Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    En liten nedstigning i Bærumsmarka.

    Greit å ha godstog bremser, 190mm vandring, og en slakk i styrelageret...

     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Noen bilder fra sist uke, har også startet med styrketrening av kjernemuskulatur / bein 🤪
    Har skjønt at brobilder er good shit, ispedd bilde fra terrassen hjemme og et kulturelt innslag fra landeveien søndag - og var i dag 2s unna min første KOM.

    bro.jpeg heddal.jpeg relax.jpeg takeoff.jpeg Almost_KOM.png
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Tips hvordan jeg kan gjøre sete litt glattere? For øyeblikket er det latterlig mye grep, så jeg kan ikke skli uten at BIBen blir dradd litt... Sykt irriterende
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Guttungen på 10 år syklet sin første stisykkel konkurranse i år, Stomperudrittet 30 km og stilte i klassen sammen med de voksne. Det gikk raskere enn vi hadde trodd, med et snitt på ca 16 km/t. Vi er glade og fornøyde med en flott dag i skogen
    🤩
    300195865_10159024142735423_5177972547649856537_n.jpeg 300022520_10159024142760423_7965433007431646122_n.jpeg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Holder på med forberedelser selv. Pakker bilen!
    Det blir 31 dager på bilferie i Europa. Drar nå til fredag. Samboeren skal jobbe en dag hos Trek Store GBG som mekaniker og jeg får montert en Secus på dempegaffelen. Det er et ekstra luftkammer som gjør en god gaffel enda bedre.
    Så kjører vi sydover. Starter med sykling et par stopp i Polen. Så blir det sydover mot Konstantinopel (kanskje) og en runde gjennom Balkan. Italia og kanskje Frankrike før vi vender hjem.
     
    Sist redigert:

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Holder på med forberedelser selv. Pakker bilen!
    Oh nais! Riktig god tur :)
    Merker at ferietankene mine fremover involverer sykkel men har ikke noe konkret på denne siden av jul... Har dog et håp om å tilbringe høstferien i Toscana og da må det leies inn sykkel tenker jeg... 😅
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Utesesongen er for meg på hell, kanskje en god mnd igjen før "inneturboen" trekkes frem igjen...
    Usikker på om jeg denne vinteren skal bruke Tacx eller prøve noe nytt i form av Zwift eller RGT X som ser tiltalende ut 😇

    I fjor (sykkelstart i august) klarte jeg såvidt å bikke 30km/t på en timestur men fikk trent godt gjennom hele vinteren 🥳🚴🏻‍♀️
    I år har jeg på tilsvarende tur bikket 34km/t og satte i dag snittfartpers på tur over 100km.

    i slutten av august introduserte jeg styrketrening, der fokus vil være kjernestyrke og supplerende beinstyrke som får fokus. Dvs det blir noe mindre sykling fremover for å ikke bite over for mye - har ikke ambisjon om å trene _mer_ men kanskje enda smartere mtp utvikling sykkel-FTP samt styrke på en aldrende kropp 😂💪

    i dag morges lå tåken tett men laget var tynt, så den oppklaringen ville jeg oppleve fra sykkelsetet, så pakket niste/drikke og la på tur 🚴🏻‍♀️🤘
    God søndag!

    64552F90-0503-40C2-BC5C-58016F0837D8.jpeg 689BEB4A-BA4E-47B6-A02E-F51966A76632.jpeg
     

    Vedlegg

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Utendørssesongen er for meg på hell => innendørsesongen er i gang og grunnlaget for sesong 2023 fortsetter :geek:

    Nytt for året er at jeg har startet med styrketrening der bein og kjernemuskulatur har fokuset, jeg blir ikke yngre og styrketrening blir desto mer viktig - cycling performance eller ei.... Skulle det være at jeg drar på meg noen kilo ila prosessen så får det bare være, men har ikke helt sluppet målsetningen om å karre meg opp til 4W/kg FTP selv om jeg har stagnert rundt ca 3,6-3,7. (Ikke at FTP betyr en dritt, bare for å ha et konkret mål for noe av aktiviteten min 💪)

    Så senker skuldrene litt, bruker litt tid på smartrullen (primært i sone 2) og har lagt inn to harde beinøkter i treningsstudioet pr uke - så får jeg se hva som skjer derfra og utover :) Gøy å variere litt samt utfordre seg litt 😅
    Apropos variasjon, i fjor brukte jeg TACX sin treningsportal for syklingen innendørs, denne vinteren kommer jeg også til å bruke litt tid på Wahoo RGT sin variant.

    God helg - da stikker jeg i gymmen 😅
    (Snart 2 år siden 121kg på badevekta...!)


    styrke.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Hva med å prøve Zwift, med din FTP er du jo ca midt på treet i B kategorien og det er etter min mening meget bra.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Har lurt litt på Zwift men har ikke hatt den store tiltrekningen mot den plattformen, virker veldig arkadisk?
    Jeg har nøyaktig 25km i Zwift, så har på ingen måte gitt det plattformen skikkelig oppmerksomhet, så mulig jeg er litt fordomsfull ;)

    Når det er sagt, så har treningsfokuset vært beinstyrke i treningsstudio så intensitet på syklingen er lagt en god del lavere for å gi meg passelig med restitusjon :)
    Mye av innendørsøktene på turboen blir da i sone 2 (HR), mens jeg vet virtuell konkurranse => langt hardere enn sone 2 🤪

    Startet styrketrening medio august og har brukt perioden ut september til å bli litt kjent med hva jeg vil bruke tid på av øvelser. Oktober har jeg brukt til å finne en OK balanse mellom vekt/reps pr sett og siste "baseøkt" var i går.
    For november så kjører jeg progressiv økning i belastning for å se hvordan det føles (y)

    Hovedøvelsen min er benpress der jeg kjører 7-10 serier á 21reps (2 ganger pr uke) og fotposisjon endres for hvert sett slik at jeg rullerer på hvilke muskler som dominerer gjennom øvelsen. Lav belastning/høy frekvens gir meg god trygghet til å "pushe min maks" uten å risikere skade/treningsopphold - eventuelle signaler er mildere og kommer tidligere slik at jeg rekker å justere.

    Målsetning er å gjøre meg til en sterkere syklist, ikke nødvendigvis en lettere syklist :eek: :ROFLMAO:
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er helt OK, men mye feil på Niterider. Dårlig kvalitet.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Fordi folk vil ha det.

    Mye som ikke holder mål om jeg får bestemme. Gore Tex for eks. Det er jo vanntett et halvt til et år og så er det bare en vindtett jakke.

    Grandiosa er heller ikke bra, men selger allikevel som hakka møkk.

    Kjøp heller merker som Light & Motion eller Lezyne. For å nevne noe.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Fordi folk vil ha det.

    Mye som ikke holder mål om jeg får bestemme. Gore Tex for eks. Det er jo vanntett et halvt til et år og så er det bare en vindtett jakke.

    Grandiosa er heller ikke bra, men selger allikevel som hakka møkk.

    Kjøp heller merker som Light & Motion eller Lezyne. For å nevne noe.
    Har en Light & Motion Vya Smart Baklys på E-MTB'en, veldig fornøyd med den.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Scott har lansert denne flotte videoen som forklarer i detalj hvordan den fungerer. Passer bra på dette nerdestedet.

     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    I fjor kjøpte jeg en Magicshine MOH 55 (tror den er oppgitt til 4000 Lumen) fra bikeshop, som jeg setter på hjelmen når jeg sykler.
    Glory days! 🤓
    Bikeshop.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Nei, denne laddes med USB. Slår seg på/av ved bevegelse, kommer til å kjøpe front lykt fra dem også etter hvert.
    Jeg kjøpte meg nevnte hodelykt i ren frustrasjon etter en kamikazetur med e-sykkel i tussmørket, et mørke som varer 3minutt og 20 sekunder før det går over til bekmørke.
    E-sykkelens fabrikkmonterte lykt har ikke noe merke, men etter ytelsen å dømme er den produsert av Lucas.
    Lucas, bedre kjent som "Prince of darkness" eller aller helst "Lucas, the company that invented darkness".
    Denne ser snasen ut:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Har Magicshine Monteer 8000 i bestilling jeg, har blitt så gammel at jeg må ha alt lys jeg kan få i skogen.

    Bestilte lykten etter at en av mine trofaste Magicshine mj-880 gikk i stykker.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg kjøpte meg nevnte hodelykt i ren frustrasjon etter en kamikazetur med e-sykkel i tussmørket, et mørke som varer 3minutt og 20 sekunder før det går over til bekmørke.
    E-sykkelens fabrikkmonterte lykt har ikke noe merke, men etter ytelsen å dømme er den produsert av Lucas.
    Lucas, bedre kjent som "Prince of darkness" eller aller helst "Lucas, the company that invented darkness".
    Denne ser snasen ut:
    Bestilte Light and motion 👍
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.465
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sykler ikke når det er mørkt, har lys foran og bak med blink for å bli sett av andre trafikanter og gående. :cool:
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Knallfin tur i dag, fikk testet lyset også.
    Det fungerte veldig bra, helt den var tom for batteri. Hadde en tur på 2 timer, den slokket nok på 1,5t ca. Syns jo det var litt kort, ser på hjemmesiden at brennetiden er 1,5-6 timer. Mulig jeg hadde den helt på maks, skjønte ikke helt hvordan man justerte lysstyrken men må forske litt på det.
    Ladet den ca 4t igår, så mulig den ikke var helt fulladet, men slik som jeg forstod lysene på lykta når den var på laderen skulle den ha vært fulladet. Har ambisjoner om å prøve på nytt på mandag :)

    20221109_165854.jpg 20221109_170020.jpg
    Heldigvis var jeg forbi de verste utfor bakkene, og hadde ca 10 min i stummende mørke før det var fortau og gatelys frem til jeg var ved bilen.

    Baklykten fungerte fint.


    20221109_165947.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.395
    Antall liker
    20.823
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hvil i fred Davide Rebellin.
    Pensjonerer seg som profesjonell syklist i en alder av 51 og dager senere mister han livet i en kollisjon med en lastebil mens han er på kosetreningstur.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn