Diverse Svindel

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.323
Antall liker
1.192
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
En enkel test: Foreslå å komme over med kontanter i hånd og hente de. Om selger har problemer med det, har han strøket på første test. Eller si at du har en kompis som jobber/studerer i en naboby og som kan komme innom.
Godt tips. Har ellers aldri sent penger til noen uten å snakke med fyren på telefon, googlet ham og forsikret meg 100 % at han er den han sier og bor der han sier mm. Videre skal han bo i rimelig nærhet slik at jeg kan ta meg en tur om ting ikke går etter planen, dog uten balltre. Kan reise langt for å hente 45'....
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
En god idé å foreslå handel ved oppmøte, da skiller klinten seg kjapt fra hveten. Da kan du i og for seg stole mer på selger i utgangspunktet, men for så store handler så kan det svare seg å ta turen selv. Og har du ikke tid, så har du råd til å sende en venn for sikkerhets skyld. Jeg hadde foretrukket å ha en person jeg kan stole på til å sjekke handelen før så mye penger skilles lag med. Hadde jeg blitt spurt om jeg kunne ta turen, og hadde tid, så hadde jeg gjort det for en venn eller et familiemedlem.
 
Topp Bunn