T + A

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    113
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Melder meg inn her. Kjøpte et par Criterion TCI 2E på finn. Milde måne, jeg har i alle mine år som hifi mann ikke opplevd makan til bang for the buck bruktkjøp. Aldeles glimrende høyttalere. Jeg hadde et par "ventehøyttalere" en stund etter en økonomisk vanskelig periode, et par SF Cremona M. De blir altså så gruset av Criterion høyttalerne at det ikke er til å tro. Stor lyd, realisme, musikalitet, dynamikk. Alt er veldig bra på disse. Transmisjonslinje, standard mellomtoneløsning og elektrostat i diskanten... hmm, men sannelig henger alt ihop på en forbilledlig måte. De responderer glimrende på DSP/EQ justering ved hjelp av min Accuphase DG-58. Spiller på 5 dagen nå, så dette er ikke noe forhastet førsteinntrykk. De blir bare bedre og bedre jo mer jeg tweaker oppstillingen og frekvensgangen :)
    Ingenting er perfekt, men for kronene jeg måtte ut med er dette en gave sendt fra oven for en fattig stakkar. Du verden, detta var morro. Hvis disse høyttalerne er en pekepinn på T+A's kvaliteter, er dette et merke jeg må notere meg.
    vekker vel tråden litt fra dvalen :)

    Akkurat kjøpt meg samme høyttalere som deg brukt. De er helt magiske :)

    Noen som har tips/erfaringer mtp. Plassering og toe-in? Blir ikke helt enig med meg selv :)
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    vekker vel tråden litt fra dvalen :)

    Akkurat kjøpt meg samme høyttalere som deg brukt. De er helt magiske :)

    Noen som har tips/erfaringer mtp. Plassering og toe-in? Blir ikke helt enig med meg selv :)
    Kanskje du har kjøpt mine gamle? Kjøpt brukt fra OHC? :)

    Uansett: I min stue fungerte det best å dra de litt ut fra bakvegg, 50-70cm målt fra baksiden av høyttalerne til bakvegg.
    De spiller også godt rimelig tett opp til bakvegg, men da mistet jeg mye av 3D-følelsen i dybderetningen.

    Hos meg stod de stilt opp en tilnærmet likesidet trekant med lytteposisjonen. Toe inn slik at jeg akkurat kan se både fremre og bakre del av de buede indre sideflatene på høyttalerne Fra lytteposisjonen.

    Her ser du storesøstrene TCI-1RE med samme toe in og plassering i min stue:

    1B878802-B912-404B-825E-7F02558393AB.jpeg
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    113
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    @Tanndoktorn - stemmer nok det :)

    Håper du er fornøyd med storebror, jeg digger i hvert fall lillebror.

    Takk for tips, og at du har tatt godt vare på de.
    Ser ut som en utrolig fet rigg du har :)
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Hvor god er 3000? ligger en til 69´HOS MALA, hvert pengene? Har litt lyst til å "nedgradere" til integrert. Har lest at den er litt #grå#...erfaringer? Vet det er en venneråd, fint om det er mulig å provosere frem noen god ord..
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    @Tanndoktorn - stemmer nok det :)

    Håper du er fornøyd med storebror, jeg digger i hvert fall lillebror.

    Takk for tips, og at du har tatt godt vare på de.
    Ser ut som en utrolig fet rigg du har :)
    Da har du nok gjort et meget godt kjøp du kan være svært godt fornøyd med.
    Jeg kjøpte de selv nye og de er meget godt tatt vare på i hele sin levetid.
    Morsomt at de får leve videre hos deg :)
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Hvor god er 3000? ligger en til 69´HOS MALA, hvert pengene? Har litt lyst til å "nedgradere" til integrert. Har lest at den er litt #grå#...erfaringer? Vet det er en venneråd, fint om det er mulig å provosere frem noen god ord..
    Jeg har ikke testet den integrerte, men derimot storebror A 3000 HV sammen med min Preamp P 3000 HV.
    Av en eller annen grunn låt den som du beskriver litt "grått" hos meg, men jeg tipper den like gjerne kan låte fantastisk i en annen stue. Hva man bruker som referanse har jo også mye å si. Hos meg var referansen og sammenlikningsgrunnlaget 2x Adyton Cordis 1.8 og Burmester 909 Mk5.
    Det er stor forskjell på lydsignatur med ulike effekttrinn og jeg anbefaler deg å teste hva som fungerer best i ditt anlegg hvis du er nysgjerrig.
    HV-serien er generelt en stor favoritt. Bygget som en tanks og en fantastisk kvalitetsfølelse.
    Hvis du er en seriøs kjøper så er det ikke noe problem å få lånt med seg komponenter hjem i stua :)
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har ikke testet den integrerte, men derimot storebror A 3000 HV sammen med min Preamp P 3000 HV.
    Av en eller annen grunn låt den som du beskriver litt "grått" hos meg, men jeg tipper den like gjerne kan låte fantastisk i en annen stue. Hva man bruker som referanse har jo også mye å si. Hos meg var referansen og sammenlikningsgrunnlaget 2x Adyton Cordis 1.8 og Burmester 909 Mk5.
    Det er stor forskjell på lydsignatur med ulike effekttrinn og jeg anbefaler deg å teste hva som fungerer best i ditt anlegg hvis du er nysgjerrig.
    HV-serien er generelt en stor favoritt. Bygget som en tanks og en fantastisk kvalitetsfølelse.
    Hvis du er en seriøs kjøper så er det ikke noe problem å få lånt med seg komponenter hjem i stua :)
    Interessant det du sier - på den måte at det nærmest har blitt en ny trend her på sentralen at mange hevder alt skal låte likt dersom det ikke foreligger særlig forvrengning, ei heller skal noe ha sin "egenlyd" - selv ikke høyttalermembraner. Visst er det lydmessige forskjeller ut og går, som du her viser til - unnskyld at jeg blander meg inn i tråden - men er selv fan av T+A dersom det er noen trøst :cool:
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    177
    Antall liker
    325
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvor god er 3000? ligger en til 69´HOS MALA, hvert pengene? Har litt lyst til å "nedgradere" til integrert. Har lest at den er litt #grå#...erfaringer? Vet det er en venneråd, fint om det er mulig å provosere frem noen god ord..
    Ut fra annonsen ser det ut til at denne 3000 HV er oppgradert til 3100 HV, og den har jeg. PA 3100 HV opplever jeg som høyt oppløst, detaljert og dynamisk (og ikke gråt som andre her beskriver). Du kan se i tråden min hvordan det er satt opp hos meg.

    Til 69.000 er dette i mitt hode et meget godt kjøp.

    vh


    S
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Ut fra annonsen ser det ut til at denne 3000 HV er oppgradert til 3100 HV, og den har jeg. PA 3100 HV opplever jeg som høyt oppløst, detaljert og dynamisk (og ikke gråt som andre her beskriver). Du kan se i tråden min hvordan det er satt opp hos meg.

    Til 69.000 er dette i mitt hode et meget godt kjøp.

    vh


    S
    Nei, det er kun software som er oppdatert. 3100-serien er en helt annen konstruksjon
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Noen andre her som har disse? (T+A Criterion S2200 CTL). Har hatt de i ca trekvart år nå, og er så absolutt fornøyd med hva de formidler. Var egentlig ute etter å teste forgjengerne (110-210), men pga at de ikke var tilgjengelige hos OHC, og var gått ut av produksjon, tok jeg rett og slett en råsjangs og bestilte disse uhørt...

    Har siden ikke sett meg verken tilbake eller i andre retninger etter at de kom i hus, for disse imponerer virkelig, fra bunn til topp. Eneste lille minuset etter min smak er en noe skarp mellomtone, som forøvrig var til de grader grusom i starten at jeg da ei stund vurderte å benytte meg av angrefristen. I tillegg var bassen omtrent totalt fraværende. Alt dette endret seg dramatisk allerede etter to dagers sammenhengende bruk. Og siden har det bare gått èn vei; - nemlig til det bedre (laaaang innspillingstid på disse, opptil 2 måneder). Og det i så utrolig grad at jeg nå har vanskelig for å tro at noe annet matcher disse til prisen. Nå er jeg også så heldig at jeg har EQ i forforsterkeren, så dermed er heller ikke den fortsatt øøørlitt skarpe mellomtonen noe problem.

    Etter min mening er S2200 så gode at skal man ha noe som overgår, må man ihvertfall doble budsjettet og kanskje vel så det. Det hadde vært interessant å høre hva eventuelle andre eiere mener om de, da det som flere ganger antydet er nokså beskjedent med skriverier om dette merket her i landet, noe jeg ikke helt forstår grunnen til.

    Vel, da anser jeg meg herved som medlem i denne menigheten, om enn noe seint :)
    20210919_134724.JPG
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.612
    Torget vurderinger
    96
    vekker vel tråden litt fra dvalen :)

    Akkurat kjøpt meg samme høyttalere som deg brukt. De er helt magiske :)

    Noen som har tips/erfaringer mtp. Plassering og toe-in? Blir ikke helt enig med meg selv :)
    Relativt mye toe-in funker bra her. Men jeg har et ganske kraftig dempet rom, og bruker også EQ. Ca. lik avstand til lytteposisjon som mellom høyttalere tror jeg er viktig med disse. Det fungerer i alle fall best her. Bi-wiring mener jeg veldig bestemt låter bedre. Har prøvd å bytte mellom single/bi-wiring flere ganger, og jeg opplever hver gang mindre aggressivitet og hakket mer åpen lyd med bi-wiring. Opplever at de ikke er veldig kresne på forsterker, men litt juice er godt å ha. Gjerne en heving av bassen ved hjelp av justeringen bak på høyttaleren.

    Praktisk: Det kan være lurt å sjekke alle maskinskruene på den integrerte plattformen og elementene. Jeg hadde en svak, vibrerende ulyd fra mine. Viste seg at plattformene trengte en stramming av skruene, så var problemet borte.

    Jeg er fortsatt meget fornøyd med mine, og mener fremdeles at dette er virkelig mye lyd for pengene med tanke på at de ikke er veldig dyre på bruktmarkedet.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.612
    Torget vurderinger
    96

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    113
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen som vet hvordan tonekontrollene bakpå Criterion TCI fungerer? Lurer på om de styrer elementene eller om de er mer som EQ rundt noen spesifikke frekvenser.

    Spør da jeg lurer på om det smart å ha alle høyest mulig om en ikke ønsker 2 nivåer mellom høyeste og laveste. Eventuelt alle på +1,5Db og så heller kjøre tone/EQ tidligere i signalkjeden. Har for tiden en DAC mest vistnok svært god EQ ;)
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet hvordan tonekontrollene bakpå Criterion TCI fungerer? Lurer på om de styrer elementene eller om de er mer som EQ rundt noen spesifikke frekvenser.

    Spør da jeg lurer på om det smart å ha alle høyest mulig om en ikke ønsker 2 nivåer mellom høyeste og laveste. Eventuelt alle på +1,5Db og så heller kjøre tone/EQ tidligere i signalkjeden. Har for tiden en DAC mest vistnok svært god EQ ;)
    Min erfaring med disse høyttalerne er at det fungerer best å ha alle tonekontrollene i nullposisjon gitt at du i utgangspunktet ikke trenger å løfte eller senke nivået i bass, mellomtone eller diskant. Det å trekke noe fra eller legge noe til, + eller - 1.5dB, vil jo ikke kunne tilføre noe positivt i seg selv dersom du du synes det låter best med alle bryterne i samme posisjon. Dersom du kjører et målesveip med REW med bryterne i de ulike posisjonene, vil du se hvilke områder i frekvensregisteret som løftes eller senkes. Se på det som enkle tonekontroller integrert i høyttaleren som kan løse små problemer som du også kan løse med ekstern EQ eller DSP. Jeg har mine i nøytralposisjon og korrigerer noe med EQ i preamp. Jeg synes ikke det tilfører noe positivt å først justere på høyttaleren.
    Har man derimot ikke tilgang til ekstern EQ eller DSP, er dette en flott innebygget løsning og det er jo enkelt å switche frem og tilbake for å høre hva ørene foretrekker :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.612
    Torget vurderinger
    96
    Noen som vet hvordan tonekontrollene bakpå Criterion TCI fungerer? Lurer på om de styrer elementene eller om de er mer som EQ rundt noen spesifikke frekvenser.

    Spør da jeg lurer på om det smart å ha alle høyest mulig om en ikke ønsker 2 nivåer mellom høyeste og laveste. Eventuelt alle på +1,5Db og så heller kjøre tone/EQ tidligere i signalkjeden. Har for tiden en DAC mest vistnok svært god EQ ;)
    1,5 dB opp eller ned for diskant, mellomtone og bass. Midtposisjon er flatt. Bryterne virker på det variable delefilteret. I bruksanvisningen anbefales det å heve bassen om plasseringen gjør at bassen virker slank, om jeg husker rett. Bassen er forøvrig disse høyttalernes litt svake punkt, det finnes høyttalere med mer punch og trøkk. Jeg bruker subwoofere til mine. Jeg synes de blir bedre ved å heve bassen 1,5 dB. De andre bryterne er det ingen grunn til å røre.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    1,5 dB opp eller ned for diskant, mellomtone og bass. Midtposisjon er flatt. Bryterne virker på det variable delefilteret. I bruksanvisningen anbefales det å heve bassen om plasseringen gjør at bassen virker slank, om jeg husker rett. Bassen er forøvrig disse høyttalernes litt svake punkt, det finnes høyttalere med mer punch og trøkk. Jeg bruker subwoofere til mine. Jeg synes de blir bedre ved å heve bassen 1,5 dB. De andre bryterne er det ingen grunn til å røre.
    Da tør jeg påstå du har missmatch på forsterker.. Det er jo nettopp transmisjonslinjebassen som er Criterions sitt høydepunkt! Sjelden jeg har hatt tørrrere knyttnevebass og dynamikk en hva disse leverer. Har hatt flere par fra tci2/3 til tci1re og forer du de riktig er bassen en av de bedre uansett prisklasse. Hadde ved 1 tilfelle en forsterker (mener det var elcomp) der bassen ble daff og svulstig men rettet seg kraftig opp når jeg foret de med rett forsterkeri. Lytterommet mitt er på ca 20 kvm og det var ikke antydning til utflyting i nedre frekvens..
     

    Tanndoktorn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Innlegg
    247
    Antall liker
    405
    Torget vurderinger
    2
    Da tør jeg påstå du har missmatch på forsterker.. Det er jo nettopp transmisjonslinjebassen som er Criterions sitt høydepunkt! Sjelden jeg har hatt tørrrere knyttnevebass og dynamikk en hva disse leverer. Har hatt flere par fra tci2/3 til tci1re og forer du de riktig er bassen en av de bedre uansett prisklasse. Hadde ved 1 tilfelle en forsterker (mener det var elcomp) der bassen ble daff og svulstig men rettet seg kraftig opp når jeg foret de med rett forsterkeri. Lytterommet mitt er på ca 20 kvm og det var ikke antydning til utflyting i nedre frekvens..
    Enig! Bassen er en av egenskapene jeg liker ekstra godt ved disse høyttalerne. De våkner riktignok skikkelig til liv jo mer kraft og kontroll du tilfører gjennom effekttrinnet.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.612
    Torget vurderinger
    96
    Da tør jeg påstå du har missmatch på forsterker.. Det er jo nettopp transmisjonslinjebassen som er Criterions sitt høydepunkt! Sjelden jeg har hatt tørrrere knyttnevebass og dynamikk en hva disse leverer. Har hatt flere par fra tci2/3 til tci1re og forer du de riktig er bassen en av de bedre uansett prisklasse. Hadde ved 1 tilfelle en forsterker (mener det var elcomp) der bassen ble daff og svulstig men rettet seg kraftig opp når jeg foret de med rett forsterkeri. Lytterommet mitt er på ca 20 kvm og det var ikke antydning til utflyting i nedre frekvens..
    Overhodet ikke mismatch eller mangel på krefter i forsterker. Jeg uttrykte meg litt dårlig. Bassen er god den. Men jeg har hatt andre høyttalere som har vært enda bedre. Også handler dette også om smak og behag. Fint innlegg, gjør at jeg er mer fornøyd med høyttalerne mine når de roses slik.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ser litt på en T+A MP 1000 E og er det noen som har erfaring med denne? Den ligger ny på ca 60.000,- men synes ift pris å mangle en del muligheter som ellers har blitt vanlig, som Airplay, MQA, Chromecast, Tidal Connect og Spotify Connect, og synes slikt sett noe sparsommelig utstyrt på streamingsiden ift pris (dog med CD). Er MP1000 først og fremst en DAC og må primært vurderes som det? Hvordan er T+A Music Navigator i bruk?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ser litt på en T+A MP 1000 E og er det noen som har erfaring med denne? Den ligger ny på ca 60.000,- men synes ift pris å mangle en del muligheter som ellers har blitt vanlig, som Airplay, MQA, Chromecast, Tidal Connect og Spotify Connect, og synes slikt sett noe sparsommelig utstyrt på streamingsiden ift pris (dog med CD). Er MP1000 først og fremst en DAC og må primært vurderes som det? Hvordan er T+A Music Navigator i bruk?
    bruk den som roon endpoint
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Får vel også melde meg inn i tråden med et sett MP1000E og PA1000E, som jeg nesten bare måtte kjøpe når de dukket opp i nærområdet. Fikk kun koblet dem opp i går kveld og var litt knot med oppdatering og ROON, men MP1000E dukket etterhvert opp som ROON-endpoint. Noe lytting har det ikke blitt mye tid til, men virker som velbygde saker og går seg nå til med radio....

    t+a.jpg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fortsatt veldig godt fornøyd med T+A. MP1000E er virkelig sømløs i bruk sammen med PA1000E.

    FE500F9A-9391-4D0B-8D97-0A523D73B415.jpeg



    Snuser litt på PA 2000 R, men ser at den er oppgitt til 2x100W, mens 1000E skal ha 2x140W, men vet jo at tall kan lyge. Hva kan jeg forvente med å oppgradere til 2000R? Vil den effektmessig oppleves på nivå med 1000E? Noen som har tanker/innspill? @Skink_123 ?
     
    Sist redigert:

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Fortsatt veldig godt fornøyd med T+A. MP1000E er virkelig sømløs i bruk sammen med PA1000E.

    Vis vedlegget 862531


    Snuser litt på PA 2000 R, men ser at den er oppgitt til 2x100W, mens 1000E skal ha 2x140W, men vet jo at tall kan lyge. Hva kan jeg forvente med å oppgradere til 2000R? Vil den effektmessig oppleves på nivå med 1000E? Noen som har tanker/innspill? @Skink_123 ?
    Spørs på hvilken last den skal drive :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skal gjøre det etterhvert. 😊

    Akkurat nå sliter jeg litt med fjernkontrollen. Har en systemfjernkontroll for MP1000 og på den kan jeg velge digital inngang bl.a. Den har imidlertid sluttet å virke med PA2000R. Trykkes f.eks. valg av digital inn, byttes inngang på forsterkeren, og øvrige inngangsvelgere på fjernkontrollen - feks radio - har sluttet å virke. Finner ikke noen veiledning for dette på nett. Noen som vet hva det skyldes?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat nå sliter jeg litt med fjernkontrollen. Har en systemfjernkontroll for MP1000 og på den kan jeg velge digital inngang bl.a. Den har imidlertid sluttet å virke med PA2000R. Trykkes f.eks. valg av digital inn, byttes inngang på forsterkeren, og øvrige inngangsvelgere på fjernkontrollen - feks radio - har sluttet å virke. Finner ikke noen veiledning for dette på nett. Noen som vet hva det skyldes?
    Svarer meg selv. Fikk denne tilbakemeldingen fra T+A:

    «Unfortunately, R-series (R2 Link) and E-series (E2 Link) are technically not compatible via the control bus. Nothing is damaged when plugged in, but the control does not work.»

    Så da vet man det, men så ble det jo en god unnskyldning for å lete etter en MP2000R….😉
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Svarer meg selv. Fikk denne tilbakemeldingen fra T+A:

    «Unfortunately, R-series (R2 Link) and E-series (E2 Link) are technically not compatible via the control bus. Nothing is damaged when plugged in, but the control does not work.»

    Så da vet man det, men så ble det jo en god unnskyldning for å lete etter en MP2000R….😉
    Og hva skjer om du finner en? ;) Husk den kommer i to generasjoner, mk1 og mk2
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og hva skjer om du finner en? ;) Husk den kommer i to generasjoner, mk1 og mk2
    Utøver stump vold og tar den. Ja, er klar over Mk1 og 2, får ligge litt på været og se hva som dukker opp og til hvilken pris. :)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn i klubben her. Har dac 8 dsd. Har brukt den som pre, men syns den fungerer best når volumkontroll er koblet ut.
    Min er kjøpt brukt og jeg tror ikke det fins noe bedre uten at det koster en god del. Jeg satte en heimdall 2 strømkabel og det gav et løft.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skulle jo skrive litt om PA1000E vs PA 2000R, og venter nå på MP2000R….

    PA1000E er er flott forsterker. PA2000R er en fantastisk forsterker. 1000E er engasjerende, men 2000R spiller i tillegg med en ro, stillhet og autoritet som bare manglet i 1000E. Er en fasinerende forsterker som spiller veldig mye større enn den ser ut.

    9B7DF9D6-61FD-43AF-8A5C-82D561F065A8.jpeg
     
    Sist redigert:

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med fin forsterker. Har hatt den selv, sammen med MP200R. En vellydende kombinasjon det :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn