Superkaffe på Målemafiavis!

K

KindOfBlue

Gjest
Dr. Mark Miodownik går trinnvis gjennom hvordan man oppnår en perfekt kaffekopp.

Han begynner med urøstede bønner på kjøkkenet, og røster vha en varmepistol. (Samme type man bruker for å strippe maling.)

Han er Director of the Materials Library and Head of the Materials Research Group at King’s College London.

Og går gjennom hva som skjer kjemisk i bønner, maleprosess, frigjøring av eteriske oljer, creme-produksjon i espressoen.

Det tar 43 minutter å lytte seg gjennom, men så er man klar til ultimat kaffe - kanskje lettere å få til enn optimal bass!!!

MP3: http://resonancearchive1.org.uk/aud...ves_How_to_Make_the_Perfect_Cup_of_Coffee.mp3

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.757
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har Doktoren også rød Kitchen Aid?
(Valentino har hvit F F X1 og er misunnelig.)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.775
Torget vurderinger
1
Ikke liker jeg kaffe selv om de lukter godt, men 43min er ikke nok til å få en god bass……..eller vent nå litt, synes jeg leste et sted at bytte av kabel førte til mer og bedre definert bass. Humf da burde det være mulig.

Dessuten har jeg hørt at god kaffe er rene vitenskapen, så da kan det som kjent ikke ha noe med hifi å gjøre ;D

Mvh Roald

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Espressomaskiner skal være ;D Valentino. Men som mye annet italiensk må de gjerne være røde. ;) Men bevares, Kitsch Aid er sikkert fint, det. ;)

Topp Bunn