SV ut av regjeringen?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Bare svada. Du får ikke løsnet SV fra regjeringstaburettene med dynamitt engang.
mvh

O

OldBoy

Gjest
Javel, og hva så? Stortingets sammensetning har ikke forandret seg, og da pleier det ikke å bli så store endringer i realpolitikken heller. Hvis jeg skulle tippe, ville jeg si at SV kan opptre enda mer som SV hvis de ikke sitter i regjering, enn hvis de velger å bli sittende. Så får man mene hva man vil med hensyn til om dét er bra eller dårlig.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er sunt for SV å gå den hestekuren dei gjer no.
Men eg grur meg til FrP skal gjere det same.....
Garantert en opptur i forhold til dagens situasjon. ;D

O

omholt

Gjest
Går regjeringen i oppløsningen jubler jeg.
Go FrP!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Men det kan gå nokre tiår å reparere etter eksperimentet. Hugs at Rom ikkje vart bygd på ein dag - men brend på ei natt.....

Er de gamle nok til å hugse jappefesten på midten av 80-talet, fekk de sikkert med den sure svia etterpå også....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Folk må få ha det gøy, og det er vel vitsen med å hige etter maktposisjonar - får dei ikkje såpass, er det vel berre dei aller argaste som orkar jobbe med politikken, noko vi er lite tente med.
Mi hovudinnvending generelt sett er reparasjonstida etterpå. Akkurat som når ungane leikar - det er alltid eg som må rydde...

U

utgatt60135

Gjest
Når det gleder langsiktighet mot kanskje en bittelitt bedre verden..

SV :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Det er ikke bra nå. Men hadde FRP overtatt vil jeg tro det hadde vært en ulykke for landet. Det er nok å høre hva de sier.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Det vil etterhvert vise seg at de norske såkalte spesialstyrkene i virkeligheten er en gjeng kokkeaspiranter som skal lære opp de innfødte i rett kosthold med mye grønnsaker og umettet fett.

Nei, vi burde i stedet sendt 1000 mann til sør-Afghanistan for å skyte talibanere.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Det vil etterhvert vise seg at de norske såkalte spesialstyrkene i virkeligheten er en gjeng kokkeaspiranter som skal lære opp de innfødte i rett kosthold med mye grønnsaker og umettet fett.

Nei, vi burde i stedet sendt 1000 mann til sør-Afghanistan for å skyte talibanere.

;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Er det noen som har skjønt hvorfor SV er imot å sende soldater til Afghanistan?
Ønsker de kanskje ikke at taliban skal bekjempes, det er grunn til å lure på det.
Hva er ellers grunnen?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ønsker de kanskje ikke at taliban skal bekjempes, det er grunn til å lure på det.
Hva er ellers grunnen?
SV har alltid vært motstandere av NATO og USA.
Bare tanken på at Norge skal sende styrker til en operasjon i regi av noen av disse, fører til nevroser på enhver retttroende SV'er.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Hva er ellers grunnen?

Jeg velger og tro at sv generelt sett opponerer mot alt som er fremmed og nytt.

spesielt ting som er større en dem selv,og ting di ikke forstår er og blir helt forkasteligt.

Mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Trur det har med ei slags pasifistisk grunnhaldning i SV å gjere. Hugs også på at dette er fyrste gong dei er i regjering, så dei har mykje ideologi som må brynast mot realitetane ved det å vere i posisjon.
Skal bli interessant om dei ofrar dette prinsippet til fordel for ein meir offensiv CO2-politikk no framover....... Kameldietten må ikkje vere for einsidig, elles kan dei bli kvalme.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Trur det har med ei slags pasifistisk grunnhaldning i SV å gjere. Hugs også på at dette er fyrste gong dei er i regjering, så dei har mykje ideologi som må brynast mot realitetane ved det å vere i posisjon.
Skal bli interessant om dei ofrar dette prinsippet til fordel for ein meir offensiv CO2-politikk no framover....... Kameldietten må ikkje vere for einsidig, elles kan dei bli kvalme.
Prøver å finne en downside på at SV går ut av regjeringen...prøver og prøver.....finner ingen...
mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Jau, SV vil få mindre fartstid, og mindre politisk livserfaring frå anna enn opposisjonsposisjon. Det gjer dei rett nok lettare å forstå, men forkleinar dei som realpolitikarar.
Sjå på Åslaug Haga - ein av dei verkeleg gode realpolitikarane. SP er eitt av våre beste politiske parti, handverksmessig (sjølv om eg ikkje dermed har sagt at dei har mi støtte i ukritisk stor grad...)

O

omholt

Gjest
Det er vel svært tvilsomt at SV går ut av regjeringen, men jeg lurer på hva som skjer innad i partiet og hvilke følger det vil få på sikt.
SV har nesten solgt sin sjel med denne saken og bygging av gass kraftverk uten CO2 rensing (fra dag en).

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jau, SV vil få mindre fartstid, og mindre politisk livserfaring frå anna enn opposisjonsposisjon. Det gjer dei rett nok lettare å forstå, men forkleinar dei som realpolitikarar.
Sjå på Åslaug Haga - ein av dei verkeleg gode realpolitikarane. SP er eitt av våre beste politiske parti, handverksmessig (sjølv om eg ikkje dermed har sagt at dei har mi støtte i ukritisk stor grad...)
I min bok betyr det at SV blir et mer kompetent parti i kunsten å regjere. Er ikke helt sikker på at jeg synes at det er en god ting...
mvh

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Hva er ellers grunnen?
Det er vel kanskje litt vanskeleg å lage norske ambisjonar om å vere verdspoliti? Litt for mange konflikter, og litt for få spesialutdanna.
Har sjølv ein kar i passande alder. Ville sette svært liten pris på om han fann det for godt å reise dit....

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.827
Torget vurderinger
1

Kanskje du kan reisa sjølv? Har du born reknar eg med at du freister så godt du kan å få dei til å reisa? Men det er vel helst at du meiner at dette er ein pris du er viljug til å lata andre betala :p.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Kanskje du kan reisa sjølv? Har du born reknar eg med at du freister så godt du kan å få dei til å reisa? Men det er vel helst at du meiner at dette er ein pris du er viljug til å lata andre betala :p.
Er ikke det litt rart? Det er de barneløse og godt voksne som gauler høyest om å sende soldater både hit og dit.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Her er sv sin beste kandidat i dagens vg

Landsstyret i SV mener det ble overkjørt av partileder Kristin Halvorsen da vedtaket om å sende soldater til Afghanistan ble fattet.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152205

Det spørs Hvor lenge nå.

Landsstyremedlem og internasjonal leder i partiet Reza Rezaee krever at Kristin Halvorsen må gå av som partileder
- Hun må gå av som leder, og partiet må ut av regjeringen så raskt som mulig, sier Rezaee til Dagsavisen.no.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Vi har en styrke av folk som har valgt militæret som karriere.  Det er naturlig at de reiser.  Jeg er nok ukvalifisert til den slags. Har naturligvis barn.  Minstegutten er under året.  Gahrs holdning synes å være at Canadiere, nederlendere, briter og amerikanere skal sloss mot talibanerne, mens de norske "spesialstyrkene" (kokkelandslaget?) skal sitte trygt og godt i Kabul.  Når Russland angriper Norge om noen år, får vi håpe solidariteten i Nato er bedre enn som så.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Litt merkelig denne krigsholdningen til SV. Synes å huske at Erik Solheim var så ivrig etter å bombe serbere her for noen år siden at fråden stod om munnen på ham.
De satte ikke foten ned da... men så var vel serberne mye frykteligere enn taliban også da...

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Dette kan vel aldri verte aktuelt så lenge vi forsyner vesten med olje. Men når den tid er forbi, er det mykje som kan skje. Tippar vi får ein intervensjon av våre vener på den andre sida av atlanteren om det hardnar til.....

Vi har jo Nato om det kommer til denne krisen....

;D

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.827
Torget vurderinger
1
mens de norske "spesialstyrkene" (kokkelandslaget?) skal sitte trygt og godt i Kabul
Med dette kunnskapsnivået kan eg jo forstå argumentasjonen din.... Mykje artig som skjer i Kabul og nærområdet ser du.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Slå opp SV i ordboken og du finner ordet inkonsekvent ;)
jeg synes faktisk litt synd på SV, partiet som ble tuftet på NATO motstand.
SV har til de grader solgt sjelen sin for å få være med i regjering. Kristin har sjarm og snakker som hun er en av folket, men hun har sviktet partiet sitt.
Det blir spennende å se om SV ved neste valg i det hele tatt kommer over sperregrensen.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
New Taliban (SV)

SV er Norges talibanere. England har New Labour. Norge har New Taliban (SV).

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Vi har en styrke av folk som har valgt militæret som karriere.  Det er naturlig at de reiser.  Jeg er nok ukvalifisert til den slags.  Har naturligvis  barn.  Minstegutten er under året.  Gahrs holdning synes å være at Canadiere, nederlendere, briter og amerikanere skal sloss mot talibanerne, mens de norske "spesialstyrkene" (kokkelandslaget?) skal sitte trygt og godt i Kabul.  Når Russland angriper Norge om noen år, får vi håpe solidariteten i Nato er bedre enn som så.
Er enig med deg i at mennesker som har valgt militæret som karriere, er klare valg for denne type oppdrag. Det en kan stille seg spørsmål om, er hvordan rekruteringen av dagens 18-åringer foregår. Forstår de hva de beveger seg inn på, og er de virkelig klare for det? Afghanistan oppdrag handler nødvendigvis ikke om strid og våpenbruk. Vi snakker om å oppnå gode relasjoner til lokalbefolkning. I mine øyne har en gjennomsnitlig 30-åring langt større forutsetning enn en 18-åring, til å etablere god kontakt og aksept med bakgrunn i alder og livserfaring. (sier ikke at forsvaret sender avgård rambo-typer, disse er jeg ganske sikker på blir luket ut tidlig i utvelgelsesprosessen).

Når du omtaler Kabul på denne måten, går jeg ut ifra at du selv har vært der, og vet hva du snakker om. Heller ikke nord-områdene kan anses å være 100% trygge

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Torget vurderinger
0
Har snakka med eit par stykke som har vore på utanlandsoppdrag. Trur du har heilt rett når det gjeld behovet for litt livserfarne personar. Å løyse problema i Afganistan er ei svært kompleks oppgåve, som også må ha understøtte av ganske så krafige maktmidlar, men det er eit spørsmål om dette eigentleg løyser så mykje på sikt. Vi bør absolutt gjere det slik at landet vert i stand til å styre seg sjølv så fort som råd. At forståinga av menneskerettar og demokrati ikkje er som hos oss, er innlysande, og det spørs kor mykje vekt vi skal leggje på at dei skal adaptere "american way of life" i denne prosessen. Byggje opp rettferdig fordeling brukar å vere den beste måten å løyse slike problem på lang sikt, men eg trur ikkje det er grobotn for sånt så lenge det er misnøgde krigsherrar med godt væpna armear liggande rundt i dei afganske fjella...

Topp Bunn