Svindel fra bransjeaktør!

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Disse høyttalerne er helt orginale, jeg har prøvd og kjøpe dem av Sveinung tidligere.
Da forklarte han at de var laget i en finnish som hvis de skulle vært produsert i dag hadde kostet 100000,-.
Jeg skulle få de til halv pris, kun 50000,-, kunne ikke annet enn og le ;)

Til de som ikke kjenner ham og synes synd på ham, det trenger dere ikke, han er ved sin (nesten) fulle fem, men lyver så han tror det selv.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Til dere som tror dette er noe nytt? Nei annonsene har vert på finn.no lenge.De fleste Harbeth modellene annonsert,samt Vincent forsterkere mx tunet de også.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
De lyder nok bedre enn de ser ut, for 'a million dollar' er nok ikke det første som slår meg.
(og ja, jeg vet at disse er legendariske i enkelte skarer).
 

Brotherlove

Medlem
Ble medlem
29.11.2015
Innlegg
39
Antall liker
19
Sveinung har enormt mye hifiutstyr i privat eie.Jeg håper at han klarer å få solgt litt av dette for å betale gjelden sin..mx utgavene finns bare hos han og bør ha samleverdi.Husk at han er fargeklatt og ikke en svindler...
 

Brotherlove

Medlem
Ble medlem
29.11.2015
Innlegg
39
Antall liker
19
Noen som vet hvor Legacy Focus høytalerne som sto i butikken han i årevis har blitt av?Var golyd i dem.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Sveinung har enormt mye hifiutstyr i privat eie.Jeg håper at han klarer å få solgt litt av dette for å betale gjelden sin..mx utgavene finns bare hos han og bør ha samleverdi.Husk at han er fargeklatt og ikke en svindler...
Kanskje Luksusfellen kunne vere løsningen?
 

Dyret

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2012
Innlegg
2.155
Antall liker
1.988
Sted
Byen med kråke
Torget vurderinger
1
Dette var da virkelig kreativt... Har ikke finn noen form for kontroll på anonsene som blir publisert? Vet de ikke godkjenner ting som openlyst er tyvegods, men dette føler jeg er litt i samme gata.

Men det er sikkert noen som kjøper disse også... Desverre...
 

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
791
Antall liker
206
Torget vurderinger
19
"I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi." Hva nå det enn betyr på et par høyttalere. :eek:
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Synes vell egentlig synd på mannen.
Men han må jo være en svindler som ikke forstår det selv.
Alle ser det men ikke han, tragisk.
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
* - MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi.

* - Klargjort med O.F.M. - Organic Master Solution.

Kan noen forklare meg hva det her betyr?????
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kan noen forklare meg hva det her betyr?????
Det er bare vås. Anbefaler første nummer av Stereo+ for de som ikke kjenner til historikken, de gjorde en ganske imponerende jobb for å finne ut av alle disse påstandene, og skrev en god artikkel om dette.
 

Brotherlove

Medlem
Ble medlem
29.11.2015
Innlegg
39
Antall liker
19
En annen bransjeaktør kalte Sveinung for en fargeklatt som dro det litt langt.En eventuell hetsing av audiofile er nok på sin plass.
 

borglein

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2013
Innlegg
730
Antall liker
361
Torget vurderinger
22
Ser ut som han tok bostyrer seriøst. Alle annonsene ligger nå under selger "Sveinungvindheim". Markedsføringen er selvsagt like ille, men nå har han vel sitt på det tørre juridisk angående hvem som selger i hvert fall.


MX.jpg
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Alle er vel nå klar over hvordan det ligger ann.
Men det rare er att Finn lar han holde på, for dette er vel på kanten uansett?
Har noen varslet Finn?

Steinar.
 
T

Tårnfalk

Gjest
koke suppe på en spiker (koke suppe en spiker) (Bokmål/Riksmål)



  1. Forsøke å få mer ut av en sak, et argument, enn det er grunnlag for.
  2. Gjenta sin posisjon uten å tilføre mer tyngde til sine argumenter.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Jeg spurte Sveinung om pris på Teac AI-3000 MX på en av disse nylige annonsene. Jeg fikk for så vidt et godt tilbud i forhold til tidligere listepris i Norge men så klarte han å fire av seg dette ved spørsmål om MX-modifisering:

- DA tror jeg din forståelse av "å tukle med" - ( altså min spesifikasjon til TEAC av kvalitetsforlangende - MX ) er snudd fullstendig på hodet ?

TEAC er i perioden 2000 - 2010 kjent for en reklamasjonshyppighet på 70 - 90% av solgte produkter innenfor 2års bruk. Dette greide TEAC å senke til ca. 30-40% i 2010-2012.


Min MX-versjon forlangte jeg å ha 1 reklamasjonsservice pr. 150 solgte enheter innen 5-års reklamasjonstiden. Og DET har jeg erfart at TEAC har overholdt for meg. - MEN det koster adskillig mer + mer + enda mer for å få levert denne sorteringen. Dette etterkontrolleres videre av meg med tilhørende prosessering/belastiningskontroller, og med autorisert tekniker.


- At du som forbruker da sitter med "belastningen" av å ha et produkt som leverer på et høyere nivå lydmessig - OG ikke minst holdbarhetsmessig er utenfor min logiske tanke ???
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
koke suppe på en spiker (koke suppe en spiker) (Bokmål/Riksmål)



  1. Forsøke å få mer ut av en sak, et argument, enn det er grunnlag for.
  2. Gjenta sin posisjon uten å tilføre mer tyngde til sine argumenter.


Man må ha vært en mer enn gjennomsnitt uoppmerksom hfs'er og leser av hifiblekker om man ikke har fått med seg at dette er en fin fyr å la være å handle fra.

Men jeg må si at jeg er like overrasket som andre over at finn.no lar ham ture fram. Det er tross alt en del som handler hifi uten å være del av den diskuterende eller hifiblekkelesende subkulturen. Da stiller man litt dårligere med tanke på kunnskap i møte med akkurat denne fyren, men kanskje med desto mer vett? Jeg vet ikke.
 
T

Tårnfalk

Gjest
Nemlig. Hvor mange tråder om fyren trenger vi? Dette i tillegg til artikkelen i et eller annet blad så tror jeg de fleste som holder på med dette er klar over det meste.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Ser at produktene også selges som brukt!
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Ble det solgt noe volum av enheter til full MX pris tidligere?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Her er setninger som hører godt sammen....... ;)

Velkommen inn for en hyggelig handel !
OBS.:
- Ingen Reklamasjonsrett.
- Ingen Retur.
- Ingen Bytterett.
- Ingen Tilbakekjøp.
Kontant betaling eller forhåndsbetaling "
Der døde jeg litt ;);) Markedsføring på høyt nivå.
Dette er vel et konkurssalg, så da er vel ikke betingelsene så merkelige?
Det er feks. ikke så mye poeng i en garanti overfor et ikke eksisterende firma om kort tid?
Sett utifra hva karen har drevet på med tidligere (og skrevet) blir jeg overrasket om det i det hele tatt har eksistert noe som kan kalles seriøst markedsføring fra den kanten. Bare tullball alt sammen.

PS. ikke lenge før vi ser ett nytt firma poppe opp under annet navn med samme eier, det er jo en måte å selge på uten garantier.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Planen er og starte opp nytt har jeg hørt.
Ser han har auksjon på Finn nå, med allerede innlagte bud.
Tipper hvis noen byr blir det budkrig mellom dem og Sveinung:p
 

Malinki

Fersking
Ble medlem
10.02.2017
Innlegg
2
Antall liker
0
Etter å ha lest flere tråder her inne om den "fargerike" Sveinung (desverre for sent, allerede svindlet), vurderer vi å anmelde ham. Vet dere om noen har? Hvordan gikk det? Og om noen andre har tenkt det samme gi gjerne beskjed! :)
 

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Etter å ha lest flere tråder her inne om den "fargerike" Sveinung (desverre for sent, allerede svindlet), vurderer vi å anmelde ham. Vet dere om noen har? Hvordan gikk det? Og om noen andre har tenkt det samme gi gjerne beskjed! :)
Jeg har aldri vært ute for ham, man har blitt svindlet av andre. Anmeld og meld kravet til statens innkrevingssentral om han ikke gjør opp. Får han svindeldom på seg. Da slipper andre å bli svindlet i etterkant.
 

Malinki

Fersking
Ble medlem
10.02.2017
Innlegg
2
Antall liker
0
Ble ordnet til slutt. Men skjer det med deg så stå på ditt! Var i kontakt med politi, skattevesenet, forbrukerrådet, etc. Kankje det er noe i dette om at han egentlig bare er en fargeklatt og ikke har intensjon om å svindle... Vertfall den følelsen vi sitter igjen med her. Men rådet er, ikke kjøp før du tester utstyret hjemme (uansett hvilken avtale dere inngår)!
 

henjaer

Banned
Ble medlem
09.05.2012
Innlegg
224
Antall liker
61
Torget vurderinger
7
Det er vel ikke bare han som holder på useriøst skal ikke nevne navn
 

henjaer

Banned
Ble medlem
09.05.2012
Innlegg
224
Antall liker
61
Torget vurderinger
7
Når det gjelder den butikken var det jo bare å le av han,men det er verre med noen andre
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Når det gjelder den butikken var det jo bare å le av han,men det er verre med noen andre
Har du enda ikke fått ordnet opp med Hokksund store sønn? Kanskje like greit å ta det via høvdingen?
 
Topp Bunn