hvilket nr.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    janry skrev:
    Noen som vet hvilket norsk blad som hadde test av revolution signature nettopp? Vet jeg har sett det, men kunne ha tenkt meg å vite hvem og hvilket nr.

    DVDogHjemmekino

    Topp test av en topp høytaler:):):):)

    Usikker på nr, men tror det var det forrige!
     

    trikko

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    TANNOY TD 12

    Da har det kommet en ny leieboer som heter Chord spm 5000 i huset og jeg tenkte det ver greit med en liten oppføger...

    Det er bare å erkjenne at TD serien trives godt med store forsterkere akkorat som de store Prestige modellene. Den største forskjellen fra mine 150W klasse A monoblokker er selvsagt kontroll på 12". Dette har gitt seg utslag i utlig mye mer dybde i lydbildet, utstragthet i hele regissteretkobinert med svarthet og ro. Innponatoreffekten er borte. En annen ting var at det plutdslig er mulig å høre de forskjellige strengene på en Violin når buen dras over strengene. Jeg har alltid følt at klassisk musikk har vært vanskelig og litt slitsomt å følge med på. Og til slutt som et godt råd og ikke noe kritikk; Jeg koblet på en EC cd spiller isteden for min 4 år gammle Meridian 800 utifra at jeg hadde den forestillingen at dette er sikkert ikke verdens beste cd spiller, men den går for å ikke gjøre noe feil ihvertfall. DET HØRTES HELT FORFERDELIG UT OG VAR SÅ KORNETE OG GJØRMETE AT JEG IKKE KUNNE TRO HVA JEG HØRTE!! JEG HAR TIDLIGERE HATT aw 250, 180 120 OG NHEMO PÅ HJEMMLÅN SÅ JEG TRODDE JEG HADDE EN IDE OM HVA EC ER....Plutselig hadde jeg stående bølger i hele stua, det var så tregt, svulstig uoppløst st det var en stemme i midten og litt lyd til høyre og vestre rett utenfor høytalerene Alt av detaljer var helt borte . Er klar over at det er en mye rimeligere spiller i et system med mye dyrere komponenter osv. Tar det bare med fordi dette var 10 ganger mere tragisk enn jeg kunne tro på forhånd. Tar det bare med fordi det virker veldig klart at Tannoy og EC ikke passer i det hele tatt og jeg skal aldri vurdere EC som ett serriøst hi-fi merke etter dette.
    Nu vell, Er så overasket over denne chorden at jeg tror jeg må få prøvd en 12000 eller 14000. Håper å få tak i en YBA 1000 Passion pre amp så det blir neste test. Skal prøve Chapter sin nye refferanse serie som lanseres denne måden før jeg velger, fordi TD 10 og Yorkmenister er brukt i utviklingen av disse forsterkerene.
     

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    TANNOY TD 12

    trikko skrev:
    Håper å få tak i en YBA 1000 Passion pre amp så det blir neste test. Skal prøve Chapter sin nye refferanse serie som lanseres denne måden før jeg velger, fordi TD 10 og Yorkmenister er brukt i utviklingen av disse forsterkerene.

    YBA er iallefall knallmatch til mine tannoy ht, asså i revolution serien, og da selvsagt på budsjetthyllen under(den integrerte YCA serien).


    EC har også flere prøvd på tannoy med minndre hell
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk en demonstrasjon av Kensington sammen med Manley Snapper monoblokker og Leben forforsterker. Dette tror jeg må være et av de beste Tannoy demonstrasjonene jeg har hørt. For en synergi. En utrolig hurtighet og slam. Stortromme var stortromme! Samtidig var alle detaljene der, varmen i mellomtonen og romligheten. Jeg forstår nå at Eva Manley er hekta på Tannoy. For meg ble det klart at Tannoy er en drøm sammen med Manley. Jeg går i hvert fall å drømmer... :p

    Er det flere som har erfaring med Tannoy og Manley?

    Jeg synes det er rart at ikke flere er opptatt av Kensington. Dette er jo en Prestige som får plass i en vanlig norsk familiestue, men har kvaliteten til toppserien. I oppsettet jeg hørte den så hadde den mer av kvalitetene fra Westminister og Yorkminister enn Glenair serien. På den annen side, så koster den jo litt.
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Oslo2 skrev:
    Jeg synes det er rart at ikke flere er opptatt av Kensington. Dette er jo en Prestige som får plass i en vanlig norsk familiestue, men har kvaliteten til toppserien. I oppsettet jeg hørte den så hadde den mer av kvalitetene fra Westminister og Yorkminister enn Glenair serien. På den annen side, så koster den jo litt.
    Kensington, Canterbury, Yorkminster og Westminster har samme diskanten, så de låter nok ganske likt i toppen.

    Det er nok det tradisjonelle utseende på "de klassiske" Prestige høyttalerne som gjør at folk ofte er litt skeptiske til disse, og at Glenair-høyttalerne er mer populære.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Oslo2 skrev:
    Jeg fikk en demonstrasjon av Kensington sammen med Manley Snapper monoblokker og Leben forforsterker. Dette tror jeg må være et av de beste Tannoy demonstrasjonene jeg har hørt. For en synergi. En utrolig hurtighet og slam. Stortromme var stortromme! Samtidig var alle detaljene der, varmen i mellomtonen og romligheten. Jeg forstår nå at Eva Manley er hekta på Tannoy. For meg ble det klart at Tannoy er en drøm sammen med Manley. Jeg går i hvert fall å drømmer... :p

    Er det flere som har erfaring med Tannoy og Manley?

    Jeg synes det er rart at ikke flere er opptatt av Kensington. Dette er jo en Prestige som får plass i en vanlig norsk familiestue, men har kvaliteten til toppserien. I oppsettet jeg hørte den så hadde den mer av kvalitetene fra Westminister og Yorkminister enn Glenair serien. På den annen side, så koster den jo litt.
    ;D ;D ;D

    Har Manley Snapper, og Tannoy Prestige XXX har stått på oppgraderingslista noen måneder.
    Må nok vike litt til fordel for oppgradering til nettverkspiller i Oktober, oppgradering av familie i november, så vi snakker vel vinterhalvåret engang. :)

    Har fått hørt en god del på både Kensington og Glenair 15 (og 10) på Stereofil. Er faktisk litt usikker, men tror faktisk for meg at Glenair 15 er hakket mer tiltalende enn den 20K dyrere Kensington. Klarer bare ikke å sette fingeren på hva.

    Uansett er jeg trygg på at Tannoy + Manley kommer til å bli et årelangt vennskap for min del. ;D ;D ;D
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Wergeland: Jeg tror du har rett i at det har med utseende å gjøre. For egen del må jeg si at jeg har lært meg til å bli glad i utseende. Nå vil jeg faktisk ikke ha andre høyttalere ;)

    ErosLoveKing: Ditt navn på forumet står til dine forsterkere. Misunner deg elektronikken. Utrolig lekende, musikalske og kraftfulle. Min sammenlikning mellom Kensington og Glenair er bare på inntrykk nivå, da jeg ikke har hørt dem i samme rom eller med samme elektronikk. Det som var slående med Kensington med Manley Snapper var en utrolig slam i bassen, som aldri var utflytende. Jeg kan ikke huske å ha hørt det på Glenair, som ble spilt med kraftige ASR. Jeg fikk også en direkte sammenlikning mellom forforsterkerne Manleys Steelhead og Leben RS-28CX. Leben hadde en fantastisk synergi med Snapper. Det var som om den fremhevet alle de beste sistende ved Snapper. En pussig kombinasjon, jeg ikke utgangspunktet hadde tro på.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Wergeland skrev:
    Oslo2 skrev:
    Jeg synes det er rart at ikke flere er opptatt av Kensington. Dette er jo en Prestige som får plass i en vanlig norsk familiestue, men har kvaliteten til toppserien. I oppsettet jeg hørte den så hadde den mer av kvalitetene fra Westminister og Yorkminister enn Glenair serien. På den annen side, så koster den jo litt.
    Kensington, Canterbury, Yorkminster og Westminster har samme diskanten, så de låter nok ganske likt i toppen.

    Det er nok det tradisjonelle utseende på "de klassiske" Prestige høyttalerne som gjør at folk ofte er litt skeptiske til disse, og at Glenair-høyttalerne er mer populære.
    Jeg er også blitt veldig glad i retrodesignet på de klassiske Prestige-modellene. Mulig at det blir litt voldsomt når man kommer opp i de virkelig store modellene, men saldoen tilsier at det ikke blir et problem med det første.

    Ellers: Fornøyd med Sandringham, Wergeland?

    Mvh. Johan
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    oddemann skrev:
    janry skrev:
    Noen som vet hvilket norsk blad som hadde test av revolution signature nettopp? Vet jeg har sett det, men kunne ha tenkt meg å vite hvem og hvilket nr.

    DVDogHjemmekino

    Topp test av en topp høytaler:):):):)

    Usikker på nr, men tror det var det forrige!
    Bladet heter Hjemmekino, og nummeret er det siste (nr 07/08)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn