Svensk trøbbel.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.242
Torget vurderinger
2
Ojjjjojjj !

Tenk om Kristin Halvorsen har betalt svarte penger til dagmamma.

Men har ho ikke gjort det, er ho sikkert trolig til å gjøre det.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tenk om Kristin Halvorsen har betalt svarte penger til dagmamma.
Trenger ikke dagmamma når gubben jobber i NRK.

Verna beddrift vett'u..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er vel en av disse venstrisene, Arve...

Men du må tro meg når jeg sier at jeg aldri har betalt skatt med glede. Jeg kan ikke huske å ha betalt noe som helst med glede.

En følelse av nødvendighet, ja.

En følelse av at jeg tross alt har fått en bra deal, ja.

Men glede... Aldri i verden!

:D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.242
Torget vurderinger
2
Ja det må jo være en grunn til at de stemmer på partier som er for sterk nedsettelse av skatter og avgifter.
Alle som blir tatt for økonomiske misligheter tilgører høyresida.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jeg er vel en av disse venstrisene, Arve...

Men du må tro meg når jeg sier at jeg aldri har betalt skatt med glede. Jeg kan ikke huske å ha betalt noe som helst med glede.

En følelse av nødvendighet, ja.

En følelse av at jeg tross alt har fått en bra deal, ja.

Men glede... Aldri i verden!

:D
Det var eit år eg hadde så lite skattbar inntekt at eg fekk ein god del pengar att. Då hadde eg betalt min skatt med glede...og følte meg riktig så venstrevridd.
Mitt blåaste år var då nokre refunderte reiseutgifter vart skatta som inntekt, og det ikkje nytta å klage.

P

Parelius

Gjest
Er ikke dette bare et uttrykk for borgerskapets diskret charme?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Ja det må jo være en grunn til at de stemmer på partier som er for sterk nedsettelse av skatter og avgifter.
Alle som blir tatt for økonomiske misligheter tilgører høyresida.
"I beg to differ my friend."

Får man minne forsamlingen på Mona Salin og hennes svarte dagmamma og privat misbruk av regjerings-kredittkort.

Kredittkortproblemer og rot ( svindel ) med reiseregninger hadde vel også Gudrun Schyman i det ultraradikale "Feministisk Initiativ".

Dumskap og grådighet synes å være likelig fordelt uavhengig partitilhørighet.

Det som ikke slutter å forundre meg er de tror det ikke vil bli oppdaget. Har man ikke holdt sin sti ren bør man takke nei til ministerpost.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Glemte helt å ta med statsminister Persons omstridte huskjøp !

Men vi skal være forsiktige med å hovere over broderfolket, brått er det noen våre "folkets kårne" som har "driti seg ut"! ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvis man skal drive å rippe opp i ting så synes jeg det var en del tull for noen år siden her og. Måtte ikke Rød-Larsen gå? Og en dame som jeg ikke husker hva heter?
Tror det var Jagland sin regjerning.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0
Eg ser ikkje bort frå at Komponenta har rett.... snusk heng ikkje nødvendigvis saman med politisk overtyding. Men det burde gjere det!
Kanskje det er genetisk betinga? I USA forska ein på eit kriminelt gen, slik at ein kanskje kunne unnskylde seg frå å drive kriminalførebyggjande tiltak ut over det genetiske plan...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Kanskje det er genetisk betinga? I USA forska ein på eit kriminelt gen, slik at ein kanskje kunne unnskylde seg frå å drive kriminalførebyggjande tiltak ut over det genetiske plan...
Ikke for å kaste meg på koret av USA kritikere, USA er på mange måter et bra land, med mange fine folk. Men hvis man i USA satsa litt mer på skole for de dårligst stillte og satsa litt mer på å minke de enorme sosiale forskjellene, så ville nok det ha enormt mye større betydning som kriminalitetsforbygging enn forsking på krim-genet. Tror nå jeg da. Spesielt vil gode skoler ha stor betydning !

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Snusk finnes fra venstre til høyre. Selv om jeg tror at det nok heller mer over til sistnevnte. Det lever vel bare opp til forventningene også.
Kunne vært interessant og tatt de siste ti åra, og sett på hvilke parti som har hatt flest straffesaker i sine rekker i forhold til medlemsmasse.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er en jævla heksejakt. Den dagen du ikke kan betale en fjortis i gata for å sitte å glo på TV hjemme hos deg mens snørrungene dine sover, da rakner samfunnet. Man har da vel ikke tid til å fylle ut en jævla ansettelseskontrakt før man går på kino?

Dog bør selvsagt kulturministeren betale SVT-lissens, samt vite at hun styrer også idretten, so far, so fine. Men dette tar jo helt av. Pressens rasshøl hyler i blodrus.

Honkey

A

Affa

Gjest
Snusk finnes selvsagt bare på venstresiden. Dårlig hygiene, ingen dannelse eller utdannelse setter sine spor. Vi rike og pene lever derimot som vi prediker. Livet farer godt med oss pene, slanke og velutdannede.
Lisens? - Lett å glemme da det ikke betyr noe. Så små summer glemmes fort.
Svart barnepass? - Hva er galt med at man har ansatt mulatter?

Vi trenger heller ikke blåse oss opp bare fordi skrika Halvorsen tar noen ekstra hundre tusen fra oss for å finansiere nye våpen på Ceylon.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Hadde det vært "venstresiden"...........

Tja, det rinner meg i hu.....En bulkete bil og en hærverede statsminister ?! Et lite moralsk dilemma riktig nok, men det ble da ikke skrevet så jævlig mye om det selv om han tillhører venstresiden. Ganske overaskende lite egentliig, og det fikk ingen konsekvenser for ham. Jo han måtte jo betale skaden til slutt, .. og kanskje det er straff i å være statsminister med SV i Finansdeptet. ! ;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Sosialdemokrater med tvilskom pengemoral: Vi glemmer ikke svenskenes Mona Sahlin og danskenes Ritt Bjerregaard (luksus-Ritt). Her hjemme hadde vi Terje Rød Larsen som gikk av etter kort tid som statsråd. På 70-tallet hadde vi finansminister Per Kleppe med "blått kort" på SAS. Snylting og hykleri trives best på venstresiden.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Torget vurderinger
0
Snusk finnes selvsagt bare på venstresiden. Dårlig hygiene, ingen dannelse eller utdannelse setter sine spor. Vi rike og pene lever derimot som vi prediker. Livet farer godt med oss pene, slanke og velutdannede.
Lisens? - Lett å glemme da det ikke betyr noe. Så små summer glemmes fort.
Svart barnepass? - Hva er galt med at man har ansatt mulatter?

Vi trenger heller ikke blåse oss opp bare fordi skrika Halvorsen tar noen ekstra hundre tusen fra oss for å finansiere nye våpen på Ceylon.
Dette vert sjølvsagt eit definisjonsspørsmål....nokre av dei mest ytterleggåande ser det som andre ville kalle snusk som heilt greitt - så lenge dei og deira eigne driv med det. Om derimot andre gjer noko liknande, gjer dei raskt anskrik.
Så eg forstår Affa sitt innlegg i lys av dette.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jens og Bjarne Håkon kunne vel også bekrefte at de hadde hatt svart dagmamma?

Jeg klarer ikke å bli så veldig opphisset over verken den svenske eller den norske 'skandalen'.

Men svenskene har vært overraskende klønete...

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.736
Folk langt ute på venstresiden er jo ikke så glad i stat og politi og sånn, så de vil nok helst ikke betale skatt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.242
Torget vurderinger
2
Bare vent og se til neste valg, når valgkretsen Ullersmo er opptelt, se da vilken side som har flest stemmer. ;D

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Dette ville nok irritert meg hakket mer om det var mine skattepenger:
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1499790.ece
Har de ikke arbeidsledighetstrygd i Sveariket? Det ville vel fungert helt fint, slik at politikerene kan se hvordan folket opplever en oppsigelse etter at de har holdt ting skjult for arbeidsgiver. Alvorlig talt; hun er da oppsagt i "prøvetiden"! :)

Honkey

Topp Bunn