Taket H2+ og TR2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Du er busted.

    Skjermbilde 2012-09-14 kl. 08.09.46.png


    Neste gang vi møtes tituleres du CEO :cool:
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Mo er nick for mohammad...dem bommet på navnet der gitt
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Klemkraft

    [...]
    det virker som det var veldig uvant for folk at de ikke skulle presse hardt mot hodet. Blir nok en vanesak mtp press, jeg tok på hodet noen mer "tradisjonelle" klokker og følte at disse sugde seg fast.
    [...]
    Det er da langtfra alle (vanlige) hodetelefoner som "presse[r] hardt mot hodet". Isåfall er man langt sartere enn meg, eller har gysla digert hode (mitt er som tidligere beskrevet, langtfra lite).
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    [...]
    det virker som det var veldig uvant for folk at de ikke skulle presse hardt mot hodet. Blir nok en vanesak mtp press, jeg tok på hodet noen mer "tradisjonelle" klokker og følte at disse sugde seg fast.
    [...]
    Det er da langtfra alle (vanlige) hodetelefoner som "presse[r] hardt mot hodet". Isåfall er man langt sartere enn meg, eller har gysla digert hode (mitt er som tidligere beskrevet, langtfra lite).
    Det er så vidt mine H2+ berører hodet. Skal jeg klassifisere trykket mot hodet på mine så vil det komme i følgende rekkefølge:

    1. HiFIMAN HE-6
    2. AKG 702
    3. AKG K 502
    4. TakeT H2+

    Har egentlig ikke målt omkretsen på hodet på en stund, det er kanskje på tide ;D
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    har ett stort spørsmål, siden disse batpure tweeterene i mine øyne er det mest spennende med den nye versjonen av H2.
    har de noe som helst å si?
    hører du forskjell, positivt eller negativt med supertweeterene åpne eller lukket?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Klemkraft og hodemåling

    [...]
    det virker som det var veldig uvant for folk at de ikke skulle presse hardt mot hodet. Blir nok en vanesak mtp press, jeg tok på hodet noen mer "tradisjonelle" klokker og følte at disse sugde seg fast.
    [...]
    Det er da langtfra alle (vanlige) hodetelefoner som "presse[r] hardt mot hodet". Isåfall er man langt sartere enn meg, eller har gysla digert hode (mitt er som tidligere beskrevet, langtfra lite).
    Det er så vidt mine H2+ berører hodet. Skal jeg klassifisere trykket mot hodet på mine så vil det komme i følgende rekkefølge:

    1. HiFIMAN HE-6
    2. AKG 702
    3. AKG K 502
    4. TakeT H2+
    Misforstå meg rett. Jeg forstår at TakeT H2+ gir liten eller ingen presskraft mot hodet, men jeg er uenig i at de fleste/alle (vanlige) hodetelefoner "presse[r] hardt mot hodet".

    Har egentlig ikke målt omkretsen på hodet på en stund, det er kanskje på tide
    Det er bredden på hodet, fortrinnsvis ved ørene, som er viktig. Omkretsen påvirkes også av hodets lengde som neppe har betydning i denne sammenheng.
    Krumpasser.jpg


    Bredden kan måles med en passende krumpasser

    8-tallspasser.jpg


    eller 8-tallspasser
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    har ett stort spørsmål, siden disse batpure tweeterene i mine øyne er det mest spennende med den nye versjonen av H2.
    har de noe som helst å si?
    hører du forskjell, positivt eller negativt med supertweeterene åpne eller lukket?
    Tweeterne hjelper med å forbedre HF frekvens responsen;
    Batpure supertweeterne ble lagt til H2, etter at Takei San hadde lest en forsknings artikkel om HF impulser og lyd tolkning av kroppen

    eks: Brains 'listen' to speech through skin: researchers - Technology & Science - CBC News
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg har jo vært litt stille i denne tråden så langt. Men jeg må jo si at jeg er fascinert av Taket. Det er neppe en hodetelefon jeg hadde kjøpt uten å ha lyttet til den først, men hvem vet hva som skjer når den dagen kommer :).

    @Morten: Har du noen formening nå om den "rør-tweaken"?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tweeterne hjelper med å forbedre HF frekvens responsen;
    Batpure supertweeterne ble lagt til H2, etter at Takei San hadde lest en forsknings artikkel om HF impulser og lyd tolkning av kroppen

    eks: Brains 'listen' to speech through skin: researchers - Technology & Science - CBC News
    jeg tenker mer på hvordan det fungerer i praksis: om funksjonen er "overkill", eller noe som kan/burde brukes på andre åpne hodetelefoner
    Godt spørsmål. Vel, det fungerer. Det gir en større dybde i lydbildet, antydning til ullen vokal løser seg opp og du får en god illusjon om hvordan ansiktet til sangeren ser ut. Det er små nyanser ute å går her, vi fleiper litt på Hortenmessa om at her er det om å være nybarbert og nypeelet. Om det virker på andre åpne hodetelefoner tør jeg ikke si.

    @Morten: Har du noen formening nå om den "rør-tweaken"?
    Jeg har nå montert to ringer pr inngangsrør på rørampen. Skal prøve å bytte til UltraSonic 9 Audio Vacuum Tube Damper for så teste uten. I'll be back :)

    Misforstå meg rett. Jeg forstår at TakeT H2+ gir liten eller ingen presskraft mot hodet, men jeg er uenig i at de fleste/alle (vanlige) hodetelefoner "presse[r] hardt mot hodet".
    Ditto. Hardt er her et relativt begrep, og med det mener jeg kokker i kategorien HE-6 / HD650. Jeg er ikke helt her enda:

    Brain-hooks.jpg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Dedikert forsterker

    Spurte Sasa (Trafomatic Audio) under Hortenmessa hvordan det ville være å lage en forsterker til H2+ slik at en ikke trenger transformatorboksen. Burde ikke være noe problem det, men markedsmessig så skal det vel godt gjøres at det blir butikk av det.

    Det er et selskap i Italia som lager amper til H2+

    taket2.jpeg


    taket1.jpeg


    Amp x Cuffie TakeT

    Ikke mye informasjon om disse på MegaHertz sider.

    Noe her på italiensk:

    http://forum.videohifi.com/discussion/167453/taket-h2-e-megahertz-musicale/p1 (google translate)
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her fant jeg et bilde av innmaten til TR2 (RCA utgaven). Var vel ingen stor overraskelse da denne skal omforme en last fra 5000 ohm til 8 ohm.

    105qopk.jpg


    Da slapp jeg å sprette min. :) Min TR2 har XLR 4 pin i stedet for RCA.

    Koblingsskjema

    216000_403984192998929_1695298063_n.jpg


    Dette er altså ikke lik AKG K-1000 / HiFIMAN HE-6 som har:

    1. Left signal
    2. Left ground
    3. Right signal
    4. Right ground

    Taket H2 xlr secondo me - Ascolto in Cuffia Discussions on videohifi.com forum
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ah! hodehøyttalere, vinyl og øl - melkesyre i beinmuskulaturen. Dette må man da kunne kalle en bra kveld.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    TakeT H2+ i siste Fidelity. Bildet er fra Hortenmessa.

     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Må vel kjøpe siste Fidelity da...lenge siden jeg har lest bladet ser ut som det står endel interresant der denne gangen.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Her ramlet det inn noe nytt :)



    Denne finishen var også svært pen
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Fra FujiyaAvic 2012 Autumn Headphone Festival, Tokyo

    LL.jpeg


    TakeT is another one-man operation that produces amazing products. The H2+ are a hidden gem (if the odd looks and fit aren't an issue), with a presentation giving the best of both words of electrostats and orthodynamics. I was always disappointed to see he was using the same, cheap Onkyo all-in-one system to power them, so I suggested, very cautiously, he might pair up with the Fidelix guy upstairs who makes both DSD DACs and small, neat Class A/B amps but only uses Sony SA3000s to demo them. Turns out he knows the guy as they both worked in Sony together! So I got to try the TakeT briefly on a DSD system! Was lovely once I got a good seal. They plan to partner up at the next show so I'll give this a good run early on. There is much potential here between them for a neat high-end system.
    FujiyaAvic 2012 Autumn Headphone Festival in Tokyo report by Currawong
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    HMS kravene for hodetelefon var ivaretatt. Området var godt sikret med tape

    150553.jpg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    TakeT historikk: Fra prototype til H2+

    Liten graverunde på google i dag.

    2003

    La oss begynne med starten. Dette er prototypen H1. Tipper bildet er fra ca. 2003/4

    kansei1.jpg


    http://www.cityfujisawa.ne.jp/~h.screen/sakuhin/sakuhn.html

    image13.jpg


    jas-audio.or.jp/festa2003

    2004

    Her fra A&V messen

    taket-headphone_big.jpg


    A&V FESTA 2004

    2005

    Da er det litt endring på klokkene. Elementene ligner veldig på dagens utgave

    whd2.jpg


    Og her er mekanismen for å ta løs elementene implementert.

    whd1.jpg


    The aim is to launch in December
    AV #2: Music TO GO!

    Tidsrammer er for å brytes, i følge hjemmesiden ble H2 lansert for salg juli 2006

    3)Sales beginning in July 1,2006 ; piezo-electric headphone TAKET-H2
    TAKET |corp

    2006

    Rammen som er på dagens modell ser lyset. Bruker en skinnreim for kontakt med hodet.

    3.jpg


    catbank.jp/event/2006/AVF

    5356-a.jpg


    jas-audio.or.jp/festa2006/gaiyou06/

    2008

    Alio model CP-1 helt til høyre. Denne er ikke lenger i produksjon. Her ser vi også at reimen er erstattet med stålbøylene som også er på dagens utgave.

    IMG_7502.jpg


    Living Music - 美音技研:ALIO CP-1
    jas-audio.or.jp/festa2008/gaiyo

    2009

    Messe der elekit ampen er med. Denne er modifisert etter instruksjonen som ligger på takets hjemmeside.

    11.jpg


    Amp: ELEKIT WEB World::TU-879S 6L6GC SINGLE STEREO TUBE POWER AMP
    H2 modifikasjon: Untitled Page

    avcat.jp/event/2009/avf/taket

    2011

    Jeg er litt usikker på når H2+ så dagens lys, men den var i allefall tilstede på messen i 2011. Forskjellen mellom H2 og H2+ er supertweeterne som sitter i front.

    320ced01_A8FV4731.jpg


    Headphone Festival 2011 in Tokyo October 29th, 2011 PICTORIAL (BANDWIDTH WARNING)

    --

    Jeg er enig med CDW; vi trenger en wiki!
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva er de putene laget av egentlig? Hva er det inni? Er de liksom opplåste?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Mener både tynne og tykke puter er av skinn. Har ikke sett noen ventil ... men det er nok noe annet fast materiale inni

    Skjermbilde 2012-11-07 kl. 23.36.53.png
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    De ser liksom så klumpete og rare ut - får litt sånn latexfølelse når jeg ser dem.. Hvordan er dem i bruk? Forsegler de? Vakum? Ser ofte ut som det ikke er forsegling i bruk men har lest folk snakke om det.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Da jeg prøvde dem på hortenmessa, så hvilte de kun på hodet og forseglet ikke. Det var i alle fall ikke noe vakuum. De hadde etter hva jeg kan erindre et veldig åpent design, så det blir vanskelig å få noe vakuum da. De kommer jo med et par forskjellige pad-varianter, så det er mulig den andre varianten gir bedre forsegling.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg gjetter litt nå men mener å ha lest at lydbildet forandres litt ettersom hvilket trykk du har med putene mot skallen ?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lyttet litt på de i Horten og jeg dro de litt ut fra øra og de imponerte meg............jeg likte det jeg hørte.
    Dog er jeg svært lite bevandret i den verdenen.

    Mvh.KW
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg prøvde dem på hortenmessa, så hvilte de kun på hodet og forseglet ikke. Det var i alle fall ikke noe vakuum. De hadde etter hva jeg kan erindre et veldig åpent design, så det blir vanskelig å få noe vakuum da. De kommer jo med et par forskjellige pad-varianter, så det er mulig den andre varianten gir bedre forsegling.
    De som var på messa var med tykke puter. Det er enda mindre forsegling på den tynne varianten som jeg har fått i hus. Kjøpte tynne puter med ekstra ramme. Har man en ramme så må man skru av / på putene, med to rammer så er det bare å ta av elementene og sette de på det andre paret.



    Etter noe bruk så heller jeg nok over på at de tykke putene passer mitt hode best, med disse så har jeg mindre berøring mot ørene vs den tynne utgaven.

    johnnygrandis skrev:
    Jeg gjetter litt nå men mener å ha lest at lydbildet forandres litt ettersom hvilket trykk du har med putene mot skallen ?
    Stemmer. Men, klemmer man til så blir det fort grøt nedover, for min del så liker jeg å ha dem hengende ganske løst.

    Prøvde meg på litt DIY her i dag. Hadde en skinnbit liggende og fikk fruen til å handle inn nål og tråd på veien hjem. Er det mulig å få enda bedre komfort, eller blir det bare tull?



    Skinnet er ca. 20 x 25 cm, 1 mm tykt. Brettet det tre ganger og prøvde å få nåla gjennom. Det var ikke bare-bare... En tang gjorde susen, og til å være en del år siden håndverkstimene på ungdomsskolen så ble ikke resultatet helt borti natta.



    Om det ble noe bedre? tja. Man øker vekta på hodet med noen gram, det er i seg selv ikke bra, men - vi får se. Prøver dette ut litt

    edit: noterer meg varmere, mja....

     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    .... vi kan vel begynne å telle ned nå. MEGET spennende!

    1453258_703281733029236_745084742_n.jpg


    1496685_703539983003411_863909853_n.jpg


    1525636_703516819672394_1969316028_n.jpg


    Mac Callaway I'll take a guess, it's an SE Pentode wired triode. The drivers?

    Trafomatic Audio yes, it is EL34 in triode mode and driver is 6s45p

    Moiz Audio this one will end up in Oslo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn