|
TAD er spennede saker.X3 skrev:Lyttet litt på TAD hos Soundgarden i Oslo i dag,
låt veldig overbevisende,bra pondus,dyp bass og nyansert vokal gjengivelse.
Noen minus var det jo,men alt i alt.....spennende![]()
??? ??? ??? ???X3 skrev:Men en fysisk slankere ht vil fort oppleves som litt strammere,
R1 er vel litt "slapp i fisken" med disse målene: H x B x D = 129,3 x 55,4 x 69,8 cm, 150 kgtimc skrev:??? ??? ??? ???X3 skrev:Men en fysisk slankere ht vil fort oppleves som litt strammere,
Hvordan fikk du lov til det? Har spurt et par ganger om å få hørt TAD, men har blitt møtt av en totalt uinteressert betjening...X3 skrev:Lyttet litt på TAD hos Soundgarden i Oslo i dag,
bia skrev:Hvordan fikk du lov til det? Har spurt et par ganger om å få hørt TAD, men har blitt møtt av en totalt uinteressert betjening...
timc skrev:bia skrev:Hvordan fikk du lov til det? Har spurt et par ganger om å få hørt TAD, men har blitt møtt av en totalt uinteressert betjening...
X3 ser sikkert rikere ut enn deg![]()
Takk for infoen om at Soundgarden (Solli plass) har TAD Reference 1 inne.X3 skrev:Lyttet litt på TAD hos Soundgarden i Oslo i dag,
Tipper at det er den Hegel-elektronikken som anbefales.yasman skrev:Dette vil jeg gjerne prøvelytte!
Er det den elektronikken de anbefaler til disse?
Ikke noe negativt sagt, men kanskje ht har større potentiale?
TAD M4300 og TAD M2500 er klasse D, så da må det jo være high-end.KentOve skrev:TAD har jo også egen elektronikk, som skal matche høyttalerene deres.
http://www.lydogbilde.no/high-end-elektronikk-fra-tad-naa-i-europa.4813175-43672.html
Ser det står ingenting om det i denne artikkelen, men en forforsterker kommer / har komt også.
Hvilken forsterker sto Magico HT på og håper du kan si litt om hvordan du opplevde de lydmessig...?Morty skrev:Det er mye som imponerer på slike messer. La meg kjapt nevne mer eller mindre vellykkede demoer av topputstyret fra produsenter som MBL og Magico + en rekke andre. Også, - de i sammenheng moderat prisede; Wilson Sasha (i et knøttrom)
johnnygrandis skrev:Hvilken forsterker sto Magico HT på og håper du kan si litt om hvordan du opplevde de lydmessig...?Morty skrev:Det er mye som imponerer på slike messer. La meg kjapt nevne mer eller mindre vellykkede demoer av topputstyret fra produsenter som MBL og Magico + en rekke andre. Også, - de i sammenheng moderat prisede; Wilson Sasha (i et knøttrom)
Kva slags forsterkeri vart brukt på TAD?Morty skrev:Likevel var det TAD Ref 1 som for meg ble det anlegg / den høyttaler som presenterte det beste lydbildet på messa.
Takker ! Skal sjekke ut OAS sin rapport.Morty skrev:johnnygrandis skrev:Hvilken forsterker sto Magico HT på og håper du kan si litt om hvordan du opplevde de lydmessig...?Morty skrev:Det er mye som imponerer på slike messer. La meg kjapt nevne mer eller mindre vellykkede demoer av topputstyret fra produsenter som MBL og Magico + en rekke andre. Også, - de i sammenheng moderat prisede; Wilson Sasha (i et knøttrom)![]()
Se forøvrig Powerpoints OAS-rapport fra messa.
Jeg må inrømme at demoen hos Magico blelitt for "snobbete" for min smak. Snobbete i stilen de hadde overfor publikum og snobbete, om jeg kan bruke et sånt ord, i deres musikksmak. Det ble litt vel mye musikk med fokus på sarte detaljer og klangstrukturer. Helt Ok, men jeg vil ha glede ut av "Yello" også. Eller Ramstein som Powerpoint nevner i sin utdmekede rapport fra messa.
Men. I et forsøk på ærlig oppsummert, spiller de meget vakkert og homoget, utstrakt til siste oktav og de har en dynamikk som man må forvente i prisklassen.
Og det samme gjorde vel TADene. De holdt kanskje ennå bedre grep rundt "Rubberman Band" som M5 og fikk meg til å glemme at artisten ikke lenger er blandt oss da de spilte "the moon is a hars mistress" (Ja, de spilte Radka!)
OK, det blir litt synsing det her og høyst subjektivt. Men sånn er det.
Morty
Ja det er jo måten å selge på.. Mange butikker som har brent seg på det ja..bia skrev:Hvordan fikk du lov til det? Har spurt et par ganger om å få hørt TAD, men har blitt møtt av en totalt uinteressert betjening...X3 skrev:Lyttet litt på TAD hos Soundgarden i Oslo i dag,
Dette ble solgt som kit av e-speakers.com, eller det var iallefall et tenkt prosjekt.BigSwifty skrev:...tør jeg spørre om navnet på det lille firmaet i usa?
Tja litt usikker, men innerst i kjelleren 25 m^2 kanskje?johnnygrandis skrev:Høres ut som en spennende ht, hvor stort rom spilte de i ?