Terrengsyklene min har flatties. På korset ønsker jeg meg sittefastpedaler som ikke veier et tonn, som ikke fylles med møkk og med sko som jeg kan gå hit og dit i skauen og på grus med. Jeg har brede føtter så jeg får stikke innom oslointrigelager.
Morsomt at de avsluttende rundene gikk rett forbi huset ditt, på gutua oppkalt etter deg selv!![]()
I går, mellom gutuene.
Tenkte på den jeg også Zomby, limer sig kanske litt fast da? Litt mere håp nå iværtfallCampa/Fulcrum 1-Alle andre 0....
Men dette skulle være til å løse. Kjør i guffe først, poppe, rist litt rundt på guffa. Da tror jeg det blir sittende og tett.
Men på fremfelg henger dekket kvar på kanten av sig selv når man slipper luften. Campagnolo Shamal C17 2-W på tilbud.Så lenge det er trykk forblir dekkene poppa. Om man punkterer på tur, så er det uansett i med slange. Tror det der er greieste måten å ha det på. Men Campa/Fulcrum, altså, den bittelille kanten som holder kanttråden ute, den er ikke dum, altså.
Det er knall gode pene hjul/nav 240) så vil veldig gjerne fortsette og bruke dem som tubelessTror du uansett er veldig godt tjent med hjula du har. C/F har sine sider de også. Hva sier du om et års leveringstid på en ny felg?
Dette virker som en helt vilt fin, og brutal, tur.Vi kjørte feil. Covadonga ble gjennomført til fots som turister. Det blir en annen klatring i nærheten. Alto del Angliru. Gruer og gleder meg.
Du har fått et stivt ledd. Antagelig der skjøten er?Bytta kjede på sykkelen i dag, men det har oppstått et problem. Trøkker jeg til i noen av girene, er det akkurat som at kjede "hopper over" en tann. Ser at hver gang det skjer, får bakgirets nedre pulley et rykk. Slitt pulley? Vel pulleyen er relativt ny.
Samme er kassetten osv.
Tips?
Eller at kransen er blitt slitt av et kjede som har gått for lenge før bytte, selv om den er "relativt" ny. Dette kjennetegnes at det glipper på de klingene som er mest i bruk og ikke på de som sjelden er i bruke / ytterst og innerst. Det kan gå seg til etter hvert son kjedet strekker seg litt og for å speede opp denne prosessen kan man vaske bort noe av fettet i kjeden med white spirit. Fettet forsvinner etter hvert uansett. I verste fall må kransen byttes og.Du har fått et stivt ledd. Antagelig der skjøten er?Bytta kjede på sykkelen i dag, men det har oppstått et problem. Trøkker jeg til i noen av girene, er det akkurat som at kjede "hopper over" en tann. Ser at hver gang det skjer, får bakgirets nedre pulley et rykk. Slitt pulley? Vel pulleyen er relativt ny.
Samme er kassetten osv.
Tips?
Iår er vi jeg og Elmer samt att jeg dratt inn to hjelperyttere fra Fagernes og GausdalEr det vi som i du, Elmer og Zomby? = OV&VK er så aktiv at dere stiller i ritt?
Vegard kjente til Alngliru på forhånd. Jeg hadde ikke hørt om den. Flott natur, men en fin tur var det ikke synes jeg. Til det er jeg i for dårlig form. Trafikken opp Angliru var lav. Ingen turister, ingen motorsyklister. Kun yrkestrafikk og bønder. Den siste delen av bakken møtte vi kanskje ti biler. Grunnen til dette er at det er middle of nowhere og at det er en blindvei. Mange flere turister i Alpene enn langt inni gokk i Spania. Opp Col du Iseran var det en god del. Umbrail/Stelvio er tjokka fulle av biler og motorsykler. Vi ble passert av en enkel tynn italiener på kanskje 60 kilo. Syklistene har ikke oppdaget Umbrail ennå, tydeligvis. Kanskje ikke så rart da Giroen kun har syklet Umbrail en gang da starten, Santa Maria i Val Mustair ligger i Sveits.Dette virker som en helt vilt fin, og brutal, tur.Vi kjørte feil. Covadonga ble gjennomført til fots som turister. Det blir en annen klatring i nærheten. Alto del Angliru. Gruer og gleder meg.
Noen praktiske spørsmål, sånn til etter ekspedisjonen din er over.
Kjører dere bil med syklene i, og sykler utvalgte ruter her og der, eller er syklene eneste fremkomstmiddel?
Overnatting, telt, hotell/vandrerhjem?
Legger dere inn hviledager innimellom eller står dere opp fra de døde hver morgen og peiser på opp neste fjell?
Hvordan er trafikken?