Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    811
    Noen som har erfaring med sykler med navgir? Må si Cannondales utgave frister.



    Ole M
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Den var jo dritstilig.

    Og det er omtrent bare tilfedigheter som gjør et jeg fortsatt ikke har noe sånt.
    Navgir har jeg altid hatt lyst på til sykling i drittvær og bergensvinter.
    Du slipper mye svineri i gir og kjede, og antagelig at det kommer vann inn og fryser. Når du stopper kan du skifte gir UTEN å tråkke rundt, veldig fint i byen, f.eks.


    I Stockholm leide jeg en sykkel med 7-trinns Shimano for et par år siden. Jeg var på et ukes kurs som lå et par mil fra hotellet hvor jeg syklet. I tillegg til sykling i byen på ettermiddagen. Denne opplevelsen er en av grunnene til at jeg kan tenke meg noe sånt.Det var heller ikke noe savn at det bare var syv gir, det laveste var lavt nok, og det høyeste høyt nok. Nå har de vel kommet med åttetrinns og.
    I forhold til en fullblods ræser er det selvsagt langsommere, men ikke i forhold til det jeg kjenner til av hybrid og offroad.

    Er det kjede eller rem ?


    Men de største fordelene er vel rent stilmessig
    Mye reinere uten alle girskifterne rundt kjedet og bakveksleren som heter under navet og slenger som noe som minner om noe på hunder sett bakfra ;D

    Hvis det ikke skal være i stedet for landeveissykkel synes jeg du skal slå til.

    Mvh Knut
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Navgir synes jeg er en god idé for transportsykling. Så og si vedlikeholdsfritt, og dermed perfekt til den daglige dont. Guttungen har en sykkel med navgir. Han synes det er litt dumt at det er få, men ser samtidig hvor lite problemer han har med den. Det er bare å tråkke ivei.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Shimano Alfine fåes med 11 gir i navet også så da har man sannsynligvis de girene man trenger.

    Det er veldig kjekt å ha iallfall 1 vedlikeholdsfri sykkel.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ah, grusveier!



    Snap fra Karl Johan, intet mindre, en 2400 m seksjon jeg har tenkt å bruke i et ritt i klubbserien vår, Tour de Ottestad. Runden er 14,2 km lang, så vi kommer til å kjøre den 4 ganger.



    Den andre seksjonen, Fokholgutua, er 4200 m. Her går veien over tunet på Fokhol gård i retning Stange kirke.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Synd det ikke er lov med bukkestyre i Birken.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    Synd det ikke er lov med bukkestyre i Birken.
    Hvorfor er det forbudt?

    Dersom de vil at det skal være et terrengritt er det vel mer spot-on å gjøre noe med traseen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    totte skrev:
    Anonym skrev:
    Synd det ikke er lov med bukkestyre i Birken.
    Hvorfor er det forbudt?

    Dersom de vil at det skal være et terrengritt er det vel mer spot-on å gjøre noe med traseen.
    Skal jeg gjette så er det fordi sponsorene selger svært dyre offroader som hakka møkk.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    I min lokale sykkelbutikk får man bygd racere til 100,000+ også, så penger å tjene er det vel okke som. Har arrangørene noen offisiell begrunnelse (jeg antar da at denne ikke pushing av sponsorenes off-roadere)?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
    De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.

    På den annen side er tiden overmoden for å forby flate styrer og klatregrep på landeveisritt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
    De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
    Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    assosiasjon
    Vi var på kino i går og så Biler 2. Der var det en slem professorbil med monokkel som het Dr. Zundapp. Den var en Wartburg.
    /assosiasjon

    Et bilde til bare:
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
    De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
    Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.
    For at det ikke skal bli så dyrt bør alle bruke 699 kroners sykkelen til Biltema. Det er faktisk en helt grei sykkel, har syklet 2-3 km med en sånn en.
     

    Vedlegg

    Balticthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Innlegg
    709
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
    Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
    De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
    Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.
    For at det ikke skal bli så dyrt bør alle bruke 699 kroners sykkelen til Biltema. Det er faktisk en helt grei sykkel, har syklet 2-3 km med en sånn en.
    Den er sikkert helt grei for en som ikke har altfor lang vei til jobb og butikk, for det er vel ikke de mest slitesterke gir og bremsesystemene. Men jeg tror så gjerne den holder til daglig til-og-fra-bruk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    BalticThor skrev:
    Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
    Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
    Gratulerer, det er med fulldemper moroa i terrenget begynner.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Har turet litt rundt på en landeveissykkel i sommer, men det er på tide å slutte med lånte fjær og skaffe noe eget. Har fått et greit tilbud på en Cervélo S1, noen åpenbare grunner til å ikke gå for denne? Nivået er nok et stykke over det jeg strengt tatt har bruk for, men det får heller gå.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ramma er jo kjent, kanskje litt hard. Er det nytt eller brukt og hva med resten av utstyret som sitter på? Passer den, forresten?
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Brukt, men bare såvidt – mismatch mellom ambisjoner og ledig fritid hos eier. Ultegra utstyr. Størrelsen er rett – lite aktuelt å kjøpe noe som ikke passer fordi avslaget fra nypris var bra ...

    Takk for tanker. Tror jeg kan leve greit med at den er litt hard.

    På den annen side: for 5000 kroner får jeg en lekeracer fra Merida. Ganske annet nivå, kanskje like greit for en som hverken har peiling, ambisjoner eller tidenes beste vedlikeholdsstatistikk?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Glem den annen side, Wright.
    S1 vil antakelig kunne ta 25mm dekk, og i såfall er hardheten ikke til å føle.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.153
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er påmeldt til Birken... Hvordan komme i form på veldig kort tid etter en sommer full av vin og annet rask?
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Valentino skrev:
    Glem den annen side, Wright.
    Syndene beklages, det svake øyeblikket er glemt. Hjertelig takk for kyndige råd.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.026
    Antall liker
    288
    Sted
    Tranby
    BalticThor skrev:
    Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
    Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
    Flott sykkel, har sett den i butikken. For å utnytte det brede styret slik at sykkel blir ennå bedre nedover, ville jeg snudd stemmen. Hadde også justert sete slik at det ble vannrett.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Anonym skrev:
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Det festligste er begrunnelsen for at det ikke er lov med bukkestyre:
    De er "farlige" på grunn av at bukken og bremsehendlene stikker ut foran. Men klatregrep er lov, tjohei.
    Mitt forslag er at fornuftige hybrider med flerbruksdekk påbys i alle sykkelløp. Også i tempo, banesykling og utfor. Det er viktig at arrangører tar ansvar.
    For at det ikke skal bli så dyrt bør alle bruke 699 kroners sykkelen til Biltema. Det er faktisk en helt grei sykkel, har syklet 2-3 km med en sånn en.
    Den er sikkert helt grei for en som ikke har altfor lang vei til jobb og butikk, for det er vel ikke de mest slitesterke gir og bremsesystemene. Men jeg tror så gjerne den holder til daglig til-og-fra-bruk.
    Jeg burde sikkert ikke si det siden jeg har 2 sykler med Sram XO men det er ikke forskjeller å snakke om når det kommer til funksjon mellom billige og dyre girsystemer.

    Når det kommer til bremser så er det mye mindre vedlikehold med billige Shimano skivebremser enn med mine Formula K24.

    Men det er typisk norsk å vurdere kvaliteten på en sykkel etter typen bakgir.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    bambadoo skrev:
    Er påmeldt til Birken... Hvordan komme i form på veldig kort tid etter en sommer full av vin og annet rask?
    4*4

    Har lyst til skippe birken i år men ser det er mengder av billetter til salgs til både fredag, ultra og lørdag.
     

    High_def

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.04.2005
    Innlegg
    194
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Hei! Er ny på sykkel, men har funnet stor glede i å sykle til og fra jobb (13 km på asfalt en vei). Dette vil jeg gjøre mer av!

    Sykkelen er dog et lite problem. Rimelig sak fra SmartClub. Giret har en stygg tendens til å hoppe når jeg er i de verste motbakkene. Svært ubehagelig! Jeg vurderer derfor å kjøpe en ny, men er helt grønn. Og det er jo en JUNGEL der ute med faguttrykk jeg har liten/ingen kompetanse på...

    Har fått anbefalt å kjøpe hybrid med demper på frongaffel med låsemulighet. Dette hvis jeg skulle bli enda mer bitt av basillen og sveive innom noen grusveier i helger/ferier.

    Har noen av dere noen gode råd/tips til en nybegynner? Budsjettet er beskjedent: 5-10.000 (har kjøpt nye høyttalere og forsterkere i sommer).
    Hva bør jeg prioritere? Lønner det seg å kjøpe på et sted med et godt verksted som Oslo Sportslager? Tenker på oppfølging/justering...

    Hvis dette er en forurensing av ekspert-tråden deres ber jeg om unnskyldning. Tar gjerne imot tips på PM også. Takker! :)
     

    Balticthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Innlegg
    709
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    eldo472 skrev:
    BalticThor skrev:
    Har gått til anskaffelse av en Extreme Apex S3.. jeg kjøpte den av en som arbeider på gmax,og han har horet den opp med litt dyrere gaffel,setepinne,ratt osv..8500kr i nytt utstyr..sykkelen koster orginal med rst gaffel veil 18000. fikk den for 13000 helt ubrukt! så det var jeg fornøyd med. Jeg må si jeg blei veldig overrasket over hvor god denne er å sykle på i krevende teknisk terreng! jeg sykler kun på vanskelige gangstier på fjell,litt trial aktig..ikke noe fart..
    Tidligere har jeg bare brukt hardtail,men denne 10,5kilo lette heildemperen er bedre enn alle mine tidligere sykler! Også oppover..er også godt med det brede styret.
    Flott sykkel, har sett den i butikken. For å utnytte det brede styret slik at sykkel blir ennå bedre nedover, ville jeg snudd stemmen. Hadde også justert sete slik at det ble vannrett.
    Jeg snudde stemmen pluss shimset den nedover fordi jeg syntes rattet ble for høyt for min smak..rattet bygger jo endel oppover iogmed at det er endel bøyd..og sykkelen er relativt høy i fronten iforhold til hardtailene mine..sykkelen er ihvertfall fantastisk å sykle på! :) setet har jeg ikke tenkt på engang,siden jeg ikke bruker det..det er helt på laveste stille.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    High_def skrev:
    Hei! Er ny på sykkel, men har funnet stor glede i å sykle til og fra jobb (13 km på asfalt en vei). Dette vil jeg gjøre mer av!

    Sykkelen er dog et lite problem. Rimelig sak fra SmartClub. Giret har en stygg tendens til å hoppe når jeg er i de verste motbakkene. Svært ubehagelig! Jeg vurderer derfor å kjøpe en ny, men er helt grønn. Og det er jo en JUNGEL der ute med faguttrykk jeg har liten/ingen kompetanse på...

    Har fått anbefalt å kjøpe hybrid med demper på frongaffel med låsemulighet. Dette hvis jeg skulle bli enda mer bitt av basillen og sveive innom noen grusveier i helger/ferier.
    Dempegaffel er fullstendig unødvending med mindre du skal sykle i terrenget.
    Har noen av dere noen gode råd/tips til en nybegynner? Budsjettet er beskjedent: 5-10.000 (har kjøpt nye høyttalere og forsterkere i sommer).
    Hva bør jeg prioritere? Lønner det seg å kjøpe på et sted med et godt verksted som Oslo Sportslager? Tenker på oppfølging/justering...
    Sportslageret har etter hva jeg forstår et velrennomert verksted, så om du ikke skal skru selv (det er lett å lære om man har litt talent for mekanisk arbeid) er det en grei butikk. Et par alternativer uten dempegaffel derfra:
    http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-adventure-2011-hybridsykkel-mstiv-gaffel-23351.aspx
    http://www.oslosportslager.no/produ...chine-c4-sl-disc-hybridsykkel-2011-26147.aspx
    Hvis dette er en forurensing av ekspert-tråden deres ber jeg om unnskyldning. Tar gjerne imot tips på PM også. Takker! :)
    Dette er ikke forurensning. I denne jungelen er de innfødte vennligsinnede.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Det er som Gary Fisher sier: Everyone who rides a bike is a friend of mine :)
     

    High_def

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.04.2005
    Innlegg
    194
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Anonym skrev:
    Det er som Gary Fisher sier: Everyone who rides a bike is a friend of mine :)
    Takker, takker! Og takk Valentino for konkrete tips. Jeg skal stikke innom dem og se på de du anbefalte.

    Ellers er jeg nok allerede bitt av basillen ja. Har et møte i kveld, og kan ikke sykle hjem igjen. Så det ble banen i dag. Så tregt og kjedelig! Jeg verket etter å heller sykle...

    Gøy dette her!

    Er det mange her som skal sykle birken?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Artig liten insident på jobben i dag.

    Jeg kom ned trappa til garderoben, klakkende på sykkelsko, og møtte en kollega i det jeg rundet et hjørne.

    Følgende ordveksling følger:

    - Jeg hørte lyden, og håpet det var en veldig pen dame i høye heler.

    - Men, så var det bare en veldig stygg mann i høye tær.

    ;D
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor skal jeg betale en haug penger for å ligge i sovesal med masse andre gamle menn for så å sykle i kø over fjellet?

    Still heller opp på et landeveisritt om du ikke vil sykle terreng. For Birken er ikke et terrengritt. Vil du sykle terreng, finnes ritt som for eks Terrengsykkelrittet.



    _________________________

    Til deg som sykler 13km til jobben. En hybrid med stiv gaffel bør fungere supert. Om den har intert navgir bak bør ses på som en fordel. Det ser bedre ut, pluss mindre mikkmakk på utsiden av sykkelen.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.680
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mange asfaltcowboys som har totalnoia over de 7 km grusvei som blir på Landeveisbirken...
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Tretten kilometer til jobben kan rettferdiggjøre en landeveissykkel og.

    Ellers er jeg enig (selvsagt) med Alshus i navgir, cannondalen til OMF er jo fin.
    Hardrocx var jo og stilig.
    Litt senere på høsten er det og mye salg...

    Mvh Knut
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.943
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Anonym skrev:
    Det er som Gary Fisher sier: Everyone who rides a bike is a friend of mine :)
    Da er det ikke mange som tenker likt blant de tøffe/proffe gutta i Østfold/Akershus.... :p
    Jo bedre utstyr og sykkel, jo vanskeligere er det å hilse på medsyklister, har sikkert noe å gjøre med at det er vanskelig å bevege hodet eller henda i så stor fart...? ;D ;D
    Eller så kan de jo hende de hilser, men at de farer forbi så hilsingen kommer et par hundre meter etter passering? 8)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    bambadoo skrev:
    Er påmeldt til Birken... Hvordan komme i form på veldig kort tid etter en sommer full av vin og annet rask?
    Lei inn en fra Manpower til å stå for syklinga. Arrangøren ser ikke forskjell og du kan kose deg med øl og grillmat fra følgebilen. Det blir det god og rund form av.

    For mange år siden kjente jeg en super-usunn Vålerenga patriot - den typiske klanvarianten, aldeles utrent og "tørst" kar som satt på bingo stort sett hver dag. I fylla tok han på seg å sykle Trondheim-Oslo, mente det kunne da ikke være noe å mase om. Sannelig gjorde han det også, og det uten noen voldsomme forberedelser an særlig slag. Han klagde over gnagsår etterpå, men det var også alt. Tror ikke du skal være engstelig for formen - du kommer sikkert gjennom uansett. Tar det ikke livet av deg så har du greid deg bra. TAR det livet av deg, så slipper du neste år!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Mange asfaltcowboys som har totalnoia over de 7 km grusvei som blir på Landeveisbirken...
    De kan jo ha forbud mot bukkestyre på Landeveisbirken også.
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Skal det gå så fort er det jo bare å få seg en liggesykkel.

    @RoDa : Hilse på andre syklister, er det mange som praktiserer dette ?
    I så fall; hvordan?
    Jeg pleier å smile og nikke til de jeg møter, uten at det alltid gir noe respons. Er litt usikker på om det er utstyrsavhengig.
    Jeg har og litt problemer med de jeg sykler forbi, skal disse hilses på?
    og hvordan? hadet? Tungt i dag? Restistusjonssykling?

    Mvh Knut
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn