SVS Inderøy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Anonym skrev:
    Ser ut som et anlegg med mye trykk og elendig WAF.

    Ser bra ut det der, flotte komponenter og sikkert morsomt å se film og høre på musikk i det rommet.
    Det er da noe trangt til og få til noe sikkelig WAF av det :-/
    men når det er plass til kun "egoistplass" en sitteplass og et sweetspot så får det bare være :)

    Litt omjusteringer blir det sikkert med har bare akkurat med kabler til at det står som det står nå.




    Om en hadde noen lotto kr i banken så er det jo noen utskiftninger en ønsker og kunne gjøre som...
    *Reciver bytte til noe nyere Yamaha eventuelt Pioneer.
    *SMS-1 ut EQ1 in til og styre subene (tipper det kansje skjer på denne siden av nyttår :)
    *En bedre film/musikk blu-ray spiller.
    *Ny tv som er 50" og full hd oppløsning.
    *Doxa effekter til og drive høytalerne.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Bra det er flere som har planer om lottokronene en dag skulle strømme inn :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    2 nye suber testes ut: XTZ W12.16

    Kan vel sies at disse XTZ ikke kjøres med portene åpene, steike som de puster blåser og bærer seg når elementene vandrer litt...

    Så langt endt opp med og tette lengste bassrøret. (Det venstre er tettet)

    Akkurat nå kjøres det musikk med alle portene tettet. Og de høres ganske så tight ut. Det frister da med 2 slike til for og få den outputen jeg er ute etter.



    Skal sies jeg skal ta i bruk min Velodyne sms-1 og benytte dens Subsonic filter (25-40hz) og kalibrere de med SVS EQ1. Mulig det kommer litt mere output da.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    I den siste tiden er det blitt 3 "nye" effekter bestilt.

    De er av Norsk opphav og lyder navene i kjøpt rekkefølge: 70SE , 70 Signature Series mk2 (72 oppgradert) og 140 "Special Edition velger jeg og kalle den". (sistnevnte straks på vei oppover)


    Er så langt ekstremt fornøyd med kjøpene :-D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Oppdatere litt da jeg ikke finner noe sted det går ann og redigere signaturen.

    Hva som befinner seg i kinoen pr i dag :)

    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50 :D

    * Yamaha RX-V3800

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1 ( kalibrering alle 4 subene )

    * Velodyne SMS-1 ( Subsonic og volumkontroll av XTZ subene )

    * Doxa Model 140 Signature Series ( Spessielt eksprimentelt oppgradert av Lauvland mot/til model 72 / 73 ) Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature Series MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Center

    * Doxa Model 70SE ( Denne tror jeg er helt orginal ) Driver Surround


    Høytalere :

    * Swans Diva 6.2f ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Klipsch RF-62 ( Surround )

    * Klipsch RS-52 ( Presence )

    * SVS PC13 Ultra ( 2 Stykker )

    * XTZ W12.16 ( 2 Stykker )



    Nok til og lage bra med lyd på filmer med det lille ekstra :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Planer for 2013.

    * Doxa Signature 8.1 ( Revelator om prisen ikke er for stiv ) Finner jeg noen kommer de nok til og bli mine 2.0 Stereo høytalere så lenge de lever.
    Tror min modifiserte model 140 skal passe denne godt etter den lydsignaturen 8.1 har :)

    * Doxa til og drive Surround. Min Model 70SE popper når jeg skifter kanaler. Og den er den eneste effekten som gjør det. Så byttes ut om jeg finner noe og erstate den med.
    Model 70 Signature - Model 72.

    * Doxa Model 72. Kan også gå inn som surround så har jeg en Doxa i reserve om noen av de skulle trenge en tur til den O Store Faderen ( Doxa Knut )

    * Nesten 100% bestemt på og skifte ut Surround Reciver i løpet av dette året. Ny Yamaha må det vel bli :)

    * Dac hegel/doxa ? ? Doxa preamp ? Kansje om ikke ny surround reciver har vesentlig bedre lyd fra DAC
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    012 har jo svært liten egenlyd da, den fører bare alt lett igjennom :) Men det er en fin nøytral sak. Har en stående i boden selv.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Yes, så nå er det 2 anlegg i et... :D hehe

    Det beste er jo at den får utnyttet den 140 som er kraftig oppgradert.
    Hadde rett i at det var yamahaen som ikke slipper alt så rent igjennom i Pure Direct.

    Eneste en mangler er mulighet for fjernkontroll, da en sitter her og trykker på kontrollen til yamahaen uten at lyden går opp eller neg hehe :D

    Fy faen for en forbedring 012 er og kjøre stereo på :D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Utrolig hvor mye strammere lyden er, bassen er kontrolert punchy og så dyp høytalerne klarer og gi ut.

    Svakeste leddet i musikk kjeden av anlegget må nå være Frontene som blir brukt til musikk. ( Swans Diva 6.2f )
    Det hjelper litt og tette en bassport pr. høytaler.

    Etter omtale skal Cambridge Audio Azur 751BD være over gjennomsnittet generøs med bassen, og det er da ingen tonekontroller eller noe og snakke om når jeg spiller musikk via Doxa preampen som får direkte signal fra 751BD sine dedikerte analoge stereo utganger.


    Nå var jeg spent på og sette i en SACD. Men kom til og tenke på at spilleren muligens sender ut lyden fra SACD ( DSD ) og DVD-Audio ( MPCM ) via HDMI :eek: Må prøve likevel.


    EDIT: Puh, det gikk ann og slå AV Digital lyd ut :) Og... Dæven det høres bra ut :)
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Så Dredd 3D i gårkveld.
    Fy flate for en lyd det er på den filmen :D

    Og en får testet om anlegget gjenngir noe morro kraft rundt 15hz i klasserom senen :-D

    Så er tilfrets med hjemmekinoen pr. dags dato.
    Men litt utbytting hadde vært morro.
    Ny Surround Reciver er i tankene.
    Og vil ha et brukt sett med høytalere som viser seg være vanskelig og finne og få kjøpt til rett pris. :-/
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    "Nye" musikk høytalere på vei inn :) Norske sådan :)

    Håper de kansje er og hente ut i morgen, om ikke bring/posten har tatt påsferie og sitter bare på ræve å klør seg i ræva.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    " Nye " Fronter er nå på plass :)

    Kom over Doxa 8.1 Signature :) Selv om det var litt trangt om pengene ble det til slutt så jeg kjøpte de :)
    Og er nå veldig fornøyd :) :) :) De er til og med bedre en jeg først trodde, og tåler litt mer en jeg fryktet :D



    Så nå står det en par Swans Diva 6.2f (sorte) med orginal embalasje og håper noen har en jobb til de og penger til meg :D hehe
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Fortsatt meget fornøyd med Doxa kombinasjonen i anlegget :)

    Den oppgraderte 140 modelen har mere mellomtone en model 72, og er enda mer oppløst en 72 over hele frekvensspektret. Samt den har en mere tight bass gjengivelse en 72.
    Noe som skal gjøre den nærmere model 73 en 72 :)


    Doxa 8.1 Signature. Disse høytalerne virkelig elsker Jazz og musikk med god oppløsning :) Desto bedre kildematriell desto bedre blir lyden :)
    Veldig god oppløsning og detaljer en ikke skulle tro var mulig til prisen.

    Og som ikke det var nok... til film klarer de seg utrolig bra :) x-over 80hz og det er bare og kjøre på med alt av filmer :)


    Skulle gjerne hatt meg en Model 74. Men prisen er fortsatt alt for høy for meg ny :-( Så får bli en fremtidsdrøm :)



    Sittet og fundert på og om en skal ha et sett med 8.1 til :) Må ha til surround høytalere også ;) hihi vært morro, men akk så dyrt
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Litt småjusteringer er gjort. Men da i bilen.

    Etter 2-3 år med en sprengt bass i fremdør ble det byttet høytalere. Det sto 3 veis orginalt komponent i fremdørene før.

    Inn ble det satt 6,5" Coaxial. Infinity kappa 62.11i.
    Disse høytaleren er 75w rms og 225w peek. De er 2 Ohm, men med følsomhet på 95 dB skulle det gå ann og dra for en radio/cd spiller.

    Dermed måtte den orginale spilleren oppgraderes.
    Ønske om og kunne bruke minnepenn og DAB ble tatt med i vurderingen og en Pioneer X6500DAB satt inn.
    Skal ikke legge under en stein at de Infinity høytalerne virker være glade i strøm, men skal holde til mitt bruk, bare en får spilleren til og holde på minnet for innstillinger :-/
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det skal være en kabel fra spilleren som skal til batteriet eller til eksisterende kabel for å holde minnet.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Krysset rød og gul ( konstant og tenningstrøm ) etter anbefaling fra bilradiospessialisten for og få slått på spillern.

    Er det mere som skal ordnes en de to kablene ?


    Koblet til rattstyring. Ble så ble jævla mye kabler bak spilleren.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    NÅ !!!! :D etter og tatt meg til til og annet en erge meg.

    Plukket ut spilleren, fulgte batteri linja og fant ut at den via en adapter der inne kunne stå som normat. rød til rød og gul til gul :)


    Da skal spilleren funke, startet og stoppet bilen et par ganger og tok ut nøkkelen. Og minnet innstillinger på lyd, radio og dab holdt seg :)


    Hmm, spørs nå senere i året om en bytter høytalerne i bakdørene også for den lille prikken på i`en :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Pr : 04-08-2013

    Oppdatere litt da jeg ikke finner noe sted det går ann og redigere signaturen.

    Hva som befinner seg i kinoen/stereoen pr i dag :)

    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50 :D

    * Yamaha RX-V3800

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1 ( kalibrering alle 4 subene 1 kanal XTZ og en kanal SVS )

    * Velodyne SMS-1 ( Subsonic og volumkontroll av XTZ subene )

    * Doxa Model 140 Signature Series ( Spessielt eksprimentelt oppgradert av Lauvland mot/til model 72 / 73. Mye nærmere 73 en 72 ) Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature Series MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Center

    * Doxa Model 70SE ( Denne tror jeg er helt orginal ) Driver Surround


    Høytalere :

    * Doxa model 8-1 Signature ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Doxa Model 8-1 Signature ( Surround )

    * Klipsch RS-52 ( Presence )

    * SVS PC13 Ultra ( 2 Stykker )

    * XTZ W12.16 ( 2 Stykker )


    Kabelmessig er det mest av Better Cables. En stykk Van Den Hul. Og en eldre Tara Labs.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Etter og tidligere i år oppgradert bilstereoen med cd spiller og fronthøytalere så ble det nå også byttet ut høytalerne i bakdørene.

    Så nå er det Hifi i bilen også :)

    942747_10151845682195751_1349929054_n.jpg


    Selv om det er bare cdspilleren som driver de er det grei lyd. Minuset er nok litt mye bevegelse i bassen når en spiller høyt.
    Men en effektforsterker på ca 4*150w ville nok virkelig fått disse høytalerne til og yte sitt maks.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Brukt litt penger igjen da.

    Så det var salg (opp mot 70%) hos Lsound og dermed så ble det litt BetterCables i handlekurven.

    - Et par med 3 meter Høytalerkabler
    - Et par med 1 meter Analog signal kabler
    - Et sett med 1 meter subwoofer kabler

    Litt sammelignin blir det nå, signal kablene og subkablene fra BC opp mot Van den hul analog signal kabel.

    Og oppgradering av høytalerkabel til surroundhøytalerne :) God erfaring med BetterCable sine høytalerkabler som jeg også har til Front og Center :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Brukt litt penger igjen da.

    Så det var salg (opp mot 70%) hos Lsound og dermed så ble det litt BetterCables i handlekurven.

    - Et par med 3 meter Høytalerkabler
    - Et par med 1 meter Analog signal kabler
    - Et sett med 1 meter subwoofer kabler

    Litt sammelignin blir det nå, signal kablene og subkablene fra BC opp mot Van den hul analog signal kabel.

    Og oppgradering av høytalerkabel til surroundhøytalerne :) God erfaring med BetterCable sine høytalerkabler som jeg også har til Front og Center :)

    BetterCables Silver Serpent Anniversary Edition 1 meter.

    Er nå koblet opp mellom azur 751bd dedikerte stereo utgang og Doxa 012 pre. Det jeg har hørt nå mot Van den hul D-102-3.
    Det virker som at BetterCablen har en lysere lyd mere diskant.
    Mellomtonen virket helt grei og tydelig.
    Bassen var litt sakere, men mulig den klarer dra frem litt dypere bass når en skrur opp.

    Lurer på om den trenger innspilling for og bli bedre ellers blir det en backup kabel.


    BetterCables Silver Serpent Sub 1m

    Jepp, du ser rett. Bettercable dine sub kabler :p
    Tips om og prøve disse fra Lsound da jeg jaktet signal kabler mellom surround forsterker og effektene til frontene og center.
    Jeg ble imponert og beholt de til oppgaven. Virker som de gir en god nøytral klang, muligens med litt ekstra i bassen.
    Så bestlte noen 1 meters nå til og koble mellom frontkanalene på surround forsterkeren og Pre doxan.
    Sitter og spiller litt nå på denne linjen fra pc med spotify. Låter bedre og renere en de gamle kablene som var koblet opp :)


    [h=1]BetterCables Premium III 3m[/h]
    Høytalerkabler :)
    Disse hadde en lengere banankontater en de tidligere bettercable høytalerkablene jeg har kjøpt.
    Så flytta de gamle bettercablene til surround kanalene og tok de nye til frontene.
    Men dukka jo opp et lite problem naturligvis. Måtte jo bli for lite hold på kontakene på høytalerne med min hjemmemekk skrudde jumpere mellom high og lo ingangen på høytalerne.
    Så nå kjøres det med to kabler til høyre og to kabler til venstre, men for dårlig kontakt på forsterkeren etter min smak :-/
    Så her må finnes og lages noen spader og montere på en enden av jumperene mine.
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Brukt litt penger igjen da.

    Så det var salg (opp mot 70%) hos Lsound og dermed så ble det litt BetterCables i handlekurven.

    - Et par med 3 meter Høytalerkabler
    - Et par med 1 meter Analog signal kabler
    - Et sett med 1 meter subwoofer kabler

    Litt sammelignin blir det nå, signal kablene og subkablene fra BC opp mot Van den hul analog signal kabel.

    Og oppgradering av høytalerkabel til surroundhøytalerne :) God erfaring med BetterCable sine høytalerkabler som jeg også har til Front og Center :)

    BetterCables Silver Serpent Anniversary Edition 1 meter.

    Er nå koblet opp mellom azur 751bd dedikerte stereo utgang og Doxa 012 pre. Det jeg har hørt nå mot Van den hul D-102-3.
    Det virker som at BetterCablen har en lysere lyd mere diskant.
    Mellomtonen virket helt grei og tydelig.
    Bassen var litt sakere, men mulig den klarer dra frem litt dypere bass når en skrur opp.

    Lurer på om den trenger innspilling for og bli bedre ellers blir det en backup kabel.


    BetterCables Silver Serpent Sub 1m

    Jepp, du ser rett. Bettercable dine sub kabler :p
    Tips om og prøve disse fra Lsound da jeg jaktet signal kabler mellom surround forsterker og effektene til frontene og center.
    Jeg ble imponert og beholt de til oppgaven. Virker som de gir en god nøytral klang, muligens med litt ekstra i bassen.
    Så bestlte noen 1 meters nå til og koble mellom frontkanalene på surround forsterkeren og Pre doxan.
    Sitter og spiller litt nå på denne linjen fra pc med spotify. Låter bedre og renere en de gamle kablene som var koblet opp :)


    BetterCables Premium III 3m


    Høytalerkabler :)
    Disse hadde en lengere banankontater en de tidligere bettercable høytalerkablene jeg har kjøpt.
    Så flytta de gamle bettercablene til surround kanalene og tok de nye til frontene.
    Men dukka jo opp et lite problem naturligvis. Måtte jo bli for lite hold på kontakene på høytalerne med min hjemmemekk skrudde jumpere mellom high og lo ingangen på høytalerne.
    Så nå kjøres det med to kabler til høyre og to kabler til venstre, men for dårlig kontakt på forsterkeren etter min smak :-/
    Så her må finnes og lages noen spader og montere på en enden av jumperene mine.

    Og vinneren av de tre ble Van Den Hul D-102-3
    Mot BetterCablene så har VDH : Litt fyldigere bass, og litt snillere, men likevel mere detaljert mellomtone og diskant. Samt et større og dypere lydsene :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Pr : 24-04-2014

    Oppdatere litt da jeg ikke finner noe sted det går ann og redigere signaturen
    Hva som befinner seg i kinoen/stereoen pr i dag :)

    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50 :D

    * Darbee Darblet DVP 5000 :D

    * Yamaha RX-V3800

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1 ( kalibrering alle 4 subene 1 kanal XTZ og en kanal SVS )

    * Velodyne SMS-1 ( Subsonic og volumkontroll av XTZ subene )

    * Doxa Model 140 Signature Series ( Spessielt eksprimentelt oppgradert av Lauvland mot/til model 72 / 73. Mye nærmere 73 en 72 ) Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature Series MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Center

    * Doxa Model 70SE ( Denne er helt orginal ) Driver Surround


    Høytalere :

    * Doxa model 8-1 Signature ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Doxa Model 8-1 Signature ( Surround )

    * Klipsch RS-52 ( Presence )

    * SVS PC13 Ultra ( 2 Stykker )

    * XTZ W12.16 ( 2 Stykker )


    Kabelmessig er det mest av Monster Cable, Better Cables og Van Den Hul.
    Siste kabel inn : Monster Cable HDMI 1200EX ( 4K klarert ) Men kjøres for Digital lyd fra 751 til reciver.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye bass, og det ser ut til at du har det fryktelig moro underveis. Stå på! :)
     

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Er du godt fornøyd pc 13 ultra? Jeg vurderer selv og tilføye et par av disse for og se om det er noe mer å hente på selve kino opplevelsen. Men nå har jo xtz komt med disse spennende 3×12" i samme prisklassen. Hva tror du om den sammenligningen?
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    XTZ 12*3 er spennende. Venter på og se litt omtale av hva forbrukerne syns :D

    Pc ultra : kommer jo ann på hva en er ute etter. Litt mere balase i lyden blir det raskt med to like suber plassert symetrisk i rommet.
    Plasser sammen er det fra 0 til +3 db og hente. Samt litt flere muligheter på plassering for den som jakter bedre frekvensrespons.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Pr : 08-11-2014

    Oppdatere litt da jeg ikke finner noe sted det går ann og redigere signaturen
    Hva som befinner seg i kinoen/stereoen pr i dag :)

    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50 :D

    * Darbee Darblet DVP 5000 :D

    * Yamaha RX-A3040

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1 ( kalibrering alle 4 subene. 1 kanal XTZ og en kanal SVS )

    * Velodyne SMS-1 ( Subsonic og volumkontroll av XTZ subene )

    * Doxa Model 140 Signature Series ( Spessielt eksprimentelt oppgradert av Lauvland mot/til model 72 / 73. Mye nærmere 73 en 72 ) Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature Series MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Center

    * Doxa Model 70SE ( Denne er helt orginal ) Driver Surround


    Høytalere :

    * Doxa model 8-1 Signature ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Doxa Model 8-1 Signature ( Surround )

    * Klipsch RS-52 ( Presence )

    * Hva blir Atmos tro

    * SVS PC13 Ultra ( 2 Stykker )

    * XTZ W12.16 ( 2 Stykker )


    Kabelmessig er det mest av Better Cables. Så litt Monster Cable og Van Den Hul.
    Siste kabel inn : Monster Cable HDMI 1200EX ( 4K klarert ) for og kjøre Digital lyd fra 751 til reciver.


    Yamaha-RX-A3040-Front.jpg


    :D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Atmos

    Pr : 27-11-2014

    Oppdatere litt da jeg ikke finner noe sted det går ann og redigere signaturen
    Hva som befinner seg i kinoen/stereoen pr i dag :)

    Elektronikk:

    * Panasonic Plasma 50VT50 :D

    * Darbee Darblet DVP 5000 :D

    * Yamaha RX-A3040

    * Cambridge Audio Azur 751BD

    * Playstation 3 ( 60 GB Fat )

    * Grundig TDR 8740 ( Riks Tv Boks )

    * SVS EQ1 ( kalibrering alle 4 subene. 1 kanal XTZ og en kanal SVS )

    * Velodyne SMS-1 ( Subsonic og volumkontroll av XTZ subene )

    * Doxa Model 140 Signature Series ( Spessielt eksprimentelt oppgradert av Lauvland mot/til model 72 / 73. Mye nærmere 73 en 72 ) Driver Frontene

    * Doxa Model 70 Signature Series MK2 ( Oppgradert til Model 72 ) Driver Center

    * Doxa Model 70SE ( Denne er helt orginal ) Driver Surround


    Høytalere :

    * Doxa model 8-1 Signature ( Fronter )

    * Swans 1.1c ( Center )

    * Doxa Model 8-1 Signature ( Surround )

    * Klipsch RS-52 ( Presence )

    * Dynavoice Magic FX-4 EX ( Atmos tak )

    * SVS PC13 Ultra ( 2 Stykker )

    * XTZ W12.16 ( 2 Stykker )


    Kabelmessig er det mest av Better Cables. Så litt Monster Cable og Van Den Hul.
    Siste kabel inn : Monster Cable HDMI 1200EX ( 4K klarert ) for og kjøre Digital lyd fra 751 til reciver.
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Det balla på seg med Doxa produkter hos deg og ser eg ,,,,,,,,:cool:
    Ka bruke du som pre, Er enormt å hente på en skikkelig Pre på disse forsterkerne.
    Er også forskjell på lyd ved og snu på støpsel ,på disse eff.(men det er kansje gjort)

    Kjøpte selv en fasetester for og gjøre dette kjappere på alt som eg har av elektronikk. er ett Must. ,,,,oehlback,,,Tysk merke.

    Oehlbach Phaser Phasendetektor silber: Amazon.de: Elektronik
    Mvh Roy
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei
    Det balla på seg med Doxa produkter hos deg og ser eg ,,,,,,,,:cool:
    Ka bruke du som pre, Er enormt å hente på en skikkelig Pre på disse forsterkerne.
    Er også forskjell på lyd ved og snu på støpsel ,på disse eff.(men det er kansje gjort)

    Kjøpte selv en fasetester for og gjøre dette kjappere på alt som eg har av elektronikk. er ett Must. ,,,,oehlback,,,Tysk merke.

    Oehlbach Phaser Phasendetektor silber: Amazon.de: Elektronik
    Mvh Roy

    Har en Doxa 012 Passiv Pre for ren Stereo. Da spilles det på den oppgraderte 140`n.

    Den står direkte tilkoblet den dedikerte analoge utgangen på 751 for renest mulig lyd. Går da utenom surround forsterker som er matet med hdmi linje fra 751.


    " Snu på støpsel " ? hva tenker du på de ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn