Syns du Muddy Waters 'Folk Singer' låter bra? -You fool!

S

Syncrolux

Gjest
En ting man skal huske på er at en DR-analyse av en vinyl-rip ikke kan sammenlignes med tilsvarende for en digital fil. Man får et vesentlig høyere DR-tall enn hva som er realistisk.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.678
Antall liker
58.562
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det er som Townes sier.
Det er ANALOGUE PRODUCTIONS som gjelder.

[h=1]MUDDY WATERS - FOLK SINGER (200G 45RPM VINYL 2LP)[/h]Dyr og bra:)
799,- på BD

[h=1][/h]*
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har en MoFi som jeg kjøpte på hifimesse på Oslo Plaza back in the day. Den har vel egentlig alltid slått meg som kul lydmessig, men temmelig langt fra noen audiofil referanse, i hvert fall ikke om naturlig og realistisk lydgjengivelse skal være målet.
 
L

Larkus

Gjest
Jeg har Folk Singer på 200g vinyl fra Classic records, og en kopi av MFSL sin versjon på CD.
Vinylen fra Classic låter i mine ører betydelig bedre enn MFSL sin utgave.

Om det låter "riktig" er vel ikke så nøye, bare det låter flott. Det er mange besøkende "vinyltvilere" som har hoppet i stolen under avspilling av Country Boy. Når de attpåtil får vite at innspillingen er gjort i 1963 blir de satt helt ut:cool:
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.149
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
^ Får treff på flere (utenlandske) nettbutikker som tydlig ser ut til å ha den på lager. Men, om det stemmer? Ikke godt å stole på opplysninger fra en nettbutikk.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.149
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Sjekket med BD i dag, og Analouge Production 200gr 33 1/3 versjonen er bekreftet ankommet til deres distributør.
Mao - rett rundt hjørnet i norske butikker også:)
 

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Enig med trådstarter lyden er noget typisk hifiiiiiii........ lort, men musikken er ok, men hellere Muddy Waters live sammen med Johnny Winter.
I det hele taget Muddy Waters live.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.678
Antall liker
58.562
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
^^Dette er tullprat.
Tviler på om noen tenkte så mye på "HIFI-lyd" i 1964.

De som sier at denne plata ikke låter bra er kverulanter, kranglefanter og kjerringer mot strømmen. Alt på en gang.

The Quality Record Pressing is drop-dead quiet-as silent as the best Japanese pressings from the late 1970s-and the amount of inner detail released is simply astonishing...the sound is sweet, liquid and free of harshness and edge. The dynamics are mind-boggling. When Muddy takes it up ten notches to emphasize a point it's positively explosive in a way the 33 1/3 version only suggests." Music = 9/10, Sound = 10/10! — Michael Fremer, musicangle.com.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Mnja.. Nå har jeg som sagt MoFi fra gamle dager, men... Dynamikken som alle snakker om er der i aller høyeste grad, men den er det Muddy som leverer mer enn innspillingen. Det går selvsagt an å ødelegge dynamikken, og det gjøres langt oftere enn vi setter pris på, og i den grad at plata er uvanlig god på akkurat det. Men kritikken om at den 'drukner i ekko' er ikke langt fra sannheten.

Hvis det siste er løst på AP-utgaven, så er det meget interessant. Musikalsk er den super.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.843
Sted
Hus
På MFSL 1-201 er det viktig at pickupen sporer godt, for når Muddy drar på vokalen, så kan det fort bli grøtete i de mest dynamiske partiene :)
 

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Innlegg
2.388
Antall liker
952
Sted
Oslo
^^Dette er tullprat.
Tviler på om noen tenkte så mye på "HIFI-lyd" i 1964.

De som sier at denne plata ikke låter bra er kverulanter, kranglefanter og kjerringer mot strømmen. Alt på en gang.

The Quality Record Pressing is drop-dead quiet-as silent as the best Japanese pressings from the late 1970s-and the amount of inner detail released is simply astonishing...the sound is sweet, liquid and free of harshness and edge. The dynamics are mind-boggling. When Muddy takes it up ten notches to emphasize a point it's positively explosive in a way the 33 1/3 version only suggests." Music = 9/10, Sound = 10/10! — Michael Fremer, musicangle.com.
Bare for å unngå misforståelser: 33 1/3 versjonen Fremer her sammenligner med er ikke den kliss nye fra Analogue Productions. Fremers anmeldelse er fra 2011. :)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Jeg kjøpte faktisk den nye SACD'n fra Analogue Productions som kom for et par år siden.

Lydmessig er denne så god at jeg absolutt ikke trenger flere versjoner. Dette er MFSL CD'en bare med mer varme, pondus, kropp, ambience etc…..det som man typisk får når man går opp i resolution.
 

clash

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
2.261
Antall liker
3.427
Sted
Drammen
Ja jeg synes Muddy låter strålende, men jeg kan vel bare melde tilbake fra mitt muligens ikke hyper audiofile utstyr.
Men tilbake til spørsmålet fra tråden. Har hatt denne Analogue Productions presset hos Quality Record Pressing utgaven, som snurrer på 45RPM noen år.
Låter strålende her, og musikken er utmerket.

IMG_3235.JPG


IMG_3236.JPG
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.678
Antall liker
58.562
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
^^Dette er tullprat.
Tviler på om noen tenkte så mye på "HIFI-lyd" i 1964.

De som sier at denne plata ikke låter bra er kverulanter, kranglefanter og kjerringer mot strømmen. Alt på en gang.

The Quality Record Pressing is drop-dead quiet-as silent as the best Japanese pressings from the late 1970s-and the amount of inner detail released is simply astonishing...the sound is sweet, liquid and free of harshness and edge. The dynamics are mind-boggling. When Muddy takes it up ten notches to emphasize a point it's positively explosive in a way the 33 1/3 version only suggests." Music = 9/10, Sound = 10/10! — Michael Fremer, musicangle.com.
Bare for å unngå misforståelser: 33 1/3 versjonen Fremer her sammenligner med er ikke den kliss nye fra Analogue Productions. Fremers anmeldelse er fra 2011. :)
Det er riktig at omtalen er noen år gammel, men det er snakk om samme Analogue Productions 2lp X 45rpm.

Er 331/3 mye billigere, eller hvorfor skal man kjøpe den?

Ser at de som har Rega og andre spillere som er tungvinne å skifte hastighet på kan ha en gevinst i form av bekvemmelighet.
Lydmessig er den neppe bedre. Jeg vil tippe dårligere. Særlig bass og dynamikk pleier å være bedre på 45 rpm.
 

Goggen8

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2014
Innlegg
2.388
Antall liker
952
Sted
Oslo
^^Dette er tullprat.
Tviler på om noen tenkte så mye på "HIFI-lyd" i 1964.

De som sier at denne plata ikke låter bra er kverulanter, kranglefanter og kjerringer mot strømmen. Alt på en gang.

The Quality Record Pressing is drop-dead quiet-as silent as the best Japanese pressings from the late 1970s-and the amount of inner detail released is simply astonishing...the sound is sweet, liquid and free of harshness and edge. The dynamics are mind-boggling. When Muddy takes it up ten notches to emphasize a point it's positively explosive in a way the 33 1/3 version only suggests." Music = 9/10, Sound = 10/10! — Michael Fremer, musicangle.com.
Bare for å unngå misforståelser: 33 1/3 versjonen Fremer her sammenligner med er ikke den kliss nye fra Analogue Productions. Fremers anmeldelse er fra 2011. :)
Det er riktig at omtalen er noen år gammel, men det er snakk om samme Analogue Productions 2lp X 45rpm.

Er 331/3 mye billigere, eller hvorfor skal man kjøpe den?

Ser at de som har Rega og andre spillere som er tungvinne å skifte hastighet på kan ha en gevinst i form av bekvemmelighet.
Lydmessig er den neppe bedre. Jeg vil tippe dårligere. Særlig bass og dynamikk pleier å være bedre på 45 rpm.
Den er nok litt rimeligere, men hovedgrunnen til at jeg går for 33 1/3 er at jeg trives så godt i godstolen. Blir så mye snuing med 45-versjoner. :)
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.149
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Det er riktig at omtalen er noen år gammel, men det er snakk om samme Analogue Productions 2lp X 45rpm.

Er 331/3 mye billigere, eller hvorfor skal man kjøpe den?

Ser at de som har Rega og andre spillere som er tungvinne å skifte hastighet på kan ha en gevinst i form av bekvemmelighet.
Lydmessig er den neppe bedre. Jeg vil tippe dårligere. Særlig bass og dynamikk pleier å være bedre på 45 rpm.
Det @Goggen mener er at den 33 1/3 Fremer sammenlikner mot her ikke er den 33 1/3-pressingen som akkurat nå har kommet i salg.
 

Vegard0

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
210
Antall liker
246
Sted
KarmIsland
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte den siste versjonen(331/3) fra cdon, forhåndsbestilte i august og dukket opp i oktober. Har den i dsf- filer fra analoge production fra før. Alltid likt plata godt og jeg synes det er stas å sette den på tallerken. Har ikke lyttet etter noe forskjeller. Kvaliteten er fin for min del.
 
Sist redigert:

Fjellreven

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.09.2013
Innlegg
1.333
Antall liker
3.212
Sted
Heme
Torget vurderinger
2
Se her har de kranglet siden 2009;

spilt inn i en tunnel,
spilt inn på undergrunnen i London,

som den enkle sjel jeg er, legger jeg min tynne åttitalls Chess/MCA - pressing på tallerkenen, og beina på bordet, og tenker "det er godt nok til meg."

Colaflaskene som blir mindre for hver uke som går derimot, DE kommer til å irritere på meg et infarkt en dag.

image.jpg
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.149
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Her roterer den rundt i sitt bedaglige 33 1/3rpm tempo:).

1.jpg


Jada, det er helt sikkert enda bedre lyd på 45rpm´n, men det er absolutt ingen grunn til å forakte lydkvaliteten på denne heller.

Litt rillestøy (lytter m/htlf), men av en slik karakter at det trolig blir borte/svært redusert etter en tur i UL-badet.
 
Topp Bunn