Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.293
    Sted
    Holmestrand
    Takk for gode svar. Ser at xerxes bruker truse, og trodde det var fyfy? 8)
    :)
    Ser jeg var litt upresis.
    Nei, bruker ikke vindtruse på sykkel. Kunne kanskje tatt den på utsida av sykkelbuksa?
    Jeg har ei gammel Trimtexbukse med vindtett front som går ned over kneet, den bruker jeg av og til på sykkel.
    Prøvde å si at trøye med vindfront er gull uansett, og trusa er et must på langrennski, i bakken eller på fottur.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hurra for Kari:
    "Jeg synes det er like galt å sykle i fylla, som det er å kjøre bil med promille. Det handler ikke bare om meg, men de andre i trafikken."

Hvis Kari får tenkt seg om synes hun nok det er like galt å gå i fylla også, kanskje også å stå stille, man kan jo falle på noen.

UP–sjef sier det er lovlig å sykle i fylla - NRK – Rogaland

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Hæ? Erre ulovlig å sykle i fylla også nå?! Hvordan i huleste skal jeg komme meg hjem fra fest da? Kollektivt?!????

Totte, jeg tror ikke Kari gjør NOEN TING i fylla fordi Kari foretrekker Mozell Light, aka Bedehuseliksir. I enkelte fylker sør i landet kommer det visstnok Mozell Light fra springen, og det flyter i elvene.

En kompis av meg var en gang i et femtiårslag der det utelukkende ble servert Mozell Light (de hadde visst dog noen flasker årntlig Mozell også for the really really crazy peoples). Alle de nitriste talene og den gemene maten, koblet med bare urinfarvet sukkervann hele kvelden, gjorde at han ikke ble ordentlig seg selv før et par uker senere. Da han endelig kom til seg selv, bestemte han seg for å flytte til Afrika for å lære de innfødte å strikke ullgensere, noe som medførte at han fikk ebola og måtte flys hjem til Ullevål. Etter endt behandling fikk han en flaske Mozell av en sykepleier. Han er nå filosof med fatalisme som spesialfelt.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Forøvrig har jeg tryna på sykkel i fylla. Gikk sånn skapelig greit, gigantisk blåmerke på underarmen og Donaldkul i panna, ellers uskadd.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.293
    Sted
    Holmestrand
    Ermeløst synes jeg lite om
    Naaaaaaa, kom igjen a! Du vet du vil innerst inne....
    Fordelen med ermeløst er at da ser ingen på resten av antrekk eller sykkel.
    Sier du det?

Vis vedlegget 290365
    jepp.
    jeg er sikker på at både ermeløst og bar overkropp var riktig antrekk for anledningen.
    Selv velger jeg alltid det som er mest komfortabelt.
    Men jeg vet at jeg ikke er et stilikon.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.173
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg bestemt meg for å bytte ut min 2007 modell Fuji hardtail med en Scott Scale 9xx, 7 år med flittig bruk får være tilstrekkelig til å forsvare byttet.

Ellers er det barfrost i Kristiansund så terrengsykkel er på sitt raskeste.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.162
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Får en fantastisk flyt på grusen når man er litt brisen.
    Har testet og man får også god flyt på fortauet.

Så lenge det ikke skjer en sykkelulykke og man skader andre, er det bare å kjøre på.
    Har diskutert dette med noen politivenner og det er faktisk fullt lovlig å fyllekjøre med unger i sykkelvognen. Også med elsykkel, men jeg anbefaler alle å bruke hue.
    Sykler man alene på landet og tar det med ro, kan man stort sett kun skade seg selv.
    Hvis man går hjem fra en fest, har jeg hørt rykter om folk som har falt og skadet seg også. Det tryggeste er nok taxi, eller sitte hjemme og høre på musikk :)

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.293
    Sted
    Holmestrand
    Jeg sykler - også etter et mer eller mindre livat lag.
    Etter hvert som alderens visdom har kommet sigende har det nok hendt at jeg har trillet sykkelen hjem. Trillende ble jeg faktisk en gang spurt av politiet om jeg hadde tryna - siden jeg trilla.
    Problemet med å sykle etter å ha drukket er at man er særdeles dårlig skikket til å vurdere egne kapasiteter.
    Det er jo faktisk en av effektene vi ønsker fra alkohol.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.125
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    B3dhUfqIQAA2IL9.jpg

Lotto-Belisol på treningsleir. Fine tandemsykler, ikke sant?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    NCF spurte Ottestad IL Sykkel pent om vi ikke kunne oppgradere Gylne gutuer til Norgescupstatus neste år.
    Dødsfett Valentino. Man aner konturene av Norges første klassiker! Om noen år går den på TV, med helikopterbilder og alt!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.293
    Sted
    Holmestrand
    NCF spurte Ottestad IL Sykkel pent om vi ikke kunne oppgradere Gylne gutuer til Norgescupstatus neste år.
    Dødsfett Valentino. Man aner konturene av Norges første klassiker! Om noen år går den på TV, med helikopterbilder og alt!
    Veldig moro at noen tar jobben med å etablere og videreutvikle et lokalt ritt på denne måten.

Helikopter er en strålende ide - det burde være mulig å finne noen galninger som kunne filme rittet med droner? Som en lavbudsjettløsning mener jeg?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Helikopterbilder gir virkelig noe ekstra. Vi var heldige å fikk filmet vårt (SCK) eget ritt tidligere i høst.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Oh man. En av premiene i årets festive 500

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Pga tidsklemma må jeg muligens ty til litt rulletrening i vinter (Helt jævlig)
    Noen tips til rimelig rulle med LITE bråk? Cycleops fluid 2 virker som et alternativ.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    2.162
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Noen tips til rimelig rulle med LITE bråk? Cycleops fluid 2 virker som et alternativ.
    [h=4]Etter det jeg har lest av tester er mange fornøyd med Wahoo Kickr og særlig støynivået på lav hastighet. La inn bud på en i går og selger ville ha 200 kr mer :)[/h]Skal ha meg rulle selv, men velger nok en rimeligere modell som ikke trengs å kobles til pc. F.eks Tacx I-Vortex.
    Har nettopp vært på en dobbel spinningtime i kveld 2,5 time. Skal du ha noe virkelig stille, ville jeg vurdert en spinningsykkel..

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg solgte min rulle for et par uker siden. 142km forrige uke, prøver å holde meg over 100km i uka gjennom vinteren med mindre det dukker opp meget gode unnskyldninger.

:D

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Ski eller løpesko? :rolleyes: Så får du litt naturopplevelser også.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Ski eller løpesko? :rolleyes: Så får du litt naturopplevelser også.
    Problemet er at jeg må muligheten til å trene hjemme (Passe barn som sover når mor er avgårde)
    Ellers hadde jeg syklet som vanlig. Vintersykling er faktisk ikke så verst, med unntak av de dagene med masse regn.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Den likte jeg. Litt dyrere enn jeg hadde budsjettert med, men...... Interessant. Takk for tips.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Når det gjelder apparater til hjemmtrening er det bare en ting som duger:

Thigh toner!

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Antall liker
    125
    Kickeren er jeg veldig fornøyd med! Bruker wattmåler om sommeren mot Strava så det er gøy å følge med på vintern også . Bruker Ipad til å styre rulla sam Garmin Edge til å logge treninga mot Strava. Gull

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.293
    Sted
    Holmestrand
    EliteQUBOFluid Rulle.jpg
    Jeg har en slik : Elite QUBO Fluid
    Rask å sette opp. God innfesting. Ikke noe dill og dall. Grei pris.
    Godt fornøyd med lydnivået. Rullehjul er uansett et must.
    De rullene som brukes uten hjul ser smarte ut da.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn