Strøm relatert Susing i høytalere

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hei..har sus i høytalerne som forsterker seg med volum opp(musikk på pause)Har tdai 3400 og pc med ekstern strøm og sigmas evo3 renser,kablene er også i høyere sjikte.
Eneste har en "hjemmelaget" kabel mellom vegg og sigmas(viborg)som er godt skjermet med rhodium kontakter som kostet litt i endene av kabel..kan det være grunnen?sikkert ikke lett å svare på men ...uansett om jeg svitsjer mellom bluray(hdmi),tv(optisk),roon(Usb-pc) på forsterker så suser det.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hei..har sus i høytalerne som forsterker seg med volum opp(musikk på pause)Har tdai 3400 og pc med ekstern strøm og sigmas evo3 renser,kablene er også i høyere sjikte.
Eneste har en "hjemmelaget" kabel mellom vegg og sigmas(viborg)som er godt skjermet med rhodium kontakter som kostet litt i endene av kabel..kan det være grunnen?sikkert ikke lett å svare på men ...uansett om jeg svitsjer mellom bluray(hdmi),tv(optisk),roon(Usb-pc) på forsterker så suser det.
Prøv å koble forsterker direkte i veggen. Om ikke dette hjelper koble fra alle kilder (både analoge og digitale). Problem fortsatt det samme? Hvis ikke; koble til en og en kilde igjen og sjekk når problemet kommer tilbake ?
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hei å takk for svar,jeg koblet forsterker direkte i veggen å opplevde det samme,altså susing..deretter slo jeg av sigmas med andre komponenter(bluray,pc)..nå var det kun forsterker som var på å koblet i vegg...men fortsatt susing i høytaler
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Rarhjerne: Få sjekket den forsterkeren hos autorisert verksted- feilen ligger nok der. Eventuelt i den hjemmelaga kablingen eller i dårlig skjerming. Det er kun EN person i Norge som får lpv til å terminere kabel for meg:

www.norskaudioteknikk.no
 
Sist redigert:

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Den er splitter ny å heldigital..høres merklig ut om det skulle være den?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Rarhjerne: Prøv en annen forsterker som beviselig ikke suser. Sjekka digitalkablene? Hvilke høyttalere har du? En komplett Rig Rundown, takk..
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hva slags forsterker - og hvilke høyttalere?
Har det alltid vært slik, eller er det noe som har oppstått brått, eller gradvis tiltatt?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Fjern signalkabler.. og kun forsterker.
Forsatt sus?
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Jeg har Dali Helicon 400mk2 høytalere..lyngdorf tdai 3400 forsterker...wireworld ocean 7 høytalerkabel...har strippet forsterker for kabler dvs usb,hdmi...kun strøm og kabler til høytalere sto igjen..strømkabel er en organic audio reference...
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Har lest åpningsinnlegget utenpå skjønne hvilke høyttalere du har?? Er de høyeffektive?
Edit; normale høyttalere altså , de skal ikke suse

Lyngdorfen er ikke akkurat støysvak

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-lyngdorf-tdai-3400-amp-eq-part-1.6738/

Jeg hørte din forsterker på hifiklubben på B&W høyttaler uten noe som helst på susing

Hører du suset i lytteposisjon? Hvilken avstand?

Forøvrig kan ikke høyttalere lage susing uten ar det kommer fra forsterkeren . En det noen endring når kun forsterker og høyttaler er koblet opp?
Edit : ok
Har du koblet en digitalt signal til en analog inngang.? Det gir kraftig sus.
Edit: sjekket
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Rarhjerne: De Daliene er jo ikke akkurat høyeffektive.. Så jeg tipper da at problemet enten ligger i kablene eller forsterkeren. Prøv den originale strømkabelen til Sigmas der Viborgen sitter. Forsvinner det da?
 
Topp Bunn