Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2017

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg skyter fra hofta med et par alternativer:

    Venstre i rundkjøringa ved Tusenfryd, og opp gjennom Nøstvetmarka. Grusen pleier å være litt løs og grov på vei opp, men nydelig på vei ned til Oppegård igjen. Jeg vil nok si nei til racerdekk uten rekognosering, men crossdekk skulle være supert uansett.

    Eventuelt forbi Tusenfryd, ned Nessetbakken og til venstre ved gangbrua rett for Nesset. Da får du en temmelig streng klatring opp til Nordbykrysset og daVincibrua, videre inn til Ski og tilbake igjen via Skiveien eller Siggerud eller enda lenger.

    Eller du kan fortsette forbi Nesset, og ta venstre opp Vassumbakkene til Ski. Dette er også streng klatring, usikker på hvilken av dem jeg sliter mest med.

    Eller du kan kjøre ut til Landbrukshøyskolen, Venstre gjennom Ås, og inn til Ski derfra. Den blir litt lenger enn de 5 tror jeg, men det skulle la seg gjøre å sjekke på google maps.

    Fine turer alle sammen.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Ankommet Grand Hotell i Egersund. Vært ute å fått oss et knippe øl, og nå noen timer på øyet før Nordsjørittet i morgen tidlig. Gleder meg veldig. Etter at våre medbrakte duskedamer har servert oss en upassende mengde prosecco og sigaretter i målområdet (tradisjon) tar vi turen til Stavanger for et lite afterbike i egen regi. Et av årets høydepunkter dette rittet :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    That we do. Og som en ekstra bonus i år stilte klubbens hovedsponsor med bil. Så vi kjører standsmessig ny Mercedes E220 4matic dekorert med sykkelklubbens logo. Kan vanskelig bli bedre dette. :)

    NSR1.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.269
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skyter fra hofta med et par alternativer:

    Venstre i rundkjøringa ved Tusenfryd, og opp gjennom Nøstvetmarka. Grusen pleier å være litt løs og grov på vei opp, men nydelig på vei ned til Oppegård igjen. Jeg vil nok si nei til racerdekk uten rekognosering, men crossdekk skulle være supert uansett.

    Eventuelt forbi Tusenfryd, ned Nessetbakken og til venstre ved gangbrua rett for Nesset. Da får du en temmelig streng klatring opp til Nordbykrysset og daVincibrua, videre inn til Ski og tilbake igjen via Skiveien eller Siggerud eller enda lenger.

    Eller du kan fortsette forbi Nesset, og ta venstre opp Vassumbakkene til Ski. Dette er også streng klatring, usikker på hvilken av dem jeg sliter mest med.

    Eller du kan kjøre ut til Landbrukshøyskolen, Venstre gjennom Ås, og inn til Ski derfra. Den blir litt lenger enn de 5 tror jeg, men det skulle la seg gjøre å sjekke på google maps.

    Fine turer alle sammen.
    Ellers så kan du ta en kortere variant der du sykler tilbake langs Gjersjøen, kan ikke sykles for ofte, tar til venstre mot Svartskog og fortsette helt frem til Roald Amundsens hjem ved Bunnefjorden. Derfra tilbake og så tar du av til venstre mot Bekkensten, Ingerstrand og tilbake til Gamle Mossevei ved Jansbruket, Hvervenbukta og inn til Oslo. Fin runde i stille omgivelser med lite biler, men ganske kupert.

    Oppvokst der ut ned mot Gjersjøen ;)
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Også parkert utenfor Kalles konditori, thomand!

    I forrige årtusen drev russen i Egersund og hang opp mer eller mindre festlige plakater rundt omkring i byen. Et kull hang en liten plakat som det sto "Det" på oppå kringla i vinduet hos Kalles. Da ble teksten slik:

    Det
    Kalles
    konditori

    Jeg synes den er morsom fremdeles. Når det er sagt er det en utmerket familiedrevet konditori som selger ordentlig bakverk til det er tomt hver dag. Det har aldri vært snakk om å utvide kapasiteten.

    God tur til Sandnes og Stavanger! (Akkurat nå fikk jeg lyst til å drikke sprudlevin/hvasomhelst og spille femstrengs gitar i åpen G-stemming med en sigarett dinglende fra munnviken. Love, sister/It's just a kiss away)

    Forresten: I baren under pizzajointen som vi tanket på i Flekkefjord etter vår lille rundtur sist lørdag var det opptil flere høylytte gjester som mente at vi hadde syklet feil vei i tillegg til å være for tidlig ute til Nordsjørittet. Jovial gjeng, og løftet stemning i kjelleren klokka seks om ettermiddagen.
    I ain't seen the sunshine since I don't know when
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kult.
    Må få nevne at det var kjipt at dere ikke fikk til å arrangere fabelaktige Søgne GP i år.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Kult.
    Må få nevne at det var kjipt at dere ikke fikk til å arrangere fabelaktige Søgne GP i år.
    Ja, dette har vært en suveren tur.
    Var synd med SGP ja. Men vi siktet for høyt, pluss at datoen vi fikk tildelt var veldig uheldig. Så til neste år må vi gjøre tingene litt annerledes. Vi er en litt ung klubb enda, så det å få feelingen med hvor lista skal legges er ikke så lett.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mmm. Vi var veldig forsiktige med Gylne Gutuer. Hadde absolutt ikke forventet at det skulle ta sånn av. Men samtidig forplikter det jo. Vi må hele tiden sørge for et godt ungdomsarbeid. Ikke noen vits i GG som NC-ritt om det ikke er gule trøyer i feltet, noe ungene kan se fram til: "En gang skal jeg kjøre GG." Vi har 15-åringer som tenker slik nå. Det er veldig kjekt.

    Vi har fått en slik standing med GG at vi kan være arrogante:
    OIL Sykkel: - Vi vil ha NC-avslutningen, for mai suger.
    NCF: - Hvis dere sier det så.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.487
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Min nye tursykkel begynner å ta form. Har montert et litt for langt stem, et billig Deda i 120mm. 6 grader. Satser på et 100mm stem i 17 grader. Tror det blir ideelt. Har lånt et sete som jeg prøver ut. Det er et Brooks Cambium C15.

    Fikk god hjelp av min gode venn Sverre til å skru sammen sykkelen.






    Vi pumpet opp dekkene med 45psi luft.

    DSCF5146_zps8pimkth4.jpg


    Knipsing. Feil vei for å få med bremsene.

     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mmm. Jeg skulle egentlig kjøre Nordsjørittet i fjor, men det falt i en av siloene til Egersund Sildoljefabrikk. I år var foreldrene mine på biltur Sør-Norge rundt. Neste år. Conti Speed King-dekkene ligger lagret mørkt og svalt.

    --

    I morgen er det bare en uke til jeg setter nesen retning Martigny i Sveits for den årige betalte ferien:
    Store St. Bernhard, Lille St. Bernard, Iseran, Telegraphe-Galibier, Izoard, Vars, Allos-Champs-Cayolle-runden, Bonette, St. Martin og så trille til Nice. 16500 hm.

     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Wow. Ser fantastisk ut.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Herlig utypisk sykkelbilde !
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ankommet Grand Hotell i Egersund. Vært ute å fått oss et knippe øl, og nå noen timer på øyet før Nordsjørittet i morgen tidlig. Gleder meg veldig. Etter at våre medbrakte duskedamer har servert oss en upassende mengde prosecco og sigaretter i målområdet (tradisjon) tar vi turen til Stavanger for et lite afterbike i egen regi. Et av årets høydepunkter dette rittet :)
    Dere holder en stolt sykkeltradisjon levende, men det var skuffende å se at du hadde stumpet sigaretten før bildet ble tatt. Halvrøykt sigarett uten fyr i er ikke helt stilen, en ferdigsigg skal røykes til den er ferdig. Ferdig prata. 8)

    10677b7a805e1536c1ecf81a6b5ed52f.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.889
    Antall liker
    26.705
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ett par Assos Equipe blev kjøpt idag hos Foss sport 1500kr inkl tryne rabbat var en hyggelig pris:) lagt igen noen kroner der på skiutstyr skall sies! Blir morro og føle forskjellen mot neoPro.
    20170615_183210.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.742
    Antall liker
    21.612
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Var nedom Minnesund og kikket. Kommer ikke fra at Styrkeprøven er herlig lagidrett for mosjonister. Så jo: Lillehammer-Oslo teller.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    527
    Antall liker
    50
    Jo, det var nordmenn på Vätternrunden. Jeg var ikke med i år (heller), men 3 andre fra Sandefjord Sykleklubb var med.

    Selv benyttet jeg godværet til å sykle Helterunden som ble publisert i Landevei for en stund siden.
    https://www.relive.cc/view/1040942993

    På høyde med det beste fra utlandet!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jo, det var nordmenn på Vätternrunden. Jeg var ikke med i år (heller), men 3 andre fra Sandefjord Sykleklubb var med.

    Selv benyttet jeg godværet til å sykle Helterunden som ble publisert i Landevei for en stund siden.
    https://www.relive.cc/view/1040942993

    På høyde med det beste fra utlandet!
    Det så ut som en flott tur!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har faktisk jobba en del der oppe da jeg var i HV-distriktet, og sykla opp på terrengsykkel.

    Men det kommer vel til å bli vei fortsatt, med grus? Kanskje tidlig ute for å plassere seg på Strava selv om det sikkert blir mulig å komme seg opp på racer?

    Det er forresten snart 17 år siden. Men jeg mener å huske at grusen var fin nok til racer (jeg har jo lært noe om racer på grus siden den gang) hele veien opp til radarkula?
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn