Som både syklist, fotgjenger, bilist og motorsyklist registrerer jeg en del syklister som i mine øyne tar lite hensyn til øvrige traffikanter.
Som regel er det middelaldrende menn med racersykler og reklamelogoer verdig en startplass i Tour de France som skaper overskrifter i avisene.
Når det er gode gang og sykkelstier mange plasser, hva gjør syklistene ute på motorveiene og veier som er serkt trafikerte?
Er det fordi de tror de holder trafikkflyten i 80 sonene eller er det fordi sykkelveiene er for dårlig?
Registrer at i internasjonale sykkelritt må utøverne kjøre både på grus og brostein.
Kommer syklisten til et gangfelt er de plutselig blitt fotgjenger, for ikke å snakke om lyskryss med rødt, er det bare for fotgjengere og andre trafikanter å hoppe til siden for de som klarer det.
Rart det ikke skjer flere ulykker rundt omkring...
Som regel er det middelaldrende menn med racersykler og reklamelogoer verdig en startplass i Tour de France som skaper overskrifter i avisene.
Når det er gode gang og sykkelstier mange plasser, hva gjør syklistene ute på motorveiene og veier som er serkt trafikerte?
Er det fordi de tror de holder trafikkflyten i 80 sonene eller er det fordi sykkelveiene er for dårlig?
Registrer at i internasjonale sykkelritt må utøverne kjøre både på grus og brostein.
Kommer syklisten til et gangfelt er de plutselig blitt fotgjenger, for ikke å snakke om lyskryss med rødt, er det bare for fotgjengere og andre trafikanter å hoppe til siden for de som klarer det.
Rart det ikke skjer flere ulykker rundt omkring...