Straks passert rundt 40mil og målet er 100mil i år så vi er på to vidt forskjellige nivåer ser jeg 
Det skal bli!C. Alshus skrev:Jeg håper du legger ut bildet av gliset når du kommer ut av mekkeboden?
Han er jo tross alt en tempomester? Synes ikke det er noe mistenkelig med klippene, Cancellara ER råsterk. Forøvrig tror jeg rytterne selv hadde foretrukket å bli tatt for "ekte" doping enn å bli tatt for å ha kjørt rundt på motorsykkel 8)kjoenik skrev:Det er da helt sykt hvordan Cancellara kjører fra disse folkene, i det siste klippet fliser han fyren som står og trår bak ham, sittende
Er det ikke EPO så er det i hvertfall 9V eller mer...![]()
Her er hun! Dårlig eplefonbilde fra kjøkkenet, men pytt.C. Alshus skrev:Jeg håper du legger ut bildet av gliset når du kommer ut av mekkeboden?
Du får en helt grei ny sykkel for 699.Brasse skrev:Fant bysykkel til meg og madammen for 800,- på Finn. Min er nesten ikkje brukt, hennar treng ein justering.
![]()
Zomby_Woof skrev:Med fare for at Smorte boikotter hele Italia... Den sykkelen er vakker, Valentino!
Jeg skulle ikke dratt denne diskusjonen hit. Beklager.Smorte24 skrev:Ellers synes jeg Zomby er en fantastisk selger med den rette holdningen.Zomby_Woof skrev:Med fare for at Smorte boikotter hele Italia... Den sykkelen er vakker, Valentino!
Er litt vanskelig å si. På dagens noe ambisiøse jomfrutur til Brøttum kirke og på halen av diverse Mjøsa Rundt-felt tilbake tror jeg at jeg var flinkere til å velge lettere utveksling enn med 175mm, men det er nok ikke bare krankarmene. Nytt sete, nye pedaler, ny form på styret og ny form på bremsehåndtakene, og et par millimeter forskjell her og der i forhold til slik Celeste var satt opp sånn ellers. Så foreløpig tror jeg ikke jeg skal tilskrive disse krankarmene så mye av dagens opplevelser. Jeg har to nære kompiser og vi er alle tre mellom 183 og 190. De to andre har alltid syklet på 172.5. Men jeg er den langbeinte av oss.Zomby_Woof skrev:Hvordan opplever du kortere kranker, Val? Lurer litt på å gå ned fra 172,5 til 170 selv (ja, korte, korte bein. XXK uniformsbukser bl.a.).
Litt for langt iallefall. Flyttet den fram 6mm i går slik at fronten på kneskålen (snitt h/v) er i loddlinje med pedalakselen med krankarmen vannrett forover. Det er vel litt lenger bak enn Kong Eddys gamle anbefaling.Ellers, er det det snåle skjermoppsettet mitt som lurer meg, eller har du sadelen voldsomt langt bak?
Den anden boks i serien The Jørgen Leth Collection indeholder Jørgen Leths sportsfilm med hovedvægten på cykelfilmene, hvor Stjernerne og vandbærerne og En forårsdag i helvede står som nyklassikere indenfor genren. Instruktøren var træt af den klichéredne sportsjournalistik og mere optaget af "det indre, psykologiske drama i slagene mellem de store ryttere". Stjernerne og vandbærerne skildrer Giro d'Italia i 1973, hvor Ole Ritters enkeltstart er det filmiske og emotionelle højdepunkt. I En forårsdag i helvede blev det navnkundige et-dagsløb Paris-Roubaix indfanget med 27 kameraer placeret strategiske steder på ruten. Dermed var det lagt i manges hænder, om det lykkedes at indfange dramaet. Begge film har med de givne spilleregler karakter af en kunstnerisk udfordring, hvilket også gælder Den umulige time, der skildrer Ole Ritters forsøg på at generobre timerekorden.
Pelota udtrykker igen Leths store fascination af det enestående menneske, der præsterer det sublime. Her illustreret gennem en lille eksklusiv sport fra Baskerlandet.
Endelig rummer boksen to tidlige eksperimenterede film. Motion Picture har tennisspilleren Torben Ulrich i centrum og undersøger fænomenet bevægelse indenfor et absolut billedudsnit. Kinesisk bordtennis skildrer det hurtige spil og arbejder kunstnerisk med billedbeskæring, hvorved spillets hastighed og skønhed understreges.
Dette er jo elementært for alle som er bittelitt interessert i landevei, eller sykling generelt.Valentino skrev:Har dere sett Jørgen Leths formidable En forårsdag i helvede?
Anonym skrev:Mine sterke sider når det gjelder sykling er å velte i lav fart og helst midt ute i en bekk samt ødelegge felger.
Tastaturdysleksi. ;DAnonym skrev:Zomby: Hvordan sipser man bananer?
Mine sterke sider når det gjelder sykling er å velte i lav fart og helst midt ute i en bekk samt ødelegge felger.
Mente hjul og ikke felg, går litt fort i svingene.C. Alshus skrev:Anonym skrev:Mine sterke sider når det gjelder sykling er å velte i lav fart og helst midt ute i en bekk samt ødelegge felger.
Som syklist er det helt naturlig å ødelegge litt utstyr. Hvordan har du klart å ødelegge bare felgen? Dårlig bygget hjul? Ujevn eikespenning?
Cav må ha utrolig fleksible felger, for et øyeblikk senere så det slik ut:Zomby_Woof skrev:![]()
Legg merke til forhjulet til Cav....![]()
Jaggu fikk jeg ikke med meg mesteparten av siste episode! Tenk å ha sin første tur på racer opp Mont Ventoux!Anonym skrev:Den titangreie Dag Otto sykler med i programmet sitt, er det ca samme sykkel som Celeste?