Tallullah ??????

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Synes Emma Tallulah høres bra ut jeg, hadde neppe valgt det samme selv, men at folk velger originale navn til ungene sine er vel ikke verre enn at ”alle” skal hete det samme. Vi har vel nok av stygge, vanlige navn i bruk i dette landet, at noen tenker nytt er bare positivt. Og vil ungen få mén av dette? Neppe. I dag er det så mange med rare navn i dette landet at navnet i seg selv har neppe noe å si, får denne ungen problemer er det vel mer knyttet opp til hvem foreldrene er. Lite trolig at begge navnene vil bli brukt til daglig, jeg har to fornavn, med samme antall stavelser som ET, men bruker kun det ene. Og Emma er jo et særdeles vanlig navn. Man tar ikke et navn som Tallulah for å kalle opp noen, man tar sannsynligvis et uvanlig navn fordi man liker lyden av det. Vi tok et litt uvanlig navn (da) til en av våre unger, mye kommentarer på det i starten, nå er det ingen som tenker i de baner lenger, for nå er denne personen koblet til det navnet og det føles helt naturlig. Dessuten er navnet blitt mer vanlig i bruk.
Synes det er mer fjollete når man velger utenlandske skrivemåter på navn som kan skrives på norsk, som Christian istedenfor Kristian.
Man skal ikke skille seg mye ut i dette landet før man får passet sitt påskrevet, godt at noen likevel våger.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vi valgte et uvanlig navn til vår førstefødte. Det endte opp med at vi måtte døpe barnet i en annen kommune, siden "vår" prest nektet å godta navnet.
Det gikk ikke mange ukene før ingen reagerte på navnet i det hele tatt. Man venner seg til alt.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.756
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Demi Moore og Bruce Willis har en datter som heter Tallulah Belle.

Bruce Willis er kul.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Valentino skrev:

Bruce Willis er kul.
Aha, det avgjør saken for min del. 8)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Valentino skrev:

Bruce Willis er kul.
Noen liker faren og andre liker mora...
Her er for øvrig Demi og Tallulah.

P

Parelius

Gjest
Navnet er jo henimot hviskbart for en slepen/sleip nok tunge. Viktig!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.886
Tallulha og pappa Bruce...

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.731
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg synes de kunne velge et tradisjonelt, norsk navn, feks Emma Tallullah Hansen.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Tallullah

Høres ut som en velluktende og god prostituert.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Tallulah er visstnok et skjellsord i Kenya - og gennerelt i den delen av Afrika.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.383
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
nå vet jeg hvor de har det fra:
Emma Tallullah= ET ;D bare se på ungen så skjønner dere