Bare svada. Du får ikke løsnet SV fra regjeringstaburettene med dynamitt engang.
mvh
Garantert en opptur i forhold til dagens situasjon. ;DDet er sunt for SV å gå den hestekuren dei gjer no.
Men eg grur meg til FrP skal gjere det same.....
Har en mistanke om at det eksperimenteres en del i dagens regjering også. Slik må det bli når Ap og SV skal få viljen sin i annethvert vedtak.Men det kan gå nokre tiår å reparere etter eksperimentet.
Det vil etterhvert vise seg at de norske såkalte spesialstyrkene i virkeligheten er en gjeng kokkeaspiranter som skal lære opp de innfødte i rett kosthold med mye grønnsaker og umettet fett.
Nei, vi burde i stedet sendt 1000 mann til sør-Afghanistan for å skyte talibanere.
SV har alltid vært motstandere av NATO og USA.Er det noen som har skjønt hvorfor SV er imot å sende soldater til Afghanistan?
Ønsker de kanskje ikke at taliban skal bekjempes, det er grunn til å lure på det.
Hva er ellers grunnen?
Er det noen som har skjønt hvorfor SV er imot å sende soldater til Afghanistan?
Ønsker de kanskje ikke at taliban skal bekjempes, det er grunn til å lure på det.
Hva er ellers grunnen?
Prøver å finne en downside på at SV går ut av regjeringen...prøver og prøver.....finner ingen...Trur det har med ei slags pasifistisk grunnhaldning i SV å gjere. Hugs også på at dette er fyrste gong dei er i regjering, så dei har mykje ideologi som må brynast mot realitetane ved det å vere i posisjon.
Skal bli interessant om dei ofrar dette prinsippet til fordel for ein meir offensiv CO2-politikk no framover....... Kameldietten må ikkje vere for einsidig, elles kan dei bli kvalme.
I min bok betyr det at SV blir et mer kompetent parti i kunsten å regjere. Er ikke helt sikker på at jeg synes at det er en god ting...Jau, SV vil få mindre fartstid, og mindre politisk livserfaring frå anna enn opposisjonsposisjon. Det gjer dei rett nok lettare å forstå, men forkleinar dei som realpolitikarar.
Sjå på Åslaug Haga - ein av dei verkeleg gode realpolitikarane. SP er eitt av våre beste politiske parti, handverksmessig (sjølv om eg ikkje dermed har sagt at dei har mi støtte i ukritisk stor grad...)
Alltid greitt å ha nokre som kan køyre bil, dersom den vanlege sjåføren skulle drikke seg full.....I min bok betyr det at SV blir et mer kompetent parti i kunsten å regjere. Er ikke helt sikker på at jeg synes at det er en god ting...
mvh
Det er vel kanskje litt vanskeleg å lage norske ambisjonar om å vere verdspoliti? Litt for mange konflikter, og litt for få spesialutdanna.Er det noen som har skjønt hvorfor SV er imot å sende soldater til Afghanistan?
Hva er ellers grunnen?
Kanskje du kan reisa sjølv? Har du born reknar eg med at du freister så godt du kan å få dei til å reisa? Men det er vel helst at du meiner at dette er ein pris du er viljug til å lata andre betalaDet vil etterhvert vise seg at de norske såkalte spesialstyrkene i virkeligheten er en gjeng kokkeaspiranter som skal lære opp de innfødte i rett kosthold med mye grønnsaker og umettet fett.
Nei, vi burde i stedet sendt 1000 mann til sør-Afghanistan for å skyte talibanere.
Er ikke det litt rart? Det er de barneløse og godt voksne som gauler høyest om å sende soldater både hit og dit.Kanskje du kan reisa sjølv? Har du born reknar eg med at du freister så godt du kan å få dei til å reisa? Men det er vel helst at du meiner at dette er ein pris du er viljug til å lata andre betala.
Vi har en styrke av folk som har valgt militæret som karriere. Det er naturlig at de reiser. Jeg er nok ukvalifisert til den slags. Har naturligvis barn. Minstegutten er under året. Gahrs holdning synes å være at Canadiere, nederlendere, briter og amerikanere skal sloss mot talibanerne, mens de norske "spesialstyrkene" (kokkelandslaget?) skal sitte trygt og godt i Kabul. Når Russland angriper Norge om noen år, får vi håpe solidariteten i Nato er bedre enn som så.Kanskje du kan reisa sjølv? Har du born reknar eg med at du freister så godt du kan å få dei til å reisa? Men det er vel helst at du meiner at dette er ein pris du er viljug til å lata andre betala.
:Når Russland angriper Norge om noen år, får vi håpe solidariteten i Nato er bedre enn som så.
Dette kan vel aldri verte aktuelt så lenge vi forsyner vesten med olje. Men når den tid er forbi, er det mykje som kan skje. Tippar vi får ein intervensjon av våre vener på den andre sida av atlanteren om det hardnar til.....
Med dette kunnskapsnivået kan eg jo forstå argumentasjonen din.... Mykje artig som skjer i Kabul og nærområdet ser du.mens de norske "spesialstyrkene" (kokkelandslaget?) skal sitte trygt og godt i Kabul
Det kjem vel an på både alternativa som måtte eksistere, og kva dei vil skryte på seg av gjennomførte tiltak på andre felt. Men å tape både i Afagnistan og på miljøsida vil dei nok neppe tåle....Det blir spennende å se om SV ved neste valg i det hele tatt kommer over sperregrensen.
Dersom du ser bakgrunn for medlemer i SV, New Labour og Taliban, vaklar samanlikninga di så til dei grader...SV er Norges talibanere. England har New Labour. Norge har New Taliban (SV).
Er enig med deg i at mennesker som har valgt militæret som karriere, er klare valg for denne type oppdrag. Det en kan stille seg spørsmål om, er hvordan rekruteringen av dagens 18-åringer foregår. Forstår de hva de beveger seg inn på, og er de virkelig klare for det? Afghanistan oppdrag handler nødvendigvis ikke om strid og våpenbruk. Vi snakker om å oppnå gode relasjoner til lokalbefolkning. I mine øyne har en gjennomsnitlig 30-åring langt større forutsetning enn en 18-åring, til å etablere god kontakt og aksept med bakgrunn i alder og livserfaring. (sier ikke at forsvaret sender avgård rambo-typer, disse er jeg ganske sikker på blir luket ut tidlig i utvelgelsesprosessen).Vi har en styrke av folk som har valgt militæret som karriere. Det er naturlig at de reiser. Jeg er nok ukvalifisert til den slags. Har naturligvis barn. Minstegutten er under året. Gahrs holdning synes å være at Canadiere, nederlendere, briter og amerikanere skal sloss mot talibanerne, mens de norske "spesialstyrkene" (kokkelandslaget?) skal sitte trygt og godt i Kabul. Når Russland angriper Norge om noen år, får vi håpe solidariteten i Nato er bedre enn som så.