Svingningsdemper for Pro-Ject carbonarm

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig ikke..den har 8,6", vel? .Men det er en av de karbonutstyrte Pro- Jecter som oftest popper opp i tråder på HFS, så da er det greit å forglemme seg litt. Jeg har flere titalls meldinger i boksen daglig, så det skjer..glemte å rette feilen i innlegget i går kveld. Men la oss være enige om at den demperen iallefall bør fungere etter hensikten da- og kanskje dukker opp på en Esprit også, i form av en annen modell..DEN trenger det ihvertfall..RPMene er etter mitt syn av en annen klasse enn Esprit uansett- MED potensial, tilogmed!
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Selvfølgelig ikke..den har 8,6", vel? .Men det er en av de karbonutstyrte Pro- Jecter som oftest popper opp i tråder på HFS, så da er det greit å forglemme seg litt. Jeg har flere titalls meldinger i boksen daglig, så det skjer..glemte å rette feilen i innlegget i går kveld. Men la oss være enige om at den demperen iallefall bør fungere etter hensikten da- og kanskje dukker opp på en Esprit også, i form av en annen modell..DEN trenger det ihvertfall..RPMene er etter mitt syn av en annen klasse enn Esprit uansett- MED potensial, tilogmed!
    Jeg har ikke så mye peiling på Pro-Jectspillere, derfor spørsmålet. Jeg er enig i alt du sier, og spesielt at Pro-Ject nå burde tilby dette kittet på alle sine armer. Jeg tviler vel egentlig på at det vil skje, men for de svært mange som har 8,6" arma er det jo alltids lov å håpe.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    ENIG, SÅ ENIG!! DA kan det hende det faktisk også er håp for Espriten..hehe..
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ikke tatt medisinen i dag?
    Alle rimelige platespillere kan pimpes til et anstendig nivå.
    Om den heter Rega eller Pro ject er uvesentlig.
    Ingen moderne billig spiller kan bli high end.

    Slapp av på spydighetene.
    La de som vil ha en god og rimelig spiller få kjøpe hva de vil. Utføre små endringer og nyte.

    Kan ikke si at du bidrar med stort positivt..

    ENIG, SÅ ENIG!! DA kan det hende det faktisk også er håp for Espriten..hehe..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bruker ingen medisiner, jeg...hva min helsetilstand angår, er alt helt fint, ellers takk!!!! Hmff..
    Det er da positivt å ønske utvalg og konkurranse, vel? Er fullstendig klar over det du påpeker her mht pimping, og hvis du leser lenger opp, ser du at jeg ønsker oppgraderingen velkommen på en serie Pro-Ject-spillere jeg allerede ser-og kjenner- potensialet i..og som har fått berettigede lovord i hele verdens Hi-Fi-presse..Før det blir en misforståelse av den også..som tidligere på Esprit i diverse tråder.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.446
    Antall liker
    17.178
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    9cc armen er en OEM-arm og koster 5000,- veil. i Norge. De som fører Pro-Ject kan bestille den. Tror både Kontrapunkt og OHC har den i butikk.
    Men, et alternativ..... Fra tid til annen dukker det jo opp brukt Pro-Ject m/9cc arm til lavere pris en det.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Toppmodellen 9cc Evolution, veil 6800,- Ferdig dempa ;)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Toppmodellen 9cc Evolution, veil 6800,- Ferdig dempa ;)
    Det har den, men det store spørsmålet er hvorfor Oracle ikke valgte seg Evo-arma istedet for 9cc og utviklingskostnadene forbundet med en egenprodusert demper?
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Det største spørsmålet er hvorfor Linn valgte 9cc udempa... Jeg har hørt den . ... Mulig du kjøpte den demoen jeg vurderte ?
    i flg tysk presse spiller Lp12 m 9cc på linje med P9 m Rb1000.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hvis Oracle ikke valgte ferdigdempa Evoarm skulle man kanskje tro grunnen besto i at de mente de kunne dempe den bedre selv..Eller??
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Det største spørsmålet er hvorfor Linn valgte 9cc udempa... Jeg har hørt den . ... Mulig du kjøpte den demoen jeg vurderte ?
    i flg tysk presse spiller Lp12 m 9cc på linje med P9 m Rb1000.
    Min spiller er utstyrt med en Lingo2, og ble kjøpt i Sverige, så det er nok ikke den du var borti. Jeg tror jeg vet svaret på hvorfor Linn valgte 9cc uten demper. Hadde de levert den med demper slik som Oracle gjorde ville Linn Majic ha spilt fletta av det meste, og dermed ville eneste behovet for oppgradering armmessig vært skifte av PU :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.446
    Antall liker
    17.178
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Toppmodellen 9cc Evolution, veil 6800,- Ferdig dempa ;)
    Det har den, men det store spørsmålet er hvorfor Oracle ikke valgte seg Evo-arma istedet for 9cc og utviklingskostnadene forbundet med en egenprodusert demper?
    Tipper de startet det prosjektet før Evo-armen ble lansert fra Pro-Ject.

    Det sitter forøvrig Evo-arm på min Classic, noe både importør og jeg ble en smule overrasket over, da det ikke fremgikk noe sted at Classic ble oppgradert med Evo-arm.
    Fortsatt står det på Pro-Ject´s hjemmesider at 2Xperience Classic leveres med 9cc/2M Red:confused:, mens det faktiske forhold er 9cc Evo/2M Blue
     
    Sist redigert:

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Toppmodellen 9cc Evolution, veil 6800,- Ferdig dempa ;)
    Det har den, men det store spørsmålet er hvorfor Oracle ikke valgte seg Evo-arma istedet for 9cc og utviklingskostnadene forbundet med en egenprodusert demper?
    Tipper de startet det prosjektet før Evo-armen ble lansert fra Pro-Ject.

    Det sitter forøvrig Evo-arm på min Classic, noe både importør og jeg ble en smule overrasket over, da det ikke fremgikk noe sted at Classic ble oppgradert med Evo-arm.
    Fortsatt står det på Pro-Ject´s hjemmesider at 2Xperience Classic leveres med 9cc/2M Red:confused:, mens det faktiske forhold er 9cc Evo/2M Blue
    Nja, jeg fant dette utdraget i en tråd på Vinylengine;

    "The Paris uses the 9cc tonearm, not the 9cc Evolution. The pre-production units (for photos) were fitted with Evo tonearms but they decided to go with the 9cc for the production models. The Evo does not have better bearings, they are the same, it does howerver use a more substantial bearing housing. The 9cc with damping has far better resonance control than any stock Evo arm".

    Dette er selvfølgelig en påstand fra en av debattantene der inne, men denne karen virker å ha peiling.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.446
    Antall liker
    17.178
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ok, skal ikke se bort fra at han har rett i det.
    Tanken min gikk i mot at de kanskje allerede var godt i gang med utvikling av sin demper før Evo-armen var i produksjon og leveringsklar. Og at de således ikke så noe verdi i å skrinlegge det/starte "på nytt" dersom de var førnøyd med eget resultat.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    ^ Ok, skal ikke se bort fra at han har rett i det.
    Tanken min gikk i mot at de kanskje allerede var godt i gang med utvikling av sin demper før Evo-armen var i produksjon og leveringsklar. Og at de således ikke så noe verdi i å skrinlegge det/starte "på nytt" dersom de var førnøyd med eget resultat.
    Jepp, det er mulig å tenke slik når en ikke har informasjonen. Ser den.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hvis denne fungerer like godt som demperen til SL-1200 er det et godt kjøp. På Technicsen blir bassen strammet kraftig opp, mellomtonen øker i klarhet/oppløsning og virker mer utstrakt og sammenhengende. Tredimensjonaliteten i lydbildet blir mer framtredende, det er lettere å plassere artistene/instrumentene både i bredde og dybde.
    Jeg har nå fått spilt gjennom ganske mange skiver med dempekittet påmontert. @cox sin beskrivelse er også min. For å utdype litt har jeg fått et mye mer detaljert lydbilde. Det er letter å plassere instrumentene, og bildet er dypere eller mer tredimensjonalt som cox sier. Det er slik at jeg føler at jeg kunne ha definert scenen som om det hadde vært en livekonsert jeg var på. Hurtigrute med Kari Bremnes gir meg frysninger, da jeg får et flashback til den gangen jeg var utplassert på Erling Jarl. Stemningen er som jeg husker den. Jeg skrudde skruen ut av badet, og prøvde på nytt. Magien, eller følelsen av å være ombord forsvant. Jeg spilte 9 symfonien til Beethoven med Berliner filharmonien og Ference Fricsay, ei stykke musikk som ikke er enkel å gjengi. Jeg skrudde skruen opp og ned, og forskjellen er stor. Jeg har aldri vært spesielt interessert i klassisk musikk, og kanskje kan det komme av at den er ganske krevende å gjengi på en slik måte at en ikke blir sliten av å høre på det. Forskjellen er så stor, at jeg ser at jeg kommer til å få utgifter på klassisk musikk fremover. Det hele er oppløst og mykere å høre på. Evita (original cast recording med bla Elaine Paige) blir rett og slett fantastisk. Tidligere har jeg oppfattet den som anmasende.
    Jeg er ikke så flink til å beskrive det jeg hører, det beklager jeg. Uansett så må hovedkonklusjonen bli at dette kittet er vel verdt pengene.
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Hei!

    Jeg har en Eat Forte S med 12 tommers EVO CC arm. Regner med at silikonbadet kan monteres på en slik arm også? Kan du legge ut kontaktinfo til hvor man kan bestille en slik fantastisk sak?

    MVH, Toffen
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei Toffen!

    Jeg har selv bestilt en slikmdemper. Det har desverre ingen hensikt å sette den på Evo armer. Demperen er spesialkonstruert til den litt billigere arma, som har noen spesielle ringinger og oppbrytninger
    Evo armene er ferdig dempa.

    mvh Huldra
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Den demperen passer heller ikke til 12" Evoarma. Den passer sannsynligvis ikke til 9 cc Evo heller. Beregner at du legger ut inntrykket ditt når du har fått testet demperen Huldra57?
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Det lover jeg FrodeR !

    Har ikke fått noe i posten enda...

    takk for pm, har glemt å svare...

    Mvh Huldra
     

    Guybrush

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    6
    Hei, kan en av dere som har kjøpt det legge ut kontaktinfo for bestilling av dempekittet?
    Det høres ut som min neste oppgradering ;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej!

    Gå till oracle-audio.com, gå till contact och sänd din förfrågan där. Adressera ditt meddelande till Jacques Riendeau. Jag fick svar efter ca en vecka så ha tålamod:). Du får en pay-pal faktura via e-post och hela kalaset kostar 197 Canadian.

    Jag sitter och väntar på att mitt ska komma i posten nu :)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hei, kan en av dere som har kjøpt det legge ut kontaktinfo for bestilling av dempekittet?
    Det høres ut som min neste oppgradering ;)
    Dette er en nobrainer for deg Guybrush, ingen tvil om det. Å ha kjøpt en Pro-Ject RPM 5.1 kan fort vise seg å være en kjempeinvestering med dette kittet. Hos meg løfta det lyden enormt, og at det samme vil skje hos deg er jeg sikker på. Bare smør deg med en god dose tålmod. Hos meg tok det bare 1 1/2 uke før det ankom etter betaling via Paypal. Å selge kittet er tydeligvis ikke førstepri hos Oracle, men med tanke på at de i utgangspunktet ikke ville selge det overhode, så er fremskrittet enormt :)
    Jeg hadde satt stor pris på tilbakemeldinger om hvordan det fungerer hos dere etterhvert som dere får montèrt det. Legg det ut her slik at alle kan få danne seg et inntrykk.
     

    Guybrush

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    6
    Ok, da har jeg sendt de en mail så nå er det bare å vente :)
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Kitt ankommet :)

    Grunnet vond skulder vil montering må vente.

    Tålmodighet er godt råd. Det hele tok noen uker, men så har vi hatt påske også da....

    Planen er å få den i arbeid på Orakelet mitt, Delphi mkIII.

    mvh Huldra
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    God bedring Huldra :)
    Takk for det FrodeR :)

    Ingen fare, vi huldre har det med å komme sterkt tilbake!

    Ellers er det jo en del jobb med å sette opp en Delphi m ny arm. Innkjøpt på kontrapunkt på tilbud forøvrig, og helt lik den som er på Linn, med lav base og tonearmkabel som monteres under basen. Alltid litt småtteri å tenke på, men det er jo mye av morroa med denne hobbyen.
    Har skaffa Oracle base med Linn/Project tilpassing/utskjæring også.

    Mvh Huldra
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Hehe. Du må snart skaffe deg din egen tråd Huldra :) Du har jo så mange prosjekter på gang som kan interessere flere.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    FrodeR och Huldra57, fick ni någon mail-konfirmering när kitet var sänt från Oracle? Är två veckor sedan, på måndag, jag betalade och har inte hört eller fått något efter det.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    FrodeR och Huldra57, fick ni någon mail-konfirmering när kitet var sänt från Oracle? Är två veckor sedan, på måndag, jag betalade och har inte hört eller fått något efter det.
    Helt normalt. Husk vi er i Canada ;)

    med meg tok det fire uker, påska inkl.
    mvh Huldra
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Ta det bare helt med ro gutter, kitet kommer. Det synes som om Oracle ikke sender hver dag :) Jeg hadde absolutt ingen kommunikasjon med dem før det plutselig dukket opp i posten.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ser det ut som kittet passer armen?
    Er kittet lekkert og bra bygd?


    FrodeR och Huldra57, fick ni någon mail-konfirmering när kitet var sänt från Oracle? Är två veckor sedan, på måndag, jag betalade och har inte hört eller fått något efter det.
    Helt normalt. Husk vi er i Canada ;)

    med meg tok det fire uker, påska inkl.
    mvh Huldra
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Da ligger det en Pro-Ject RPM5 på Finn til bare 3000 kr.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn