Hei,EndreS skrev:Ved kjøp eller salg via Finn bruker jeg alltid Finn sitt betalingsgarantisystem, Payex. Veldig bra. Ved betaling kommer et lite gebyr i tillegg, men man kan betale med bl.a. kredittkort.
Dette systemet er greit det men selv om jeg brukte dette og fikk en vare som jeg ikke godkjente, sente inn anmerkning på dette til "Finn", svar fra selger at varen var slik som annonsert, jeg ikke enig og "vips" så var pengene på sperret konto grunnet disputt mellom selger og kjøper
Pengene ble da ikke utbetalt til selger men man blir vel heller ikke lykkelig om de blir satt på en sperret konto grunnet uenighet mellom kjøper/selger.
Er da som sagt litt usikker på dette systemet også, men mulig var jeg bare "uheldig", og det var heller ikke store beløpet men prinsipp er viktig.
Jeg sente også produktet tilbake, ble aldri hentet og kom i retur.
Et år senere solgte jeg det til en det passet for noe rimligere og sente melding til payex at det kunne utbetales.
Det jeg da følte var at dette systemet sikrer at du ikke blir svindlet, men følte og føler meg usikker hvor godt dette systemet virker hvis kjøper og selger er uenig om produktet er slik som annonsert, og hvordan du da enkelt kan få dine penger igjen
Mvh
GFE