Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.240
    Sted
    Holmestrand
    Valentino skrev:
    Jeg finner stor glede i proffsykling. (Ble det utført dopingtester på deltakerne i UEFA Champions League-finalen?)
    For å ta det siste først: ikke helt sikker på hva UEFA Champions League-finalen er ....
    Det er jo akkurat det at jeg finner stor glede i proffsykling som gjør det så trist!
    Når man vet - eller ikke vet om mannen som er totalt suveren er dopet eller ikke så tar det bort litt etter litt bort facinasjonen. Se på kyllingen som plutseilg fikk en ektra motor over natten. Masse rot og unskyldinger, og nå kan han kanskje komme på det danske landslaget - "hvis han er god nok". Mannen er en juksemaker! Få ham bort! Antagelig samme historie med Contador! Se på Armstrong som har vært mistenkt i årevis. Selv om jeg fortsatt ser på er jeg ikke like entusiastisk lengre. Og det tror jeg gjelder for mange.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er det hårfagrerittet i morgen. Mitt absolutt første ritt. Dvs. etter omlag totalt 5 treningsturer. Får se hvordan det går.....

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.240
    Sted
    Holmestrand
    bambadoo skrev:
    Da er det hårfagrerittet i morgen. Mitt absolutt første ritt. Dvs. etter omlag totalt 5 treningsturer. Får se hvordan det går.....
    Lykke til!
    Det blir moro!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.840
    Torget vurderinger
    1
    I dag.. tar jeg fram Trek'en min. Og guttungen skal tynes inn i vogna. Kjerringa skal være med, også. ;D

A

AK27

Gjest
    bambadoo skrev:
    Ja, lykke til!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Klokket inn til 2:35 ... Må kanskje si meg fornøyd med det.
    Men jeg er jo ikke sliten ei heller stiv.. Hadde nok endel å gå på. Og det var et gjørme helvete endel av veien.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I et intervju for noen få år siden uttalte sykkelsportentusiast Ingvar Ambjørnsen at de burde legalisere dopingen. Siden det likevel er nødvendig for å vinne så bør det heller være lovlig, for da blir det en ærlig greie. Og mer rettferdig, for da kan selv de uten et superdyktig legeteam konkurrere på like vilkår.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er uenig med Ambjørnsen (fin fyr, men litt innrøyka). Superdyktige leger ga folk som Riis og Pantani anledning til å kjøre med et hematokrittnivå på 60%. De kunne veltet av blodpropp når som helst begge to.

Med fare for å gjenta meg selv: Jeg vil at ungene mine skal kunne tro at de kan bli profesjonelle idrettsutøvere uten å måtte ta stoff.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Jeg er uenig med Ambjørnsen (fin fyr, men litt innrøyka). Superdyktige leger ga folk som Riis og Pantani anledning til å kjøre med et hematokrittnivå på 60%. De kunne veltet av blodpropp når som helst begge to.

Med fare for å gjenta meg selv: Jeg vil at ungene mine skal kunne tro at de kan bli profesjonelle idrettsutøvere uten å måtte ta stoff.
    For ordens skyld; det er deg jeg er enig med her. Men det forstod du sikkert. :)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Stor sykkelhelg i Hamar. Målgang i Strandgata i dag etter er riktig så giftig etappe, og siste etappe har start fra Vikingskipet i morgen.
    http://www.tourofnorway.no/no/
    Dette betyr dugnad...

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.240
    Sted
    Holmestrand
    Korte turer (snaue 30 km) med spurt opp alle bakker i går og i dag.
    Strålende sol i går, overskyet, men pent i dag, min gamle Bianchi går som en klokke, og mannen oppå var ikke så verst han heller - forholdene tatt i betraktning!
    Det er så moro å sykle!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jobbpendling i dag. Møtte tre syklister som hadde stått opp tidlig for langtur.

Misunnelig! :-\

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Først et bilde fra målrigging i går. Vi fikk fryktelig mye skryt av riggleder. Yours Truly med batteridrill:

90 langsomme kilometer i dag. Innser at alderen krever sitt. En skikkelig intensivøkt i uka er hva jeg tåler.
    Flott å se Tour of Norway passere retning Lillestrøm. Snakk om rullende sirkus! Zomby hadde likt følgebilen til australske Jayco AIS med 5 stk Bianchi Sempre på taket.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Zomby hadde vurdert landeveisrøveri som karriere nr. 2, eller 3, eller 4... Men min alder krever også sitt.

Oltre ser litt bedre ut hver gang jeg ser den, selv om Infinito fortsatt treffer øyet på en mer behagelig måte. Jeg tror heller ikke jeg vil sitte lavt i front.

Edit: Sempre... Lekker. Og ganske rimelig. Jeg har forresten funnet ut at det finnes adapter som gjør det mulig å bruke Ultegrakranken i den...

Ny sykkel er et tema neste år. Nå er det parkett for alle penga, og ferieturen går til Thauglands på Storo.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja! Nordsjørittet er til helgen, er det ikke? Klar?

Og hvor bliver rapporten fra Hårfagrerittet?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke noe Nordsjøritt for meg. Trodde Hårfagre var en engangssak. Men den gang ei.. Ser ut for at jeg blir sittende litt mer på sykkelsetet.
    Hadde jeg visst dette hadde nok Nordsjørittet blitt neste. Hårfagre gitt brillefint. Skrev vel tidligere om gjørmehelvet og klokket inn til 2:30 omtrent. Er fornøyd. Trodde ikke jeg skulle komme under 3t..
    Var ikke sliten engang ved målgang men litt tung noen steder ute i løypa.

U

utgatt60135

Gjest
    Valentino skrev:
    Man kan bli profesjonelle syklist og vinne ritt uten doping, men å vinne treukersritt sammenlagt uten doping har ikke vært mulig og er ikke mulig tror jeg.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tja. Dersom ingen doper vil ingen doper vinne.

U

utgatt60135

Gjest
    Så lenge man kan dope seg uten å bli tatt blir vi ikke kvitt urettferdigheten.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke uenig i det, men det burde vel ikke være vanskliegere å ta treukersdopere enn endagsdopere?

Anyway.
    Landeveisbirken: 7 km på grusvei er flott. At de i det hele tatt vurderer sekk er fjollete.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.086
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Forferdelig å lese slikt. Mine tanker går først til de pårørende.

Utfra artikkelen du linker til kan dødsfallet like gjerne være forårsaket av et illebefinnende som av en rittulykke. Vi får følge med.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.080
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da er det få dager til Jens starter opp:

http://raam.no/

Har noen kollegaer i følgebil som skal holde oss oppdatert underveis :)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Få på Eurosport nå. Edvald er helt rå!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Har fått med meg en Atax Gitane landeveissykkel fra svigers, den trenger litt kjærlighet og omsorg i form av nye dekk og pedaler, men ellers i god stand. Vil tro den er fra 80tallet engang, i klassisk sjøblå med gule håndtak ;D
    Noen som kan fortelle meg noe om denne sykkelen?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    673
    Flott å se! Men godeste Hr. Sagan har en stor fremtid foran seg.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.163
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

Kom over denne sykkelen i dag på et av mine besøk hvor denne sykkelen henger. Ikke bare en sykkel, men et lite kunstverk der den henger på veggen. Dårlig kvalitet på bildet da jeg brukte Iphone. Pleier ikke ha med kameraet mitt på disse turene..

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En god mann...

Noen som har en ekstra billett til birken foresten :)

Fikk plutselig lyst å delta.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn