Symaskiner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Stereo_Mono

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Jøss, samme gjengen som hyller ABBA i en tråd diskuterer symaskiner i en annen tråd. Si meg, gutter (jenter) lytter dere til ABBA mens dere syr?

;D
    Hehehehehe! Detter av stolen her ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Jøss, samme gjengen som hyller ABBA i en tråd diskuterer symaskiner i en annen tråd. Si meg, gutter (jenter) lytter dere til ABBA mens dere syr?

;D
    Hehehehehe! Detter av stolen her ;D
    De har da ikke tid til å sy når de danser rundt på gulvet med et glass rosa musserende mens Sex in the city står på uten lyd i bakgrunnen. ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    303
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Vidar P skrev:
    Skikkelig flott maskin nb!! Skal se litt på brosjyrene og specs for moro, se om jeg finner modellen. Hva ligger den på i pris?

EDIT; ser det nå ja. Samme klasse som Pfaff Expression 2.0 omtrent. Kjempelurt å bevege seg opp i den klassen tror jeg, her er maskinene veldig rikt utstyrte og flott bygget ser det ut til!

Bernina prisliste forresten: http://www.somsenteret.no/public.aspx?pageid=32111&catID=1286
    Innkjøpt i dag, kom på 9k (på Sømsenteret i Oslo) og da fulgte det med ett eller annet digert sybord som visstnok koster 1400 i løsvekt. Spiller jo ingen rolle hva en slik sak koster egentlig, de er jo bygget for å holde en hel del år. Prisene virker ganske internasjonale, ligger på 1000 Euro veiledende ser det ut til.

Bernina har to fjongere modeller i denne serien, men de er mer rettet mot quilting, og både jeg og min samboer er hjertens enige om at ikke noe quiltet objekt skal inn i vårt hjem, så da hadde det ingen hensikt å bevege seg videre oppover. Bernina har også en billigserie, men de er bygget i Kina og er en del enklere, så de tenkte jeg det var greit å styre unna. Er visstnok ikke på langt nær samme kvalitet som de sveitiske varene.
    Høres ut som en klok innfallsvinkel. Godt valg tror jeg, så på maskinen på nett og det er ingen tvil om at dette er saker.

Så får heller de historieløse mannsjåvinister le sin ignorante latter idet alle andre vet at vår sivilisasjons industrielle revolusjon startet med nettopp menn som hadde visjoner om forfedrene til slike maskiner. Spinning Jenny, nuff said. Det er ingenting feminint ved å nære interesse for maskiner :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dere må tåle litt spit her, Vidar. Det er faktisk litt morsomt at symaskiner vekker så stor lidenskap på et manneforum. ;)
    Det er også litt morsomt at prylbøgen blottstilles så godt i slike tråder.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vidar P skrev:
    Så får heller de historieløse mannsjåvinister le sin ignorante latter idet alle andre vet at vår sivilisasjons industrielle revolusjon startet med nettopp menn som hadde visjoner om forfedrene til slike maskiner. Spinning Jenny, nuff said. Det er ingenting feminint ved å nære interesse for maskiner :)
    Jo da, men man må da klare å se humoren i Pink_Panther sitt innlegg. Skål! :)

N

nb

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    ;)

Kommer an på om du mener sying for hånd, med symaskin, korsstingsbroderier, strikking eller fingerhekling. Alt til sitt bruk.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Vidar P skrev:
    Haavard skrev:
    Husquarna ruler sier kjerringa.
    Pfaff er helt greit ;D

Håvard
    Se på den Creative Vision-maskina fra Pfaff da! Man kan ikke liksom bare si at det er "greit" vettu :)

Lars Erik har åpenbart havnet i feil tråd, evt en tråd han ikke skjønte innholdet av da han leste overskriften, da dette rett og slett er en tråd om symaskiner.
    Ble bare lettere rystet ;)
    Min mor har en eldgammel Singer-arvet etter sin mor, som jeg har gitt streng beskjed om at havner hos meg ved neste arveoppgjør :D
    Min mor hadde en lignende, uten stativ. Den er dessverre gått til min storebror allerede. :'(
    Quad ELS 57-ekvivalenten? Eller snakkar vi om mono?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    303
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bare for ordens skyld; humoren er sett og verdsatt, ikke misforstå. Ville bare minne om at det ikke er så typisk feminint å nære interesse for maskiner uansett deres formål :)

digiman skrev:
    Vidar P skrev:
    Jo da, men man må da klare å se humoren i Pink_Panther sitt innlegg. Skål! :)

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    Tenkte jeg måtte vekke denne tråden til liv igjen. ;D

Tok Vidar på ordet og gikk til innkjøp av en Expression 2.0 til madammen.
    Er VidarP's bedre halvdel fortsatt fornøyd med anskaffelsen?

Mvh
    Leif

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    303
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, så morsomt! Grattis! Jo fru P er storveies fornøyd, og det er jeg også. Virker å være en suveren maskin.

Må få høre dersom du gjør noen observasjoner, tilegner deg noen triks eller info etc om maskinen!

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    Ja, det skal du få! (Den blir hentet over helga. Brukte en lokal butikk i Trondheim)

Er det mulig å sy bokstaver med denne maskinen forresten? Ser litt i brosjyrer her,
    men det virker som det er v3.0 som har dette innebygd.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Er det nokon som har peiling på desse svære quiltemaskinene med lang "pickuparm"? Til liks med mykje bra hifi er det ikkje å finne i vår lokale butikk, så her er tips velkomne. Det må vel importerast frå England eller USA, tenkjer eg. Slikt er ein uting, men kva skal ein stakkar gjere då?
    Vi skal oppgradere her i huset, både når det gjeld symaskin og anna. (Oppgradere vert vel litt feil. Etter at vi besøkte Rudi, har kona funne ut at ein gjerne kan ha fleire enn ein komponent, også av andre ting enn høgtalarar...)

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    303
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Quilte-maskiner med lang (nok) arm får man også fra f.eks Pfaff. Men slike ting er jo dyre greier.

Leifen; vet ikke om det er program på v2.0 for bokstaver, har ikke sett det. Kona har heller ikke sett det. Kanskje kan det lastes inn på noe vis?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Vidar P skrev:
    Quilte-maskiner med lang (nok) arm får man også fra f.eks Pfaff. Men slike ting er jo dyre greier.
    Kostar vel ikkje særleg mykje meir enn ein god tangentialarm.
    Iallfall ikkje så mykje som eit anstendig høgtalarsett.
    Sjekka Pfaff, men det såg litt stusseleg ut. Eg vågar ikkje føreslå det for kona. Kva om ho då seier at eit sett Dali-høgtalarar må då vere greitt nok?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Vidar P skrev:
    Kostar vel ikkje særleg mykje meir enn ein god tangentialarm.
    Iallfall ikkje så mykje som eit anstendig høgtalarsett.
    Sjekka Pfaff, men det såg litt stusseleg ut. Eg vågar ikkje føreslå det for kona. Kva om ho då seier at eit sett Dali-høgtalarar må då vere greitt nok?
    Gud forby! :eek:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.764
    Sted
    Trondheim
    Man kan bli Pfaff av mindre. ;D
    Minner forøvrig på at The Beatles dedikerte filmen "Help!" til Singer fordi kritikerne mente at "A hard day's night" savnet en rød tråd.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.785
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Har bare lest litt av tråden, men min mening er...

Dette blir som å kjøpe snøfreser, det er 2 typer Honda og de andre.
    Bernina og de andre.
    Min mor skulle sy kallesje til snekka vår, hadde flere på prøve men det var ingen som kom opp i mot Bernina.
    Den hadde en rå styrke og presisjon.
    Skal sies att dette er mange år siden, men den imponerte STORT.

Steinar.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    HVA?? Kalle en McIntosh traust??? !!! ;D

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    Ja. Da var vidunderet hentet og testet, omsider.

Det høres ut som madammen ble fornøyd. ;D Nå er det bare om å gjøre
    at svigermor (som er veldig syinteressert) ikke finner utav dette her.
    Ender vel med å måtte kjøpe en til henne også om hun ikke skal flytte inn....

(@ baluba: nei nei nei... Kanskje VP kan foreskrive noe medisin til deg...? ) ;D
    (til moderator: det ovenstående er i høyeste grad en spøk og ikke ment for å henge ut enkeltpersonen Baluba)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    303
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Pfaff Expression 2.0 i hus gitt Leifen, grattis. Er det ikke en vakker skapning?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    leifen skrev:
    Ja. Da var vidunderet hentet og testet, omsider.

Det høres ut som madammen ble fornøyd. ;D Nå er det bare om å gjøre
    at svigermor (som er veldig syinteressert) ikke finner utav dette her.
    Ender vel med å måtte kjøpe en til henne også om hun ikke skal flytte inn....

(@ baluba: nei nei nei... Kanskje VP kan foreskrive noe medisin til deg...? ) ;D
    (til moderator: det ovenstående er i høyeste grad en spøk og ikke ment for å henge ut enkeltpersonen Baluba)
    Hva faen mener du med det, din ... eh ... Nå glemte jeg hva jeg skulle skrive. Venter på en servicetekniker som skal komme.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    @ Vidar:
    Har ikke sett den selv enda. Er på arbeid til sjøs, ei uke til. Men regner med det ser bra ut. :)
    Tror nok en får relativt sett mye for pengene her i forhold til mye av det vi kjøper ellers her inne på forumet.
    "Snake oil" holder jo ikke når en skal sy.. ;D

@ Baluba: ;D Hadde tidligere to stk 275 som sto og skinte pent i hylla. Du kan vel ha rett i at de ikke har det
    mest moderne utseendet. heheh. Nå har jeg vært innom ARC, men den var jo i følge fruen ikke svart...
    (Og det går det jo ikke an å krangle på...) Så når hun får symaskin så har jeg
    sneket inn bevilgning på en MC2102 som skal varme stua litt i fremtiden. Kitsch på sitt beste. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    leifen skrev:
    @ Vidar:
    Har ikke sett den selv enda. Er på arbeid til sjøs, ei uke til. Men regner med det ser bra ut. :)
    Tror nok en får relativt sett mye for pengene her i forhold til mye av det vi kjøper ellers her inne på forumet.
    "Snake oil" holder jo ikke når en skal sy.. ;D

@ Baluba: ;D Hadde tidligere to stk 275 som sto og skinte pent i hylla. Du kan vel ha rett i at de ikke har det
    mest moderne utseendet. heheh. Nå har jeg vært innom ARC, men den var jo i følge fruen ikke svart...
    (Og det går det jo ikke an å krangle på...) Så når hun får symaskin så har jeg
    sneket inn bevilgning på en MC2102 som skal varme stua litt i fremtiden. Kitsch på sitt beste. ;D
    Traust er også bra, bare se på meg. Traustere enn granskauen, he he he. ;D

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.206
    Anbefalingen din slo til Vidar. Etter kveldens "symøte" hvor de visstnok også hadde frem strikkepinner og div.
    hadde det Pfaff-apparatet blitt en smule omtalt og befølt....
    Noen samboere her som må legge ut noen kroner i syutstyr etterhvert kan det virke som. Jaja.. Får vel bare ta skylden. ;D

Var visst noen som sa noe sånt..: "Også overtransportør da.. Nei her må det byttes symaskin!!"

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.948
    leifen skrev:
    Anbefalingen din slo til Vidar. Etter kveldens "symøte" hvor de visstnok også hadde frem strikkepinner og div.
    hadde det Pfaff-apparatet blitt en smule omtalt og befølt....
    Noen samboere her som må legge ut noen kroner i syutstyr etterhvert kan det virke som. Jaja.. Får vel bare ta skylden. ;D

Var visst noen som sa noe sånt..: "Også overtransportør da.. Nei her må det byttes symaskin!!"
    De?? Særlig, vi skulle det være, tenker jeg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn