Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Men motoren klarerer ikke å endre akselavstand eller andre mål.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Vurderte langtur t/r Hvittingfoss i dag, men tok en kortere runde om Hvarnes og bakkene opp derfra i stedet. Avreise ca kl09 og omtrent ikke en bil å spore... :cool:
    Tok samme tur på fredag ettermiddag også da lørdagen så våt ut.. ;)
    Ny pers på Vest-Øst fra Hvarnes :), forøvrig den 10.beste registrerte på Strava for i år så langt (av 67)
    Drøye bakker opp derfra 🤪

    Vis vedlegget 819766

    Utsikten fra hjemmeadressen når jeg skal ut på tur! :)
    Vis vedlegget 819765
    Vis vedlegget 819764
    Hva slags sykkel kjører du på?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Hygger meg med denne 🤘
    Helt grei, kjøpte den brukt og mye sykkel for kronene 🚴🏻‍♀️💪
    Storck Scenero m/mek. Ultegra rundt baut (105 4iiii wattkrank)
    Der har du mange km og tilsvarende timer med sykkelglede!
    Et glimrende eksempel på sykkel av typen mer enn god nok for de fleste! 💝🤗
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Der har du mange km og tilsvarende timer med sykkelglede!
    So far so good, har 1650km ute på den allerede i år 😅

    Jeg har tidligere nevnt litt om kortere delmål som et virkemiddel for min vei til fettap, 1.juni startet det seneste av disse:
    (En ekte "Eversting" er ikke noe for meg helt enda....så dette er en variant av dette)

    Likte trøyen og med fullført challenge så kan den kjøpes til en meget hyggelig pris :)
    Så dermed er fokuset akkurat nå på høydemetersamling og få akkumulert disse asap 🤪
    Har 5600m siden onsdag 1/6 så kommer trolig i mål ila denne uken, bruker både turbo inne og Storcken ute :)
     
    Sist redigert:

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Poden går på turn torsdager, og jeg har den senere tiden tatt med sykkelen og hatt en fast runde som passer fint tidsmessig - i går intet unntak :)
    Har siste 7 dager hatt 3 hviledager (ingen sykling!) og følte at hjertet gikk raskt, pusten lett og beina uten store protester. Fikk meg en liten motivasjonsboost ved å oppnå ny PB på snittfart 💪, noe som "smakte" ekstra godt siden sist FTP-måling viste en ørliten nedgang.

    Ikke at fart/wattdata betyr noe særlig mtp sykkelgleden isolert sett, men for meg, nå, så er det en del av totalbildet. I fjor klarte jeg såvidt å bikke 30km/t på en god dag, nå er det som regel ikke under bortsett fra turer der jeg målbevisst holder belastningen nede, eller sykler på andre premisser.
    Når jeg har gått fra 121 til 85kg er det utrolig deilig å kjenne en energisk kropp, og bruke den - samt se hvor den kan ta meg, både via sykkelsetet/opplevelser og mtp prestanda/formutvikling på to hjul :)

    God sykkelhelg folkens, enten det er på tynne eller brede hjul, med kaffekopp eller styrkedrikk 🤗

    pb.jpg
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fick en fin runda bakom en gammal tempoåkare. Han är bara 12 år äldre.😓🥴😊
    Tyvärr är jag inte på samma nivå, beroende på för lite träning och för mycket mat/vin. 81F9607F-36E7-4C75-9EA1-ACCE90AF86AD.jpeg
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Early bird, med nye fjær 😅

    lecol8848.jpeg

    Små delmål, det siste var Strava & Lecol sin klatreutfordring, akkumulere 8848 høydemeter mellom 1-30.juni.
    De som gjennomfører en "Everest" på en og samme tur (not me...!) virtuelt eller ei får den gratis, mens de som over 2 eller flere akkumulerer 8848+ får den til 35pund. Sist lørdag var jeg i mål mtp høydemetere, kastet avgårde en bestilling til Lecol.cc og i går ble den levert på døra av DHL. Mao måtte jeg ut og lufte den nå i dag :cool:

    Syklet Sandefjord-Åsrum-Hvarnes-Andebu-Sandefjord i strålende sol, og noe vind. Vinden var uryddig idag, følte det var motvind/sidevind stort sett hele tiden...😅

    Startet på null ;)
    null.jpeg
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Noe av det som driver meg mtp min sykling er turer med litt lengde og gjerne i flotte omgivelser - og her er en av disse som jeg har som målsetning å gjennomføre ila sommerferien 🤞 Noen andre som har noen prosjekter planlagt for sommeren?

    Har hytte på Notodden og tar dermed start/stopp der, opp østsiden langs Tinnsjø, over til Rjukan og opp over fjellet derfra. Bakken opp fra Rjukan, Zombie Hill som den gjerne kalles, kan bli drøy men gulroten får være at det er mye nedover derfra og til mål (les grillen og kald øl) 🤗

    Mulig jeg får med meg en kompis eller to, men baserer meg på å ta det solo 😅

    Tinnsjøen_170km.png
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Halair; den turen (med unntak av start og mål i Notodden) har jeg syklet flere ganger. Jeg ser at du planlegger å sykle østsiden av Tinnsjøen og det er et godt valg. Det er tøffere, men langt flottere og har mindre trafikk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skal sykle Aursjøen solo så har kjøpt Gravel sykkel med det i tankene nå i år. Start i Eikesdalen og sykler asfalten fra Sunndalsøra og tilbake til start.

    Dovre rundt funderer jeg også på men ellers er det stisykling det går i, har tenkt å prioritere det som er artig. Ultrabirken blir årets eneste ritt.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Halair; den turen (med unntak av start og mål i Notodden) har jeg syklet flere ganger. Jeg ser at du planlegger å sykle østsiden av Tinnsjøen og det er et godt valg. Det er tøffere, men langt flottere og har mindre trafikk.
    Ja, vestsiden opp Tinnsjøen er drepende kjedelig selv med bil så der var valget enkelt ;) Trafikken går også fort der, samt en del tuneller så lite å trakte etter...!
    Har kjørt deler av området nedenfor Blefjell og det er vakkert der, og et helt annet trafikalt tempo :)

    I og med jeg har overnattingsmulighet på Notodden så har jeg vurdert muligheten for å sykle fra Sandefjord, rundt Tinnsjø og tilbake over Gausta/Tuddal, turen er drøy med 360+km T/R men har da en overnattingsmulighet på returnen via Notodden, som da sparer meg for 110km som kan tas neste dag.

    Jeg skal sykle Aursjøen solo så har kjøpt Gravel sykkel med det i tankene nå i år. Start i Eikesdalen og sykler asfalten fra Sunndalsøra og tilbake til start.
    Dovre rundt funderer jeg også på men ellers er det stisykling det går i, har tenkt å prioritere det som er artig. Ultrabirken blir årets eneste ritt.
    Mulig jeg utvider sykkelrepertoaret til å inkludere gravel etter hvert, ser artig ut ja :)
    Jeg har ingen rittplaner for i år så lager derfor heller noen utfordringer for meg selv som jeg kan strekke meg etter :D
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke så stor sans for gravel, sliter med å skjønne greia da man på alt som er grovere enn fin grusvei vil kunne sykles raskere med en vanlig terrengsykkel og på asfalt vil en dedikert landeveissykkel oppleves som en kvikkere og mer responsiv sykkel. Er vel jobbsykling og turbruk som den typen egner seg best til tror jeg, er det som er mitt tiltenkte bruk.

    Forøvrig fungerer en ordinær landeveissykkel og utmerket på grusveier.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fin tur idag etter jobb, men var jaggu varmt med 6 km motbakke :)

    1.jpg

    2.jpg

    En litt stygg hendelse også, var en bil som bestemte seg venstre kjøring ut av ett kryss, kollegaen min havnet ned en liten skråning. Det gikk heldigvis bra, men det var bare flaks.

    Men, den jukser litt på gira - når jeg girer til det tyngste giret så hender det at den går litt for langt og dermed hopper av, og motsatt - når jeg skal ha det letteste giret så stopper den litt tidlig.
    Er kanskje noe jeg kan justere på her? Ser ut som jeg har vært borti noe men det ser rett og fint ut.

    3.jpg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg skal sykle Aursjøen solo så har kjøpt Gravel sykkel med det i tankene nå i år. Start i Eikesdalen og sykler asfalten fra Sunndalsøra og tilbake til start.

    Dovre rundt funderer jeg også på men ellers er det stisykling det går i, har tenkt å prioritere det som er artig. Ultrabirken blir årets eneste ritt.
    Liten syrefest opp fra Eikesdalen ....
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Fin tur idag etter jobb, men var jaggu varmt med 6 km motbakke :)

    Vis vedlegget 827312

    Vis vedlegget 827313

    En litt stygg hendelse også, var en bil som bestemte seg venstre kjøring ut av ett kryss, kollegaen min havnet ned en liten skråning. Det gikk heldigvis bra, men det var bare flaks.

    Men, den jukser litt på gira - når jeg girer til det tyngste giret så hender det at den går litt for langt og dermed hopper av, og motsatt - når jeg skal ha det letteste giret så stopper den litt tidlig.
    Er kanskje noe jeg kan justere på her? Ser ut som jeg har vært borti noe men det ser rett og fint ut.

    Vis vedlegget 827314
    Skal være en justerings skrue for det, synes giret ligger veldig flatt. Har du riktig lengde på kjedet?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men, den jukser litt på gira - når jeg girer til det tyngste giret så hender det at den går litt for langt og dermed hopper av, og motsatt - når jeg skal ha det letteste giret så stopper den litt tidlig.
    Er kanskje noe jeg kan justere på her? Ser ut som jeg har vært borti noe men det ser rett og fint ut.
    Dersom giringen ellers oppfører seg greit utenom i topp og bunnposisjon, bør du sjekke ut de to skruene du ser tydelig bak på giret ditt:
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Liten syrefest opp fra Eikesdalen ....
    Det er bratt hvis man tar turen mor klokka også men fordelen ved å ta turen med klokka er at de bekmørke tunnelene kommer på turen opp.

    Fantastisk tur er det uansett.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.405
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nå var det sånn att jeg måtte ha nye pedaler så da blev valget watt pedaler fra Favero Assioma (Uno). Bikeshop leverte hurtig som vanlig🙂👍

    Kan virke som jeg klart meg gjennom teknikens under også med installasjonene🙄
    20220623_134518.jpg
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.724
    Torget vurderinger
    4
    Her om dagen sprang det en hjort over veien rett foran meg.
    I går var det en elg som luntet dovent i åkeren ved siden av landeveien. Den gad knapt løfte på hodet da jeg passerte 7-8 meter fra han.

    Andre steder i verden er syklistenes møter med dyreverdenen mer spennende.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nei, dette fikk jeg ikke helt til. Den sporer nå ikke lenger av i det tyngste giret. Får den opp i letteste gir, men den holder seg ikke der så sant jeg ikke holder girspak inne.

    Har også prøvd å stramme den blankeste skruen på bildet. Det hjalp mest. Virker ikke som det er de to justeringskruene som hindrer den i å holde seg på plass

    20220628_195628.jpg

    20220628_195644.jpg
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    1.708
    Sted
    Sandefjord
    Nå var det sånn att jeg måtte ha nye pedaler så da blev valget watt pedaler fra Favero Assioma (Uno)
    De får mye skryt de pedalene der, vurderte samme i våres (Duo) men gikk for økonomivalget 4iiii 105 til venstre pedal.
    Skulle behovet for "mer" dukke opp så oppgraderer jeg heller på sikt :)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Nå var det sånn att jeg måtte ha nye pedaler så da blev valget watt pedaler fra Favero Assioma (Uno). Bikeshop leverte hurtig som vanlig🙂👍

    Kan virke som jeg klart meg gjennom teknikens under også med installasjonene🙄
    Vis vedlegget 827877
    Nöjd med dem än så länge?
    Stämmer batteritiden och hur indikerar den nivån?
    Lätt att ladda?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.405
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nöjd med dem än så länge?
    Stämmer batteritiden och hur indikerar den nivån?
    Lätt att ladda?
    Kun haft en prøve tur for koronan slog til😛
    Lett att lada og veldig god følelse I dem👍 sammenlignet med mine tidligere Look Keo Blade.
    Ellers kan nok Bjarnetv utdype mer om pedalene
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Fin tur idag etter jobb, men var jaggu varmt med 6 km motbakke :)

    Vis vedlegget 827312

    Vis vedlegget 827313

    En litt stygg hendelse også, var en bil som bestemte seg venstre kjøring ut av ett kryss, kollegaen min havnet ned en liten skråning. Det gikk heldigvis bra, men det var bare flaks.

    Men, den jukser litt på gira - når jeg girer til det tyngste giret så hender det at den går litt for langt og dermed hopper av, og motsatt - når jeg skal ha det letteste giret så stopper den litt tidlig.
    Er kanskje noe jeg kan justere på her? Ser ut som jeg har vært borti noe men det ser rett og fint ut.

    Vis vedlegget 827314
    Det kjedet ser langt ut....
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Nöjd med dem än så länge?
    Stämmer batteritiden och hur indikerar den nivån?
    Lätt att ladda?
    Har hatt mine i to år og er strålende fornøyd - aldri fulgt med så nøye på batteritiden, så den er mer enn lang nok - jeg pleier bare å koble dem til laderen fra tid til annen når jeg føler at det har gått mistenkelig lang tid siden sist. (laderen er en magnetisk ledning som klistrer seg på spindelen, så veldig enkel)

    lagrene er ikke fullt så godt beskyttet mot vann som shimano sine pedaler, så har måttet bytte på ene siden, men det var veldig enkelt.

    Anbefales på det sterkeste (og man trenger bare UNO med mindre man er skråsikker på at man har ujevn styrke i beina og vil vite hvor mye)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Fin tur idag etter jobb, men var jaggu varmt med 6 km motbakke :)

    Vis vedlegget 827312

    Vis vedlegget 827313

    En litt stygg hendelse også, var en bil som bestemte seg venstre kjøring ut av ett kryss, kollegaen min havnet ned en liten skråning. Det gikk heldigvis bra, men det var bare flaks.

    Men, den jukser litt på gira - når jeg girer til det tyngste giret så hender det at den går litt for langt og dermed hopper av, og motsatt - når jeg skal ha det letteste giret så stopper den litt tidlig.
    Er kanskje noe jeg kan justere på her? Ser ut som jeg har vært borti noe men det ser rett og fint ut.

    Vis vedlegget 827314
    Slik ser det ut på min e-sykkel. Og Landevei-/terrengsykkel 7924D337-D569-4D25-B4D1-5CD818A8E46C.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn