Sumiko Blue Point no2.

Alabama

Medlem
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
13
Sted
Skåla
Heisann.
Er det noen her som har erfaring med Sumiko Blue Point no2? Finner den interessant og er såkalt innafor budsjettet mitt.
Fyr løs med både skjenn og skryt. 😉

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.128
Torget vurderinger
1
Jeg har en slik. Liker den meget godt. Det virker som det er love/hate inntrykk rundt omkring. Den er ikke spesielt raffinert og har en sliping som kan gi litt ziblianter i noen oppsett, men har ikke vært plaget med det. Resultat avhenger av arm/spiller/riaa kombinasjon. Den liker en god arm. En litt undervurdert pu i mine øyne.

Sammenlignet med andre i samme pris som jeg har eiet:
At ev33ptg/II - mer raffinert, mer korrekt og hifi riktig men ble ikke sjarmert av denne.
Dl 103/103r egen kult pu. Skjønner fascinasjonen, alle burde ha en slik men krever litt av utstyret, rett arm etc.

Lykke til

Mvh Atle

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
8.833
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Både BPS2 og en del andre billige pickuper fra Sumiko (f.eks Pearl og Black Pearl) har betraktelige fanskare, så jeg tviler på at den utgjør en stor risiko.

Ellers tenker jeg at billige pickuper generelt er sterkt undervurdert, gjerne proporsjonalt med hvor dyrt anlegget er. En billig pickup på en dugelig rigg vil trolig låte veldig bra, akkurat som en liten skoeske av en høyttaler ofte overleverer når den blir spent for en forsterker langt utenfor sitt eget prissegment. Så finnes det sikkert unntak, men jeg tror ikke BPS2 er et av dem gitt hvor lenge den har vært i sirkulasjon.

Topp Bunn