Diverse Svindel

C

cruiser

Gjest
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
Så hvis du blir svindlet, så ville ikke du gått til politiet for og prøve og få hjelp?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Det finnes garantert ett eller annet menneske som klarer å finne identiteten til vedkommende som har svindlet deg.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
Det vil jo bare øke med svindlere når politiet ikke bryr seg. Så kansje en dag så sitter du i saksa også??
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
Det finnes garantert ett eller annet menneske som klarer å finne identiteten til vedkommende som har svindlet deg.
Jo det tror jeg nok at noen kan finne ut, men det er ingen som har hjulpet meg med det enda...
 
C

cruiser

Gjest
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
Det vil jo bare øke med svindlere når politiet ikke bryr seg. Så kansje en dag så sitter du i saksa også??
Det kan godt hende. Det billigste dog, for meg selv og samfundet er å unngå å forskudssbetale penger, ikke betale for noens syke mors operasjon i tyrkia, og trykke delete når det kommer post fra Nigeria.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.323
Antall liker
1.192
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Skjønner det finnes torpedoer.

Du er ikke verd å bruke 5 øre på men Breivik'n hadde de råd til å bruke på 10 talls millioner på. De hadde mannen, var det noen tvil om at han gjorde det, og det var vel bar å telle lik for å vite hvor mange han tok ut....
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
Det vil jo bare øke med svindlere når politiet ikke bryr seg. Så kansje en dag så sitter du i saksa også??
Det kan godt hende. Det billigste dog, for meg selv og samfundet er å unngå å forskudssbetale penger, ikke betale for noens syke mors operasjon i tyrkia, og trykke delete når det kommer post fra Nigeria.
Og et samfunn uten tillit er særdeles uproduktivt.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Forsterkersettet har blitt solgt på Ebay også. Det finnes like bilder der. Mulig de sitter på kontaktinfo.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.018
Antall liker
401
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Hvis du tror du får et slikt forsterkersett til denne prisen så ber du om å bli svindlet. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
De som drifter den siden har vel kontaktinfo?
Ja, han vet vel hvem karen er, men hva hjelper det når politiet ikke "gidder" sende en forespørsel til Skottland...
Nå koster ikke flybilletter til Skotland allverdens..
Hvis du tror du får et slikt forsterkersett til denne prisen så ber du om å bli svindlet. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.
Ja det var det jeg fant ut etter at pengene var betalt at jeg ikke fikk disse blokkene for denne prisen ...
 
C

cruiser

Gjest
Ikke vanskelig å ha sympati, men se det fra andre siden. Det svindles i hytt og gevær av maaange som er bevistløse i gjerningsøyeblikket, forelska, tilbakestående eller hva det måtte være. En plass går sikkert grensen for de som skal sitte å fordele en begrenset pengesekk.

Det hender jeg også gambler og tar en råsjans og forskuddsbetaler noe jeg ikke burde, men da har jeg ingen forventninger om at noen kommer å rydder opp etterpå.
Det vil jo bare øke med svindlere når politiet ikke bryr seg. Så kansje en dag så sitter du i saksa også??
Det kan godt hende. Det billigste dog, for meg selv og samfundet er å unngå å forskudssbetale penger, ikke betale for noens syke mors operasjon i tyrkia, og trykke delete når det kommer post fra Nigeria.
Og et samfunn uten tillit er særdeles uproduktivt.
Tja, i den virkelige verden koster egen idioti penger. Man får f.eks avkortning hvis man ikke låser sykkelen, drar fra bilen med nøkkelen i tenninga og det blir stjælt. Stumpe sigaretten i hodeputa før man sovner og kåken brenner ned er heller ikke noe sjakktrekk.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.561
Antall liker
9.361
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det kan godt hende. Det billigste dog, for meg selv og samfundet er å unngå å forskudssbetale penger, ikke betale for noens syke mors operasjon i tyrkia, og trykke delete når det kommer post fra Nigeria.
Og et samfunn uten tillit er særdeles uproduktivt.
Tja, i den virkelige verden koster egen idioti penger. Man får f.eks avkortning hvis man ikke låser sykkelen, drar fra bilen med nøkkelen i tenninga og det blir stjælt. Stumpe sigaretten i hodeputa før man sovner og kåken brenner ned er heller ikke noe sjakktrekk.
Kjør på med selvtekt, torpedoer og borgervern, det er et slikt samfunn vi får når politiet ikke tar hverdagskriminalitet på alvor.
 
C

cruiser

Gjest
Mulig det, men å tro at politiet setter igang en internasjonal etterforskning fordi noen frivillig gir fra seg penga sine.. er nesten like teit som å gi de fra seg i utgangspunktet
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.561
Antall liker
9.361
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Mulig det, men å tro at politiet setter igang en internasjonal etterforskning fordi noen frivillig gir fra seg penga sine.. er nesten like teit som å gi de fra seg i utgangspunktet
Ta imot en anmeldelse, skrive en rapport, skrive noen ord på engelsk og sende det over til politiet i Skottland burde være mulig, jeg ser på dette som en selvfølge. For å spisse problematikken; Et land opphører å være et land hvis landets myndigheter ikke kan/vil/greier å ivareta sikkerheten til landets innbyggere. Og hverdagskriminalitet gjør noe med oss. Ikke bra.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
De som drifter den siden har vel kontaktinfo?
Ja, han vet vel hvem karen er, men hva hjelper det når politiet ikke "gidder" sende en forespørsel til Skottland...
Nå koster ikke flybilletter til Skotland allverdens..
Hvis du tror du får et slikt forsterkersett til denne prisen så ber du om å bli svindlet. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.
Mulig det, men å tro at politiet setter igang en internasjonal etterforskning fordi noen frivillig gir fra seg penga sine.. er nesten like teit som å gi de fra seg i utgangspunktet
Ta imot en anmeldelse, skrive en rapport, skrive noen ord på engelsk og sende det over til politiet i Skottland burde være mulig, jeg ser på dette som en selvfølge. For å spisse problematikken; Et land opphører å være et land hvis landets myndigheter ikke kan/vil/greier å ivareta sikkerheten til landets innbyggere. Og hverdagskriminalitet gjør noe med oss. Ikke bra.
Ja det er akkurat dette jeg føler også, og jeg var nesten helt sikker på at det var slik det fungerte her i norge...
 
C

cruiser

Gjest
Det er nok ikke slik det fungerer når man skal etterforske og evt straffeforfølge kriminelle over landegrenser
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.550
Antall liker
7.008
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du har full rett til å påklage en henleggelse.

Politiet er slik at de henlegger det som gjør det mest bekvemt. Bare å lage rabalder, det.

Jihan-Kr
 
C

cruiser

Gjest
Klagefristen er vel 3 uker så det toget er vel gått hvis det er en måned siden eller så. Men når man uansett bare har en epostadresse og et kontonummer å gå på samt at kjeltringen sitter en eller annen plass i utlandet har det nok liten effekt.
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
De som drifter den siden har vel kontaktinfo?
Ja, han vet vel hvem karen er, men hva hjelper det når politiet ikke "gidder" sende en forespørsel til Skottland...
Nå koster ikke flybilletter til Skotland allverdens..
Hvis du tror du får et slikt forsterkersett til denne prisen så ber du om å bli svindlet. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.
Mulig det, men å tro at politiet setter igang en internasjonal etterforskning fordi noen frivillig gir fra seg penga sine.. er nesten like teit som å gi de fra seg i utgangspunktet
Ta imot en anmeldelse, skrive en rapport, skrive noen ord på engelsk og sende det over til politiet i Skottland burde være mulig, jeg ser på dette som en selvfølge. For å spisse problematikken; Et land opphører å være et land hvis landets myndigheter ikke kan/vil/greier å ivareta sikkerheten til landets innbyggere. Og hverdagskriminalitet gjør noe med oss. Ikke bra.
Klagefristen er vel 3 uker så det toget er vel gått hvis det er en måned siden eller så. Men når man uansett bare har en epostadresse og et kontonummer å gå på samt at kjeltringen sitter en eller annen plass i utlandet har det nok liten effekt.
Jeg har ikke fått henleggelsen skriftelig enda, den ble fortalt meg av henne jeg andmelte saken til i dag. Da jeg ringte henne for og få hjelp til og sende over saken til Scotland
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Syns det er smått frekt av poltitiet å ikke yte hjelp i den saken her, selv om man kan argumentere for at man kan skylde seg selv hvis man forskuddsbetaler.

Gå til media med saken. De vil garantert elske vinklingen at Politiet har begynte å velge bort etterforskning av saker de "syns det er for mye styr med".
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
15.198
Antall liker
11.677
Sted
Ytterst i havgapet...
Hvis det er 3 ukers klagefrist på henleggelse, så er det vel tre uker etter henleggelse, så da er det nok tid til å påklage
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
De som drifter den siden har vel kontaktinfo?
Ja, han vet vel hvem karen er, men hva hjelper det når politiet ikke "gidder" sende en forespørsel til Skottland...
Nå koster ikke flybilletter til Skotland allverdens..
Hvis du tror du får et slikt forsterkersett til denne prisen så ber du om å bli svindlet. Legg det bak deg og kom deg videre i livet.
Mulig det, men å tro at politiet setter igang en internasjonal etterforskning fordi noen frivillig gir fra seg penga sine.. er nesten like teit som å gi de fra seg i utgangspunktet
Ta imot en anmeldelse, skrive en rapport, skrive noen ord på engelsk og sende det over til politiet i Skottland burde være mulig, jeg ser på dette som en selvfølge. For å spisse problematikken; Et land opphører å være et land hvis landets myndigheter ikke kan/vil/greier å ivareta sikkerheten til landets innbyggere. Og hverdagskriminalitet gjør noe med oss. Ikke bra.
Klagefristen er vel 3 uker så det toget er vel gått hvis det er en måned siden eller så. Men når man uansett bare har en epostadresse og et kontonummer å gå på samt at kjeltringen sitter en eller annen plass i utlandet har det nok liten effekt.
Syns det er smått frekt av poltitiet å ikke yte hjelp i den saken her, selv om man kan argumentere for at man kan skylde seg selv hvis man forskuddsbetaler.

Gå til media med saken. De vil garantert elske vinklingen at Politiet har begynte å velge bort etterforskning av saker de "syns det er for mye styr med".
Ja det er vel kansje en god tanke, noen ide om hvilke av de?
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.738
Antall liker
11.341
Torget vurderinger
2
Skjønner det finnes torpedoer.

Du er ikke verd å bruke 5 øre på men Breivik'n hadde de råd til å bruke på 10 talls millioner på. De hadde mannen, var det noen tvil om at han gjorde det, og det var vel bar å telle lik for å vite hvor mange han tok ut....
Unnskyld meg, men er det din oppfatning at det Breivik gjorde ikke var verdt å bruke ressurser på?
Sammenligner du her 45 000,- NOK med 77 døde ungdommer, og en lang rekke skadde for livet, og mener at det norske samfunnet feilprioriterer?

Eller er det bare meg som misforstår?

Håkon Rognlien
 
C

cruiser

Gjest
Tror folk undervurderer hva som skal til i en slik sak. Det er ikke sånn at politiet i norge bare kan sende avgårde en mail til utenlandsk politi så går alt av seg selv. Utenlandsk politi kan bare bistå i en etterforskning, i tillegg skal det forberedes rettslige skritt, skaffe kjennelser i en utenlandsk domstol for innsyn i banker, internetttilbydere, google og what not. Det skal straffeforfølges, føres sak osv. Ved en evt seier skal penger kreves osvosv. Banalt å tro at dette handler om en mail.
 

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Innlegg
450
Antall liker
284
Sted
Fredrikstad
Det er ikke umulig å finne ut hvem det er hvis du har tilgang på en webserver hvor du kan legge ut bilder eller en webside, og har tilgang på loggfilene.

Lag en side eller legg ut et bilde med en URL kun du vet om. Send en mail til skurken med såpass fristende innhold at personen besøker siden/bildet. Sjekk loggfilen for treff. Hent IP-nummer fra loggfilen og bruk en tjeneste for å mappe IP-nummer til en adresser/koordinater.

Hvis vedkommende bruker VPN, mobil eller arbeidsplass er det selvsagt vanskelig å få noe vettugt ut av dette, men tyver generelt er ikke smarte. Så, aksesseres din webside fra hjemme-nettverket er det en stor sjanse for å finne ut ca hvor vedkommende bor.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.018
Antall liker
401
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Syns det er smått frekt av poltitiet å ikke yte hjelp i den saken her, selv om man kan argumentere for at man kan skylde seg selv hvis man forskuddsbetaler.

Gå til media med saken. De vil garantert elske vinklingen at Politiet har begynte å velge bort etterforskning av saker de "syns det er for mye styr med".
Ja, for all del. Hvis du vil latterliggjøre deg selv så gå til media. De vil kaste seg over en stakkars idiot som har sendt 45k til Nigeria og som tror at politiet vil ordne opp. I beste mening, men som sagt om du vil latterliggjøre deg selv så er det et fritt land.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.550
Antall liker
7.008
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Å dra den der med «offeret har seg selv å takke fordi han/hun var så dum at...» og dermed skal politiet bare drite i saken er en total misforståelse av samfunnskontrakten. Da ender man opp med henleggelser av f.eks. voldtektssaker der jenta har haika og annet. Om en sak blir henlagt er «hendelig uhell». Når det blir slik at alle vanskelige ting blir henlagt, mens de enkle tingene å etterforske og påtale blir prioritert, så er det en systemsvikt.

En har et visst slingringsmonn på mengden saker som henlegges, men blir det en gjengs oppfatning av at politiet driter i hverdagskriminaliteten, ender man opp med lovløshet og selvtekter.

Johan-Kr
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.018
Antall liker
401
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Å dra den der med «offeret har seg selv å takke fordi han/hun var så dum at...» og dermed skal politiet bare drite i saken er en total misforståelse av samfunnskontrakten. Da ender man opp med henleggelser av f.eks. voldtektssaker der jenta har haika og annet. Om en sak blir henlagt er «hendelig uhell». Når det blir slik at alle vanskelige ting blir henlagt, mens de enkle tingene å etterforske og påtale blir prioritert, så er det en systemsvikt.

En har et visst slingringsmonn på mengden saker som henlegges, men blir det en gjengs oppfatning av at politiet driter i hverdagskriminaliteten, ender man opp med lovløshet og selvtekter.

Johan-Kr
Er det ikke slik det fungerer da?
Like it or not men det er dagens virkelighet.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.550
Antall liker
7.008
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det henlegges desverre alt for mye saker, mens politiet på andre siden svir av enorme summer på piss. I lengden er det nokså usunt for samfunnet.

Johan-Kr
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.323
Antall liker
1.192
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Skjønner det finnes torpedoer.

Du er ikke verd å bruke 5 øre på men Breivik'n hadde de råd til å bruke på 10 talls millioner på. De hadde mannen, var det noen tvil om at han gjorde det, og det var vel bar å telle lik for å vite hvor mange han tok ut....
Unnskyld meg, men er det din oppfatning at det Breivik gjorde ikke var verdt å bruke ressurser på?
Sammenligner du her 45 000,- NOK med 77 døde ungdommer, og en lang rekke skadde for livet, og mener at det norske samfunnet feilprioriterer?

Eller er det bare meg som misforstår?

Håkon Rognlien
Klar han skal dømmes men det ble en alt for dyr patetisk forstilling der politi, anklager og forsvarere solte seg i sin glans mens Breivik fikk akkurat den oppmerksomhet han ville. Tror ikke offrene hadde noen glede av det - media dog....
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.091
Antall liker
8.026
Torget vurderinger
12
Skjønner det finnes torpedoer.

Du er ikke verd å bruke 5 øre på men Breivik'n hadde de råd til å bruke på 10 talls millioner på. De hadde mannen, var det noen tvil om at han gjorde det, og det var vel bar å telle lik for å vite hvor mange han tok ut....
Unnskyld meg, men er det din oppfatning at det Breivik gjorde ikke var verdt å bruke ressurser på?
Sammenligner du her 45 000,- NOK med 77 døde ungdommer, og en lang rekke skadde for livet, og mener at det norske samfunnet feilprioriterer?

Eller er det bare meg som misforstår?

Håkon Rognlien
Klar han skal dømmes men det ble en alt for dyr patetisk forstilling der politi, anklager og forsvarere solte seg i sin glans mens Breivik fikk akkurat den oppmerksomhet han ville. Tror ikke offrene hadde noen glede av det - media dog....
Nå får du gi deg. Dette er usaklig. Saken mot terroristen var nødt til å få mediaoppmerksomhet og det er en gang slik at jusen har sine prosedyrer og krav til en sak. Eller skulle saken vært kjørt uten advokater og med en pensjonert lensmann som aktor og dommer siden saken likevel var opplagt? Sorry, men dette er inkompetent tullprat.

Det svir å bli lurt for såpass store beløp som 45k, og man skulle tro at det var nok til at politiet agerte, men dessverre ser akkurat det mørkt ut. Trist, men også tid for selvransakelse, noe jeg tror trådstarter er smertelig klar over. Han har min sympati, men agerte nok litt ubetenksomt.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.332
Sted
Smurfeland
Syns det er smått frekt av poltitiet å ikke yte hjelp i den saken her, selv om man kan argumentere for at man kan skylde seg selv hvis man forskuddsbetaler.

Gå til media med saken. De vil garantert elske vinklingen at Politiet har begynte å velge bort etterforskning av saker de "syns det er for mye styr med".
Ja, for all del. Hvis du vil latterliggjøre deg selv så gå til media. De vil kaste seg over en stakkars idiot som har sendt 45k til Nigeria og som tror at politiet vil ordne opp. I beste mening, men som sagt om du vil latterliggjøre deg selv så er det et fritt land.
Han får sikkert lov til å framstå anonymisert hvis han ønsker det. Poenget er å sette fokus på politiets manglende vilje til å hjelpe en som har vært litt naiv og godtroende og blitt lurt for et betydelig beløp. Har vel hendt før at litt oppmerksomhet rundt en sak har smurt hjulene i saksgangen litt, for å si det sånn.

Kanskje det til og med er verdt en aldri så liten offentlig debatt, hvor grensa for hva politiet kan velge å henlegge skal gå. Er langt på vei enig i det Fenalaar også hevder her, at når helt opplagte forbrytelser henlegges over en lav sko, så undergraver det tilliten til ordensmakt og påtalemyndigheter. Jeg er helt sikker på at vi ikke vil ha de lovløse tilstandene som kan bli en følge av dette på sikt, hvis folk som mener seg forurettet begynner å ta saker i egne hender.
 
Topp Bunn