Supra Phono kabel

fwrummel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2023
Antall liker
78
Sted
Risør
Etter oppgradering til mc pickup fant jeg ut at det sikkert var riktig å bytte ut en ordinær rca kabel kjøpt på hifiklubben til en dedikert phono kabel.
Etter de siste kommentarene om kabel i less loss tråden er jeg i tvil om det var så lurt.
Soundgarden.no skriver følgende om kabelen:

Supra Phono m/jordkabel er en høykvalitets phonokabel utviklet for maksimal signalintegritet mellom platespiller og RIAA-trinn eller forsterker. Med ekstremt lav kapasitans, avansert skjerming og separat jordleder leverer den en støyfri og dynamisk vinylopplevelse – selv med følsomme pickuper.

Forsøkte å søke på forumet om det var noen som hadde kommentert denne kabelen tidligere, men fikk ikke opp noen søkesvar. Er det noen som har erfaringer eller gjerne tekniske kommentarer til denne?

MakkinTosken

Godseier
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
60.672
Sted
Me? Just hanging around!
Torget vurderinger
7
Supra Phono er konstruert etter gode prinsipper hvor man lar signal og signaljord ligge skjermet. De kaller det semibalansert, men det er litt misvisende, samtidig som jeg heller ikke har bedre navn på koblingsmetoden

Det er ikke sikkert du opplever noen umiddelbar endring eller bedring i lyd, men ikke alltid det er poenget med gode kabler. Men det kan hende den fungerer bedre en standardkabler når det virkelig gjelder.

Jeg er selv ganske begeistret for Supra og opplever at deres feks deres USB kabler overgår standardens grenser for mulig lengde for passiv overføring, så skjerming forstår de imo.

Topp Bunn