Tannoy Glenair 15

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    sonicfrontiers skrev:
    Hei

    Har bestillt Tannoy Glenair 15 som er på vei :) og lurer på om det er andre som har disse?
    Hva brukes av forsterker for å drive de?

    mvh sonicfrontiers
    Jeg har endelig fått mine Glenair15 på plass !!!. "Uvant små, men flotte" var den første kommentaren fra min datter etter uskifting av
    Merlin 4S og Magnepan 3.6. Ja flotte er de også etter min smak og som vanlig fra Tannoy, nydelig finish. Var litt spent på den litt rødlige
    cherryfargen til resten av stua. Ser ikke noe problem med dette og etter fabrikkens mening vil fargen nøytralisere seg noe på sikt.
    Så var det gjenngivelsen da etter ca 25 effektive timer ! :D

    De siste tre høytalerne jeg har eiet har vært totalt forskjellige på de fleste områder. De gamle Merlin høytalerne hadde mange kvaliteter. De var svært lettdrevet ( benyttet 300B forsterker ), men hadde grunnet et dårlig kabinett, flere resonaser mellom 200 og 300 hz område, dessuten ble en romresonans på 80 Hz dårlig taklet, med buldring og mye "bombom" som resultat. Kontrabassen ble alltid for domminerende. Jeg fikk så, som først i Norge, et par Zu Druid Mk4 som jeg egentlig kjøpte mest av nyskjerrighet og god tro, men som viste seg å være de dårligste høytalerne jeg har hørt noen gang i forhold til pris. Fullstendig blottet for oppløsning, og svært avdempet nivå fra de høye og lave toner. Disse for derfor ganske kvikt ut døra. Så fikk jeg høre Magnepan 1.6 og 3.6, som hadde mange flotte egenskaper, særlig i diskantområde. Oppløsning og detaljerikdom i verdensklasse. Dybde og bredde i lydbilde var også uvant stort i min stue, men høytalerne var vanskelig å plassere. For å få fram noen form for bass og fyldighet i mellomtonen måtte de stå med minst 1,6 m avstand fra bakvegg. Bassgjenngivelsen var tørr og ren men uten trøkk, og øvre bassområde og mellomtonen manglet litt kropp. Ved høye nivåer var det av og til tegn på kompresjon, og en og annen sikring måtte skiftes. Generelt vil jeg kalle gjenngivelsen her litt kjølig og lett. - Vel, dette kunne jeg ikke leve og kom til at en dynamisk høytaler nok ville kle min smak bedre. Jeg hadde noen alternative på radaren, men en tur til Resonans i Stavanger avgjorde valget forholdsvis raskt. Tannoy har for meg alltid vært respektert og lytting på et par 15' concentric DIY høytalere hos en gammel hifi-freak i friskt i minne, gjorde meg nysjerrig på de nye Glenair 15, som i tillegg var kommet med en mer "moderne" design i forhold til de erkekonservative engelske kasser som faktisk eksisterer enda. Kunne Glenair 15 sidestilles eller til og med overgå den berømte B&W 802, til nesten dobbel pris.

    Etter ingående lytteseanse på 802 hos HIFI-klubben og Glenair 15 hos Resonanns forsterket dette mine meninger om hva musikk-gjenngivelse fra høytalere handler om. Nemlig homogenitet og dynamikk ! - Nå var det bare en ting som sto i mitt hode. Ville jeg beholde dette lydbilde hjemme ? Ville det oppstå dominerende bassresonans i min stue ? Spenningen var stor da jeg første gang koplet dem til og spilte gjennom noen av mine favoritt-plater. Forholdsvis rask kunne jeg senke skuldrene og la roen senke seg. Min kone kom smilene inn i stua og sa : "Dette låter jo helt anerledes en vanlige høytalere ?" Hun har nemlig ikke vært helt fornøyd siden jeg kvittet meg med Merlin4S høytalerne. :)

    Mange 15 og 12 tommere viser seg å være "gampetunge",trege og ofte for dominerende i hele bassområde. Glenair 15 går i en annen retning. Her har vi en knusktørr og noe avdempet dypbass, en ren og mektig mellombass, som gir gjenngivelsen en autoritet som en kan fryse på ryggen av. Videre oppover er det i det hele tatt vanskelig å snakke om mellomtone og diskant. Det hele går over i en helhet som savner sidestykke etter min mening. Stemmer saksofoner og cymbaler låter bare helt naturlig uten de ofte forekommende "korn" . Lyder "ligger ikke inne i høytalerne", som i mange små stativhøytalere, men kommer ut og fyller stua med musikk. Ingen høytaler jeg har hørt til nå har kunnet gi et så realistisk lydnivå uten å forvrenge som Glenair 15. Samtidig kan man spille med lave nivåer uten å miste de dype toner. Jeg ser for meg mange herlige stunder med disse høytalerne som jeg kan anbefale på det "varmeste", og enda er de ikke ordentlig innspilt ! ........Så må jeg få byttet utgangsrøra i Cd-spilleren. Må bli Mullard tror jeg......:)

    Hilsen up
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Spennende lesning, up! Gratulerer så mye.. :D. Lyden fra messa 06 huskes fortsatt.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Interessant lesing, up. Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av Tannoyene. Mine er dog litt mindre, og har nok ikke helt det samme trøkket og roen man får fra store (og gode!) elementer. Likefullt opplever jeg en homogenitet/sammenheng, spillevilje og fokus på musikken som passer mine ører utmerket.

    Mvh. Johan
     

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    2
    Interessang lesning ja, men kan ikke helt kjenne igjen dine erfaringer med Zu, her må noe ha gått alvorlig galt? Eller så har vi ikke lik smak rett og slett.. og hva sier det meg som vurderer Glenair? Er det noen som har demo på Glenair 10 i Oslo?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei
    Vil man kjenne igjen noe av signaturen til Glenair i feks Eyris serien? Jeg har snaue 20 kvm å gå på i min stue, så jeg tenker litt på Eyris DC1.


    Torsen
     

    janry

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2006
    Innlegg
    200
    Antall liker
    1
    Whoracle skrev:
    Interessang lesning ja, men kan ikke helt kjenne igjen dine erfaringer med Zu, her må noe ha gått alvorlig galt? Eller så har vi ikke lik smak rett og slett.. og hva sier det meg som vurderer Glenair? Er det noen som har demo på Glenair 10 i Oslo?

    Stereofil hadde det sist jeg var der i hvertfall.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    up skrev:
    sonicfrontiers skrev:
    Hei

    Har bestillt Tannoy Glenair 15 som er på vei :) og lurer på om det er andre som har disse?
    Hva brukes av forsterker for å drive de?

    mvh sonicfrontiers
    Jeg har endelig fått mine Glenair15 på plass !!!. "Uvant små, men flotte" var den første kommentaren fra min datter etter uskifting av
    Merlin 4S og Magnepan 3.6. Ja flotte er de også etter min smak og som vanlig fra Tannoy, nydelig finish. Var litt spent på den litt rødlige
    cherryfargen til resten av stua. Ser ikke noe problem med dette og etter fabrikkens mening vil fargen nøytralisere seg noe på sikt.
    Så var det gjenngivelsen da etter ca 25 effektive timer ! :D

    De siste tre høytalerne jeg har eiet har vært totalt forskjellige på de fleste områder. De gamle Merlin høytalerne hadde mange kvaliteter. De var svært lettdrevet ( benyttet 300B forsterker ), men hadde grunnet et dårlig kabinett, flere resonaser mellom 200 og 300 hz område, dessuten ble en romresonans på 80 Hz dårlig taklet, med buldring og mye "bombom" som resultat. Kontrabassen ble alltid for domminerende. Jeg fikk så, som først i Norge, et par Zu Druid Mk4 som jeg egentlig kjøpte mest av nyskjerrighet og god tro, men som viste seg å være de dårligste høytalerne jeg har hørt noen gang i forhold til pris. Fullstendig blottet for oppløsning, og svært avdempet nivå fra de høye og lave toner. Disse for derfor ganske kvikt ut døra. Så fikk jeg høre Magnepan 1.6 og 3.6, som hadde mange flotte egenskaper, særlig i diskantområde. Oppløsning og detaljerikdom i verdensklasse. Dybde og bredde i lydbilde var også uvant stort i min stue, men høytalerne var vanskelig å plassere. For å få fram noen form for bass og fyldighet i mellomtonen måtte de stå med minst 1,6 m avstand fra bakvegg. Bassgjenngivelsen var tørr og ren men uten trøkk, og øvre bassområde og mellomtonen manglet litt kropp. Ved høye nivåer var det av og til tegn på kompresjon, og en og annen sikring måtte skiftes. Generelt vil jeg kalle gjenngivelsen her litt kjølig og lett. - Vel, dette kunne jeg ikke leve og kom til at en dynamisk høytaler nok ville kle min smak bedre. Jeg hadde noen alternative på radaren, men en tur til Resonans i Stavanger avgjorde valget forholdsvis raskt. Tannoy har for meg alltid vært respektert og lytting på et par 15' concentric DIY høytalere hos en gammel hifi-freak i friskt i minne, gjorde meg nysjerrig på de nye Glenair 15, som i tillegg var kommet med en mer "moderne" design i forhold til de erkekonservative engelske kasser som faktisk eksisterer enda. Kunne Glenair 15 sidestilles eller til og med overgå den berømte B&W 802, til nesten dobbel pris.

    Etter ingående lytteseanse på 802 hos HIFI-klubben og Glenair 15 hos Resonanns forsterket dette mine meninger om hva musikk-gjenngivelse fra høytalere handler om. Nemlig homogenitet og dynamikk ! - Nå var det bare en ting som sto i mitt hode. Ville jeg beholde dette lydbilde hjemme ? Ville det oppstå dominerende bassresonans i min stue ? Spenningen var stor da jeg første gang koplet dem til og spilte gjennom noen av mine favoritt-plater. Forholdsvis rask kunne jeg senke skuldrene og la roen senke seg. Min kone kom smilene inn i stua og sa : "Dette låter jo helt anerledes en vanlige høytalere ?" Hun har nemlig ikke vært helt fornøyd siden jeg kvittet meg med Merlin4S høytalerne. :)

    Mange 15 og 12 tommere viser seg å være "gampetunge",trege og ofte for dominerende i hele bassområde. Glenair 15 går i en annen retning. Her har vi en knusktørr og noe avdempet dypbass, en ren og mektig mellombass, som gir gjenngivelsen en autoritet som en kan fryse på ryggen av. Videre oppover er det i det hele tatt vanskelig å snakke om mellomtone og diskant. Det hele går over i en helhet som savner sidestykke etter min mening. Stemmer saksofoner og cymbaler låter bare helt naturlig uten de ofte forekommende "korn" . Lyder "ligger ikke inne i høytalerne", som i mange små stativhøytalere, men kommer ut og fyller stua med musikk. Ingen høytaler jeg har hørt til nå har kunnet gi et så realistisk lydnivå uten å forvrenge som Glenair 15. Samtidig kan man spille med lave nivåer uten å miste de dype toner. Jeg ser for meg mange herlige stunder med disse høytalerne som jeg kan anbefale på det "varmeste", og enda er de ikke ordentlig innspilt ! ........Så må jeg få byttet utgangsrøra i Cd-spilleren. Må bli Mullard tror jeg......:)

    Hilsen up
    Prøv Siemens CCA om du har mulighet. Jeg ble ikke fornøyd med Mullard E88CC i mitt oppsett, men CCA er krem. Men det er jo også avhengig av smak og oppsett. Bare et tips:)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    jeg hadde det samme inntrykket etter en demo på Glenair 15 på Stereofil, up. :)

    Eneste problemet er jo at de koster 40k for Glenair 10 og 50k for Glenair 15, og den typen penger har ikke jeg.. :-[
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    up - er ikke du fra Haugalandet eller noe?
    Du kan få teste et par Siemens cca av meg dersom det er interessant?

    mvh
    Odd Magnus
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Pengvim skrev:
    jeg hadde det samme inntrykket etter en demo på Glenair 15 på Stereofil, up. :)

    Eneste problemet er jo at de koster 40k for Glenair 10 og 50k for Glenair 15, og den typen penger har ikke jeg.. :-[
    Desverre koster Glenair 15 kr. 60 000,- nå. :-\
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    bambadoo skrev:
    up - er ikke du fra Haugalandet eller noe?
    Du kan få teste et par Siemens cca av meg dersom det er interessant?

    mvh
    Odd Magnus
    Bor ca 4-5 km nord for deg, tror jeg ?

    cca er vel det samme som 6922 eller E88CC ? I min spiller brukes ECC81 / 12AT7.
    Har vært borti ECC801S Telefunken Diamond. Ren og detaljert gjenngivelsen, men litt "kjølig".
    Mullard er vanligvis "varmere" i klangen enn Telefunken / Siemens, så jeg har tenkt å prøve Mullard CV4024.
    Noe erfaring med det røret ? :)

    Hilsen up
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    up skrev:
    Pengvim skrev:
    jeg hadde det samme inntrykket etter en demo på Glenair 15 på Stereofil, up. :)

    Eneste problemet er jo at de koster 40k for Glenair 10 og 50k for Glenair 15, og den typen penger har ikke jeg.. :-[
    Desverre koster Glenair 15 kr. 60 000,- nå. :-\
    Men det skal vel en god del til å få veldig gode høyttalere til under 50K nye i dag? Har inntrykk av at mange opererer med anlegg til maaange 100 tusen på dette forum, og høyttalerne er vel ofte en av de dyreste komponentene :-\
    Gratulerer med dine Glenair UP, høres ut som du har funnet roen! Det må jo være et poeng!!
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Dr.Evil skrev:
    up skrev:
    Pengvim skrev:
    jeg hadde det samme inntrykket etter en demo på Glenair 15 på Stereofil, up. :)

    Eneste problemet er jo at de koster 40k for Glenair 10 og 50k for Glenair 15, og den typen penger har ikke jeg.. :-[
    Desverre koster Glenair 15 kr. 60 000,- nå. :-\
    Men det skal vel en god del til å få veldig gode høyttalere til under 50K nye i dag? Har inntrykk av at mange opererer med anlegg til maaange 100 tusen på dette forum, og høyttalerne er vel ofte en av de dyreste komponentene :-\

    Gratulerer med dine Glenair UP, høres ut som du har funnet roen! Det må jo være et poeng!!
    Takk skal du ha ! :) Ja, enig med det du skriver her !
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    up skrev:
    Dr.Evil skrev:
    up skrev:
    Pengvim skrev:
    jeg hadde det samme inntrykket etter en demo på Glenair 15 på Stereofil, up. :)

    Eneste problemet er jo at de koster 40k for Glenair 10 og 50k for Glenair 15, og den typen penger har ikke jeg.. :-[
    Desverre koster Glenair 15 kr. 60 000,- nå. :-\
    Men det skal vel en god del til å få veldig gode høyttalere til under 50K nye i dag? Har inntrykk av at mange opererer med anlegg til maaange 100 tusen på dette forum, og høyttalerne er vel ofte en av de dyreste komponentene :-\

    Gratulerer med dine Glenair UP, høres ut som du har funnet roen! Det må jo være et poeng!!
    Takk skal du ha ! :) Ja, enig med det du skriver her !
    Velbekomme, men er du ikke enig i det jeg skriver ellers da........, :eek: ;D
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Da er CD spilleren på plass ;).
    Det ble en Edge Gcd ;D
    Har hatt den 1 måneds tid nå så den er vel innspillt "kanskje !!!"
    Har ikke satt sammen rørpre'en ennå men en hyggelig kamerat lånte meg sin Adyton Modus.
    Det er Jurassic Park / Banjo-Kari som har en pre til overs som bare støver ned.
     

    Vedlegg

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Kjapp på avtrekkeren gitt......
    Med en forforsterker som har kontroll høres det ut til at ting faller på plass nå.
    Lydbildet minner meg om en rørpre som jeg fikk lånt av Kabeldragern for en liten stund siden.
    Stort dynamisk og med mye nerve og sjel.

    Nå er det å finne frem godplatene og gjøre seg kjent med de på nytt.
    Jeg kan spille lavt og alikevel høre detaljer som jeg ikke hørte/la merke til før da jeg måtte spille "høyere" :D.
    Testet ut Bella Fleck og da fikk 15" prøvd seg.
    Må jo ha noen plater som får Udyret til å våkne også ellers så kan en vel kjøpe seg stativhøyttalere og være fornøyd med det.
    Når en kjenner bassen på kroppen blir det liksom en dimensjon til i lydbildet som gjør veldig mye ut av seg.
    Edge forsterkeren har full kontroll og jeg liker lyden som den er.
    Om det blir røreffekt senere vet jeg ikke, men den diskusjonen blir etter at jeg har satt sammen min rørpre.

    Mvh
     

    Vedlegg

    L

    Ludo

    Gjest
    Hvordan går det med Glenair 15" så langt da? Fortsatt fornøyd? De er jo virkelig flotte å se på synes jeg :)
     

    up

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2002
    Innlegg
    520
    Antall liker
    5
    Ludo skrev:
    Hvordan går det med Glenair 15" så langt da? Fortsatt fornøyd? De er jo virkelig flotte å se på synes jeg :)

    Vet ikke om spørsmålet var rettet generelt, men jeg for min del er svært godt fornøyd. Ofte er det naturligvis snakk om smak og behag over en viss prisklasse, men Glenair 15 gir meg det jeg har søkt etter i mange år, nemlig dynamikk og autoritet i min store stue, samtidig med detaljer i mellomtonen, og en silkemyk diskant som får f.eks. cymbaler til å ligne på lyd fra "messing" og ikke fra "glass". Bassen er også akkurat slik jeg vil ha den, nemlig å gjenngi de dypeste tonene fra f.eks. kontrabass og trommer med fullt nivå på en tørr og ren måte uten å få med for mye av alt dritten som kan ligge under 25-30 Hz. Instrumenter med toner under dette er helt uintressante for meg. Glenair15 er heller ikke kritiske på plassering og gjenngir dype toner med lavt volum. Vanligvis har det vært nedtur når jeg har satt på en plate etter hjemkomst fra en konsert, ikke minst pga. dette med dynamikk og egenlyden fra instrumenter og stemmer. Ikke sånn med Glenair15 ! :)

    up
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Hmmmmm.......... Har hverdagen hentet in Glenair15 eierene eller er dere så fornøyde at HFS og denne tråden er blitt uinteressant.? Det er nå mange måneder siden noen har skrevet noe i denne tråden…………….

    Lf
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må få oppskriften på hvordan man kan pre-evaluere lydkvalitet ut ifra watt-antallet :)
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Jeg ser at det har vært solgt en del Glenair på bruktbørsen de siste månedene. Har undret meg litt over dette da jeg likte Glenair meget godt selv. Har eierne oppdaget feil ved langtids lytting?
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Vidar P skrev:
    Jeg må få oppskriften på hvordan man kan pre-evaluere lydkvalitet ut ifra watt-antallet :)
    Jeg tenker bare om det digre 15" elementet trenger mer muskler enn 80watt kan gi. Lettdrevenhet på papiret er ingen garanti ;)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vermin skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg må få oppskriften på hvordan man kan pre-evaluere lydkvalitet ut ifra watt-antallet :)
    Jeg tenker bare om det digre 15" elementet trenger mer muskler enn 80watt kan gi. Lettdrevenhet på papiret er ingen garanti ;)
    Poenget mitt er at slik spørsmålet var stilt, så er det helt umulig å svare på, fordi så mange variable faktorer mangler.

    Slik du sier det nå, så er det lettere å svare; og Tannoy DC-elementer har latt seg drive av rørforsterkere med lav utgangseffekt i 50 år og mer; de nye er vel neppe noe verre? Dessuten er vel utgangstrafoen vel så viktig som max ytelse i watt i mange tilfeller; så mao er 80 rørwatt så mangt :)

    Mvh Vidar P
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    SOEDAL skrev:
    Jeg ser at det har vært solgt en del Glenair på bruktbørsen de siste månedene. Har undret meg litt over dette da jeg likte Glenair meget godt selv. Har eierne oppdaget feil ved langtids lytting?
    Kanskje bare fått samboere...?
    (hold dere til elskerinner ;D)

    Om WATT på Glenair 15: en venn testet min x-Dynaco ST70 på dem (2 x 35W) - Det funket ;)

    Arne K
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Vidar P skrev:
    Vermin skrev:
    Vidar P skrev:
    Jeg må få oppskriften på hvordan man kan pre-evaluere lydkvalitet ut ifra watt-antallet :)
    Jeg tenker bare om det digre 15" elementet trenger mer muskler enn 80watt kan gi. Lettdrevenhet på papiret er ingen garanti ;)
    Poenget mitt er at slik spørsmålet var stilt, så er det helt umulig å svare på, fordi så mange variable faktorer mangler.

    Slik du sier det nå, så er det lettere å svare; og Tannoy DC-elementer har latt seg drive av rørforsterkere med lav utgangseffekt i 50 år og mer; de nye er vel neppe noe verre? Dessuten er vel utgangstrafoen vel så viktig som max ytelse i watt i mange tilfeller; så mao er 80 rørwatt så mangt :)

    Mvh Vidar P
    Okay, Takk Vidar. Jeg forstår det også slik at 15 er en grei sak og plassere i vanskelige rom hvor kraftig bass flyter lett ut? Jeg er glad i bass som spretter og holder følge på kompleks musikk. Noe som rommet mitt umuligjør i stor grad. Så sant jeg ikke spiller lavt da
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    ;D ;D ;D Lurer på hvordan min samboer vil reagere, Arne :)

    Rørmonsteret mitt på 40watt har slått seg vrang igjen, så det blir moro å teste Glenairen med min vesle Nait3. Hva tror du om det VidarP ;) Personlig så tror jeg det funker utmerket.

    Lf

    Cobra2 skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg ser at det har vært solgt en del Glenair på bruktbørsen de siste månedene. Har undret meg litt over dette da jeg likte Glenair meget godt selv. Har eierne oppdaget feil ved langtids lytting?
    Kanskje bare fått samboere...?
    (hold dere til elskerinner ;D)

    Arne K
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ELEL6200 skrev:
    ;D ;D ;D Lurer på hvordan min samboer vil reagere, Arne :)

    Rørmonsteret mitt på 40watt har slått seg vrang igjen, så det blir moro å teste Glenairen med min vesle Nait3. Hva tror du om det VidarP ;) Personlig så tror jeg det funker utmerket.

    Lf

    Cobra2 skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg ser at det har vært solgt en del Glenair på bruktbørsen de siste månedene. Har undret meg litt over dette da jeg likte Glenair meget godt selv. Har eierne oppdaget feil ved langtids lytting?
    Kanskje bare fått samboere...?
    (hold dere til elskerinner ;D)

    Arne K
    Har du kjøpt deg høytalere LF? :eek:
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ELEL6200 skrev:
    ;D ;D ;D Lurer på hvordan min samboer vil reagere, Arne :)

    Rørmonsteret mitt på 40watt har slått seg vrang igjen, så det blir moro å teste Glenairen med min vesle Nait3. Hva tror du om det VidarP ;) Personlig så tror jeg det funker utmerket.

    Lf
    Kan ikke se for meg annet enn at Nait 3 bør kunne drive G15 greit; den driver langt vanskeligere høyttalere på papiret; resultatet er vel også opp til kilde, rom og oppsett.

    Mvh Vidar P
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Kjøpte Glenair 15 av meget hyggelige Kenneth. Jeg skal hente dem i morgen. Jeg har desverre et litt lite lytterom akkurat nå, men skulle romsynergien og musikkpresentasjonen bli totalt feil så selges de lett uten tap :)

    Lf
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Vidar P skrev:
    Kan ikke se for meg annet enn at Nait 3 bør kunne drive G15 greit; den driver langt vanskeligere høyttalere på papiret; resultatet er vel også opp til kilde, rom og oppsett.

    Mvh Vidar P
    Samme erfaring har også jeg, VidarP. Jeg må si at disse små Naitene har imponert meg. Mer valuta for pengene skal du lete lenge etter.

    Lf
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ELEL6200 skrev:
    Kjøpte Glenair 15 av meget hyggelige Kenneth. Jeg skal hente dem i morgen. Jeg har desverre et litt lite lytterom akkurat nå, men skulle romsynergien og musikkpresentasjonen bli totalt feil så selges de lett uten tap :)

    Lf
    Gratulerer Lf, kom gjerne med en tilbakemelding om hvordan du opplever de ang. plasseringsvennlighet i ditt rom
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer, Ellef! Det tror jeg var et veldig klokt valg.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Takk Vermin. Kan gjerne skrive om mine erfaringer etterhvert som de tikker inn, med det hadde da vært enklere om du tok deg en tur til Stavanger og fikk høre dem live :)

    Lf
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    ELEL6200 skrev:
    Takk Vermin. Kan gjerne skrive om mine erfaringer etterhvert som de tikker inn, med det hadde da vært enklere om du tok deg en tur til Stavanger og fikk høre dem live :)

    Lf
    Det vil jeg gjerne gjøre :) Du får få noen uker på og finpusse detaljene så kommer jeg ;)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Takk for det Impulse :) Du kan nok vente deg en telefonsamtale om ikke alt for lenge så jeg kan bli enda klokere :)

    Lf
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    SOEDAL skrev:
    Jeg ser at det har vært solgt en del Glenair på bruktbørsen de siste månedene. Har undret meg litt over dette da jeg likte Glenair meget godt selv. Har eierne oppdaget feil ved langtids lytting?
    Ingen eks eiere som kan svare på denne?
    Forrige eier av mine Glenair 15 har vært svært fornøyd, men han er på vei oppover i Tannoy stigen. I mellomtiden lever han med Glenair 10 som han beskriver som en G15, men med mindre av alt. Bassen i G15 er i tillegg strammere, mens mellomtonen er "hardere" på tieren. Eier utrykker at han aldri har vært så fornøyd med en høyttaler som med G15, men mye vil ha mer :)

    Andre ekseiere som vil stå fram?

    Lf
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn