A
atledreier
Gjest
Vi har scannet flere bilder og logoer og brodert, ja.
Se priser på forskjellige maskiner f.eks her; www.symaskiner.noAudiophile-Arve skrev:Kva kostar den Pfaff-en?
Se på den Creative Vision-maskina fra Pfaff da! Man kan ikke liksom bare si at det er "greit" vettuHaavard skrev:Husquarna ruler sier kjerringa.
Pfaff er helt greit ;D
Håvard
Ble bare lettere rystetVidar P skrev:Se på den Creative Vision-maskina fra Pfaff da! Man kan ikke liksom bare si at det er "greit" vettuHaavard skrev:Husquarna ruler sier kjerringa.
Pfaff er helt greit ;D
Håvard
Lars Erik har åpenbart havnet i feil tråd, evt en tråd han ikke skjønte innholdet av da han leste overskriften, da dette rett og slett er en tråd om symaskiner.
Min mor hadde en lignende, uten stativ. Den er dessverre gått til min storebror allerede. :'(lars_erik skrev:Ble bare lettere rystetVidar P skrev:Se på den Creative Vision-maskina fra Pfaff da! Man kan ikke liksom bare si at det er "greit" vettuHaavard skrev:Husquarna ruler sier kjerringa.
Pfaff er helt greit ;D
Håvard
Lars Erik har åpenbart havnet i feil tråd, evt en tråd han ikke skjønte innholdet av da han leste overskriften, da dette rett og slett er en tråd om symaskiner.
Min mor har en eldgammel Singer-arvet etter sin mor, som jeg har gitt streng beskjed om at havner hos meg ved neste arveoppgjør![]()
Jeg ER storebror ;Dbaluba skrev:Min mor hadde en lignende, uten stativ. Den er dessverre gått til min storebror allerede. :'(lars_erik skrev:Ble bare lettere rystetVidar P skrev:Se på den Creative Vision-maskina fra Pfaff da! Man kan ikke liksom bare si at det er "greit" vettuHaavard skrev:Husquarna ruler sier kjerringa.
Pfaff er helt greit ;D
Håvard
Min mor har en eldgammel Singer-arvet etter sin mor, som jeg har gitt streng beskjed om at havner hos meg ved neste arveoppgjør![]()
;D ;D ;DAudiophile-Arve skrev:Dette ser ut til å vere den feminine ekvivalenten til ein Mark Levinson JC 2.......
Har kona di har problem med Janome maskina slik at importør/forhandlarledd har blitt kontakta?Audiophile-Arve skrev:Kona min har mbl-ekvivalenten av symaskin. Janome 11 000. Mest for dei pasjonerte entusiastane...
Meiner du her symaskiner eller audio komponenter?Audiophile-Arve skrev:Det er problem ja. Men opp gjennom tidene har det vore vel så mykje problem med importørane av audiofile kramsmerke....
Janome er veldig bra, seier kona, men dette med service var eit problem i starten. No går det ganske mykje betre, men framleis står det noko att når det gjeld digital kompetanse, har eg ein mistanke om.Haavard skrev:Meiner du her symaskiner eller audio komponenter?Audiophile-Arve skrev:Det er problem ja. Men opp gjennom tidene har det vore vel så mykje problem med importørane av audiofile kramsmerke....
Uavhengig av importør eller ei, Janome skal visst være bra. Trur kona lukter på ei slik maskin samen med ei quilteramme.
2x3 meter lange teppe er enkle å quilte på ei vanleg maskin
Håvard
Kva heiter nettverket?Audiophile-Arve skrev:Janome er veldig bra, seier kona, men dette med service var eit problem i starten. No går det ganske mykje betre, men framleis står det noko att når det gjeld digital kompetanse, har eg ein mistanke om.Haavard skrev:Meiner du her symaskiner eller audio komponenter?Audiophile-Arve skrev:Det er problem ja. Men opp gjennom tidene har det vore vel så mykje problem med importørane av audiofile kramsmerke....
Uavhengig av importør eller ei, Janome skal visst være bra. Trur kona lukter på ei slik maskin samen med ei quilteramme.
2x3 meter lange teppe er enkle å quilte på ei vanleg maskin
Håvard
Når det gjeld quilterammene, er desse veldig effektive, ser det ut som. Men 2x3 meter teppe er noko anna....
Dersom det er interessant, er det mogleg å komme inn i eit internasjonalt quiltenettverk som kona mi er rimeleg begeistra for. Der styrer dei både med JJanome og enklare ting.
Bernina er ekvivalent med McIntosh, sjølv om det er sveitsisk. Nei, vi kan ikkje samanlikne med FM....nb skrev:Etter en liten tur på et par av hovedstadens dertil egnede sjapper ser det ut til at det blir en slik en til jul på samboeren - en Bernina 330
Ikke at jeg noensinne har tenkt å operere maskinen selv, men alle med et minimum av fascinasjon for mekanikk og byggekvalitet kan vanskelig la være å bli fascinert av en slik kreasjon og det faktum at det fortsatt er mulig å få tak i slike produkter til under 10k tilvirket i vesten (i Sveits i dette tilfelle). Som Vidar P påpekte, HiFi til like mange penger fremstår i mange tilfeller som plastic fantastic i sammenheng, denne kreasjonen her så ut til å være bygget som selve grunnfjellet og det er en del bevegelige deler i en slik en som skal flytte på seg veldig mange ganger under temmelig kraftig belastning dag ut og dag inn i årevis.
Innkjøpt i dag, kom på 9k (på Sømsenteret i Oslo) og da fulgte det med ett eller annet digert sybord som visstnok koster 1400 i løsvekt. Spiller jo ingen rolle hva en slik sak koster egentlig, de er jo bygget for å holde en hel del år. Prisene virker ganske internasjonale, ligger på 1000 Euro veiledende ser det ut til.Vidar P skrev:Skikkelig flott maskin nb!! Skal se litt på brosjyrene og specs for moro, se om jeg finner modellen. Hva ligger den på i pris?
EDIT; ser det nå ja. Samme klasse som Pfaff Expression 2.0 omtrent. Kjempelurt å bevege seg opp i den klassen tror jeg, her er maskinene veldig rikt utstyrte og flott bygget ser det ut til!
Bernina prisliste forresten: http://www.somsenteret.no/public.aspx?pageid=32111&catID=1286