SVS Inderøy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Det var jo godt å høre :)
    Og nå blir det to stk også ?
    Hvorfor har du dem den veien ?
    Det står to stykker her vertfall :)

    Det er noen kontroller på forsterkeren... lettere og komme til.
    Kjører de lukket nå som det er lyd fra begge på en gang. Kommer på det samme hvilken vei de står da.

    Eneste jeg må finne på noe og dempe diodelysene på ampen når det er mørkt og jeg ser film.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    20160212_210958.jpg


    Måtte jo bare prøve så klart :rolleyes: når jeg likevel hadde plassert svs`ene oppå a.s`ene for og få litt mere golvplass til svs`ene pakkes ned.



    A.S`ene fra 120hz og nedover.
    SVS`ene fra 40hz og nedover med 10hz tjuning. Skulle gjerne fått de til og ta fra 20hz og nedover :p

    Dette er ikke bra for værken bygg eller ører, enda jeg ikke drar på mot max
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    I alle dager.. de Arendal's subbene var endel større enn jeg trodde :p.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da var frontene plassert tilbake til musikk lytting / qsound / godkjent flathet på frekvensrespons plassering :)


    Og det første en gjør er og sette på Eva Cassidy`s plate Songbird i den Analoge Doxa linjen :)

    Og en har nå et håp, om og få tak i ny passiv pre ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Damer i bikini og SVS - blir ikke bedre enn det...
    ;)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Til de lokale. Da jeg foretrekker henting.


    * 2 Stykk XTZ W12.16 Sort matt selges 5.000 kr for begge samlet. Ønsket stykkpris 3.000 kr. Står pakket ned i orginal emballasje.

    * 2 Stykk SVS PC13 Ultra (750w Bash) selges. 14.000 kr for begge samlet. 7.500 kr stykket. Har orginal Embalasje til de om ønskelig.

    * 1 stykk Velodyne SMS-1. Product Review
    Har skraper på toppen etter et uhell med tvbord av herdet glass. Ellers er den helt ok. Mener en grei pris skulle være en 1.000 lapp for denne ?
    Mulig jeg har orginal esken til denne også.




    Om noen skulle være fristet til og kjøpe alle 4 subene.
    Ønsket pris er da 19.000 kr og Velodyne SMS-1 følger med for kr 0 :)



    Bass.jpg
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Uff da.


    Kom i skade for og koble til SVS`ene og plassere de på golvet bare oppå teppet uten noe ekstra demping under...
    SVS`ene får hjelpe til fra 40hz og nedover med subsonic/tuning på 10hz.


    Spiller noen basstoner med litt data bass m.m som har litt ekstra fylde der nede.

    Først og framst... Stakars de som ikke har noe demping under SVS suber.... tar ikke i, og enda dirrer det i vinduer på andre siden av huset :-/
    Ellers er det mange rare nye lyder fra vegger og andre gjenstander.


    Kan bli litt morro med et gjensyn med Transformers: Revenge of the Fallen litt senere i kveld... :p
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50

    * Darbee darblet DVP5000

    * Yamaha RX-A3040 ( driver front presence og atmos )

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1

    * Doxa Model 74 - Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Surround

    * Doxa Model 140 ( oppgradert 73/72 ) Driver center




    Høytalere :

    * Doxa model 8-1 Signature ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Doxa Model 8-1 Signature ( Surround )

    * Swans F5R - front presence/atmos

    * Dynavoice Magic FX-4 EX - atmos tak.

    * Arendal Sound Subwoofer-3 To stykker :D



    SVS og XTZ suber er fått ny eier :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da blir Doxa 74 sendt sørover til opphavet for en service/reprasjon etter en skrape lyd er kommet fra ene kanalen :-/
    Trøste seg med et den får en liten men grei oppgradering, mens den likevel er hos Doxa på besøk en tur :)


    Det vis si at jeg nå måtte omplassere 140 effekten til og dra fronene. Og da står jeg uten effekt til center kanalen :-/
    Merkes godt at en mangler dedikert center kanal v/s og kjøre frontene som phantom center.

    Og har siste Star Wars filmen liggende og venter på at anlegget har alle effektene og er 100% igjen. Dæggern som det klør etter og se den, siden jeg ikke så den på kino... :rolleyes:
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50

    * Darbee darblet DVP5000

    * Yamaha RX-A3040 ( driver front presence og atmos )

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1 En kanal til hver av Sub-3.

    * Doxa Model 74 ( Liten oppgradering av strømveien gjort, samt en tjuning av lyden ) Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Surround

    * Doxa Model 140 ( oppgradert 73/72 ) Driver center




    Høytalere :

    * Doxa model 8-1 Signature ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Doxa Model 8-1 Signature ( Surround )

    * Swans F5R - front presence/atmos.

    * Dynavoice Magic FX-4 EX - atmos tak.



    * Arendal Sound Subwoofer-3 To stykker image: http://www.hifisentralen.no/forumet/images/smilies/cheesy.gif
    :D


    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...34389-svs-indera-y-7.html#KiDb0EBZwOYpJfKi.99
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Ja ja, da er 2016 snart over.


    Lydmessig har det vært "sparekniv" i år.


    * Arendal Sound Subwoofer 3

    Kom i antallet 2 stykker.
    Mye prøving fram og tilbake for og finne ut hvordan subbene passer best hos meg.
    Har nå endt opp med og kjøre de Lukket med EQ1.
    Mister litt morro i bunn, men føles da mindre slitsome og høre på.
    Og misstenker enda de står lukket, har en del mere og gå på til mitt bruk :)
    Ekstremt fornøyd med de :D
    Gjør strøken jobb, alt fra småspilling av musikkk. Til når en tar i for og føle jordskjelv fra San Andreas på kroppen :D


    * Liten oppgradering av Doxa 74.

    Det kom en ulyd i ene kanalen på forsterkeren. Så det ble besluttet og sende den til Doxa for Service, samt at det ble en liten oppgradering i strømveien på den.
    Lydmessig kan en ikke klage.





    På slutten av året endte det opp med en liten oppgradering av kjøretøy.

    Opel Vectra 2001 mod. som har blitt i lengere tjeneste grunnet sin stødige forutsigbare oppførsel uansett føre. Ble byttet ut.

    Opel Astra S Tourer 2012 mod. ble til slutt kjøpt etter mye vurdering. Noe må en ofre for og kunne gå for en litt nyere bil.
    Skulle jo bli noe annet en Opel, men gjorde jo skaden og prøve den.

    --------------------------------------------------------------------

    Hva skal 2017 bringe da tro.

    Håpe en får tilslag på noen jobbsøknad.
    Kansje en Arendal Sound Center :p
    Håper på at Doxa starter produsere den nye 012P.
    Oppgradere lyden i bilen litt. * 2.din spiller. * Høytalere.


    Ellers får 2017 komme som det vil.

    Godt Nytt ÅR :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Litt endringer

    Da er mye av hjemmekinoen solgt, grunnet ønske om og nå bruke stua som en stue.

    Dermed blir et mindre rom nå tatt i bruk som hjemmekino.
    Behov for mere kompakte vegghengte høytalere, samt 2 mindre arendal suber er da naturlig.
    Et lite hint til valg av høytalere. Jeg har hatt det merket i hjemmekino før, og 3 av de er av en "standar" ;)


    Bilder blir det til uken når det kommer et lass med morro esker :D


    Beholdt en del Doxa som enkel stereo i stua. Et sett med 8.1, 74 og 012.
    Til tv titting i stua må jeg finne en stereo forsterker (fjernstyrt volumkontroll) kremt, ja lat :p
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fjernkontroll er greit for voksne menn. Den passive som forer mine monoblokker har fjernkontroll både for volum og kilde, noe som er digg når en CD er ferdig spilt og man orker ikke gå bort å vende om for å fortsette i Tidal. ;D
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    SVS Inderøy: Du har tenkt å beholde 8.1S som høyttaler til TV-lyd?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Berserkr: Den dagen bør avskaffes ved lov.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Testing av Netflix ( gratis til 11. Mai )


    Fryktet da internett linjen til huset egentlig er litt for dårlig for HD stream.

    Men når en slår av internett på mobil og bærbar pc, så klarer Samsung Netbrettet og kjøre Netflix i 1080p :eek:



    Litt skuffende at de fleste serier som hadde vært morro og sett selfølgelig ikke er på netflix :-(


    Prøve ut perioden, så kansje netflix eller annet alternativ forblir betalt :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Testing av Netflix ( gratis til 11. Mai )


    Fryktet da internett linjen til huset egentlig er litt for dårlig for HD stream.

    Men når en slår av internett på mobil og bærbar pc, så klarer Samsung Netbrettet og kjøre Netflix i 1080p :eek:



    Litt skuffende at de fleste serier som hadde vært morro og sett selfølgelig ikke er på netflix :-(


    Prøve ut perioden, så kansje netflix eller annet alternativ forblir betalt :)

    Ligger mange veldig bra serier på Netflix!

    The americans, fauda, johan falk filmene, 4400, black sails, peaky blinders... du blir garantert hekta!:)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Får lage en liten post.


    Etter bytte av bil må det jo til en liten oppgradering av lyden :)

    Siden da det blir så inni hælvete dyrt og oppgradere spiller (ramme og overganger m.m) :-( Les ---> 13 - 14.000 2.din og 16-17.000 2.din med gps :-( .


    DA er det billigere og oppgradere høytalerne til noe litt bedre en det orginale.

    Har nå gjort lett demping av frem og bak dører, og så det er god plass til og sette inn hva en vil egentlig av høytalere i 6,5" størrelsen.
    Fremdør halveis dempet, da det er fuktsperre og dingser i veien for og tre arm... Bakdør dempet ca 70 % av flater.


    Siden jeg ikke gidder og demontere hele dashbord for og tre høytaler ledninger fra dør til diskant oppe på dash. Da ble det et steg ned til litt rimeligere høytalere med Separerte delefilter for bass og diskant :)


    Valget ble Focal`s sine Preformence PS-165 og PC-165 får da holde :) Første gang en prøver Focal.


    Egentlig lyst på Infinity igjen, men siden ingen vet når de nye 2017 modellene kommer på markedet prøves Focal. Sies de skal være bra lyd for pengene :) håper jeg.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Får lage en liten post.


    Etter bytte av bil må det jo til en liten oppgradering av lyden :)

    Siden da det blir så inni hælvete dyrt og oppgradere spiller (ramme og overganger m.m) :-( Les ---> 13 - 14.000 2.din og 16-17.000 2.din med gps :-( .


    DA er det billigere og oppgradere høytalerne til noe litt bedre en det orginale.

    Har nå gjort lett demping av frem og bak dører, og så det er god plass til og sette inn hva en vil egentlig av høytalere i 6,5" størrelsen.
    Fremdør halveis dempet, da det er fuktsperre og dingser i veien for og tre arm... Bakdør dempet ca 70 % av flater.


    Siden jeg ikke gidder og demontere hele dashbord for og tre høytaler ledninger fra dør til diskant oppe på dash. Da ble det et steg ned til litt rimeligere høytalere med Separerte delefilter for bass og diskant :)


    Valget ble Focal`s sine Preformence PS-165 og PC-165 får da holde :) Første gang en prøver Focal.


    Egentlig lyst på Infinity igjen, men siden ingen vet når de nye 2017 modellene kommer på markedet prøves Focal. Sies de skal være bra lyd for pengene :) håper jeg.

    Nei da.

    Elendig kvalitet på høytaler adapter ringer gjør at det blir mere elendighet en velykket prosjekt. Vil ikke ha bare "Brrr Brrr Brrr" lyd når bassen beveger seg :-(

    Må sende alt i retur :-( Og prøve og på noe vis få tak i ETON sitt Opel Upgrade sett som er støpt likt som det orginale.


    Jævlig mye uflak når det kommer til bilstereo. Er noe hvær jævla gang :-(
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Jatta jatta.


    Siste nytt er Ebay.

    Og første en da gjør er og bestille oppgraderings høytalere til bilen.


    Eton sitt dedikerte oppgraderings sett for Opel.

    Bygget som Plug and Play. Og støpte former som er nøyaktig som elendighetens som sitter i standar.
    Men til gjengjeld passer da akkurat, uten tilpassing eller noe sånt :)


    Neste blir vel da oppgradere multimedia systemet.

    - Blir det noe tilpasset Kina varer. Som virker være noe bregrenset for oss som liker god lyd.

    - Eller noe bedre Pioneer med auto eq. Eller med GPS som viser seg være overaskende dyrt og sette inn :-/


    Time Will Show
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Pioneer er langt fra det det en gang var i bilstereoverden... styr unna er mitt råd..

    Kenwood derimot har de siste 10åra laget serdeles gode spillere med bedre lyd og ikke minst kvalitet.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da har en fått satt inn ETON høytalerne for Opel i bilen.


    Nesten helt plug and play siden de er nesten helt like de originale.
    Fikk det da til på et vis.

    Måtte bruke litt tetting mellom høytaler og dør, men ikke værre en at de sitter godt.

    Eneste minus sånn teknisk er at det var dårlig kontakt i bassen i fremdørene.
    Men, etter og prøvd med kontaktspray, virker det som det er sånn stabil kontakt. "lettet".



    Lyden er faktisk ikke så værst, faktisk vesentlig bedre en det som er originalt på absolutt alle pungter.
    Er nok den orginale radioen som bregrenser hurra`n noe, da den mangler strøm nok til kontroll på høytalere.
    Merker det når en begynner og skru opp.


    Greit nok når en setter på cd med Eva Cassidy og Kari Bremnes og smiler av en behagelig og oppløst lyd :)

    Og ellers en grei bass, og faktisk nok bass uten og måtte booste eller bruke for mye vandring på elementene.



    Tollen gjorde at det ble kosten litt mere en jeg håpet på :-/


    Ellers så virker det som de trenger ca 50 timer på og løse seg opp og spille seg inn på. Så håper på enda litt bedre lyd etter de timene :p
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Oj oj oj.


    Da var en ferdig med alle 7 sesongene av Star Trek Deep Space Nine (DS9). :)

    Når siste episoden overgår alle episoder i serien, og de virkelig får til en bra avslutning. DA har serien vært vært og se :)
    Forøvrig en siste episode som overgikk det meste annet av siste episode en har sett :)



    Nå blir det og ta steget over til Marvel sin serie. Defenders. Som ryktes og ha bra lyd til serie og være :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal du se defenders, så burde du ha sett Iron Fist først.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    ETON Opel f2.1 og fx2.1 begynner og nærme seg "innspilt".


    Merker de har løsnet litt og slipper seg litt mer løs, og en klype mer behagelig lyd.
    Er ikke all verden watt sterke høytalere, så bass helt i bunn blir en jo foruten.


    Bestemte meg for og sette inn vxt høytalerkasser for og beskytte elementene litt fra fukt i dør.
    Og det var ikke så dumt egntlig. Hjelper litt til med lyden også virker det som :)


    Lite minus er at plug & play kontaktene til bassene i framdør ikke er helt super.
    Har mistet lyd av og til. Så nå må en kanskje få loddet spade terminaler på høyttalerne.
    Men først skal jeg prøve og bare bruke elektrikker tape og tvinge frem stabil kontakt :)


    Kan si at MP3 opp til 320 kbit suger, enten det kommer fra minnepenn eller cd.
    Må bort på vanlig CD skal det høres noenunde bra ut med Orginal cd/radio.


    Bedre spiller med Androide mulighet blir senere når jeg vet jeg har råd :)
    Mere kjedelige ting som Service og Forsikring kommer først hehe
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg vurderer nye ht til Opel Astra her også. De som står i originalt er ikke spreke sakene, heller mer ullent enn noe annet. Men bilstereo opptar meg lite, så det er begrenset hva jeg legger i det. Hvor mye kom din oppgradering på?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn