Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2022

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Greit Ä sjekke sykkelen av og til, har skiftet kranklager og skal smÞre opp gaffelen. I den anledning fant jeg en langsgÄende sprekk i godset til stemmet :eek:
    Not good, mÄ med andre ut ord ut og shoppe ny...


    stem.jpeg


    Har dog hatt en produktiv uke pÄ sykkelen :)

    Screen Shot 2022-07-24 at 12.38.42.png
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.884
    Antall liker
    1.461
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    I gÄr var en av de dagene... #Shittyday :poop:
    Greit Ä ha godt feste i skogen med mÞnstrede dekk, men de trengte ikke slenge dritten rundt sÄ mye! :ROFLMAO:



    1658748830420.png

    Edit: nÄ med link i bildet til Instagram og flere herlige dritt bilder...
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Fikk endelig sykkelen min! MĂ„ bytte sete, styre og se om ikke det blir noen nye hjul. Ellers veldig fornĂžyd med Ă„ ha en CAAD10 igjen.
    Kunne kanskje hatt en str stÞrre, men... Umulig Ä fÄ tak i brukt.

     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    GĂ„rsdagens tur til Gardermoen flyplass.
    Fra meg er det 55 km hver vei.
    Tungt regnvÊr i gÄr og blÞt til skinnet pÄ de 10 fÞrste min.
    Jeg er pÄ dag 13 av snuskutten og kjenner abstinenser mere en litt regn.
    De fÞrste 16 km er grus. Resten dÄrlig asfalt.
    Sykkelen er en Speeder 100 fra Merida.
    Billigste hybridsykkel man fÄr kjÞpt.
    Det merkes godt for Ä si det sÄnn.
    At den er et nr for stor mÄ jeg ta pÄ egen kappe.
    Neste Ă„r blir det ny/brukt sykkel som passer mine 173 cm bedre.
    Sparer 35 tusen pÄ snuskutt sÄ det fÄr gÄ til sykkel :)
    Med skjermer og utstyr for mellomlange turer dvs 200 km +.
    Fant ikke noe sykkelparkering pÄ Gardermoen.
    FÄr sÞke meg opp pÄ det.
    Samme turen i morgen og pÄ Fredag.
    Satser pÄ litt tÞrrere fÞre
    Yuhuuu... 20220725_111705.jpg 20220725_160834.jpg 20220725_160825.jpg
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Oi, bra jobba!
    Om du vil simulere en mindre sykkel uten store inngrep, vil et kortere (og muligens litt lavere) styrestem, i tillegg til en setepinne uten noe offset bakover (sÄ klemma er sentrert pÄ pinnen og ikke henger pÄ baksiden) kunne hjelpe deg pÄ veien uten at det koster mange hundrelappene pr komponent.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Med den sykkelen kan du jo bruke baggy shorts og knebeskyttere. Kul sykkel du har.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Oi, bra jobba!
    Om du vil simulere en mindre sykkel uten store inngrep, vil et kortere (og muligens litt lavere) styrestem, i tillegg til en setepinne uten noe offset bakover (sÄ klemma er sentrert pÄ pinnen og ikke henger pÄ baksiden) kunne hjelpe deg pÄ veien uten at det koster mange hundrelappene pr komponent.
    Takk, det skal jeg ta med meg.
    For stor sykkel suger big time.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.800
    Antall liker
    5.449
    Sted
    Holmestrand
    Greit Ä sjekke sykkelen av og til, har skiftet kranklager og skal smÞre opp gaffelen. I den anledning fant jeg en langsgÄende sprekk i godset til stemmet :eek:
    Not good, mÄ med andre ut ord ut og shoppe ny...


    Vis vedlegget 835609


    Har dog hatt en produktiv uke pÄ sykkelen :)

    Vis vedlegget 835610
    Du har virkelig ikke lyst til at stemmet skal ryke
.
    Pass pÄ moment. Og ikke overdriv jakten pÄ vekt.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Tanker om Ultegra hjulsett? Kan kjĂžpe et relativt lite brukt til OK pris. Veier litt mer en Zonda, ellers det jo cup & cone, og Shimano er jo solide, som regel
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Du har virkelig ikke lyst til at stemmet skal ryke
.
    Pass pÄ moment. Og ikke overdriv jakten pÄ vekt.
    Absolutt ikke, hva den ble dratt til med i sin tid vet jeg ikke - urĂžrt fra min side etter at sykkelen ble kjĂžpt inn...
    Har bestilt nytt stem og det dukker vel opp i morgen og i mellomtiden sÄ bruker jeg stemmet fra sykkelen som stÄr pÄ smartrullen :geek:

    Samtidig som stemmet var av sĂ„ gikk jeg over styrelager/smĂžre disse til pĂ„ nytt og snudd det ene lageret til riktig vei 😅
    Nytt kranklager ogsÄ satt inn for anledningen.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    4.August 2021 tok jeg min fÞrste treningstur pÄ sykkel, etter mange Är uten...16km var den Þkten pÄ :eek:
    Joggingen jeg hadde startet med et par mnd forut passet meg ikke sÄ lÞftet sykkelen ned fra opplag (garasjeveggen) - jeg var jo ute etter bedre helse og det som ikke gjÞres via matveien kunne aktivitet hjelpe pÄ med...

    FĂžrstkommende torsdag er 4.august og derfor mitt 1-Ă„rs jubileum som "ny" syklist...What to do... :cool:
    Mer info kommer đŸ€ž
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for besĂžket og noen fine hyggelige dagerđŸ™‚đŸšŽâ€â™€ïžđŸŒžđŸ»
    Turen hjemover blev nok betydelig bedre med optimale forhold, blev med ett stykke oppover pÄ svenske siden.
    IMG_64921.jpg

    Vi fikk prĂžvd noen sykkel drikker ogsĂ„đŸ˜Š




    Radler-navnet kommer av det tyske ordet for «syklist». IfÞlge historien ble drikken til under et sykkelritt i Bavaria pÄ 20-tallet da en stor gruppe syklister dukket opp i en pub pÄ jakt etter en halvliter eller to, men kom til nesten tomme Þlfat.

    20220728_154953.jpg
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Da har vi handlet sykkel! Scott Spark RC 900 WC Nino HMX Limited Edition.
    Veier 10.0 kg med pedaler. Dropp skal pÄ nÄ sÄ da blir det nok 300 gram ekstra. Vi har noe lettere felger en de originale ryktes det.
    Junior og jeg skal benytte den, han har begynt Ä sykle ritt og jeg trenger en sykkel som jeg kan benytte nÄr jeg skal prÞve Ä fÞlge junior i skogen. Han har en Mondraker Foxy Carbon XR som han benytter nÄr det ikke er ritt. :)

    511_1258341816.jpg 511_1869319979.jpg 511_1512699223.jpg 511_690042664.jpg

    Mvh.
    SAL
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Dro innom XXL for og vise/spĂžrre om problemet med hĂžydemĂ„ling pĂ„ min Wahoo Bolt, uten og ens trenge og klageđŸ€”gikk jeg derfra med en ny som erstatning.
    Den gamle hade akkurat passert 2Ă„r, knall bra service fra XXL StrĂžmmen😁👍
    20220803_142351.jpg
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    ^ De flaskene der blir jo misfarget lett som bare det. Etter en tur med powerade oppi fikk de misfarging...
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Torsdag 4/8/2022 sĂ„ hadde jeg mitt 1.Ă„rs jubileum som "ny" syklist, et Ă„r det jeg har klart Ă„ holde en jevn og god innsats, hadde hĂ„pet Ă„ markere dagen med Ă„ sykle StrĂžmstad/Sandefjord (bĂ„t mellom Horten/Moss) men det klaffet dessverre ikke med familie (vi har hatt en runde med covid igjen, dog har jeg styrt klar ser det ut som..) Feriedagene er for denne gang over, sĂ„ om jeg skal kunne klare denne turen innen utesesongen lukkes mĂ„ det bli en helg... đŸ€ž

    SĂ„ syklet heller like godt samme rute som jeg da gjorde for et Ă„r siden :)
    Strava-link (syklet runden 2x for Ä fÄ ca 1t pÄ hjul)
    Det artige var at det dukket opp et "nytt" symbol under TopResults som jeg ikke har sett fĂžr, en pokal med et 8-tall i seg.. PĂ„ et segment sĂ„ holdt innsatsen til en 8.pl totalt :) Er nok ikke den mest besĂžkte lĂžypa/segment men man tar det man fĂ„r đŸ€Ș

    Screen Shot 2022-08-07 at 16.17.21.png

    Ellers har jeg fÄtt holdt fokus og lyst oppe sommeren gjennom, og progresjonen er tydelig nÄr jeg sammenligner en fast lÞype jeg sykler jevnlig - og gjorde tidlig i fjor hÞst. Dette er en kortere tur pÄ ca 29km som er enkel Ä ta selv om tiden skulle vÊre knapp. Bruker den ogsÄ som en kort og rolig rest.tur om jeg fÞler for det sÄ derfor er det stor variasjon pÄ noen av turene :) Trenden er derimot ikke til Ä ta feil av :)
    Siste turen pÄ denne runden i fjor bikket jeg akkurat 30km/t i snitt, nÄ mÄ jeg konsentrere meg om Ä holde tempo nede om jeg skal bikke under :sleep:

    Screen Shot 2022-08-07 at 16.07.57.png


    2-3mnd igjen, sĂ„ banker innendĂžrssesongen pĂ„ dĂžra igjen...😅:eek:
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.850
    Torget vurderinger
    4
    Godt oppsummert hvorfor sykkelfelt er en god ide som altfor ofte er dÄrlig gjennomfÞrt og nesten alltid er bÄde frustrerende og ikke minst farligere enn Ä holde seg i kjÞrefeltet.

     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Driver Ä trikser litt med seteposisjonen, men litt usikker pÄ hva jeg skal forhold meg til med tanke pÄ festet.
    Den gule eller blÄ streken? Tenkte Ä flytte sete fremover, men mitt nye Selle Italia SLR Boost TM Superflow har ikke allverdens justeringsmuligheter her...

     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.244
    Antall liker
    3.475
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Gul.

    Med mindre det er merket pÄ setepinnen. Men det pleier det ikke Ä vÊre. Det pleier Ä vÊre merker pÄ railsene pÄ sete.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sesongen som ble amputert av store mengder nedbÞr pÄ NordmÞre stoppet med et kragebeinsbrudd i gÄr. Totalt unÞdvendig Ä gÄ i bakken (stappet jakken ned i baklommen pÄ trÞya og hektet en jakkearm i forhjulet) pÄ den mÄten. Den magre trÞsten fÄr vÊre Ä hÄpe pÄ en fin hÞst samt det at Zwift oppsettet er oppdatert med ny pc, pult og rulle.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.800
    Antall liker
    5.449
    Sted
    Holmestrand
    Sesongen som ble amputert av store mengder nedbÞr pÄ NordmÞre stoppet med et kragebeinsbrudd i gÄr. Totalt unÞdvendig Ä gÄ i bakken (stappet jakken ned i baklommen pÄ trÞya og hektet en jakkearm i forhjulet) pÄ den mÄten. Den magre trÞsten fÄr vÊre Ä hÄpe pÄ en fin hÞst samt det at Zwift oppsettet er oppdatert med ny pc, pult og rulle.
    HĂ„per det ikke gikk alt for galt, og Ăžnsker deg god bedring.

    Selv har jeg tatt konsekvensen av dÄrligere hukommelse, bevegelighet, balanse ...you name it.
    SÄ nÄ for tiden stopper jeg og ordner slikt.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Gul.

    Med mindre det er merket pÄ setepinnen. Men det pleier det ikke Ä vÊre. Det pleier Ä vÊre merker pÄ railsene pÄ sete.
    Sikker pÄ at det ikke er blÄ da? Senter er vel mellom boltene. Visst det er gul, har jeg veldig lite justeringsmuligheter, mtp markeringene pÄ sete...
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Andre tur med Selle Italia SLR Boost Superflow! Ca 109km. Har tydeligvis hatt helt feil setehÞyde... Slet med numne fÞtter, og atpÄtil numne hender.
    Senket sete med 2cm, og nÄ har jeg hverken numne fÞtter eller hender, selv om styret er 4cm for bredt. Hvorfor kommer sykler med 44cm styre...Ikke minst ble sete fantastisk mye bedre, og jeg kan nÄ fint sitte med hendene i dropp hele turen.

     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn