Barte-supert
Hvilket lideskapelig delefilter
Tipper det er Jensen elektrolytter?
Om du skal bytte kondiser/motstander, så er mitt råd å ikke røre dette originale....
Gamle loddinger er ikke så mye å rote med så lenge det virker.. Og du har muligheten å sette inn det originale om du angrer
Kjøp Masonitt/hullplater på Dynabel.no og fest nytt delefilter på de med strips eller kontaktlim.
De selger alt av delefilter komponenter, og har de ikke riktig spole så vikler de ned fra en større (som jeg selv gjør)
Mange audiofile mener dessuten at elektrolytter er det beste!
Spolen på det filteret er av god kvalitet, luftspole antar jeg (sees ikke på bildet).
Tror jeg kan garantere at den er langt mindre enn 4,7 mH (MillyHenry), som det Australske filteret har....
Jeg har liggende et filter med en liknende spole (står klistrelapp på sida H881). Den ser omtrent like stor ut og mener å huske jeg målte den til 1.1 mH (tatt fra kit 30, som hadde 28/17 TV-GW , 9 TV-LG og 5 TV-HF)
Spolen er 4,5 cm bred, 4,4 i diameter med et hull (luftspole) på ca 2 cm.
Dette med delefrekvenser er ikke noe å bry seg så mye om da disse seas 3 veis sakene er "filler driver" konstruksjoner, dvs at elementene spiller over hverandre og mellomtonen brukes mest for å få nok nivå i dette frekvensområdet.
Den Australske versjonen er nok av annen type. (Kan nevnes at etterkommeren av 25 F-EWX , coata utgave, H 245, som har ganske lik frekvenskurve, ble benytta i Dynabel S23 (erstatta dyr Audax, Seas var mye bedre

)
Delefrekvens er der 270 Hz, og 2 ordens filter består av seriespole på 3,3 MH (som bestemmer hvor filteret begynner og virke) , og en kondis på 100uf (større kondis gir brattere filter).
Mvh "Den som samler han har "