Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.268
    Antall liker
    22.716
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor i all svarte helvete kjører de terrengsykkel midt i byen da, disse godt trente mennene?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hardtail med grove dekk er veldig greit som slengerundtibyensykkel, med trikkeskinner, trapper og fortauskanter. Jeg bruker min kun i byen.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.725
    Antall liker
    4.293
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Då er vi i ov&vk igang og planlegger neste års sykkelritt. Vi drar til Sverige og sykler i klassisk Dalamiljø rundt Siljan.
    Siljan Runt


    Ett väldigt trevligt lopp, helt utan stress i fin miljö. Med stopp i Garsås för en korv med bröd och dragspelsmusik.
    Dessutom får varje deltagare en Dalahäst.
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg håper det blir stopp for "korv" og ikke "pølsa"...
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er glad i haggis jeg og, men trodde pølsa var en mer ren lungemosaktig og ufyselig greie, men jeg kjenner den kun av omtale fra folk som nok ikke liker slikt.
    Jeg slår kontra og ser frem til pølsa-stopp!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Ryktene sier at Lappe har hvilt en måned nå, så han skal slite med å varve totte 3 ganger i morgen!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ryktene sier at Lappe har hvilt en måned nå, så han skal slite med å varve totte 3 ganger i morgen!
    Tror Lappe er ute av topp 10 opp Kongsveien også. Han kommer til å slite fryktelig. :D
     
    Sist redigert av en moderator:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.005
    Antall liker
    27.279
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har spist en god del pölsa med potet og rødbetor upp genom åren:) Kanske ikke det man har lust på i sykkel ritt! men etterpå går det bra:D
    Kom ju på att jeg er firmenning med Kalle Moreus riksspilleman fra Orsa, han burde stille opp med service kontroll for ov&vk!

    Vi er ganske like!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Kalle Moreus har jeg hatt fornøyelsen av å høre! En fantastisk og allsidig musiker. Mener at et verk som het hjortningen eller noe slikt gjorde stort inntrykk, men har ikke funnet det Innspilt. Kanskje slektningen kan bidra med mer info?
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.005
    Antall liker
    27.279
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kalle Moreus har jeg hatt fornøyelsen av å høre! En fantastisk og allsidig musiker. Mener at et verk som het hjortningen eller noe slikt gjorde stort inntrykk, men har ikke funnet det Innspilt. Kanskje slektningen kan bidra med mer info?
    Skall legge det på minnet! Det er veldigt lenge siden jeg truffet han nå, men min mor har litt kontakt med Moreus brøderne, spillemenn hele gjengen:)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Som mangeårig medlem i landets fremste folkemusikklubb, Columbi egg, mener jeg vi må få til en, som de unge sier, "gig".
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Orsa spelmanslag spilte sammen med Kalle Moreus, og jeg tror det var flere brødre der. Lurer på om ikke Benny Anderson også var med?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Team totte har hatt sesongavslutning på Voldsløkka i dag og endte på samme plass som i fjor: 3. sist.
    Plasseringen sier ikke alt, for lagets rytter kjørte langt bedre enn i fjor, og ble bare varvet av Lars Petter (som vant) 2 ganger, mot 3 i fjor. Fantastisk fin løype, rask og gjørmete. Team totte knivet om plassen foran helt til mål, som var mye mer gøy enn i fjor, da totte kjørte mest helt alene, uten mulighet til avansering. Laget er i ferd med å kjøpe en sykkel til, samt mobil spyler, men lagledelsen skal lande før avtalen signeres med utstyrsleverandøren. Først er det uansett bankett klokken 20.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Da kjøpes det en Crux til. I år (2015-modellene) har alle canti-modellene vært ute av sortimentet, med unntak av et rammesett (Fact10, samme ramme som jeg har) som for lengst er utsolgt. Neste år lages det ikke. Nå faller det seg slik at mekanikeren i den lokale sykkelbutikken har bygd opp en slik i kongestørrelsen 52, men denne bruker han ikke da han også har bygd en ny med disc. Team totte kjøper derfor canti-sykkelen. Den skal bygges litt om: Ukappet gaffel skal på :)-[) og stemmet skal byttes fra 120mm til 90mm for å få samme høyde og lengde som på den gamle. Hendler og skiftere blir byttet fra Sram Red til 105. Red-kranken beholdes. Bremsene er de samme som på den gamle (Avid Shorty Ultimate). Lettere sete/setepinne/styre beholdes, men oppgraderes ikke på den gamle. Begge syklene får nok eggbeatere bestilt fra Bikeshop. Mobil høytrykkspyler til kr 800 fra Bikeshop får massivt skryt fra flere som har kjøpt og bruker den, så en slik må nok laget ha.
    Før neste sesong blir det slanking, spesifik cross-trening og i det hele tatt målrettet bygging av form. Team totte satser på mye treningsritt i Bærum, alle Superpokalrittene, og i det minste noen Norgescupritt i det som forhåpentligvis blir en større sportsklasse neste år.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg regner med at du svingte ut på skulderen umiddelbart, gikk av sykkelen og trillet den hjem for å hente hjelmen?
    Trillet rolig ned til jobben. Møtte en sånn rar terrengsyklist som måtte sige halvveis ut i Sæterkrysset på rødt, ikke fikk opp farta så jeg måtte forbi igjen før vi var over på andre siden, som fikk blod på tann og kjørte forbi meg enda en gang og satt seg fet, oppreist og tilfreds foran i ganske lav hastighet, før han til slutt gjorde et mislykka forsøk på å holde hjulet mitt. Han var ingen steder da jeg kom ned til Gamlebyen.
    Tror jaggu jeg møtte finingen igjen i dag, motsatt retning.

    Først tok jeg fyren igjen, type 100 meter på 500 meter, og kjørte forbi. Tror du ikke han skulle kjøre forbi meg igjen, og så legge seg ned på samme farta han hadde da jeg kjørte forbi? Da var det bare legge seg ut i veien å fortsette i samme fart som før, til han datt av enda en gang. Siden dukka'n opp igjen ved hvert lyskryss og sneik seg over på rødt, fikk 50 meter, og prøvde å klore seg på bakhjulet gang på gang. Det endte med at jeg måtte slutte å trå rett etter fotgjengerfeltet ved Sørli, da lå han på hjulet til farten min var omtrent halvert. Sånne folk er ikke OK å ha på hjul, eller i nærheten i det hele tatt.

    Hvis noen har tilsvarende kjørestil, så anbefaler jeg å legge alle fremtidige sykkelturer til rulla i egen stue.

    Edit: Det kan se ut som strava synes jeg kjørte sånn noenlunde jevnt og fint, etter plottet på fart og estimert effekt.

    Uten navn.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Haha, herlig type. Neste gang bråbremser du mens han ligger rett bak deg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ellers har jeg vært litt småpjusk, forkjøla og av sykkelen et par uker. Gikk kanskje glipp av en strålende anledning i forsøket på å bli frisk....

    I unclog my nose in your general direction, og så videre...

    :D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Prematur erklæring av sesongslutt:

    https://m.facebook.com/events/397802390377911?slog=4&seq=1615968760&rk=2&fbtype=4

    Team totte stiller med ny sykkel på rytterens bursdag. Forbundet ordner med utstedelse av engangslisens. Blir nok stor stas. Bjørnar Volden i BOC skal ha massivt skryt for initiativet i Bærum, med bygging av bane, leie av eget bygg med rengjøringsbinger og høyttrykkspyler for sykler, garderober og dusj, ukentlige gratis treningsritt, Norgescupritt, og nå dette. One-man show. Makan.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er for første gang medlem i et idrettslag og har nettopp betalt for draktsett. Om det ikke vil gå raskere av klesskiftet vil man i det minste ta seg bedre ut:


     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    De draktene er klassiske og stilige; tenk dog hvor fete de hadde vært med inverterte farver på buksene!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.268
    Antall liker
    22.716
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    På sykkelkrossritt!

    Men, ja. Sagene burde definitivt få seg sommerbukser med inverterte farger. Ermeløse trøyer for å erte bøgen i Maridalen ville være prikken over i-en.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.523
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fikk en vinterbukse her om dagen. Joa, den er tykkere enn "sommerbukse". Men er redd det blir kaldt med nøttene rett innafor likevel.
    Hvordan kler dere dere når gradestokken er tett på null eller litt under?

    diadora Sykkelbukse vinter m/pad - XXL.no
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.268
    Antall liker
    22.716
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke vinterbukse med pute. Den jeg har er for temperaturer mellom 0 og 8 pluss. Er det kaldere bruker jeg varm kortbukse eller varm nikkers under i stedet for vanlig sommersykkelbukse. De har jo pute, selvfølgelig.

    Siden du nå allerede har denne buksen foreslår jeg at du kjøper deg en vinterbukse til å ha utenpå den igjen når minusgradene biter.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.158
    Antall liker
    5.865
    Sted
    Holmestrand
    Fikk en vinterbukse her om dagen. Joa, den er tykkere enn "sommerbukse". Men er redd det blir kaldt med nøttene rett innafor likevel.
    Hvordan kler dere dere når gradestokken er tett på null eller litt under?

    diadora Sykkelbukse vinter m/pad - XXL.no
    Bruker vanlig kort bukse med lang bukse uten pute. Der har jeg 2 varianter, hvor den ene er varmere.
    Sykler gjerne ikke så langt(lenge) om vinteren, så nøttene klarer seg stort sett greit med kort sommer og "høst-" eller "vinterbukse" utenpå.
    Ellers bruker jeg supertrøye og ditto truse med vindfront. Det er et must om vinteren, men kan ofte også brukes andre årstider.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har lange bukser uten pad. Blir det kaldt, så går det an å ha løse knær/løse bein/stillongs under.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bruker en Assos vinterbukse med pute som tåler ganske lav temperatur. Ved flere minusgrader bruker jeg vanlig kort sykkelbukse, så lang underbukse/stilongs i ull og Swix skibukse i litt snau størrelse ytterst.

    OT: Jeg synes alt annet enn tær er lett å holde varmt, til disse har jeg kjøpt batterioppvarmede sokker, som sammen med neoprenovertrekk er en vinner.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    På sykkelkrossritt!

    Men, ja. Sagene burde definitivt få seg sommerbukser med inverterte farger. Ermeløse trøyer for å erte bøgen i Maridalen ville være prikken over i-en.
    Ermeløst synes jeg lite om, med mindre man er Cippo. Inverterte farger på buksa hadde vært herlig frekt, men jeg skal ikke foreslå draktendringer før jeg i det minste har hilst på noen av medlemmene.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.523
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for gode svar. Ser at xerxes bruker truse, og trodde det var fyfy? 8)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Undertøy mellom shorts og langbukse uten pad er OK. Ellers blir det litt som bokser under Speedo'n.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn