System Audio Legend 7.2 Silverback erfaring?

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Var en tur å fikk lytte på noen LPer er på dette systemet med noen medbragte plater, snurret på en RP1 . Langt mindre knitring/støy her enn på mitt oppsett med Klipsch H3,rega brio og puffin dac. Imponert over lyden på disse beskjedne høyttalerne. Andre med erfaring av disse på Lp?
Enten så må det være noe galt med mitt oppsett eller så er dette et meget godt kjøp:) vurderer seriøst å bytte
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.472
Antall liker
7.993
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ser ikke helt hvordan du tenker deg at høyttalerne påvirker mengden knitring fra LPer?
 

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Ser ikke helt hvordan du tenker deg at høyttalerne påvirker mengden knitring fra LPer?
Systemet i sin helhet. Er ikke bare knitringen, men klarheten i lyden som var bedre på alle måter. Litt nedtur å sette seg ned hjemme igjen
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.472
Antall liker
7.993
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg har hørt Heresy (regner med at H3 = Heresy 3?) låte veldig godt, så bakgrunnen for en evt. mangel på klarhet ligger nok et annet sted enn der.
 

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Jeg har hørt Heresy (regner med at H3 = Heresy 3?) låte veldig godt, så bakgrunnen for en evt. mangel på klarhet ligger nok et annet sted enn der.
Ja er nok elektronikken , men lyden fra SA anlegget imponerte meg. Så hadde vert int å se om andre hadde lignede erfaringer her. Ser aktive SA Legend 40 med huben selgest til 40k. Vurderer å bytte🤓
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.472
Antall liker
7.993
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Vel, hvis nå problemet ligger i elektronikken så vil det fremdeles være der etter et bytte til System Audio og klarheten du hørte vil fortsatt glimre med sitt fravær. Det du bør gjøre er vel å med sikkerhet lokalisere grunnen(e) til problemet før du forandrer noe.
 

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Vel, hvis nå problemet ligger i elektronikken så vil det fremdeles være der etter et bytte til System Audio og klarheten du hørte vil fortsatt glimre med sitt fravær. Det du bør gjøre er vel å med sikkerhet lokalisere grunnen(e) til problemet før du forandrer noe.
Det er aktive og trådløse høyttalere som kobles opp via en hub. Så da blir det komplett nytt system her
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.472
Antall liker
7.993
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ah. Jeg trodde det var kun bytte av høyttalere det var snakk om. Da er det jo bare å ta et valg og Heresy og Brio er neppe vanskelige å selge.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Det er aktive og trådløse høyttalere som kobles opp via en hub. Så da blir det komplett nytt system her
Så på 5.2 når Soundgarden hadde disse på tilbud en periode m/HUB rett etter jeg selv handlet nye talere. Tenkte også på 7.2, pga plass tilgjengelig, men fikk ikke demo på disse. Kult at du fikk hørt disse flatingene.
MEN, du behøver jo ikke gå for HUB og WISA oppsett. De kan også brukes direkte koplet som vanlige aktive høyttalere, på noe med pre.
Da får man ikke benyttet romkorreksjon og RAM tweaks, om dette er et must.
Trøkk, dybde,klarhet o.l....spiller fletta av det meste og med en helt annen lydsignatur enn Heresy da. Hørte Hersey 4 rett etterpå hos Big Dipper. Ikke ideelt i det lokalet så kan ikke sammenlignes slik sett.
 

Fivus

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.01.2020
Innlegg
804
Antall liker
570
Torget vurderinger
2
Jeg vurderer overgang til aktive høyttalere i stua, for å forenkle og forhåpentligvis forbedre. Har kikket på 7.2 med veggmontering, som lover kjellerdyp bass, og har tilkobling med trådløs hub. Det eneste den mangler for mitt behov er innebygget RIAA.

System Audio Air 9 har nettopp det, men er ikke ment for veggmontering, da trenger man veggbrakett og da faller noe av det poenget bort for min del.Air 9 har integrert DSP (lurer på om det er et litt annet system enn det Silverback har). Usikker på om Air 9 kan konkurrere med Silverback på bass, noe som er viktig for meg når jeg skal forenkle.

Tar gjerne i mot tips til andre aktive høyttalere, som ikke er avhengige av sub for å virke optimalt. Færrest mulig kabler, og høy WAF faktor!
 
P

parafinoksen

Gjest
@Purehifi , @JMM – Beklager at jeg tar opp et gammelt spørsmål, men kan det være at LP-knitringen hørtes bedre på Heresy enn på Silverback på grunn av den høye sensitiviteten, 99 dB kontra 87 dB?
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.251
Antall liker
9.036
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
@Purehifi , @JMM – Beklager at jeg tar opp et gammelt spørsmål, men kan det være at LP-knitringen hørtes bedre på Heresy enn på Silverback på grunn av den høye sensitiviteten, 99 dB kontra 87 dB?
Jeg lurer nå heller på om ikke riggen som det ble kjørt demo på var bedre satt opp enn riggen han har hjemme kan være hovedårsaken..
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.472
Antall liker
7.993
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det er definitivt et evig problem med å skulle sammenligne to vinylrigger uten å ha 100% kontroll på hvordan begge er satt opp. Helt umulig egentlig.
 
P

parafinoksen

Gjest
Ah, selvfølgelig. Tenkte ikke på at det var to forskjellige vinyloppsett.
 
Topp Bunn