Hvis hukommelsen er rett, så er det forskjeller på inner- og yttertallerkener på 3-serien.Jeg har 321 og der er det metall i både inner- og yttertallerken. På 318 tror jeg det er plast eller noe annet enn metall på innertallerkenen. Og jeg mener det er ulik vekt på yttertallerknene også. 321 er vel den som ligger nærmest TD 2001.Da tror jeg trådstarter kan slå seg til ro med at det ikke, i så måte, spiller noen rolle hvilke tallerken han velger - all den tid innertallerken har vært den samme helt fra i hvertfall TD 160 og opp til TD 2001. Da gjenstår kun issue´n mht vekt, og så langt jeg forstår så er det et naturlig skille mellom de spiralfjæropphengte og bladfjæropphengte. Mao vil nok det optimale alternativet til en tallerken fra TD 2001 være tallerken fra 3-serien (TD 316, 318, 320/321).Jeg var litt upresis.
Ikke "matched pair", men laget slik at de samme blir gode.
Kansellering av resonans er trolig viktigere enn perfekt balanse. De går tross alt relativt sakte rundt.
I følge vinyl engine er vekten på tallerkenen på 318 2,7 kg mens den er på 3,1 kg på 321 og 2001. Mulig forskjell i vekt skyldes forskjellig materiale på innertallerken.