T-1's vegg resurrected

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Pilsen åpnet, første låt valgt å godstolen er inntatt 🤩 bedriver fritiden min med å bygge kjellerleilighet hos min svoger å det blir lange dager 😴 da er virkelig godstolen en kjærkommen venn å ha etter en sånn dag 😅 DeVore nissen følger strengt med på øl inntaket å mener sikkert jeg fikk nok igår 🤷‍♂️
    20211218_184340.jpg

    Merker jeg ikke gidder spille mye vinyl for tiden.. å det er igrunn for at jeg ikke syns det spiller spesielt bra... grado er nok knall, men for mye støy her hvertfall, å at'en jeg har funket dårlig med muffsy å glanz er rett og slett litt uengasjerende og kjedelig 🙈 den digitale delen sitter som et skudd, men har utfordret @Proffen til en blindtest på streamere i romjula så kanskje jeg får nevroser der om jeg finner enda en ny vei til nirvana 🤔🤷‍♂️🎶
    Screenshot_20211218-184052_BluOS.jpg


    Får se hva veien videre blir på vinylsiden.. noe blir det for når det er som natt og dag imellom digitale å vinyl på negativ side må det gjøres noe 🤷‍♂️ de ilandsproblemer denne hifien fører med seg altså!!!🤬😆

    skål hififreaks🎶🤙🍻
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Pilsen åpnet, første låt valgt å godstolen er inntatt 🤩 bedriver fritiden min med å bygge kjellerleilighet hos min svoger å det blir lange dager 😴 da er virkelig godstolen en kjærkommen venn å ha etter en sånn dag 😅 DeVore nissen følger strengt med på øl inntaket å mener sikkert jeg fikk nok igår 🤷‍♂️
    Vis vedlegget 773534
    Merker jeg ikke gidder spille mye vinyl for tiden.. å det er igrunn for at jeg ikke syns det spiller spesielt bra... grado er nok knall, men for mye støy her hvertfall, å at'en jeg har funket dårlig med muffsy å glanz er rett og slett litt uengasjerende og kjedelig 🙈 den digitale delen sitter som et skudd, men har utfordret @Proffen til en blindtest på streamere i romjula så kanskje jeg får nevroser der om jeg finner enda en ny vei til nirvana 🤔🤷‍♂️🎶

    Får se hva veien videre blir på vinylsiden.. noe blir det for når det er som natt og dag imellom digitale å vinyl på negativ side må det gjøres noe 🤷‍♂️ de ilandsproblemer denne hifien fører med seg altså!!!🤬😆

    skål hififreaks🎶🤙🍻
    Vi får sjå ka vi kan få til, men tenker at det tidligst kan bli snakk om 3.dag jul.....må jo være vertskap for de tilreisende, som trolig sier takk for seg andredagjul....
    Tenker du at jeg skal ta turen til øyno? I så fall må du sørge for at vi kan koble Lumin til ruter vha kabel

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vi får sjå ka vi kan få til, men tenker at det tidligst kan bli snakk om 3.dag jul.....må jo være vertskap for de tilreisende, som trolig sier takk for seg andredagjul....
    Tenker du at jeg skal ta turen til øyno? I så fall må du sørge for at vi kan koble Lumin til ruter vha kabel

    mvh
    Proffen
    Hvor ferden går bestemmer du🤙 kabling er null problem
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Streamere uten mulighet for wifi er gårsdagens produkter 😎😊
    🤔 tja... 🎶 har brukt noden trådløst stort sett, men har hatt endel bugs med den, men etter jeg trykte kabel inn bak der fast og bestemt har det kun vært glede og velstand 🤷‍♂️🎶
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Nå i romjula kan det jo være det blir en tur rundt om på en øl eller to.. da er det jo greit å melde ifra til sin bedre halvdel. Da kan denne beskjeden fungere greit🤔🎶
    269393290_2930456367264586_5097610028146993945_n.jpg

    Litt daft punk er det lenge siden jeg har spilt. Behagelig dette også ja🎶
    Screenshot_20211218-194800_BluOS.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Kjerringa gnåler om å spare strøm (enig der altså) men når jeg kom med løsningen var jeg plutselig ikke noe morsom lenger. Må jo si det bilde illustrerer den perfekte løsningen 🤷‍♂️
    Ikke mange dagene igjen til ferie nå!! Den uken skal nytes🥳
    workout-on-bike-creates-electricity.jpg
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Mye mass og stress nå i julen... godt at det snart er helg....! 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Endelig!! Denne dagen har tidvis føltes ekstremt langt unna til tider😆 men da er det jaggu litt ferie! Selvfølgelig ekstremt vel fortjent 🤷‍♂️ et par lange mnder med styr rundt oppkjøp og det å komme seg igang med nye oppgaver med nye kolleger. Men jaggu fikk jeg litt julegaver derfra idag så kan vel løse seg dette😄

    Vesla var fornærmet over at det sto kun en hjemmelaget nisse på stereoanlegget på tross av at jeg minnet henne på at hu hadde kjøpt den andre noen år tilbake🤷‍♂️ men på skolen har hu lagd en til meg med mål om å plassere den på høyttaleren😁👌 så da er det to deVore nisser på plass
    20211222_201528.jpg

    Mens pepperkaker står til steking å andre huslige oppgaver løses på beste vis av min bedre halvdel benyttes muligheten å smake litt på julegave fra jobben 😁
    20211222_201440.jpg

    Rørene har varmet seg en liten halvtime å er klar for å presentere litt nydelig musikk fra opeth👌🤟🤙
    Screenshot_20211222-202134_BluOS.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Keb'mo er skikkelig ok musikk altså 🤙
    Screenshot_20211222-205204_BluOS.jpg

    Gidder ikke styre med vinyl. Har ikke helt konkludert veien videre der enda🤔 men klart det ligger litt sort gull under treet i år på tross av...
    269739570_644686623335443_7549692995899390846_n.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Fruen har overtatt kontrollen mens vi pakker inn gaver (les hu) å jeg tar ansvar for å teste ut varene som kan potensielt bli servert i julen.
    Screenshot_20211222-220616_BluOS.jpg

    20211222_220525.jpg

    Madonna er faktisk ikke så ille. Hvertfall det tidlige. Nå er det som kommer derfra bare trist 😆

    tok også en brukerundersøkelse i uken

    Snapchat-1759078788.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Juletreet har fått et lass med plast på seg, skinka trekkes på ovnen, ølet er i glasset og kurten spiller så vakkert her i stuen🎵🎶 livet er ikke så værst altså 🤟
    Screenshot_20211223-193225_BluOS.jpg
    20211223_193459.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Litt musikk må til 🎶
    20211223_224919.jpg
    20211223_224748.jpg

    Tok også en tur innom Erik idag da han har ommøblert stuen siden sist. Å steike det var saker. Mindre tull med bass, bedre lydbilde generelt. Estetisk mye flottere imo også 😁🎶 å ikke nok med det så hadde han jaggu bakt kaker til jul👌 det gis A+ for både lyd og kaker. Verten var ikke så ille å ha med og gjøre han heller 🤙🎶
    20211223_143638.jpg
    20211223_143646.jpg
    20211223_143628.jpg

    Bilder tatt fra sweetspot da jeg var for lat og for fornøyd med tilværelsen til at jeg gadd å reise meg mer enn nødvendig 🤷‍♂️🎶
     
    Sist redigert:

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    265
    Antall liker
    445
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Litt musikk må til 🎶 Vis vedlegget 775030 Vis vedlegget 775031
    Tok også en tur innom Erik idag da han har ommøblert stuen siden sist. Å steike det var saker. Mindre tull med bass, bedre lydbilde generelt. Estetisk mye flottere imo også 😁🎶 å ikke nok med det så hadde han jaggu bakt kaker til jul👌 det gis A+ for både lyd og kaker. Verten var ikke så ille å ha med og gjøre han heller 🤙🎶 Vis vedlegget 775032 Vis vedlegget 775033 Vis vedlegget 775034
    Bilder tatt fra sweetspot da jeg var for lat og for fornøyd med tilværelsen til at jeg gadd å reise meg mer enn nødvendig 🤷‍♂️🎶
    94A88837-CB1B-4B43-B4EA-32AC85A4EF9C.jpeg
    Alltid kjekt å få besøk av ubehøvlede knakende kjekke gutter! 🎼😁🎼
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Julen er en eneste god unnskyldning for å proppe i seg med allslags digg. Ikke det at jeg klager 🤷‍♂️👌 ikveld fikk jeg endelig stuen litt for meg selv foran anlegget. Digg!!
    Først ut ikveld er litt musikk fra John Mayer. Ikke hørt mye på han før, men svoger kom seg inn på tidalen min i jula å la igjen mye gode tips🎶 behagelig musikk 👌

    Julaften var heller ikke ille. I år skulle det ikke bli gaver på meg da jeg har slått litt på stortromma med nytt anlegg, men jaggu hadde svigers og fruen gått i sammen å kjøpt kaffemaskin til meg 🤩 ikke veldig bevandret i kaffemaskin verden, men hatt lyst på maskin lenge å dette er jaggu stas. Blir å handle inn litt forskjellig fremover å teste diverse bønner (av den lovlige typen så klart) 👌
    20211228_185814.jpg


    Det lå også et par skiver under treet fra svogerne. Disse skal i ilden på torsdag når @erikr Svinger innom for litt jussing på spillern 👌🎶 litt fri er jammen deilig altså!😁👌
    20211228_185330.jpg

    Ha en fortsatt strålende juletid til de som svinger innom tråden 🤙🎶🍻
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.662
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke feil med en god kaffemaskin :) Den Adele platen virker spennende av det lille jeg har hørt fra den men skal kjøpes.
    Nyt kvelden :)

    mvh
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Foreløpig kun testet Friele kaffe på den🙈 men det er så lettvint å digg så moccamasteren skal få litt pause etter 12-13 års tro tjeneste 🤪 adele platen vokser veldig på meg, anbefales absolutt 🎶 gleder meg til å spille den på snurra. Kun digitalt her om dagen. Ha en flott kveld du å 🎶
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    På torsdag blir det blindtest av streamere her på øyen🤯 der @Proffen tar med egen streamer. det gleder jeg meg ekstremt til. Har min mening om streamere så skal bli interessant å se om jeg må ta meg sammen eller ikke 😊🤪
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hoi, ja da har vi fått testet litt. en meget kjekk dag med besøk fra @Proffen og @erikr Erik har tatt på seg jobben med å justere pu, siden det er såpass med tiltak i meg at jeg har vett til å dra inn kompetansen ;) Gradoen er en merkelig sak. står helt frem i headshellet men nå spiller det musikk. veldig rundt i toppen kontra AT men med skikkelig fylde i bunn. Erik kan sakene sine å fikk det til på no time! så nå skal det frem med litt favoritter utover kvelden :D
    20211230_183050.jpg

    Etter en tråd angående streamer der jeg heiv meg på bølgen å mene mitt om streamere tok Proffen utfordringen med å blindteste streamer, en Lumin D2. meget lekker sak. Proffen stilte gladelig opp med lumin under armen. så etter litt mas og tjas tok vi fatt på den høyst alvorlige oppgaven!
    Proffen har jeg truffet en gang tidligere der han åpnet hjemmet sitt for lytting på hans sitt oppsett. proffen fremstår som meget kunnskapsrik og erfaren innen hifiverden så dette måtte jo bli bra, å det ble det!
    20211230_145922.jpg


    Jeg har en Node 2. ikke like lekkert utseende på den :p

    Testen ble utført via coax på min primaluna dac. Siden jeg var såpass bestemt på hva jeg mente på forhånd å proffen mente sitt lot jeg han ta lyttingen fra godstolen. Testen er så enkelt utført som at vi starter samme sang på hver vår streamer helt likt der jeg bytter bakpå dacen hvilke som er i bruk. proffen valgte musikken selv. først var jeg såpass artig at jeg latet som jeg byttet fra node til lumin, der hørte proffen forskjell. :unsure: etter det tok jeg 5 skifter, eller hoppet over skifter der han innbilte seg det ble byttet. av de 5 forsøkene traff proffen rett på 1. men om det er flaks eller rett må han kommentere selv. han skal få si sin mening så klart om testen :)
    20211230_145938.jpg


    Men alle tester må kvalitetssikres, så ved anledning skal jeg dra med noden min ut til Bergen vest for å teste i oppsettet til proffen :)

    Konklusjon for min del: hvis jeg skal legge godviljen til kan jeg muligens høre at det blir antydning lysere i toppen med Lumin, men ikke helt sikker på at det stemmer. det eneste som kan forsvare et skifte i mitt oppsett på streamer må være brukervennlighet og utseende på streamer fremfor noen håp om bedring i lyd. her står jeg på mitt å mener dacen er viktigst. så de pengene skal jeg heller bruke på øl og vinyl.. :p

    Nå skal det være sagt at dette er på et anlegg som kanskje farger mer enn andre, å at rør i både forsterker og dac ikke gjør forskjellene spesielt fremtredende å derfor vil være mer forskjell i et mer korrekt oppsett?

    Hvis noen føler seg støtt av denne testen, er sterkt uenig osv er det lov, men jeg bryr meg ikke :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser av PUen at dere fremdeles har overskudd på ved ute på landet. Bare å ta med en favn når du kommer innover 😄

    Kult at dere blindtestet. Et slag under beltestedet på disse kjepphøye Lumin-eierne. Forskjellene hadde selvfølgelig vært store hvis dere hadde testet mot en Auralic streamer. Om jeg vil komme ut og blindteste? Neida 😄
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Skikkelig bøs å klumpete pu ja😄🎵 men spiller til og med musikk 👌

    Kan jo ta med noden jeg 🤔🤪
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    På bildene ser det ikke ut som det gløder i rørene, ser også ut som node’n er skråstilt og dermed har en uforholdsmessig fordel. Allment kjent at det blir mindre stående bølger med komponent på skrå. Dessuten ser det ut som proffen har bra gangsyn og det dermed svært vanskelig kan kalles blindtest. Forskjellene består! Eller? 🙄

    😅🤣
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror nok dacen er det som vil påvirke lyd mest.

    For min del så er valget av streamer så enkelt som du sier.. brukervennlighet. Utseende trenger ikke være bælfælt :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn