Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 18

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nå har jeg åpna denne tråden noen ganger, med en tanke om å skrive noe fornuftig. Det er ikke lett, det er virkelig ikke lett.

    Vår totte døde på tirsdag.

    IMG_1772.jpg

    Her fra det som ble vår siste tur sammen. Omelettsandwich og en hveteøl på Svartskog kolonial. En finfin tur som vanlig, men det skulle jo bli så mange flere.

    Navnebror, svirebror, kjære venn. Jeg kommer til å savne deg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ikke helt avklart, men antageligvis hjerteinfarkt på vei hjem fra sykkeltur med en kollega i Matre.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.269
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nå har jeg åpna denne tråden noen ganger, med en tanke om å skrive noe fornuftig. Det er ikke lett, det er virkelig ikke lett.

    Vår totte døde på tirsdag.

    Vis vedlegget 494871

    Her fra det som ble vår siste tur sammen. Omelettsandwich og en hveteøl på Svartskog kolonial. En finfin tur som vanlig, men det skulle jo bli så mange flere.

    Navnebror, svirebror, kjære venn. Jeg kommer til å savne deg.
    Tragisk, samtidig greit å se at dere hygget dere med en brun en og litt å bite I på Svartskog der jeg vokste opp - riktig nok i andre enden ned mot Gjersjøen. Riper litt opp i gamle minner om bror min som stupte på joggetur på Valer 39 år gammel. Det er bare en ting å gjøre; stable seg på bena, se fremover og komme videre. Man får ikke gjort noen med det, så det !

    Godt i alle fall å se at det er liv I gamle butikken til Per Lie, og skjenk bevilgning da gitt - får vist komme meg på gamle trakter igjen.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hjelpes. Nå søkk det i meg. For en tragedie. Selv jeg som aldri har møtt ham syntes han virket som en topp fyr, med både vidd og humor og sarkasme og intellekt. RIP.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.551
    Sted
    Langesund
    17 mai har i mitt voksne liv aldri vært noen høydare, nå ble en kjip dag bare helt dritt. RIP totte og tankene går til familien og venner
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    Det var ett eventyr varende sykkeltur sammen med totte:) nå er eventyret over og igen er bare tristhet og savn.
    Vil i fred
    Well spoken Cash, følger deg helt og holdent på den der. Og ikke bare i forbindelse med sykkelturene, ethvert samvær med Totte hadde gjerne et eventyr å by på.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.744
    Antall liker
    21.614
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg traff totte bare to ganger, begge i mai 16.
    Første gang da ov&vk kom oppover for guiding på Stanges gylne gutuer. Da ble det tryllet frem deilig væske i en Celeste bøtte fra bagasjerommet på tottes Alfa som takk. Det finnes bilder fra den turen i 16-tråden vår. Jeg husker også at totte satte til livs Stanges mest enorme Burger til lunch.
    Andre gangen var kort tid etter da totte deltok i Masters-klassen på sykkelrittet jeg fant på, Gylne Gutuer.
    Kjernekar. Selvfølgelig døde han alt for tidlig, men når jeg ser bilder av hvor han døde og vet hva han gjorde da han døde tenker jeg jatakk.

    stordalenmatre.jpg
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.742
    Antall liker
    13.231
    Dette var bare trist.

    Kjente ikke totte personlig, men etter mange års skriverier her føler man uansett at man kjente han i alle fall litt. En fyr med stor humor og en god penn. Og flotte konsertanmeldelser. Kondolerer til venner og familie og oss andre.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg kjente ikke totte, men føler likevel at jeg bør si noe siden jeg satte stor pris på humoren han framviste i mange av sine innlegg her på hifisentralen. Beundret ham litt i det stille for den formuleringsevnen hans, han var rett og slett ordentlig morsom mange ganger. Veldig kjipt at han er borte. Kondolerer.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fy f... er totte død??
    vanvittig trist, mannen var jo i sin beste alder.
    har alltid oppfattet ham som en skarp, positiv og klartenkt bidragsyter her på hfs, selv om vi ikke har så mye til felles hva hi-fi hobbyen angår.

    husker jeg passerte en kar i full sykkelmunndur på broen ved cafe sara for 6-7 år siden, hvorpå han etter noen sekunder snudde sykkelen og tråkket tilbake for å hilse på.
    "gago (det var hfs-navnet mitt på den tiden)? jeg kjenner deg igjen fra bilder på hifisentralen og i filmmagasinet! jeg er totte!".
    og så skravlet vi lett og ledig i noen minutter, før han fortsatte innover mot byen og jeg opp mot løkka.
    det er den eneste gangen jeg har møtt totte, og jeg var både overrasket og litt rørt over at han tok seg bryet med å snu sykkelen.
    en kunnskapsrik gentlemann.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Det var trist å høre. Møtte han aldri, men følte likevel jeg kjente han på et vis.
    Måtte han hvile i lyset av Guds herlighet.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Sjokkert og vondt i magen av å lese at totte er gått bort!

    Hadde gleden av å møte han et par ganger. En gang besøkte jeg han når han bodde i Bergen. Og en gang traff vi hverandre hos OMF. Falt veldig lett tonen med totte. Og innleggende på sentralen har gitt meg bokstavelig talt gapskratt mange ganger. Han var usedvanlig humoristisk og svært skrivefør. Veldig trist og sjokkerende at han skulle død så tidlig i alder.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    Triste nyheter å våkne opp til - hjerteinfrakt er noe herk.
    Kjente ikke totte personlig, men han var jo en veldig likandes og hyggelig kar her på hfs.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.742
    Antall liker
    13.231
    Oisann...

    https://www.ba.no/nyheter/kriminali...gen/to-pagrepet-etter-dodsulykke/s/5-8-801321

    Politiet etterforsket dette først som en ulykke, men de siste dagene er det kommet frem nye opplysninger som gjør at politiet valgte å gå til arrestasjon av to personer.

    Politiet setter nå en mulig kriminell handling i forbindelse med saken.

    Tomren påpeker at politiet etterforsker hendelsen bredt med hensyn til hendelsesforløpet og årsak til at den endte så tragisk som den gjorde. Det utelukkes ennå ikke at ulykken skjedde av årsaker som ingen kan klandres for.

    – Basert på sakens opplysninger slik de foreligger i dag har politiet funnet det riktig og nødvendig å begjære fengsling av disse personene av hensyn til etterforskningen, opplyser politiadvokaten
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.744
    Antall liker
    21.614
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Leste i BA at politiet har løslatt de to basert på mobildata. Siktelsen opprettholdes imidlertid.
    Mulig at forklaringene spriker pga redsel for å bli viklet inn i noe de ikke har befatning med, og - for å dra inn tottes favoritt-MO misantropien - fordi de har drevet med noe annet snusk som Onkel P helst ikke skulle fått ferten av.
    Me fær sjau.
    https://www.ba.no/nyheter/kriminali...gen/to-pagrepet-etter-dodsulykke/s/5-8-801321

    ---

    Happier days: Den omtalte burgerlunchen i Stange for to år siden. Valentino (som har fått mat!), totte (som har mest mat) og Cash (det holder med en Pepsi Max):



    Som en venn av totte sier: Det er greit at totte liker å sykle, men det er i spising han er et talent av de sjeldne.
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.564
    Antall liker
    7.095
    Dette var triste saker.

    Som så mange andre med lengre fartstid på OT enn på sykkel så var totte en personlighet jeg kjente og satte pris på uten noen gang å ha møtt personen selv.

    Hans humoristiske betraktninger med stødig penn og i kongelig tredjeperson om alle livets viktige og uvesentlig ting vil bli husket, og jeg sender mine tanker til familie og venner som fikk oppleve ham nær.

    Totte var en HFS personlighet som ble verdsatt langt utenfor hans interesse for sykkelsport, vil derfor oppfordre en av dere som kjente ham best til å kunngjøre denne sørgelige nyheten i RIP-tråden slik at også andre kan ta del i å æres hans minne.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.487
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Snakket med ham flere ganger når han når han bestilte deler der jeg jobber.
    Dette var trist å lese. Skikkelig kjipt.
    Kondolerer.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.706
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fint innover der, bjarnetv.
    Sykler ofte fra Strømmen og innover mot Hakadal. Årosveien - Rauerskauveien - Gamleveien - Sagstuveien - rask tempo noen kilometer langs Hadelandsveien - Gamle Glitrevei - Gamleveien etc. tilbake. Blir i overkant av 5 fine, varierte mil på stille fine veier uten trafikk.
    Trane hvordan er den Rauerskauveien inn mot Gamleveien asfalt/grus?
    Det er fin asfaltvei, omtrent som Gamleveien. Nesten aldri biler der, men på Gamleveien, rett nedenfor der bildet er tatt, traff jeg en gris på rømmen en gang. :eek:
    Fikk kjørt innover mot Hakadal og retur idag, fra Slattumveien og opp bakken til kirken videre til Hakadal en veldig fin strekkning:) og går stort sett opp og ner hele veien:D att man kjører samme vei tilbake blir nesten som en annen vei pga kuperingen.
    Og så fikk man se hvor Fischer Norge holder hus hyfsad stor bygning:eek: en tur inom der og få sig ett par utplukkede lagg hade vært noe:D
    smilefjes-med-tommel.png
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Ja, fint variert og småkupert vei innover der. Også fint på dager som i dag med en del vind at mye av strekningen ligger i le bak skog.

    Og ja, stafett-Odd har og familien har tjent en pen haug med millioner på å selge Fischer-pinner til folket.

    For himla mange år siden, da jeg var i sportsbransjen, var jeg på kurs der noen ganger for å lære om de nye skimodellene. Husker jeg ble advart på forhold første gangen om å ta på meg en ekstra genser. Åffer det 'a ? Jo for'n Odd er så gjerrig at'n fyrer minimalt, så får folk heller jobbe for å holde varmen.
    De hadde rett. Og det er vel en grunn til at gjerrig-Odd har overlevd i en presset bransje gjennom flere tiår.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.822
    Antall liker
    5.471
    Sted
    Holmestrand
    Columbus stål. Slagloddes i Hølen av Johnsen Frameworks.
    Blir nesten beveget bare ved tanken!
    ...når man driver så edelt håndtverk i Hølen så burde man vel ha et godt, norsk firmanavn også : Johnsens Rammeverk ?
    :)

    Jeg hadde ikke lest at han var død da jeg skrev dette.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Columbus stål. Slagloddes i Hølen av Johnsen Frameworks.
    Blir nesten beveget bare ved tanken!
    ...når man driver så edelt håndtverk i Hølen så burde man vel ha et godt, norsk firmanavn også : Johnsens Rammeverk ?
    :)
    Truls Johnsen er en kjernekar, han reparerte en ramme for meg, strøkent resultat og til en veldig grei pris.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.822
    Antall liker
    5.471
    Sted
    Holmestrand
    Nå har jeg åpna denne tråden noen ganger, med en tanke om å skrive noe fornuftig. Det er ikke lett, det er virkelig ikke lett.

    Vår totte døde på tirsdag.

    Vis vedlegget 494871

    Her fra det som ble vår siste tur sammen. Omelettsandwich og en hveteøl på Svartskog kolonial. En finfin tur som vanlig, men det skulle jo bli så mange flere.

    Navnebror, svirebror, kjære venn. Jeg kommer til å savne deg.
    Veldig trist! Han kan da ikke ha vært gamle karen?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.487
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    47.

    Thomas bisettes 30.mai klokken 14:00 i Gamle Aker kirke.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Skulle man gått sammen om en blomst, krans eller noe som en siste hilsen?
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.487
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det gjør vi.

    Kanskje en av dere i Oslo vil ordne det praktiske?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.742
    Antall liker
    13.231
    Dagens etappe av giroen var episk. En av de tre kuleste etappene jeg har sett i en grand tour sammen med da doping-landis kjørte solo omtrent hele etappen i tdf etter å ha tapt mye tid dagen før og den korte, intense i vueltaen for et år eller to siden da Froome og sky havet på feil side av en tidlig spilt på en kort og intens fjelletappe.

    Giroen i år har vært ekstremt underholdende. Veldig offensiv kjøring og masse angrep og drama.

    Nå må sky bare forsvare noe de er bedre på en alle andre, men det er kun 40 sek så om Froome har en svak dag på neste etappe er alt mulig. Dumolin må angripe, men jeg tror ikke han klarer det. Offensiv kjøring er ikke helt hans greie.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn